Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welk land kiezen jullie voor een BOL?


GuywithAplan

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hmm ik vind het een beetje een vreemd argument om je BOL ergens te kiezen "omdat je daar wapens kan kopen". Tegen de tijd dat jij je huis/werk/familie/vrienden moet verlaten om naar je BOL te komen om daar in de buurt wat wapens te kunnen kopen dan ben je al hopeloos te laat want dan verkopen mensen hun wapens niet meer.

 

Stel dat je van te voren al contacten hebt gelegd met mensen daar die wapens verkopen ("Als je wereld over 8 jaar vergaat dan kom ik even langs om een machinegeweer op te halen, hou je hem zo lang even voor me vast?")

Stel dat je geen contacten hebt gelegd ("Hallo, ik kom uit Nederland. Ik wil een machinegeweer kopen. Ja ik heb wel 5000 euro bij me..")

 

Ik suggereer geen uitkomsten voor deze situaties maar die kan je vast zelf bedenken. Er is vast iemand die heel hard lacht.

 

Valt voor mij in de categorie "Nee ik koop geen waterfilter. Wanneer de wereld zoals wij hem kennen ten einde is koop ik een vliegticket naar Amerika want daar zijn ze veel goedkoper".

 

​Sent from my BIL using a little sarcasm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor 5000 euro krijg je overal een wapen

of het legaal is dat is een 2de.

Ik zou me er niet op richten of er wapens te koop zijn of.niet.

Als er makkelijk wapens te koop zijn betekend dat ook dat anderen ook makkelijk aan wapens komen.

Als je in NL een vuurwapen bezit is dat weer wat anders dat geeft je dan. natuurlijk wel een voorsprong op de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pf. Zelfs al is er een SHTF, dan nog betekent dat niet dat we gelijk terug naar het stenen tijdperk gaan. Tijdens WO2 waren buiten de oorlogsgebieden toch ook relatief weinig misdaden tegen gewone burgers (en nu hebben we het even niet over de door Hitler geviseerde minderheden). De maatschappij bleef min of meer werken en was ook voor een stuk zelfregulerend. Of worden we allemaal wilden misschien ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pf. Zelfs al is er een SHTF, dan nog betekent dat niet dat we gelijk terug naar het stenen tijdperk gaan. Tijdens WO2 waren buiten de oorlogsgebieden toch ook relatief weinig misdaden tegen gewone burgers (en nu hebben we het even niet over de door Hitler geviseerde minderheden). De maatschappij bleef min of meer werken en was ook voor een stuk zelfregulerend. Of worden we allemaal wilden misschien ?

 

Dat kwam omdat er onder de Duitsers ook gewoon een orde handhaving was in de vorm van een politie macht.

als die er echter niet meer is.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een maandje Cuba leert je veel over hoe een maatschappij eruit kan zien na ernstige tekorten. (door het handelsverbod van Amerika, wie ook maar handelt met Cuba wordt zelf buitengesloten van handel, en dit al vanaf de jaren vijftig)

-Zo raakten de medicijnen op, dus zorgden ze dat ze eerst natuurlijke middelen inzetten...owja, en Cuba heeft de beste gezondheidszorg he.

-Zo is er geen invoer van auto's(behalve buitenlanders die daar werken) en rijden ze in opgelapte wrakken, en paardenkoetsjes. Ow, en iedereen is verplicht een ander een lift te geven(uitgezonderd buitenlanders)

-Om minder energie kwijt te zijn aan vervoer van levensmiddelen worden die zoveel mogelijk in de stad en rond de stad verbouwd.

-Zo werden er geen kunstmeststoffen ingevoerd dus zijn ze expert in groen ecologisch biologisch verbouwen van groenten en fruit en tabak enzo.

-Kennis is macht, dus school is gratis. Veel van de werklui hebben wél een universitair diploma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kwam omdat er onder de Duitsers ook gewoon een orde handhaving was in de vorm van een politie macht.

als die er echter niet meer is.....

 

En dan is Nederland ook nog eens het Nederland van vroeger niet meer he.

Andere mentaliteit, verhardend naar elkaar toe.

Mensen zijn niet meer zelfvoorzienend. Kip komt net als melk uit de supermarkt.

 

Als de wetgeving ooit komt te vervallen voorspel ik totale chaos....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit te twijfelen tussen zwitserland of de ardennen. Zwitserland is moeilijk berijkbaar. Maar je kan er als het goed is wapens kopen. Ardennen makkelijk berijk baar maar geen wapens.

