DutchPointOfView Geplaatst: 4 april 2014 Delen Geplaatst: 4 april 2014 http://nl.wikipedia.org/wiki/Konijnenuithongering ofwel http://en.wikipedia.org/wiki/Rabbit_starvation leuk voor in een stoofpot ofiets meer niet paarden zijn ideale offroad voertuigen, en aangezien wegen voor mensen zijn die graag gehinderlaagd worden Konijnen uithongering is niet echt relevant tenzij je afhankelijk bent op mager vlees. een levende bron vlees, mager of niet, zorgt er daarintegen voor dat jou opgeslagen speklapjes minder snel opraken ;-) 2 dagen in een week mager vlees sterft niemand van, maar het scheelt je wel 2 dagen speklapjes. Idd is ideaal offroad, in de omgeving hier kan ik gelukkig aardig beschut alle kanten op. Maar ook niet over de velden heen of het bos ivm. jagers. Hoop wel dat reizen niet nodig zal zijn, zoals medisch noodgeval ofzo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 4 april 2014 Delen Geplaatst: 4 april 2014 Konijnen uithongering is niet echt relevant tenzij je afhankelijk bent op mager vlees. een levende bron vlees, mager of niet, zorgt er daarintegen voor dat jou opgeslagen speklapjes minder snel opraken ;-) 2 dagen in een week mager vlees sterft niemand van, maar het scheelt je wel 2 dagen speklapjes. Idd is ideaal offroad, in de omgeving hier kan ik gelukkig aardig beschut alle kanten op. Maar ook niet over de velden heen of het bos ivm. jagers. Hoop wel dat reizen niet nodig zal zijn, zoals medisch noodgeval ofzo. op een gegeven moment moet je toch een keer weg, bv handel, medische noodgeval, verkenning, berichten doorgeven etc etc Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DutchPointOfView Geplaatst: 4 april 2014 Delen Geplaatst: 4 april 2014 op een gegeven moment moet je toch een keer weg, bv handel, medische noodgeval, verkenning, berichten doorgeven etc etc Yep, maar alleen een medisch noodgeval is zo ver dat ik het niet te voet kan doen. Te voet vind ik het veiligste, is het meest ontzichtbaar je bent je meer bewust van je omgeving, minder kwetsbaar voor vuurwapens. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
NorthernWolf Geplaatst: 1 augustus 2014 Delen Geplaatst: 1 augustus 2014 Onze quarters in Zweden doen het goed bij -25 zonder deken buiten. Zijn zeker geschikt als vervoer, een is langzaam aan zijn pensioen toe en daar zal toch een koudbloed voor in de plaats komen omdat ze ook beduidend minder voedsel nodig hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maritimesurvival Geplaatst: 27 januari 2015 Delen Geplaatst: 27 januari 2015 Mijn ouders zijn van plan om de paarden te nemen als BOV. Maar als er niet teveel haast nodig is. Ze zijn onafhankelijk en je kan er met redelijke snelheid naar je BOV die voor mij 12 km ver weg is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enigma13 Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 Paarden zijn alleen leuk als hobby. De praktische inzetbaarheid in Nederland is nihil. Als je een wendbare BOV wil kun je beter investeren in een off road motorfiets of een quad. Dat is veel goedkoper, efficiënter en betrouwbaarder dan een paard. Persoonljk zou ik voor een onopvallende auto gaan want dat is in bijna alle opzichten praktischer en veiliger. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 @Enigma13 met dichte wegen en de mogelijkheid om aan benzine of diesel is er niet dan is een paard toch wel een goed vervoermiddel. Een paard werkt al op gras en water dat zie ik een quad of crossmotoren nog niet zo snel doen. Wel eens een keer aan paardrijden gedaan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enigma13 Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 Als er geen brandstof meer is zal de fiets het meest praktische vervoermiddel zijn, eventueel met een karretje er achter. Een echte prepper heeft natuurlijk altijd een paar jerrycans brandstof achter de hand plus een tank die minimaal voor de helft is gevuld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maritimesurvival Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 