Loesje1980 Geplaatst: 18 augustus 2015 Delen Geplaatst: 18 augustus 2015 heeft iemand al ervaring met de kipfilet in blik van target ? ( blauw blikje, ligt bij de tonijnblikjes) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
havor Geplaatst: 18 augustus 2015 Delen Geplaatst: 18 augustus 2015 De Masterbeef zo zegt een surinaamse dame in de supermarkt moet je een uur in warm 50-60 graden water leggen, en vervolgens water verversen en weer n half uur, daarna als suddervlees 2 uur op laag vuur sudderen.  ik zeg...te veel werk...te veel gedoe, beter je vlees roken en drogen en vacuüm verpakken denk ik, dat is vooraf wel werk...maar als je wil eten kan dat meteen.  AH, heeft het, jumbo, deka Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wildemossel Geplaatst: 18 augustus 2015 Delen Geplaatst: 18 augustus 2015 Ik ken er toch geen . Zelfs in dat deeltje nl. Waar ik niet ver van af woon heb ik er nog nooit een gezien . @Toef dank u wel Misschien heeft deze mobiele toko in Terneuzen het. Als je belt vast wel op bestelling. https://www.facebook.com/LekkerSurinaams/info?tab=overview Anders moet je noordelijker, naar Goes ofzo, daar kan je het (zeker op bestelling) gewoon kopen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lion Geplaatst: 19 augustus 2015 Delen Geplaatst: 19 augustus 2015 @Geert heb een linkje gevonden voor je, hoe zelf zout vlees te maken. https://soupenzo.nl/basis/zelf-zoutvlees-maken/  zoutvlees maken, gaat dat alleen met rundvlees of ook met varkensvlees? Ik ken bijvoorbeeld wel zoutvis. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 19 augustus 2015 Delen Geplaatst: 19 augustus 2015 @Lion Ik heb ooit in een Engels programma gezien hoe ze een varken op middeleeuwse wijze in zout lieten drogen. Moet kunnen dus. Maar weet zo geen recepten en gebruiksaanwijzing. In oktober zijn hier de slacht en oogstfeesten, ik zal er eens naar vragen. Maar misschien weet @Piroska er ook wat van? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lion Geplaatst: 19 augustus 2015 Delen Geplaatst: 19 augustus 2015 @Lion Ik heb ooit in een Engels programma gezien hoe ze een varken op middeleeuwse wijze in zout lieten drogen. Moet kunnen dus. Maar weet zo geen recepten en gebruiksaanwijzing. In oktober zijn hier de slacht en oogstfeesten, ik zal er eens naar vragen. Maar misschien weet @Piroska er ook wat van? Â Ik ben eind volgende week weer terug in Hongarije, ik zal @Piroska eens vragen of ze een gedeelte van haar slacht varkens ook inpekelt. @Geert is trouwens ook aanwezig bij de slacht, misschien weet hij dit ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Toef Geplaatst: 19 augustus 2015 Delen Geplaatst: 19 augustus 2015 zoutvlees maken, gaat dat alleen met rundvlees of ook met varkensvlees? Ik ken bijvoorbeeld wel zoutvis. Â Ik ken het alleen met rundvlees, zou je zelf even moeten zoeken op het interweb. Zoute vis ken ik ook ja Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roel Geplaatst: 19 augustus 2015 Delen Geplaatst: 19 augustus 2015 Er bestaat een aardig boek over dit onderwerp; Roken, drogen en pekelen van Dick en James Strawbridge. Uitgeverij Fontaine. ISBN 978 90 5956 461 9 Wij gaan deze winter proberen wat van deze recepten uit te werken, te beginnen met de salami. Lekker en lang houdbaar. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Abiyah Geplaatst: 24 augustus 2015 Delen Geplaatst: 24 augustus 2015 Vlees in blik? Wij hebben.: - kipperagout - veeeeel (lekker door de pasta, eenvoudig, goedkoop, maar lekker en voedzaam) - runderragout - idem - corned beef - heeeeel veeeel. - O lekker als basis voor frikaanse Gari. Een top gerecht dat wij minimaal 1 x per week eten. Heel erg eenvoudig te maken, super te bewaren en errug lekkuhr :-) - knakworsten - heeeel veeel :-) kip en rund - In deeg (zonder gist) gerold en in de pan, of in de chapati oven , maakt een heerlijk worstebroodje, als onderdeel van een maaltijd - kipsmeerworst (wij eten geen varken, vandaar) - Beef jerky. (Biltong) . Net ontdekt, erg lekker. Maar helaas kort houdbaar (paar maanden) En niet in blik, maar in zakje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 24 augustus 2015 Delen Geplaatst: 24 augustus 2015 Woensdag bij de Aldi. Dikke bockworst. 