Corinnevdv Geplaatst: 29 oktober 2013 Delen Geplaatst: 29 oktober 2013 Goedemorgen, Ik zal mezelf eerst even voorstellen. Ik ben Corinne en journalist. Een paar jaar gewerkt voor de Volkskrant en nu freelancer. Veel fijner, want eigen baas. Waarom ben ik hier? Nou ik ben, je voelt ‘m vast al aankomen, bezig met een verhaal over preppers. Voor De Groene Amsterdammer, een opinieweekblad. En ik wil eerlijk zijn: ik vind het best spannend deze oproep te plaatsen. Ik hou het forum al een paar weken in de gaten en merk dat jullie best huiverig tegenover media staan. Dat begrijp ik. Als ik collega’s vertel over dit onderwerp, reageren ze bijna allemaal hetzelfde: ‘dat is echt een te gekk onderwerp’ en ‘ooohh wat bizar!!’. Bizar, zo zie ik het niet. Mijn oom en tante zou je preppers of neo survivalisten kunnen noemen. Ze hebben een kelder waarin ze blikjes eten verzamelen, broodbakmachine, waterzuiveringsinstallatie. Door hen is mijn interesse gewekt. Ik doe dit zelf niet, preppen, maar vind het heel logisch dat zij het doen. En ik maak me ook wel eens zorgen over ons financiële systeem. Of er nog wel geld uit de bank komt, water uit de kraan. Ik merk ook wel eens dat ik in de supermarkt denk: waarom geen extra blikje soep meenemen? Kan geen kwaad. Wat ik zo gek vind, zijn al die reacties op preppen. Het lijkt wel alsof mensen alleen maar willen ‘apies kijken’ (ik quote even iemand van dit forum). En mensen die aan prepping doen, zien ze vaak als zo’n ‘doomsday prepper’. Dus preppen automatisch verbinden aan doemdenken. Ik ga geen stuk schrijven over deze vooroordelen, simpelweg omdat ik denk dat deze niet kloppen. Maar daar heb ik wel jullie hulp voor nodig. Wat wil ik? Een groot achtergrondverhaal over prepping. Daar is veel informatie over te vinden op deze website en het internet, maar ik zou ook graag een aantal persoonlijke (dit kan anoniem) verhalen optekenen. Hoe beleef jij deze onzekere tijden? Wat zijn je beweegredenen om dit te doen? Hoe reageert je omgeving? Etc. Ik ben niet geïnteresseerd in korte quotes, maar in het lange verhaal. Dat past ook veel beter in De Groene Amsterdammer. Plus ik heb, door het lezen van dit forum, gemerkt dat iedereen het ‘preppen’ verschillend invult. Iedereen prept op een eigen, persoonlijke manier En, laten we eerlijk zijn; wat is een verhaal over prepping zonder preppers? Alvast dank dat je de tijd hebt genomen mijn oproep te lezen En een fijne dag, Corinne vd Velden vanderveldencorinne@gmail.com 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Molonneke Geplaatst: 29 oktober 2013 Delen Geplaatst: 29 oktober 2013 Hoi, succes met het vinden van een aantal mensen die zich willen laten (anoniem wellicht) portretteren. Ik ben in ieder geval niet beschikbaar. Wellicht bent u oprecht van goede wil en van plan om een gebalanceerd stuk te schrijven over preppen en preppers etc. Maar ik neem het risico niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 29 oktober 2013 Delen Geplaatst: 29 oktober 2013 Dat is een mooi intro Corinne. Welkom in de gemeenschap. Je insteek spreekt mij aan. Hoe had je zo'n lang verhaal in gedachten? Persoonlijk interview, email communicatie...? Ik ben zelf nu een dik jaar 'serieus' aan het preppen geslagen, sinds ik deze website leerde kennen. Daarvoor had ik altijd al wel een voorraad van een paar weken aan blikvoer. Ik ben nu toch wel een aantal levels gestegen zeg maar . Mocht je interesse hebben in mijn verhaal, zie ik je PM (prive bericht) wel tegemoet. Dan kunnen we eventueel verder kijken of er een samenwerking valt te bedenken.. Groetjes, Communicator Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 29 oktober 2013 Delen Geplaatst: 29 oktober 2013 Klinkt goed. Onder voorwaarde anonimiteit werk ik graag mee. Ik zal je een email