ja een quad is zeker een goede optie. Als ik jou was zou ik kiezen voor een Suzuki ,Honda of Yamaha landbouw/utility quad met cardanaandrijving. Een paard is handig in geval van grote bossen en als benzine schaars wordt. En de snelheid en conditie van het paard moeten ook goed in orde zijn ,dit kan je trainen bij een paard. Raad een redelijk grote fjord aan of een ander sterk soort paard. Mijn ouders hebben een fjord en een kwpn paard ,beide goede keuzes. Ikzelf heb een Suzuki Ozark quad Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeltaFox Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 De keus os natuurlijk sterk afhankelijk van de situatie, maar als je de vaardigheden hebt en het paard getraind is om op te rijden EN om iets te trekken is het een erg handig vervoermiddel. Het kan op bijna elk terrein en zelfs zwemmen. Dat kan lastig zijn met een fiets of quad. En als de nood hoog is heb je een heerlijk paardenbiefstukje? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enigma13 Geplaatst: 29 januari 2015 Delen Geplaatst: 29 januari 2015 De keus os natuurlijk sterk afhankelijk van de situatie, maar als je de vaardigheden hebt en het paard getraind is om op te rijden EN om iets te trekken is het een erg handig vervoermiddel. Het kan op bijna elk terrein en zelfs zwemmen. Dat kan lastig zijn met een fiets of quad. En als de nood hoog is heb je een heerlijk paardenbiefstukje In een gebied met weinig verharde wegen en veel woeste natuur is een paard inderdaad het overwegen waard. Toch is het niet voor niets dat bijvoorbeeld veeboeren in Australië en Amerika lang geleden massaal zijn overgestapt op gemotoriseerde voertuigen. Alle paardenromantiek ten spijt hebben ze daar goede redenen voor. In de poolgebieden heeft de hondenslee plaatsgemaakt voor gemotoriseerde vervangers wegens dezelfde redenen. Enne...om nou je eigen paard te slachten en op te eten, ik geloof niet dat ik dat zou kunnen. Heb je wel eens een paard horen gillen? Gaat door merg en been, verschrikkelijk, vergeet je nooit meer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 29 januari 2015 Delen Geplaatst: 29 januari 2015 In een gebied met weinig verharde wegen en veel woeste natuur is een paard inderdaad het overwegen waard. Toch is het niet voor niets dat bijvoorbeeld veeboeren in Australië en Amerika lang geleden massaal zijn overgestapt op gemotoriseerde voertuigen. Alle paardenromantiek ten spijt hebben ze daar goede redenen voor. In de poolgebieden heeft de hondenslee plaatsgemaakt voor gemotoriseerde vervangers wegens dezelfde redenen. Enne...om nou je eigen paard te slachten en op te eten, ik geloof niet dat ik dat zou kunnen. Heb je wel eens een paard horen gillen? Gaat door merg en been, verschrikkelijk, vergeet je nooit meer. De dag dat men geen brandstof meer heeft, mag je 3x raden waar naar men terug gaat grijpen... EN een paard dat door het hoofd wordt geschoten, gilt niet. Ik zeg maar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enigma13 Geplaatst: 29 januari 2015 Delen Geplaatst: 29 januari 2015 De dag dat men geen brandstof meer heeft, mag je 3x raden waar naar men terug gaat grijpen... EN een paard dat door het hoofd wordt geschoten, gilt niet. Ik zeg maar. De benenwagen, de fiets, de handkar en voertuigen met alternatieve aandrijfmogelijkheden zoals houtgasgeneratoren: Zonder vuurwapens valt er niets te schieten, met een knipoog naar de strenge Nederlandse wapenwetgeving die er in het kort op neerkomt dat bijna alles verboden is. Maar dat is weer een andere discussie die ik hier niet ga voeren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maritimesurvival Geplaatst: 29 januari 2015 Delen Geplaatst: 29 januari 2015 Enigma13. Dat zijn ook goede opties. Zeker de fiets want ik ben dol op fietsen en het is makkelijk te onderhouden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enigma13 Geplaatst: 29 januari 2015 Delen Geplaatst: 29 januari 2015 Zojuist terug