3x 240 gram voor 4 euro  En uit ervaring kan ik zeggen dat die bockworsten gruwelijk lekker zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roel Geplaatst: 24 augustus 2015 Delen Geplaatst: 24 augustus 2015 Eh, preppen, okay, maar zelf doen..? Kopen kan ik alles. Nog wel tenminste. En natuurlijk zijn die bockworsten lekker... Net als die braadworstjes voor op de babbekukel die volgens mij niet eens vlees bevatten, maar de lekkerste braadjes ooit zijn op de kukel.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
styx Geplaatst: 24 augustus 2015 Delen Geplaatst: 24 augustus 2015 Vlees in blik geeft me toch rillingen. Het klopt op een of andere manier niet. Thuis eten we niet altijd vlees(al eten we meer dan voorheen met twee jonge zonen/pubers) Maar in geval van (shtf), dan is het volgens mij niet erg moeilijk om het vlees te minderen en/of de diepvries leeg te eten. Bij scouting , weet ik , worden nog al eens pastas gemaakt met smak.(goed getypt ?) En ja het is wel een voordeel om het bij je te hebben maar eerste keuze ... nee. Wat zijn de voordelen van ingeblikt vlees , dat ik niet weet ? Â grtz Styx ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roel Geplaatst: 24 augustus 2015 Delen Geplaatst: 24 augustus 2015 Ik zou mijn eventuele vlees gaan wecken, blijft zeker een paar jaar goed. Maar wanneer je zorg draagt voor aanwas, hoef je het niet zo lang te bewaren voor er nieuw vlees voorradig is... Ik bedoel maar, preppen is immers voorbereiden... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 - corned beef - heeeeel veeeel. - O lekker als basis voor frikaanse Gari. Een top gerecht dat wij minimaal 1 x per week eten. Heel erg eenvoudig te maken, super te bewaren en errug lekkuhr :-). Â [A]frikaase Gari daar ben ik nieuwsgierig naar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Abiyah Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 [A]frikaase Gari daar ben ik nieuwsgierig naar. @Dreutel Wij eten dat regelmatig, sinds een paar weken. Het heeft vele toepassingen. Je kunt hele eenvoudige recepten vinden op youtube. Een zak van 2 kg kost 4,50 in zo'n afrikaans supermarktje. Je kan er zelfs een (ontbijt)drank van maken. Aanrader ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 Staat ook bij de supermarkt aanbiedingen, maar beter 2x gepost dan 1x gemist zou ik willen zeggen. Â Bij AH deze week alle Unox 1+1 gratis. Dus ook het vlees in blik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dannymh Geplaatst: 8 september 2015 Delen Geplaatst: 8 september 2015 De voorverpakte rookworsten van Unox (of gewoon een huismerk) die straks weer in grote aantallen de supermarkten zullen bevolken ? Â Nu ik het erover heb: Ik ga van de week gelijk even een doosje halen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 8 september 2015 Delen Geplaatst: 8 september 2015 Morgen bij de Aldi: Kip Piri Piri  http://www.aldi.nl/aldi_kip_piri_piri_48_5_16166_27058.html  Meestal koop ik eerst 1 blik en als de smaak me bevalt wat meer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 27 september 2015 Delen Geplaatst: 27 september 2015 Door @FincaInSpanje genoemd in dit draadje: http://preppers.nl/forum/threads/13685-Blikvoer-zakjes-en-pottenvoer-opleuken (#9): stoofvlees in blik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.