Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat kost preppen?


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Je kunt het preppen zo goedkoop en zo duur maken zoals jezelf wilt. Dit is vaak ook afhankelijk van de aanbiedingen en waar je je producten koopt(winkels of websites). Ondanks de economische crisis, blijven we toch gewoon door preppen, omdat dit onze enige en echte levensverzekering is bij een SHTF. Maar wat kost nu eigenlijk een complete Bug Out Bag(BOB) en hoeveel wil je investeren voor een Bug in, Bug Out Vehicle(vervoermiddel) of misschien wel een Bug Out Location(BOL)? Koop je alles in één keer of koop je iedere maand iets? Hoeveel heb jij al uitgegeven aan het preppen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

ik zal eerlijk zeggen dat ik niet bij hou hoeveel ik al heb uitgeven aan preppen dit is iets wat ik niet belangrijk vind, verder koop ik iedere maand iets of in het geval van een grote aankoop dan wil ik nog wel is wat overslaan als die grote aankoop een realistisch verschil kan maken ten tijde van shtf, verder maakt het een groot verschil als je een gear/gadget junkie bent ofniet lol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat kost nu eigenlijk een complete Bug Out Bag(BOB) en hoeveel wil ik investeren voor een Bug in, Bug Out Vehicle(vervoermiddel) of misschien wel een Bug Out Location(BOL)?

 

Alleen naar het prijskaartje kijken en specifiek voor 'prepping' gebruiken is m.i. niet verstandig; als je dagelijks gebruik, hobby/ontspanning en zekerheid meeneemt in je afweging bij het aanschaffen van zaken wordt 'preparing' een lifestyle ipv een investering. Een vervoersmiddel gebruik je voor werk/familie/vrienden/boodschappen/vakantie etc, waarom in een cabrio als dat ook in een voertuig kan wat ook voor bugging out geschikt is?

 

Waarom een BOL, waarom niet daar 24/7 wonen? Of ivm werk/familie: als vakantie locatie?

 

Voedsel en andere verbruiksartikelen: elke week wat extra artikelen kopen en binnen korte tijd heb je een flinke voorraad. Als je een rotatie systeem hanteert (eat what you store, store what you eat) dan kost je dit niets (je gooit niets weg, kan profiteren van aanbiedingen).

 

Zelfde voor een BOB: van de spullen die hierin zitten heb je een 2e set die je gebruikt voor hobby/vakantie/dagelijks leven. De spullen die je gebruikt slijten/gaan stuk, zie je de BOB als reserve materiaal dan is dit geen investering. Niet vergeten iets te vervangen als je het uit je BOB haalt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

eigenlijk vrij weinig,

eten/drinken word geroteerd

zendspullen is hobby (al koop ik wel wat beter/extra spul)

luchtschieten is hobby (zie boven)

dieren spullen word ook geroteerd

heb geen bol daar woon ik

messen etc is hobby (nja verzamelen)

enkel wat boeken en een paar voedsel dingen die ik speciaal gekocht heb maar dat is eigenlijk te verwaarlozen

 

alleen ehbo spullen liggen maar te liggen eigenlijk (snij mezelf gelukkig niet zo vaak in de vingers)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik investeer net zo lang totdat ik vind dat ik aan alle voor mij belangrijke aspecten van een complete bug out/bug in heb voldaan.

dat kan varieren van ijzergaren tot ducttape van medikits tot lucifers en van kleding tot kachelbrandstof. etc etc.

 

is dat ooit genoeg?? geen idee maar ik doe wat ik kan en ondertussen probeer ik ook gewoon nog even te genieten van alle luxe die we nu hebben.

lekker tv kijken en pizzaatje bestellen etc. het kan zomaar anders zijn in een korte tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Dutchprepper, geniet nu het nog kan van alle luxe. Want ik zie donkere wolken aan de Europese horizon:(

 

Ik (we) genieten er ook nog van zolang het kan. Laatste jaar veel geïnvesteerd en ook in tijd en zie het als mijn roeping om dit ook te doen. De BOL koste een behoorlijke duit maar zie ik ook als verzekering en eventueel goed als er hyperinflatie komt e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Hoeveel geef je uit?

 

Ik probeer zoveel mogelijk voordeeltjes te vinden. Een flinke avond websurfen levert geld op.

Ik plan wel elke maand een groter aanschaf. (Ene maand gasmaskers, andere maand weer knifes&tools).