sturen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 29 oktober 2013 Delen Geplaatst: 29 oktober 2013 verrek die journalisten kunnen dus wel een normaal stukje schrijven en ook wat over zichzelf vertellen, dit vind ik een van de betere vragen die er uberhaupt gesteld zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Corinnevdv Geplaatst: 29 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2013 Bedankt voor de snelle reacties! Ik begrijp het overigens helemaal als iemand niet wil meewerken, Molonneke. Het liefst doe ik persoonlijke interviews. Over de mail kun je makkelijk nuance mislopen of iets verkeerd interpreteren. Uiteraard stuur ik alle quotes van tevoren door ter controle op feitelijke onjuistjeden. Maar als iemand alleen via de mail wil communiceren, dan is dat ook oke Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Corinnevdv Geplaatst: 29 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2013 Ja Suze, ik kan ik je een andere naam geven? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 29 oktober 2013 Delen Geplaatst: 29 oktober 2013 Persoonlijk interview is hier ook geen probleem. Anonimiteit wel graag om mij nog enigszins de schijnveiligheid te laten voelen opsec staat niet zo heel hoog in mijn prioriteiten lijst *bloos* Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mark2 Geplaatst: 29 oktober 2013 Delen Geplaatst: 29 oktober 2013 @Corinnevdv ik vind het ook wel interessant en geheimzinnigheid benik niet zo van. Als het daadwerkelijk losgaat dan geloof ik toch nooit dat ze me kunnen vinden op basis van ooit eens iets gehoord te hebben. Ik heb zelfs een bol in aanbouw die je mag bekijken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Corinnevdv Geplaatst: 29 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2013 @Mark, dat is aardig! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Corinnevdv Geplaatst: 29 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2013 O, en zal nooit jullie postcode vermelden! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 29 oktober 2013 Delen Geplaatst: 29 oktober 2013 Ja Suze, ik kan ik je een andere naam geven? Als je de Antwoord met Citaat knop indrukt, krijg je als gebruiker een melding. Naam noemen met @ zoals @Corinnevdv dan krijg je een mention. Zonder verder in de krochten van het forum te hoeven duiken is dit wel handig. Zie je email, ik hoor wel of er interesse is. Overigens is mijn echte naam gelukkig geen Keyser Suze. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Corinnevdv Geplaatst: 29 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2013 Als je de Antwoord met Citaat knop indrukt, krijg je als gebruiker een melding. Naam noemen met @ zoals @Corinnevdv dan krijg je een mention. Zonder verder in de krochten van het forum te hoeven duiken is dit wel handig. Zie je email, ik hoor wel of er interesse is. Overigens is mijn echte naam gelukkig geen Keyser Suze. Dank voor de tip! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mark2 Geplaatst: 29 oktober 2013 Delen Geplaatst: 29 oktober 2013 Jah anders wordt @Keyser Suze boos en dan krijgen we klapjes. @Corinnevdv geen probleem hoor. Hij is nog wel in aanbouw maar je kunt er een idee van krijgen en laat je niet verrassen door dat masker Keyser is gewoon Butters (had ik allang door) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Corinnevdv Geplaatst: 29 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2013 @Mark2 Ik heb hem al ontmaskerd! