Ga naar inhoud
GENEGEERD

Jou "ECHTE LEEFIJD"


Gast

Aanbevolen berichten

Ik zorg voor voldoende voorraad in zowel Bug In als Bug Out location. Daarnaast een welgevulde en gevoede BOV.

Met een rugzak redt je het als twintig-jarige ook niet meer dan een week, of je moet de mazzel hebben dat je in een gebied zit met overmatig voedsel en water.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Amazing Dree, goed dat je niet voor de injectie hebt gekozen en het op natuurlijke wijze hebt laten genezen. Soms werkt deze injectie wel, maar vaak ook niet en ze spuiten er geen kattenpis in.;)

 

Voor mij is belangrijk dat ik binnen een jaar of 3 mijn BOL in Spanje af heb. Daar heel veel preppen en hopen dat we daar kunnen blijven als de pleuris uitbreekt. Ik prep in principe voor 9, mogelijk 11 personen en dat is op zich een mooie groep om een BOL te verdedigen al zitten er 3 jonge kinderen bij van onder de 10 jaar. Als ik met een rugzak zou moeten zwerven met vrouw en kids, dan maak ik net zo weinig kans als een niet prepper. De komende 3 jaar is mijn doel bouwen, bouwen en nog eens bouwen. En dan maar hopen dat ik op tijd ben en voldoende voorraad kan inslaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81

 

Goede post!

Wat mij altijd weer doet glimlachen is de mooie praat van oud mariniers en/of commando's van een jaartje of 40-50........Deze jongens denken vaak nog steeds de 10km binnen 45min te kunnen rennen, etc etc De gedachte die ik dan vaak heb: "resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst". :D :D Een aantal zullen nog best flink fit zijn en het eea goed kunnen, maar velen (ook "preppertjes") denk dat wat ze konden toen ze 20 waren nog steeds kunnen.

 

Ik merk als broekie (gezien de geboorte jaren die hier voorbij komen) dat ook ik het zeer waardeer om op een goed (dikker) matje te liggen in m'n tent. Hersteltijd na een zware training is ook langer. Af en toe op een zaterdagochtend, na een week hard werken, voel ik me tussen de 85 en schijndood. :D

Mijn echte leeftijd? Geen idee. Ik doe m'n dingen die ik doe en ik hou rekening met het feit dat zaken niet meer zo soepel en snel gaan als vroeger. Af en toe een lichte blessure door het sporten, maar verder geen problemen. Blijf bewegen en ga af en toe eens flink stuk binnen de grenzen van je kunnen/beperkingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud ik me voel ? Soms heel oud . Ben van bouwjaar 1961 . En pas jarig geweest . Twee jaar terug van de steiger gekomen zonder ladder . Voet verbrijzeld beide knieën kapot dubbele centrale hernia artrose ook wel last van jicht . Maar voor de rest voel ik mij prima . Ik ga echt geen tientallen km met een rugzak zuilen al heb ik er wel in alle maten en gewichten . Voor mijn past alles netjes in een aanhanger BOT . Sporten doe ik ook niet meer op wat zwemmen na . Lopen fietsen lukt mij niet meer . Hoe ik er verder naar prep ? Ik doe gewoon verder zoals ik voor het ongeval bezig was . En als ik toch het loodje moet leggen zijn degene waarvoor ik prep goed af met al mijn spullen .

 

Geert

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81

 

Goede post!

Wat mij altijd weer doet glimlachen is de mooie praat van oud mariniers en/of commando's van een jaartje of 40-50........Deze jongens denken vaak nog steeds de 10km binnen 45min te kunnen rennen, etc etc De gedachte die ik dan vaak heb: "resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst". :D :D Een aantal zullen nog best flink fit zijn en het eea goed kunnen, maar velen (ook "preppertjes") denk dat wat ze konden toen ze 20 waren nog steeds kunnen.

