Dreutel Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 Hier in de stad zie ik ze nooit, en ik weet dat ze eetbaar zijn, maar nu ook in restaurants verkrijgbaar: http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/detail/3591489/2014/02/06/Vlaams-restaurant-experimenteert-met-eekhoorn.dhtml Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 Ha dat is nu een beest dat ik nog niet gegeten heb . Omdat ze hier ook zeldzaam zijn . En de gene die je ziet zijn dan nog van de rode . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
luna1988 Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 Ik wist niet dat ze eetbaar waren, zal ze op mijn lijstje zetten. :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 De eerkhoorn gebruikt in restaurants zijn de grijze eekhoorns en zijn gefokt. Dus ga nou niet allemaal gelijk op rode eekhoorn jacht zijn beschermd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 De grijze eekhoorn, is niet gefokt, maar en plaag. In Engeland tenminste wel, daar staan ze al heel lang in restaurants op het menu. De rode eekhoorn is beschermd, de grijze een plaag. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marc67NL Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 Eekhoorn, in restaurant 't Konijntje, waar ze waarschijnlijk ook waterkonijn serveren. Niet slecht. Eekhoorn is zeer goed bushcraft food. Niet echt moeilijk te vangen. Eekhoorn val: Gewoon een tak tegen de boom waar ze zitten (ze kiezen altijd de gemakkelijkste weg). Zet de tak vol met gewone strikken. Helaas, vallen zijn kleurenblind. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
luna1988 Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 Hoe zit het met road kill mag je dat wel eten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marc67NL Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 Hoe zit het met road kill mag je dat wel eten? Uiteraard. Je vervuld een dienst. Opruimen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 Hoe zit het met road kill mag je dat wel eten? Op een paar uitzonderingen na, mag je eigenlijk roadkill niet meenemen. Vroeger regelmatig dieren meegenomen om te laten opzetten en dan moet je eerst langs het politiebureau voor een transport vergunning. Uiteraard komt de politie niet ter plaatse, dus het vervoer naar het bureau is eigenlijk al illegaal. Dergelijk klein wild, wat niet van de auto afketst maar overreden wordt is meestal wel erg twee dimensionaal, niet echt geschikt voor consumptie. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 Helaas, vallen zijn kleurenblind. Moeten we toch wat op gaan bedenken dan;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 De grijze eekhoorn, is niet gefokt, maar en plaag. In Engeland tenminste wel, daar staan ze al heel lang in restaurants op het menu. De rode eekhoorn is beschermd, de grijze een plaag. Ooi bij een catering bedrijf gewerkt en die had op verzoek van een klant ook een keertje besteld die kwamen van een duitse fokker. Maar die kan ze net zo goed ook uit het bos gehaald hebben 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
luna1988 Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 Het was eigenlijk als grapje bedoeld, zelf eet en probeer ik alles. Maar als ik met een eekhoorn thuiskom, hem op het aanrecht gooi en tegen vrouwlief zeg maak er maar wat lekkers van. Dan word ik minimaal ontoerekeningsvatbaar verklaard. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 Ik geloof je hoor GWAP. Ze zullen ook gefokt worden. We hebben gewoon allebei gelijk In Engeland zijn er veel, teveel. Dit bericht is van 2010 en toen werden ze zelfs verkocht in de supermarkt, ikzelf had al een tijd een restaurantje in Londen op het oog om eens eekhoorn te gaan eten. Nou ja, dan maar naar Engeland voor de Jan-van-Gent. Normaal een beschermde vogel, maar op één eilandje mag die nog steeds gegeten worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 Het was eigenlijk als grapje bedoeld, zelf eet en probeer ik alles. Maar als ik met een eekhoorn thuiskom, hem op het aanrecht gooi en tegen vrouwlief zeg maak er maar wat lekkers van. Dan word ik minimaal ontoerekeningsvatbaar verklaard.hahahaha ik zie het al voor me. tring tring hallo... Ja spreek ik met het parnassia ik wil graag een melding doen mijn man is net thuis gekomen met een eekhoorn... ohw mevrouw wat is zijn maat kunnen we gelijk een dwangbuis meenemen maar mocht je