 

Sent from my LG-P760 using Tapatalk

 

Hahahhahahahahhahaha.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

En andere oostblok landen kan je daar wel wapens kopen

 

Sent from my LG-P760 using Tapatalk

 

het is voor een Tsjech makkelijk om aan een wapen te komen, deze mag hij ook dragen (beetje het VS model)

hun zijn bijzonder gesteld op hun rechten, hun kunnen onderling ook makkelijk van alles verkopen en dergelijke

maar ze moeten nog steeds de papieren regelen dus zonder papieren verkopen kan niet

daar komt bij denk je dat hun hun vrije wetten voor een rare hollander op het spel gaan zetten?

denk het niet

 

mij rijst de vraag een beetje hoe oud je bent, heb t idee dat je noch van toeten of blazen weet met dit soort geouwehoer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt denk ik ook @12gauge....in zijn voorstelbericht staat dat hij nog minderjarig is.

Zijn berichten en vragen en opmerkingen doen denken aan een jonge tiener.

@homerun, er is over gebabbel over wapens in de forumregels vastgelegd dat we dat niet op het forum doen.

Daar moet je dan maar een andere plek voor zien te vinden. Misschien sowieso wel handig even de forumregels te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een maandje Cuba leert je veel over hoe een maatschappij eruit kan zien na ernstige tekorten. (door het handelsverbod van Amerika, wie ook maar handelt met Cuba wordt zelf buitengesloten van handel, en dit al vanaf de jaren vijftig)

-Zo raakten de medicijnen op, dus zorgden ze dat ze eerst natuurlijke middelen inzetten...owja, en Cuba heeft de beste gezondheidszorg he.

-Zo is er geen invoer van auto's(behalve buitenlanders die daar werken) en rijden ze in opgelapte wrakken, en paardenkoetsjes. Ow, en iedereen is verplicht een ander een lift te geven(uitgezonderd buitenlanders)

-Om minder energie kwijt te zijn aan vervoer van levensmiddelen worden die zoveel mogelijk in de stad en rond de stad verbouwd.

-Zo werden er geen kunstmeststoffen ingevoerd dus zijn ze expert in groen ecologisch biologisch verbouwen van groenten en fruit en tabak enzo.

-Kennis is macht, dus school is gratis. Veel van de werklui hebben wél een universitair diploma.

 

Daar heb ik een paar reportages van bekeken, ik vind het nogal inventief en zelfs spectaculair om zo veel met zo weinig te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er hier dan ook mensen die een BOL in het buitenland hebben?

En gebruik je dat dan als vakantieadres, dus ieder jaar erheen?

 

 

Ik heb weleens gekeken naar een stukje land met huis in Frankrijk of Spanje, als je in een beetje afgelegen gebied zit kan je voor €50.000 wel wat aardigs kopen.

Waar ik voornamelijk me zit is de wetten in die landen.

Zo heb ik een keer een stuk op de tv gezien over Spanje, dat als een projectontwikkelaar daar een weg wil aanleggen, dat ze jouw land mogen afpakken en daar de weg op aanleggen, en dat jij ook nog moet betalen daarvoor.

Ik wist niet wat ik hoorde, dat is toch te belachelijk voor woorden.

Alleen al daarom zo ik niet in Spanje gaan wonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er hier dan ook mensen die een BOL in het buitenland hebben?

En gebruik je dat dan als vakantieadres, dus ieder jaar erheen?

 

 

Ik heb weleens gekeken naar een stukje land met huis in Frankrijk of Spanje, als je in een beetje afgelegen gebied zit kan je voor €50.000 wel wat aardigs kopen.

Waar ik voornamelijk me zit is de wetten in die landen.

Zo heb ik een keer een stuk op de tv gezien over Spanje, dat als een projectontwikkelaar daar een weg wil aanleggen, dat ze jouw land mogen afpakken en daar de weg op aanleggen, en dat jij ook nog moet betalen daarvoor.

Ik wist niet wat ik hoorde, dat is toch te belachelijk voor woorden.

Alleen al daarom zo ik niet in Spanje gaan wonen.

 

Da's idd afschrikwekkend genoeg! Maar is het echt zo? @FincaInSpanje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's idd afschrikwekkend genoeg! Maar is het echt zo? @FincaInSpanje?

 

Nee hoor dat valt mee. Je koopt al een boerderij in Spanje vanaf ongeveer 10-15k, reken even simpel op 4500 euro per hectare. Veelal liggen boerderijen wat meer landinwaarts en vaak in de bergen. Bij de gemeente kun je navragen of er plannen zijn voor dat gebied, meestal dus niet omdat het vaak om beschermd landbouw gebied gaat.

