drent Geplaatst: 26 december 2013 Delen Geplaatst: 26 december 2013 Deze video kwam ik tegen : Is zweeds, dus als misschien iemand de in het onderschrift geplaatste pagina's kan vertalen? Staan de bouw instructies op namelijk 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 27 december 2013 Delen Geplaatst: 27 december 2013 Nah, iets te veel tekst zeg...maar ...schroothandel, landbouwmachines... spanveer...beetje aan elkaar lassen...t ziet er een beetje vreemd uit op het eerste gezicht...(duh) en de betonklomp weegt wel 300 kilo. Hij zegt, erg duidelijk kan ik niet uitleggen hoe/waar het zwaartepunt moet zijn. De hoek en helling kunnen door hoog zwaartepunt waarschijnlijk beter. En voor vragen mag je mailen...naar hem he, niet naar mij. (ik wil morgen iets beter kijken, want leuk ding en ik houd van bouwsels, maar beter nog een ander vragen want ik ken alleen wat hobbyZweeds, in elk geval niet goed genoeg om anderen zulke apparaten veilig mee te laten maken) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lekker Geplaatst: 27 december 2013 Delen Geplaatst: 27 december 2013 Heerlijk rustgevend om naar te kijken.... Om tekst van link met bouw instgructies http://handbok.alternativ.nu/Bygga_och_bo/Uppv%C3%A4rmning/Ved/Ved-redskap te kunnen lezen kun je ook http://translate.google.nl/ gebruiken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enki Geplaatst: 27 december 2013 Delen Geplaatst: 27 december 2013 Handig ding, als je (iemand kent die) kan lassen, anders wordt 't lastig bouwen. Het verhaal erbij is overigens geen bouwinstructie maar gewoon een algemeen verhaaltje hoe 't werkt. Ik heb ze hier in Zweden nog nooit gezien maar het is wel iets om te bouwen, want 't gaat vele malen makkelijker dan met een bijl klieven, het is ook een stuk veiliger zo te zien Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 27 december 2013 Delen Geplaatst: 27 december 2013 Deze is ook veilig, en minder groots. Ook deze is veilig en voor iedereen wel haalbaar/betaalbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zwellever Geplaatst: 27 december 2013 Delen Geplaatst: 27 december 2013 Geweldig idee! Ik persoonlijk zou hem echter nog wat meer "massa" geven,hij lijkt me wat aan de lichte kant. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast tom666 Geplaatst: 27 december 2013 Delen Geplaatst: 27 december 2013 Vind ik niks handig aan...als de stammetjes wat dikker worden loopt het al wat stroef...neem een een dikke eik en daar sta je dan met dit onhandig ding. Als je een stam hebt met vertakking ga je garantie er niet door. Ding is veel te licht. Ook te hoog...Ik heb al betere zaken gezien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
luna1988 Geplaatst: 27 december 2013 Delen Geplaatst: 27 december 2013 Een goede klover kost een hoop centen, zelfs als je zelfbouwt. Alles is natuurlijk afhankelijk van het soort hout en de dikte van het hout wat je wilt kloven. Het kloven moet ook niet te langduren (gebruiksgemak) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 27 december 2013 Delen Geplaatst: 27 december 2013 Deze video kwam ik tegen : Is zweeds, dus als misschien iemand de in het onderschrift geplaatste pagina's kan vertalen? Staan de bouw instructies op namelijk Zie er een handig ding uit kan ook geen heksentoer zijn om dat te maken . Leuk dat het zonder elektriciteit of brandstof werk . Alleen met ellebogen stoom . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan c Geplaatst: 27 december 2013 Delen Geplaatst: 27 december 2013 Vind ik niks handig aan...als de stammetjes wat dikker worden loopt het al wat stroef...neem een een dikke eik en daar sta je dan met dit onhandig ding. Als je een stam hebt met vertakking ga je garantie er niet door. Ding is veel te licht. Ook te hoog...Ik heb al betere zaken gezien. Ergens heb je gelijk ,vertakkingen zijn een hel ... Indien je betere zaken hebt gezien :graag delen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 28 december 2013 Delen Geplaatst: 28 december 2013 Die logomatic heb ik ook op mijn verlangelijstje staan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pathfinder Geplaatst: 28 december 2013 Delen Geplaatst: 28 december 2013 Dit is mijn superdeluxe maar vooral spotgoedkope kloofmachine: een mokertje uit de bouwmarkt en bijlenkopjes die ik op rommelmarkten koop. Ik krijg het inderdaad twee keer warm van mijn brandhout ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.