Maar bij de boodschappen neem ik standaard voor kleine bedragen mee (potvoer, water, brandstof).

 

Ik wil er niet te veel bij nadenken. Het hakt er wel in op de boodschappenrekening, maar het is vaak meer een investering dan een aanschaf.

Zo sus ik mijn financieel geweten.

 

Nu kan ik het nog betalen (allebei een baan), straks misschien niet meer.

 

Dusssss.... een precies bedrag eraan hangen is echt moeilijk. Dit was een dure maand......(hij 's net begonnen)

 

Noach

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij bespaar ik meer dan dat ik uitgeef.

Ik was zestien en woonde op kamers.Toen legde ik mijn eerste voorraadje aan, sindsdien maak ik meestal alleen gebruik van aanbiedingen. En door gewoon goed rouleren, kost het niets extra's meer.

Door zelf te leren koken ben ik niet afhankelijk van kruidenmixjes, en de kruiden die ik nodig heb komen van een toko en zijn stukken goedkoper dan in een winkel.

Door uit te proberen welke schoonmaakmiddelen mij goed bevallen, soda, azijn, simpele zeep, en zeepvlokken voor de was, ben ik niet veel geld kwijt aan dat soort dingen. Want ik gebruik dat nu al in de praktijk, niet de dure Unilevervariant.

Door zelf groenten te verbouwen (kleine schaal) hoef ik die niet te kopen, enkel zaadjes.

 

Bij zo'n beetje alles wat ik doe denk ik, "What would Grandma do".

We kunnen zoveel leren van die oma's.

Oma's hadden geen luxe huishoudelijke apparaten en oma's moesten met weinig geld vele kinderen voeden.

Oma breidde zelf sokken en verstelde ze.

Oma's naaiden zelf kleding of zelfs van oude kleding kleding voor de jonkies.

Oma's maakten zelf jam en weckten de groentes.

Oma's bakten zelf brood, bakkersbrood was puur voor de luxe.

Oma's wisten hoe ze met restjes eten om konden gaan, hoe je bijvoorbeeld met oud brood nog lekkere broodpudding en wentelteefjes kan maken.

Oma's veegden hun huis, ik wis sinds een aantal jaren met een wisser mijn houten vloer, slechts een enkele keer met de nog aanwezige stofzuiger. Wissen scheelt zelfs werk, de wisser is veel lichter en sneller te pakken en gebruiken dan stofzuiger. Het is ook stiller. Maar het is ook al weer een kleine besparing op de energie uit de muur. Ja, het kost mij energie, maar ik bespaar me wel de sportschool.

 

En waarom zou ik wachten tot de wereld instort voor ik van al die kennis gebruik van maak.

Nee, liever nu al toepassen, dan is de overgang later niet groot en ik bespaar juist enorm.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel in geld .............geen idee *waterput/waterpomp/waterfiler*kolen/hout fornuis/kolenvoorraad *fruitbomen en verzameling zaden*zonnepanelen*hele grote diepvriezer* dieren/diervoer *tabak/drank

 

Vandaag mijn leefgeld op gemaakt er komt in april nieuwe *ten minst*

 

Slager 7.5 kilo vlees 110 euro *dit biefstuk en rosbief* want varkensvlees koop ik niet *

Kolenboer briketen 100 euro

Kruidtvaad shampoo/tandedenpoets/scheerspullen/vitamine c 130 euro en gratis 2.5 kilo snoep ;-)

Aldi een aanvulling voorraad180 euro

Lidil 50 euro

C1000 daar kwan een schok rijst was daar eerst 400 gram 19 cent /toen 39 cent en nu jawel 99 cent deze winkel kom ik niet meer terug en dat heb ik ook netjes verteld

 

bestelling bij molenaar gedaan voor volgende week zal ook nog eens 150 euro zijn

 

65 kilo tarwebloem

35 kilo tarwe fijn volkoren meel

5 zakjes zeezout

5 keer gist *500 gram*

10 keer bakpoeder

5 zakjes krenten

5 zakjes rozijnen

2 zakjes sesamzaad

2 zakjes blauw maanzaad

 

Bestelling Tabak http://www.tabakexpres.com/webwinkel?page=shop.browse&category_id=6

 

dat word thuisgebracht 350 euro en dan is mijn leefgeld voor dit kwartaal op :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...