 

 

Ik merk als broekie (gezien de geboorte jaren die hier voorbij komen) dat ook ik het zeer waardeer om op een goed (dikker) matje te liggen in m'n tent. Hersteltijd na een zware training is ook langer. Af en toe op een zaterdagochtend, na een week hard werken, voel ik me tussen de 85 en schijndood. :D

Mijn echte leeftijd? Geen idee. Ik doe m'n dingen die ik doe en ik hou rekening met het feit dat zaken niet meer zo soepel en snel gaan als vroeger. Af en toe een lichte blessure door het sporten, maar verder geen problemen. Blijf bewegen en ga af en toe eens flink stuk binnen de grenzen van je kunnen/beperkingen.

 

 

Vorig jaar zomer zegt mij vrouw tegen mij'Kom slapen we buiten??

Natuurlijk geen Nee van mijn kant want het was nog broeierig die avond/nacht.

Ik wel op een matras zegt ze......op naar de zolder,1 persoons matras gepakt.

Geen plaats voor twee,althans niet om te slapen.Naar boven de Matjes gepakt je weet wel Die MATJES.

Nou ik kan je zeggen zij sliep als een roosje en ik had ondertussen al twee matjes onder mij liggen;)

En dan die ROT muggen,alles zat bij mij'Leek zo".

Ben op de bank gaan liggen,IK HAD NAMELIJK EEN KEUZE:o

 

Matjes zijn voor NOOOOOOOOOD HaHA En Inderdaad IK kan niet meer alles:(Maar bij een andere leeftijd horen andere Ik kan nu dingen):cool:

Gelukkig ben ik nog heel fit.:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81 ik heb recent exped syn mat 7's aangeschaft. Wereld van verschil tov van m'n oude Thermarestmatjes van 2-3cm dikte. Plus de isolatiewaarde van deze matjes is echt heel erg goed. Dus je opmerking " matjes zijn voor nood" kan ik niet geheel volgen........:D

 

Om hier Thuis In de zomer er anderen op te laten liggen:)Dus op het oude type matjes.:o

 

We moeten nog andere matjes gaan halen.Is er nog niet van gekomen.Zowiezo dikkere 5 cm of zo.

 

Enne TWEEPERSOONS:p;):o

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81 voor backpacking/BOB is een 2 persoonsmatje niet praktisch. Té groot en niet te verdelen over 2 of meer rugzakken. Ieder z'n eigen matje/slaapzak/rugzak/kleding/water/voeding. Brander, tentje, pannenset etc is goed te verdelen over meerdere rugzakken. Tenminste dit is zoals wij lopen.

 

Maar ok, we dwalen af........

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81 voor backpacking/BOB is een 2 persoonsmatje niet praktisch. Té groot en niet te verdelen over 2 of meer rugzakken. Ieder z'n eigen matje/slaapzak/rugzak/kleding/water/voeding. Brander, tentje, pannenset etc is goed te verdelen over meerdere rugzakken. Tenminste dit is zoals wij lopen.

 

Maar ok, we dwalen af........

 

Het was maar Gein.Dat moet kunnen.

Ik gaf toe dat ook voor mij die dunne smalle matjes een probleem zijn .Mijn vrouw moest toen lachen en had mij al gewaarschuwt.Dat hou jij niet vol schat !!

Wij zijn serieus op zoek naar andere leeftijd aangepaste Items.

 

En zonder Humor is het leven nog zwaarder:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben pas een paar jaar geleden begonnen dus heb niets hoeven veranderen. M'n conditie is ok (niet super), ik kan als ik geen blaren zou krijgen qua conditie de hele dag lopen als 't moet. Hardlopen etc, kan ik niet lang. Krijg ik last van m'n rug van. Zware dingen tillen gaat ook prima, als ik maar blijf opletten geen verkeerde bewegingen te maken. Maar ben ook nog maar 40, wie weet hoe 't over een jaar of tien gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81

 

Goede post!

Wat mij altijd weer doet glimlachen is de mooie praat van oud mariniers en/of commando's van een jaartje of 40-50........Deze jongens denken vaak nog steeds de 10km binnen 45min te kunnen rennen, etc etc De gedachte die ik dan vaak heb: "resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst". :D :D Een aantal zullen nog best flink fit zijn en het eea goed kunnen, maar velen (ook "preppertjes") denk dat wat ze konden toen ze 20 waren nog steeds kunnen.