 

Ik ken eigenlijk maar 1 geval van mensen die een stuk grond hebben moeten verkopen, omdat er in de buurt windmolens werden geplaatst. Dat hele traject duurde ongeveer 2 jaar en ze zijn ongeveer een hectare grond kwijtgeraakt. In Spanje krijg je dan een advocaat toegewezen die jouw belangen behartigd EN ze hebben nog het één en ander kunnen afdwingen bij de aannemers. Zo hebben ze een hele mooie nieuwe oprit gekregen en hebben grote bulldozers een ander deel van hun land verbetert. Ze zijn er dus goed vanaf gekomen, maar moesten een stukje grond afstaan i.v.m. minimale afstand tussen de windmolens en hun grond. Daarnaast gaat in Spanje alles een stuk langzamer, dus dit hele traject kan jaren duren.

 

Daarnaast zijn er vaak onverharde wegen die door de gemeente worden onderhouden, zodat iedereen makkelijk bij zijn eigen land kan komen (vaak via meerdere tracks). Ik heb een afspraak met de buurman gemaakt die de andere kant van de berg bezit dat we samen een stukje weg aanleggen om makkelijker bij elkaar te komen. Dan hoeven we niet heel de berg rond te rijden om naar elkaar toe te komen. Deze afspraak geldt voor onbepaalde tijd en kunnen we per direct zelf opzeggen met elkaar, dus geen regeltjes en dergelijke en opzeggen wanneer we dat zelf zouden willen.

 

Als je ineens land moet afstaan dan heb je je huiswerk niet goed gedaan want in Spanje gaat alles heel langzaam. Projectontwikkelaars hebben niet meer rechten dan jou en kunnen je alleen uitkopen met een zak geld,de gemeente en provincie hebben wel rechten en kunnen je dwingen indien het noodzakelijk is voor het landsbelang, maar dat is in NL ook het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, land en huizen af moeten staan gebeurt in Nederland ook.

 

 

Middeleeuws kasteel staat A15 in de weg

Den Haag - Erfgoedvereniging Heemschut kan zich niet meer herinneren wanneer het voor het laatst was dat de rijksoverheid een rijksmonumentaal middeleeuws kasteel wilde slopen.

Dit gaat als het aan minister Schultz van Haegen ligt, gebeuren met Huis Rijswijk te Groessen bij de aanleg van de A15 van knooppunt Ressen naar Zevenaar in Gelderland.

Dit voorjaar is de ministerraad akkoord gegaan met het gewijzigde tracé voor de doortrekking van de A15 naar Zevenaar. Daarvoor moet het middeleeuws kasteel wijken hetgeen wordt stil gehouden. Rijkswaterstaat probeert nu het kasteel minnelijk te verwerven en zet de eigenaar onder druk om te verkopen. In handen van Rijkswaterstaat kan het kasteel snel gesloopt worden.

Heemschut vindt echter dat het hier een rijksmonument met een eerbiedwaardige geschiedenis betreft. Dit mag niet gesloopt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Hongarije. Veel natuur, bos, wild, relatief weinig inwoners, agrarisch gebied, relatief goedkoop om te wonen.

 

Exact. goede keuze, veel land. weinig mensen. Heb er zelf een huis gekocht aan de rand van een dorp. Naast water, en agrarisch land, bos en zandwegen welke naar naastgelegen dorp leiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Exact. goede keuze, veel land. weinig mensen. Heb er zelf een huis gekocht aan de rand van een dorp. Naast water, en agrarisch land, bos en zandwegen welke naar naastgelegen dorp leiden.

 

Ik koos voor een uitvalsbasis en kocht in het centrum van het centrum van Boedapest. We willen een bereikbare locatie, een commerciële locatie en een potentiële waardestijging en rendement.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze heb ik gekozen voor Spanje, mocht het in Nederland helemaal verkeerd gaan. Dan vraag ik mijn Spaanse paspoort aan, wat blijkbaar vrij makkelijk gaat als je een ouder hebt die daar geboren is.

En dan ga ik terug naar huis om net zoals de rest van de familie 90+ te worden ;) Moestuin ligt er altijd klaar en we maken onze eigen wijn ( 250 liter) per jaar ongeveer.

Qua water voorziening moet het ook wel goed komen, we hebben een waterbron + 60 000 liter in het zwembad liggen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...