hamster Geplaatst: 19 mei 2013 Delen Geplaatst: 19 mei 2013 @raycoupe eerst alles typen daarna kleur selecterenYep, je ziet de net leesbare witte letters op de gele achtergrond. Maf dat de quote van mijn nickname in 't wit geen melding geeft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
popeye Geplaatst: 20 mei 2013 Delen Geplaatst: 20 mei 2013 zzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzz ben je nu ? --> dat was dus de onzichtbare foruminkttekst Ik had deze vraag eigenlijk als grapje gesteld:D, maar zo zie je maar weer dat er altijd weer iemand is die op een vraag ( hoe raar ook ) een antwoord weet . Bedankt Gebruikersnaam. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 20 mei 2013 Delen Geplaatst: 20 mei 2013 @popeye. haha wel grappig dat dit kan Zo en nu eens kijken wie het in het normale forum doet? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 1 februari 2014 Delen Geplaatst: 1 februari 2014 hoi preppers in het volgende document een prima uitleg over hoe je morse kunt gaan verzenden via de pc, niet van mij zelf afkomstig vond het op het internet , heb er een vertaler overheen laten lopen dus er zullen vast wel wat taalfoutjes inzitten. er zijn 4 downloads PDF DOCX HANDLEIDING INSTALATIE PROG hamster 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 2 februari 2014 Delen Geplaatst: 2 februari 2014 @hamster kijk eerst de prepper bijbel en nu dit erg handige post thanks man Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 2 februari 2014 Delen Geplaatst: 2 februari 2014 @GuywithAplan in de preppers bijbel staat zelfs de uitleg van de morsecode Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Floshtf Geplaatst: 2 februari 2014 Delen Geplaatst: 2 februari 2014 http://preppers.nl/forum/threads/5723-Morse-topic?highlight=morse knipoog @Kungfufox [MOD] Bij deze samengevoegd en in de juiste sectie geplaatst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 2 februari 2014 Delen Geplaatst: 2 februari 2014 als ik het goed begrijp zend je hiermee een signaal uit dat als morse klinkt? er zijn meerdere van dit soort dingen, je zend dus nog steeds uit op een normale modulatie als je echt op CW zend word je bereik echt veel groter dan met piepjes op bv FM zenden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 2 februari 2014 Delen Geplaatst: 2 februari 2014 @hamster haha zover ben ik nog niet gekomen is een flinke pil om te lezen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
duinkonijn Geplaatst: 3 oktober 2014 Delen Geplaatst: 3 oktober 2014 Morse zonder code wordt natuurlijk niks. Daarom maar een handig linkje m.b.t. HAM speak als begin voor de liefhebbers. http://http:www.ac6v.com/73.htm Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
appelflapje Geplaatst: 8 februari 2015 Delen Geplaatst: 8 februari 2015 Haai, Ik kwam vanmiddag op het idee eens te kijken of ik morse code kon leren. Ik heb een appje gevonden wat echt perfect werkt! De naam is: "Morse code trainer". Ik ben er nu zo ongeveer een uurtje mee aan het klieren en heb A t/m K al redelijk onder de knie. Dat had ik echt niet verwacht! https://play.google.com/store/apps/details?id=hunt.morseDit&hl=nl Groetjes, Appelflapje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuickFix Geplaatst: 8 februari 2015 Delen Geplaatst: 8 februari 2015 Als ik nog iemand blij kan maken met de seinsleutel waarmee ik 25 jaar geleden getracht heb Morse te leren, dan doneer ik deze met liefde. Het is een oude "Key.W.T. 8 Amp No 2 MK III" uit de tweede wereld oorlog. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 8 februari 2015 Delen Geplaatst: 8 februari 2015 Haai, Ik kwam vanmiddag op het idee eens te kijken of ik morse code kon leren. Ik heb een appje gevonden wat echt perfect werkt! De naam is: "Morse code trainer". Ik ben er nu zo ongeveer een uurtje mee aan het klieren en heb A t/m K al redelijk onder de knie. Dat had ik echt niet verwacht! https://play.google.com/store/apps/details?id=hunt.morseDit&hl=nl Groetjes, Appelflapje Bedankt voor de link, altijd interessant, om te leren ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 8 februari 2015 Delen Geplaatst: 8 februari 2015 Als ik nog iemand blij kan maken met de seinsleutel waarmee ik 25 jaar geleden getracht heb Morse te leren, dan doneer ik deze met liefde. Het is een oude "Key.W.T. 8 Amp No 2 MK III" uit de tweede wereld oorlog. Ja Ben druk bezig met mn licentie en morse is een van de dingen waar ik me mee bezig wil gaan houden icm zelfgebouwde zend ontvangers. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuickFix Geplaatst: 8 februari 2015 Delen Geplaatst: 8 februari 2015 @ghostwhiper dan moet je me even een PB sturen zodat ik weet waar hij naartoe mag. BTW Je weet wel dat het leren van Morse puur vrijwillig is hè? Je kunt er geen papiertje (de oude A- en B- licenties) meer voor halen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 8 februari 2015 Delen Geplaatst: 8 februari 2015 @ghostwhiper dan moet je me even een PB sturen zodat ik weet waar hij naartoe mag. BTW Je weet wel dat het leren van Morse puur vrijwillig is hè? Je kunt er geen papiertje (de oude A- en B- licenties) meer voor halen. Jawel kan nog wel moet je alleen je papiertje in België halen en dan in Nederland bij laten schrijven Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charlie Geplaatst: 9 februari 2015 Delen Geplaatst: 9 februari 2015 Bedankt voor de link, altijd interessant, om te leren ! Dah-duh-dah / duh-duh-dah / duh-duh-duh / duh-dah-dah-dah / duh Ja, duh! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 9 februari 2015 Delen Geplaatst: 9 februari 2015 Dah-duh-dah / duh-duh-dah / duh-duh-duh / duh-dah-dah-dah / duh Ja, duh! ik heb em gevonden... 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nomad_404 Geplaatst: 9 februari 2015 Delen Geplaatst: 9 februari 2015 Di dah di dah dit is gaaf zeg. Na aanschaf van mijn portos nieuwsgierig geworden naar de morse uitzendingen. Het leren van "streepje puntje puntje" werk niet, dus ben ik me er verder in aan het verdiepen. Ik gebruik nu "Morse CT" voor Android om lekker te oefenen in de trein. Thuis heb ik een Koch Trainer op mijn PC staan, linkjes zal ik later even delen. Als je het ritme te pakken hebt gaat hetveen stuk makkelijker. Letters lees ik nu als "geluidjes". Echt bijzonder geinig, jammer dat het aan het verdwijnen is. Nu het voor de kicentie niet meer verplicht is denk ik dat veel mensen het links laten liggen. Dah di dah di dah Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PDØMV Geplaatst: 12 september 2015 Delen Geplaatst: 12 september 2015 ---... ...--- -.. . .--. -.. ----- -- ...- Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Floshtf Geplaatst: 18 september 2015 Delen Geplaatst: 18 september 2015 @fragalot @Stuudje In de chat kwam fragalot met de volgende link: http://imgur.com/gallery/YBW2Kae Idd eentje die niet in het morse topic mag ontbreken. Vertaling en afbeelding: punten zijn wit en strepen zijn blauw. Je volgt de grafiek van boven naar beneden, naar de letter die je zoekt. Dus bijvoorbeeld, als je een 'X' wil verzenden dan doe je: T-> N-> D-> -> X : -..- De morse code voor de letter X . 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.