 

Ik merk als broekie (gezien de geboorte jaren die hier voorbij komen) dat ook ik het zeer waardeer om op een goed (dikker) matje te liggen in m'n tent. Hersteltijd na een zware training is ook langer. Af en toe op een zaterdagochtend, na een week hard werken, voel ik me tussen de 85 en schijndood. :D

Mijn echte leeftijd? Geen idee. Ik doe m'n dingen die ik doe en ik hou rekening met het feit dat zaken niet meer zo soepel en snel gaan als vroeger. Af en toe een lichte blessure door het sporten, maar verder geen problemen. Blijf bewegen en ga af en toe eens flink stuk binnen de grenzen van je kunnen/beperkingen.

 

Laat ik eerst 1 ding heel vlug uit de wereld helpen omtrend de tekst die ik in jou bericht Vet gedrukt heb!

Ik ben Geen ex KCTer of Marinier.Mij ervaringen heb ik op vele manieren opgedaan.Ja ook een stuk Defensie om het zo maar te omschrijven.

 

Ik heb een hekel aan de politiek gekregen en ook Defensie.Veel is schijn en word achtergehouden!Zo ook het werkelijke doel van veel Missies.

Derhalve vind ik ook niet( Als ze er Uberhaupt zijn) Dat je groots moet gaan doen op de behaalde uitdaging hoe mannelijk en Voor velen een Jongensdroom het ook mag zijn.

Er sneuvelen te veel mensen in wat voor vorm dan ook .Jong /oud allemaal voor niets.

De smerigste K....T smoesjes worden er verzonnen!Vooral wanneer het "VERKEERD" gaat ?????

Ik ben er klaar mee en verafschuw inmiddels vele vormen van geweld.

Moet ik mijzelf(Kan) of een ander Rechtmatig verdedigen Oke.

Het leger is de Politie(Knechtjes)van de Politiek.

Maaaar ze hebben degelijke uitrusting die nu lekker goedkoop is :o

 

Beetje OF TOPPIC Sorry Dit maakte even iets los in mij:(:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81 ik heb recent exped syn mat 7's aangeschaft. Wereld van verschil tov van m'n oude Thermarestmatjes van 2-3cm dikte. Plus de isolatiewaarde van deze matjes is echt heel erg goed. Dus je opmerking " matjes zijn voor nood" kan ik niet geheel volgen........:D

 

Bedankt voor de Tip,we gaan even serieus naar dit merk kijken.heb dus 0,0 ervaring voor wat betreft de Isolatie betreft.Kou die dus optrekt vanuit de bodem.Ik weeg 85 kilo en weet dus niet of dit mee werkt(Tegenwerkt)bij bepaalde matjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi zo!

 

Ik beweerde trouwens niet dat je ex KCT 11AMB of Marinier bent.....:D

 

Was en ben ook niet beledigt:)Ik kreeg het vermoeden dat er iets gelinkt werd naar.

Een paar vrienden(Wel ex ....) van mij zijn gestorven(Heel jonge leeftijd)Tijdens een missie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de Tip,we gaan even serieus naar dit merk kijken.heb dus 0,0 ervaring voor wat betreft de Isolatie betreft.Kou die dus optrekt vanuit de bodem.Ik weeg 85 kilo en weet dus niet of dit mee werkt(Tegenwerkt)bij bepaalde matjes.
De down mat, ook van Exped, isoleert tot -38 graden(R-waarde 8). Qua isoleren vanaf de bodem is dit de best geteste mat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Wat een mooi en eerlijk onderwerp!

 

Wij gaan hier ook richting de 40 ('75 / '76) en hebben ook zo onze beperkingen.

 

Ikzelf ben lichtelijk rug patiënt. Meestal geen last, maar als het er in schiet.. lig ik twee/drie weken uit de running. Hier hebben wij in onze prep uitrusting ook rekening mee gehouden;

Ik heb een speciale brancard waarmee mijn zoontje van 12 mij van de trap af kan laten glijden. Kwalitatief goede rugzakken (BOB's) en goede schoenen voor de wandelingen.

 

Verder is mijn conditie redelijk op orde, kan beter, maar de prestaties vallen mij niet tegen.