het toch proberen hier een recept http://www.smulweb.nl/recepten/781639/Stoofschotel-van-eekhoorn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marc67NL Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 Op een paar uitzonderingen na, mag je eigenlijk roadkill niet meenemen. Vroeger regelmatig dieren meegenomen om te laten opzetten en dan moet je eerst langs het politiebureau voor een transport vergunning. Uiteraard komt de politie niet ter plaatse, dus het vervoer naar het bureau is eigenlijk al illegaal. Dergelijk klein wild, wat niet van de auto afketst maar overreden wordt is meestal wel erg twee dimensionaal, niet echt geschikt voor consumptie. Dank. Nooit geweten. Heb een 'stiefvader' gehad die aangereden konijnen (de 3 dimensionalen) mee naar huis nam. Ze smaakten toch altijd prima. Nu we het er over hebben, zou hij ze zelf aangereden hebben? Heb ik hem nooit gevraagd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 beware they have the balls To fight back Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Invictus Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 Ik heb ze met regelmaat in de tuin. Vooral in de winter als het voedsel schaars is en ze maar al te graag komen mee eten bij ons vogelhuisje. De optische aaibaarheidsfactor vind ik dusdanig hoog dat ik er niet aan moet denken er eentje op mijn bord te hebben, op dit moment althans met een goedgevulde maag en eten in overvloed. Mochten de tijden anders worden dan voorzie ik twee praktische problemen. De beestjes zijn watervlug, die heb je niet zo maar. En mocht je wel wat vangen dan betwijfel ik of de opbrengst opweegt tegen de geinvesteerde calorien van de jager en het spenderen van kostbare brandstof: de exemplaren die ik hier zie rondspringen zijn broodmager. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marc67NL Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 ...... Mochten de tijden anders worden dan voorzie ik twee praktische problemen. De beestjes zijn watervlug, die heb je niet zo maar. En mocht je wel wat vangen dan betwijfel ik of de opbrengst opweegt tegen de geinvesteerde calorien van de jager en het spenderen van kostbare brandstof: de exemplaren die ik hier zie rondspringen zijn broodmager. Valt wel mee. Stammetje plaatsen, draadjes knopen. En als ze te mager zijn, kook er soep van. Zo haal je alles eruit wat erin zit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 Dave Canterbury is absoluut niet vies van een eekhoorn op zijn tijd, heeft er aardig veel filmpjes over: http://www.youtube.com/user/wildernessoutfitters/search?query=squirrel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 Uit ervaring kan ik vertellen dat je een prima grijze eekhoorn stoofpot kan eten. Is een beetje hetzelfde als konijn wat betreft structuur en smaakt en beetje nootachtig. Voor een stoofpot voor 4 personen heb je ongeveer 6 eekhoorns nodig want er zit niet veel vlees aan. Belangrijk is wel dat je het goed lang flink verwarmd vanwege ziektes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 nu iedereen zich heeft verlekkerd aan een toekomstige eekhoorn biefstukkie even weer terug naar de werkelijkheid hier een stukje van een de ergste ziektes die de grijze eekhoorn kan overdragen. hamster Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 Of eens gaan proeven op restaurant. Als je even telefoneert vooraf is het vast wel te regelen. Zoals alles in Vlaanderen. En dan mag je allicht ook nog kiezen. Geschoten of gevangen met de strop. http://www.derestaurantkrant.nl/nieuws/belgisch-restaurant-kookt-eekhoorns-13660/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harmen Stap Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 Wist wel dat ze eetbaar waren, maar er zit niet zo veel vlees aan, dus een beetje zonde om dan zo'n beest te schieten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 N klein kaliber of fijne hagel nemen he Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Dank. Nooit geweten. Heb een 'stiefvader' gehad die aangereden konijnen (de 3 dimensionalen) mee naar huis nam. Ze smaakten toch altijd prima. Nu we het er over hebben, zou hij ze zelf aangereden hebben? Heb ik hem nooit gevraagd. Er zijn dus idd mensen die een ketting tussen de voorwielen spannen om zo geen konijn te missen. Is een vorm van stropen, vandaar dat de wet ook zo streng is op dat gebied. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.