van de Action. Voor een habbekrats leuke spulletjes voor de fiets die in tijden van crisis zeker schaars zullen worden. Bandenplaksetjes en zo. Ga maar eens praten met iemand die de oorlog heeft meegemaakt, die kan je vertellen dat nieuwe fietsbanden en bandenplaksetjes op een gegeven moment goud waard waren omdat het nauwelijks meer te verkrijgen was. Alleen op de zwarte markt tegen idioot hoge prijzen. Goede zeep, koffie, thee en rubber waren ook schaars toen. Er kwamen van die halfbakken surrogaatprodukten voor terg maar dat bleef behelpen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maritimesurvival Geplaatst: 29 januari 2015 Delen Geplaatst: 29 januari 2015 Over een aantal weken mag ik op het paard van mijn vader rijden. Tijdens een SHTF ga ik snel met hem naar een veilig gebied rijden en ze kunnen veel gewicht aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 29 januari 2015 Delen Geplaatst: 29 januari 2015 Over een aantal weken mag ik op het paard van mijn vader rijden. Tijdens een SHTF ga ik snel met hem naar een veilig gebied rijden en ze kunnen veel gewicht aan. Met de quad op sleeptouw en de roeiboot op de imperial? uiteraard de fiets op de fietsendrager van de quad Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
drent Geplaatst: 30 januari 2015 Delen Geplaatst: 30 januari 2015 Over een aantal weken mag ik op het paard van mijn vader rijden. Tijdens een SHTF ga ik snel met hem naar een veilig gebied rijden en ze kunnen veel gewicht aan. Paard stuk rijden is heel makkelijk, heel houden niet. Veel gewicht dragen nee. eigen lichaamsgewicht trekken ja. Maar als je er echt afhankelijk van bent zit je zeker aan het maximum van 15-20% van het gezonde! lichaamsgewicht (incl. tuigage, etc.) en een absolute max. van 85-90kg. Wil je snelheid dan kan je geen bepakking meenemen. En snel door onbekend terrein racen heeft ook zo zijn nadelen (hinderlagen, blokkades, etc). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 30 januari 2015 Delen Geplaatst: 30 januari 2015 Eén paard is geen paard, Als je wat mee wilt nemen, moet je ook een pakpaard hebben. Ik denk wel dat bij een langdurige shtf er weer paarden voor de ploeg gespannen zullen worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maritimesurvival Geplaatst: 30 januari 2015 Delen Geplaatst: 30 januari 2015 Mijn opa weet hoe je dit kan maken ,een ploeg achter een paard maar dat paard van mijn vader is hier niet geschikt voor ,het is een wedstrijdpaard en geen ploegpaard. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enigma13 Geplaatst: 30 januari 2015 Delen Geplaatst: 30 januari 2015 het is een wedstrijdpaard en geen ploegpaard. Dat zeg ik ook altijd over mijzelf tegen werkgevers. Die hebben daar nooit een boodschap aan. Zuinig zijn op jouw opa, die heeft denk ik heel wat bruikbare vaardigheden en inzichten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuickFix Geplaatst: 30 januari 2015 Delen Geplaatst: 30 januari 2015 het is een wedstrijdpaard Dat betekent dus goed mager vlees. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Winchester 1893 Geplaatst: 19 april 2015 Delen Geplaatst: 19 april 2015 Toen ik vorig jaar de opleiding verzorgende deed gingen we met de klas een paar keer paardrijden . Ik was me toch behoorlijk allergisch voor die beesten haha . Heel m'n ogen dik en continu niezen . Wel leuk om een keer gedaan te hebben . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinook Geplaatst: 4 mei 2015 Delen Geplaatst: 4 mei 2015 Zonder alle pagina's gelezen te hebben; ja ik denk wel aan paarden als "BOV". Denk dat een paard je naar je BOL kan brengen (ligt er natuurlijk aan waar die is ) maar als je 'm hier in de stal laat staan gaat het denk ik niet werken. Liefst dan een BOL waar je je paard onbeperkt kan laten grazen natuurlijk. Tja.. alles is denk ik afhankelijk van de situatie. Anyways; de paardenkennis heb ik in huis dus dat is het probleem niet . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.