Mijn vrouw heeft momenteel last van tennisarmen .. en probeert allerlei huismiddeltjes toe te passen om de pijn enigszins te verlichten. Ze heeft ook medicatie meegekregen tegen de pijn, maar daar wordt ze nogal... euh... stoned van (hihihi)...

@Amazing Dree , hoe heb jij dit aangepakt die maanden? want het huishouden rolt natuurlijk gewoon door...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een mooi en eerlijk onderwerp!

 

Wij gaan hier ook richting de 40 ('75 / '76) en hebben ook zo onze beperkingen.

 

Ikzelf ben lichtelijk rug patiënt. Meestal geen last, maar als het er in schiet.. lig ik twee/drie weken uit de running. Hier hebben wij in onze prep uitrusting ook rekening mee gehouden;

Ik heb een speciale brancard waarmee mijn zoontje van 12 mij van de trap af kan laten glijden. Kwalitatief goede rugzakken (BOB's) en goede schoenen voor de wandelingen.

 

Verder is mijn conditie redelijk op orde, kan beter, maar de prestaties vallen mij niet tegen.

Mijn vrouw heeft momenteel last van tennisarmen .. en probeert allerlei huismiddeltjes toe te passen om de pijn enigszins te verlichten. Ze heeft ook medicatie meegekregen tegen de pijn, maar daar wordt ze nogal... euh... stoned van (hihihi)...

@Amazing Dree , hoe heb jij dit aangepakt die maanden? want het huishouden rolt natuurlijk gewoon door...

 

Alles heel gedoseerd doen, geen zware tassen aan een uitgestrekte arm dragen, en als je de plek begint te voelen (elleboog) wanneer je bezig bent, kun je beter maar even pauze nemen, daarna kun je weer verder gaan.

Zo kun je iedere keer, weer een stukje verder gaan, maar het duurt best wel lang hoor :). Alles wat niet gaat, tja, aan je man of kinderen even vragen.

Jullie zijn net verhuisd, dus dat zal er ook wel niet veel goed aan gedaan hebben, denk ik.

Succes ermee, en ik hoop dat het nog snel over zal gaan.

 

Groetjes AD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nu bijna 49 jaar oud, en eigenlijk voel ik nog best wel goed.

Het is wel zaak om enigszins op mijn eten te blijven letten, want de huidige 104 kilo worden er anders met gemak 110 of meer.

Hoeveelheden zoals 9 Big Macs achter elkaar of 4 pizza's plus 4 porties ijs, of 40 rollen Rolo laat ik tegenwoordig maar achterwege (zou het ook niet meer kunnen)

Qua kracht gaat het allemaal nog wel (een paar keer per week een beetje gymmen met gewichtjes), en kilometers zwerven over de Veluwe kan ook nog steeds, maar na een paar honderd meter hardlopen sta ik wel te hijgen.

Gelukkig blijf ik nog steeds mooi :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was en ben ook niet beledigt:)Ik kreeg het vermoeden dat er iets gelinkt werd naar.

Een paar vrienden(Wel ex ....) van mij zijn gestorven(Heel jonge leeftijd)Tijdens een missie.

 

En dan ben je op zo'n moment niet trots op "bepaalde keuzes" die je gemaakt hebt toen je jong was.

En vooral het doel ervan:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bouwjaar 1988 ( 25 ) mijn bmi heeft een een gezonden index, wel een roker helaas. Maar vanaf 2002/ tot 2008 op fietscross gezeten, 5 keer in de week trainen 2 x sportschool 2x baan 1x op de wielrenfiets ( 2 jaar op topsportniveau gedaan ). Toen woog ik ook nog 85 kilo, en nu nog maar 74.

Nu alleen nog 2 keer in de week krachttraining, en dagelijks 20/25 km op de fixie rond rijden met wat bepakking. Daarbij loop ik ook veel in de bossen, en minimaal 10 keer per dag 3 trappen op. En heel af en toe pak ik een hindernisbaan hier in Nunspeet.

