Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ketting


Aanbevolen berichten

Als Nerd die niet over de skills beschikt om met een mes en een leeg blikje te overleven, heb ik in mijn BOB een handig touwtje voor om mijn nek, met wat handige dingetjes. Die gaan dan om de nek; wordt mijn BOB afgepakt of raak ik die kwijt, dan ben ik niet meteen onthand. Wel op letten dat je niet gewurgd wordt door dat touw doordat je blijft haken of als iemand er aan gaat hangen.

 

2013-04-29-10.32.07.jpg.cab26bbd75ba67d0f92e82e2deb3b8da.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dit noemen ze dan een EDC of every day carry, dit zou je altijd bij je moeten dragen dan, al kan ik me voorstellen dat dat soms niet mogelijk of wenselijk is. Voor het 'wurgen' hebben ze trouwens safety beads. Soort sluiting die je klikt: wanneer er dan kracht op het touwtje wordt uitgeoefend dan breekt die sluiting open :).

 

Overigens ben ik m'n sleutelbos aan het upgraden naar een EDC. Voor de survivalist/preppers onder ons een echte tip om eens te kijken: http://www.edcforums.com/forum/

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Nerd die niet over de skills beschikt om met een mes en een leeg blikje te overleven, heb ik in mijn BOB een handig touwtje voor om mijn nek, met wat handige dingetjes. Die gaan dan om de nek; wordt mijn BOB afgepakt of raak ik die kwijt, dan ben ik niet meteen onthand. Wel op letten dat je niet gewurgd wordt door dat touw doordat je blijft haken of als iemand er aan gaat hangen.

 

2013-04-29-10.32.07.jpg.cab26bbd75ba67d0f92e82e2deb3b8da.jpg

 

Nerd of niet, maakt niet uit hoe je het bij je draagt, als je het maar bij je draagt,... Dat is het belangrijkste.

Niets mis met een koord aan je nek, altijd dicht bij je en je merkt het gelijk als het er niet is

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Keyser Suze is een 2e capsule met pijnstillers oid misschien nog een optie? Waarom een lampje eraan? Licht vind ik persoonlijk niet echt heel belangrijk, zeker als een vuurstaal bij je hebt. Heb je al eens in een grot je firesteel een paar keer gebruikt? Werkt goed, als je even moet oriënteren maar ook als noodsignaal. Ik heb eens in Oostenrijk op de berg gestaan en de firesteel gebruikt, ze kunnen dan in het dal zien, dat je een firesteel gebruikt op 2700mtr hoogte.................lijkt me afdoende :D ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Keyser Suze is een 2e capsule met pijnstillers oid misschien nog een optie? Waarom een lampje eraan? Licht vind ik persoonlijk niet echt heel belangrijk, zeker als een vuurstaal bij je hebt. Heb je al eens in een grot je firesteel een paar keer gebruikt? Werkt goed, als je even moet oriënteren maar ook als noodsignaal. Ik heb eens in Oostenrijk op de berg gestaan en de firesteel gebruikt, ze kunnen dan in het dal zien, dat je een firesteel gebruikt op 2700mtr hoogte.................lijkt me afdoende :D ?

Pijnstillers zijn niet levensreddend, ik zou dan eerder antihistaminica erin doen. En nitroglycerine voor onder de tong (hartinfarct). Die truc met die Firesteel is verbluffend, en nee, ik heb nog nimmer in een grot met mijn Firesteel gespeeld. Ook wel iets om te onthouden als je NIET gezien wil worden.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Keyser Suze is een 2e capsule met pijnstillers oid misschien nog een optie? Waarom een lampje eraan? Licht vind ik persoonlijk niet echt heel belangrijk, zeker als een vuurstaal bij je hebt. Heb je al eens in een grot je firesteel een paar keer gebruikt? Werkt goed, als je even moet oriënteren maar ook als noodsignaal. Ik heb eens in Oostenrijk op de berg gestaan en de firesteel gebruikt, ze kunnen dan in het dal zien, dat je een firesteel gebruikt op 2700mtr hoogte.................lijkt me afdoende :D ?

 

Al eens kaart gelezen in het midden van de nacht . Een zaklampen komt echt goed van pas dan .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al eens kaart gelezen in het midden van de nacht . Een zaklampen komt echt goed van pas dan .

 

Geert

 

Je hebt helemaal gelijkt @Geert. Een zaklamp is zeker erg handig en heeft ook z'n doel. Het ging volgens mij om wat je als laatste nog bij je kan hebben. Een kaart zie ik niet aan die ketting hangen...... :D

Kaartlezen is ook nog best te doen in de duisternis. In een bos met weinig zware bewolking is kaartlezen haast onmogelijk zonder zaklamp, in een open veld met zware bewolking en zeker met heldere maan is het goed te doen.

Een kaart zonder te weten waar je bent en zonder kompas is ook niet zo zinvol.......

