Ga naar inhoud
GENEGEERD

B.O.T. (Het opknappen van onze BOT)


Wonderland

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja zou wel willen maar LilMrD moet zo gaan slapen.. En een boom omkappen gaat moeilijk als je niet eens een boom in de ruin hebt... En de gemeente zal vast niet blij zijn als ik die hele oude boom achter bij ons veldje weg zaag, das bedt wel een klus namelijk... image.jpg.371a59695b3d627ad94d9c4d567edbbd.jpg haha...

Maar als jullie hulp willen dan roept u maar, stap zo in de auto, moeten we wel ff afspreken, zorg ik voor oppas :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPDATE 1:

 

Het schuren is zo goed als af en ben vandaag wat metalen onderdelen in de menie gaan zetten. Wat mij wel al eerder opviel (wist alleen niet dat het erger was dan ik dacht) aan de onderkant van de triangel, is dat er 3 rotten plekjes zitten waar zeker wat aan moet gebeuren. (een stukje er overheen lassen of een nieuwe stange aan beide kanten)

 

Een deel van de zijpoot waar een rotte plek zit

DSC_0010.jpg.40e2064cecbc398c4d5b821798f7afaa.jpg

 

Dit is wel een nare plek voor een gat, de triangel naar de dissel moet wel echt stevig genoeg zijn. Stel je kar zit vol geladen en je neemt een bocht dan komen daar de krachten op. Je kan aan de verf ook zien dat hij door naar boven scheurt.

 

Twee oplossingen: Nieuwe. Of er een "hoes" overheen lassen. Dus drie plaatjes van rond de 30cm die je over de drie zijden (links, onder+ rechts) heen last.

Bakken en braden kunnen vele met staal, lassen is een van apart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is wel een nare plek voor een gat, de triangel naar de dissel moet wel echt stevig genoeg zijn. Stel je kar zit vol geladen en je neemt een bocht dan komen daar de krachten op. Je kan aan de verf ook zien dat hij door naar boven scheurt.

 

Twee oplossingen: Nieuwe. Of er een "hoes" overheen lassen. Dus drie plaatjes van rond de 30cm die je over de drie zijden (links, onder+ rechts) heen last.

Bakken en braden kunnen vele met staal, lassen is een van apart.

 

Dit zijn inderdaad de 2 oplossingen die zeer spoedig gaan gebeuren vordat wij er gewicht in gaan plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi WL,

 

Kijk eens hier:

http://www.e-shopamateur.lu/mats.html

 

Op marktplaats staan ze soms 2e hands kost geen drol...

Lekker licht, relatief kort ingeschoven en sommige gaan lekker hoog, wel tuien...

 

Je hebt ook pneumatische uitvoeringen, iets duurder fietspomp erop en je pomt hem zo naar 10 plus meter!

 

Prep ze,

K a n s

 

@Communicator Tja ik heb zelf nog 2 muurbeugels waaraan ik een ''mast'' (lees pijp) aan kan monteren. Ik ga geen gegalvaniseerde pijp monteren want dat word veel te zwaar. Ik heb hier zeker nog 1, en misschien 2 aluminium pijpen van een meter of 2 á 2,5. Die gaan los mee en op locatie worden deze in de beugels geplaatst.

@Geert we gaan ook dingen aan de binnenzijde bevestigen en misschien wel een box aan de buitenkant.

@hakin9 ik laat het liever doen aangezien het mijn eerste keer dan zal worden ;) Die het liever een keer als er niet zoveel vanaf hangt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi WL,

 

Kijk eens hier:

http://www.e-shopamateur.lu/mats.html

 

Op marktplaats staan ze soms 2e hands kost geen drol...

Lekker licht, relatief kort ingeschoven en sommige gaan lekker hoog, wel tuien...

 

Je hebt ook pneumatische uitvoeringen, iets duurder fietspomp erop en je pomt hem zo naar 10 plus meter!

 

Prep ze,

K a n s

 

Kun je mij wat van je verzameling gouden munten toe sturen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je ook niet nieuw kopen, vind de prijs dan nog wel meevallen.....

Soms staan ze op marktplaats, lekker afdingen en voor onder de honderd euro 10 plus meter kopen :cool:

 

K a n s

 

Daar gaan we zeker naar kijken @Kans

Maar voorlopig gaat hij mee in de aanhanger met een stuk pijp. later als we er nog de tijd voor hebben en marktplaats nog bestaat halen we er 1 die kan uitschuiven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen met de BOT naar mn schoonvader. Hij gaat kijken of hij het las klusje kan klaren :)

 

Dan even savonds afplakken en rollen en de bot is zo goed als klaar ! Nog wat dingetjes monteren en inrichten.

 

Gaat de goeie kant op, dat wordt een hele mooie BOT. :cool:

 

Maken jullie er ook nog van die openklappende zijraampjes in... :confused: ... dan kunnen we op de BOL/PH Poppenkast-voorstellingen geven voor de kids. :p ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom maar op met je klussen ;) Ik ben waarschijnlijk zeer snel klaar. Morgen de beplating schilderen (wat nu blauw is) en dan zit mijn werk erop.

Dan even mijn schoonvader laten lassen en klaar is BOT

 

Mooi werk kerel, nu dat vieze blauw nog even groen maken. Wat zal die kar er anders uit zien straks! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Gaat de goeie kant op, dat wordt een hele mooie BOT. :cool:

 

Maken jullie er ook nog van die openklappende zijraampjes in... :confused: ... dan kunnen we op de BOL/PH Poppenkast-voorstellingen geven voor de kids. :p ;)

 

Frietkot ! :p

Dat moet jij ook nog doen @Geert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu wil ik geen mierenn**ker zijn hoor. Maar had je niet beter kunnen kiezen voor matte verf? dit reflecteert het licht nogal. Ik heb er juist voor gezorgd dat er zo min mogelijk blinkende onderdelen op de bot zitten. :)

 

Ik ben benieuwd naar de las oplossing!

 

Het laswerk word maandag gedaan i.v.m. geen tijd voor het lassen dit weekend.

Het is wel degelijk een mat verf, alleen gefotografeerd toen het nog nat was ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...