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 29 oktober 2013 Delen Geplaatst: 29 oktober 2013 Beste Corinne, Bedankt voor je mooie bericht en we hebben al even contact gehad via de e-mail. Ik ga mijn best doen om de 3 oprichters naar Amsterdam te krijgen om ons open verhaal te doen waarom we met de site gestart zijn en waarom wij ons voorbereiden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 29 oktober 2013 Delen Geplaatst: 29 oktober 2013 Voor zij die al eens naar het uiterlijk kijken (mezelf incluis) ze is wel een plaatje: Dus KS: Doe ze de groetjes 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 29 oktober 2013 Delen Geplaatst: 29 oktober 2013 He he, eindelijk @Corinnevdv iemand die zich even inleest en het voor elkaar krijgt om niet direct tegen de haren van een prepper in te strijken. Je hebt in iedergeval de eerste, meest simpele test, voor wat mij betreft redelijk doorstaan. Gevolg zal zijn, ben ik bang, dat we nu nog meer van dit soort mails tegemoet mogen gaan zien. Alhoewel blijkbaar het aantal interviewers, fotografen, reporters, journalisten, enz die zich even willen inlezen tot nu toe op een vinger te tellen zijn geweest. Ik hoop dat het voor beide partijen een succes mag worden. Prep ze ( ja ook jij zou aan je oom en tante een voorbeeld moeten nemen en geen excuusjes blijven zoeken) K a n s Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 29 oktober 2013 Delen Geplaatst: 29 oktober 2013 Als je de Antwoord met Citaat knop indrukt, krijg je als gebruiker een melding. Naam noemen met @ zoals @Corinnevdv dan krijg je een mention. Zonder verder in de krochten van het forum te hoeven duiken is dit wel handig. Zie je email, ik hoor wel of er interesse is. Overigens is mijn echte naam gelukkig geen Keyser Suze. Hans Jacobsen was het toch? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 29 oktober 2013 Delen Geplaatst: 29 oktober 2013 Jah anders wordt @Keyser Suze boos en dan krijgen we klapjes. @Corinnevdv geen probleem hoor. Hij is nog wel in aanbouw maar je kunt er een idee van krijgen en laat je niet verrassen door dat masker Keyser is gewoon Butters (had ik allang door) Hamburgers! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SHTF Geplaatst: 29 oktober 2013 Delen Geplaatst: 29 oktober 2013 Voor zij die al eens naar het uiterlijk kijken (mezelf incluis) ze is wel een plaatje: die kan je er wel bij gebruiken in de bunker Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Corinnevdv Geplaatst: 29 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2013 @Mr Gold wow, dat zou erg fijn zijn. houd me op de hoogte. ik kan zelf ook ergens naartoe komen? @Kans lief dat je dit zegt. Maar ik vind dat een journalist zich altijd moet voorbereiden, want als je van iemand tijd en moeite vraagt dan is dit wel het minste dat je terug kunt doen en @wodan dank voor het compliment! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
popeye Geplaatst: 29 oktober 2013 Delen Geplaatst: 29 oktober 2013 Hallo @Corinnevdv, Welkom op dit preppers forum. zoals je reeds zal weten, kan je hier schat aan informatie vinden en uren doorbrengen en als je iets niet weet, is er altijd wel iemand die je op weg kan helpen. Ikzelf ben een stuk wijzer geworden en voel me helemaal thuis op deze site. Ben ook al aardig verslaafd aan deze site, pas maar op voor je het weet ben je het ook;) Je schrijft dat je zelf niet aan preppen doet, maar als je onderstaande filmpje ziet denk je er misschien anders over. Met vriendelijke groet, Popeye. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richa Geplaatst: 29 oktober 2013 Delen Geplaatst: 29 oktober 2013 @wodan heb je toestemming van @Corinnevdv gekregen om haar foto zomaar op het forum te plaatsen en het over haar uiterlijk te hebben? Nee? Dan eraf halen graag, je wilt zelf toch ook niet hier met je foto? En al helemaal niet om jouw uiterlijk te laten bespreken door forumleden. Dank je wel. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 29 oktober 2013 Delen Geplaatst: 29 oktober 2013 Tnx voor de link @popeye, die kende ik nog niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.