Medisch gezien ben ik altijd een brokkenpiloot geweest: 3 zware hersenschuddingen, 2 nekwervels gekneusd en verschoven gehad, 7 gekneusde ribben gehad, 1 gebroken, middenhandsbeentje links en rechts gebroken, rechterknie heeft ook aardig op zijn donder gehad, heb als 4 jarige jochie ook nog me scheen & kuitbeen gebroken. ( onder een auto terecht gekomen ) En me enkels zijn allebei meerdere keren gekneusd geweest, en de banden hebben ook flink op hun donderdag gehad. En ook in me rechtervoet een middenvoetsbeentje gebroken :p Maar ik ben nog steeds up & running !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nu bijna 49 jaar oud, en eigenlijk voel ik nog best wel goed.

Het is wel zaak om enigszins op mijn eten te blijven letten, want de huidige 104 kilo worden er anders met gemak 110 of meer.

Hoeveelheden zoals 9 Big Macs achter elkaar of 4 pizza's plus 4 porties ijs, of 40 rollen Rolo laat ik tegenwoordig maar achterwege (zou het ook niet meer kunnen)

Qua kracht gaat het allemaal nog wel (een paar keer per week een beetje gymmen met gewichtjes), en kilometers zwerven over de Veluwe kan ook nog steeds, maar na een paar honderd meter hardlopen sta ik wel te hijgen.

Gelukkig blijf ik nog steeds mooi :-)

 

Je Eigen Gewicht,Overgewicht ?? Is (Kan) een probleem zijn (Worden).Daarom heb ik besloten Oa mijn gemotoriseerde Hulpbron te verkopen.We hebben dus nog wel een Auto !!! MAAR DIE IS VAN MIJN VROUW:(:oDoe nu alles(Zoveel als mogelijk )op de Fiets of te voet.

Ik voel mij weer Happy ,Fitter,opgelucht enz enz:o

Doe vaak genoeg te voet de boodschappen(Met rugzak 35 Ltr) in een Dorp verderop(4 Km).En dan loop ik door het Bos.Ik doe daar ook nog op mijn 50 Plus (In de snelle stand 25 Minuten over)De heenweg wel te verstaan.De terugweg heb ik met boodschappen er 10 Min langer overgedaan.Het is wel zo dat ik een groot gedeelte van deze afstand gerend heb(Daar waar het kon)Je moest ontzettend opletten om niet op je gezicht te belanden,zo veel smurry lag er

Dit wou ik tijdens een regenachtige dag gewoon nog even te weten komen(Of dat kon)Het was een flinke modderpartij op de paadjes.Alles kapot gereden door die verdomde Bosbouw machines.

Met warm weer gaat mij dit echter niet meer lukken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Hier ben ik dus op latere leeftijd last van gaan krijgen.Ik kan niet meer tegen Hitte:confused:25 Plus Graden.Ik was ook total niet moe toen ik thuis kwam:confused:

Ik weeg nog steeds (Netjes 85 Kgm) en ben pl/min 1 Mtr 82.Heb gelukkig een hoge Botdichtheid (Uitmuntend zelfs).Pas nog laten testen tijdens een Grote beurt;)Dokter vond het geen probleem om te laten onderzoeken(Moest ervoor de Dexa scan in).Ook rook ik niet(Nooit gedaan) en nuttig ik Geen alcohol(Nooit gedaan).

In dat opzicht ben ik dus nog steeds trots op mijzelf(Discipline ).

Velen vergeten dat ze ook hun Eigen gewicht moeten meesjouwen en dat Gewrichtsklachten bij overgewicht vaak blijvend aanwezig zullen zijn.

 

Ook in mijn Defensietijd heb ik mij die Discipline opgelegt en viel ik soms (Met gelukkig ook anderen) buiten de Feestvierders kater groep :o)

Denk aan je lichaam :o

 

Ook nu nog steeds daag ik mijzelf wel eens uit.Sommige dingen(Uitdagingen) doe je dus geen tweede keer;)Andere sta je weer versteld van en zijn dus nog mogelijk.

Mijn vrouw moet soms wel eens lachen.En vraagt ze zich af waarom Doe je jezelf dat aan.Ik zie dat zo niet.Voor mij is dat EEN IK LEEF GEVOEL.

Ben ik de enigste die dit zo beleef(Nog beleven kan) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...