Had je al een knoopkompas aan je ketting @Keyser Suze ? Bedenk ik me net........:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt helemaal gelijkt @Geert. Een zaklamp is zeker erg handig en heeft ook z'n doel. Het ging volgens mij om wat je als laatste nog bij je kan hebben. Een kaart zie ik niet aan die ketting hangen...... :D

Kaartlezen is ook nog best te doen in de duisternis. In een bos met weinig zware bewolking is kaartlezen haast onmogelijk zonder zaklamp, in een open veld met zware bewolking en zeker met heldere maan is het goed te doen.

Een kaart zonder te weten waar je bent en zonder kompas is ook niet zo zinvol.......

Had je al een knoopkompas aan je ketting @Keyser Suze ? Bedenk ik me net........:D

 

casio mudman g-shock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zelf een lanyard met een kleine carabiner en de tools aan verschillende sleutelhanger ringen zo kan ik het item dat nodig is hebt snel loskoppelen wat ik nog extra aan toegevoegd heb is een metertje duct tape op een klein buisje of op een aansteker gerold met een lusje.

 

Het touw dat je gebruikt kan je ook weer dubbel nemen en met zo'n haaktechniek een iets dikkere ketting maken, zo heb je per schakel 6 tot 7 keer de lengte van de schakel opgeborgen. Ik gebruik meestal zo'n touwketting voor mijn nekmesje met daar ook nog een deel gadgets aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Als Nerd die niet over de skills beschikt om met een mes en een leeg blikje te overleven, heb ik in mijn BOB een handig touwtje voor om mijn nek, met wat handige dingetjes. Die gaan dan om de nek; wordt mijn BOB afgepakt of raak ik die kwijt, dan ben ik niet meteen onthand. Wel op letten dat je niet gewurgd wordt door dat touw doordat je blijft haken of als iemand er aan gaat hangen.

 

2013-04-29-10.32.07.jpg.cab26bbd75ba67d0f92e82e2deb3b8da.jpg

 

Da's interessant.En toevallig.

Gisteren besefte ik dat ik helemaal niet iets heb als een EDC of GHB. Daar moest maar eens verandering inkomen. Ik heb gekozen voor een Outdoor vest met een paar flinke zakken erop. Die hang ik aan m'n stoel in m'n bus. Voorlopig heb ik de volgende uitrusting daarin:

 

Lucifer box: waterdicht kokertje met lucifers en vislijn, haak

Noodrantsoen: 1 pak kaakjes met een paar zuiveringstabletten

Zaklamp 1 led: een dingetje van 8,5 cm

First aid kit: een klein pakje met wat pleisters, gaas, alcohol watjes etc

Zakmes/ lifehammer: klein mes met een ruitbreker op de achterzijde

Compas Scout: een eenvoudig kompas.

 

Voor Amazing heb ik hetzelfde gekocht, voorlopig in een kleine waterdichte schoudertas.

Het voordeel van zo'n vest vind ik, dat je er een hoop in kwijt kan en je pakt het zo mee als je de auto moet verlaten.

 

Nu nog een paar lifestraws en een multitool.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's interessant.En toevallig.

Gisteren besefte ik dat ik helemaal niet iets heb als een EDC of GHB. Daar moest maar eens verandering inkomen. Ik heb gekozen voor een Outdoor vest met een paar flinke zakken erop. Die hang ik aan m'n stoel in m'n bus. Voorlopig heb ik de volgende uitrusting daarin:

 

Lucifer box: waterdicht kokertje met lucifers en vislijn, haak

Noodrantsoen: 1 pak kaakjes met een paar zuiveringstabletten

Zaklamp 1 led: een dingetje van 8,5 cm

First aid kit: een klein pakje met wat pleisters, gaas, alcohol watjes etc

Zakmes/ lifehammer: klein mes met een ruitbreker op de achterzijde

Compas Scout: een eenvoudig kompas.

 

Voor Amazing heb ik hetzelfde gekocht, voorlopig in een kleine waterdichte schoudertas.

Het voordeel van zo'n vest vind ik, dat je er een hoop in kwijt kan en je pakt het zo mee als je de auto moet verlaten.

 

Nu nog een paar lifestraws en een multitool.

 

Het meeste plezier heb je van een Leatherman. Of Gerber. Heb je even niet zoveel geld, bij de ANWB hebben ze een redelijke multitool, twintig euro. Probeer eens kaliumpermanganaat te kopen ergens; met een potje met honderd gram poeder kun je duizenden liters water zuiveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag geprobeerd om mijn EDC te verkleinen maar kwam al snel tot de conclusie dat er niet veel dingen inzaten die overbodig waren. Nu is het een plastic doosje van 13 bij 7 cm (3 cm dik) wat ik gemakkelijk in een broekzak kan steken samen met m'n mes en wat eten.

image.jpg.6848f93458e53652fcf7f470820698d2.jpg

Daarin zit bijvoorbeeld een nooddeken/ fire steel/ zaklamp/ flosdraad en een naaldentube die gevuld gaat worden met kaliumpermanganaat.

image.jpg.77c4b2fda8e981a55a159852215eebb6.jpg

Vrijdag van een collega een compliment gekregen dat ik niet zo een grote vrouwelijke hutkoffer bij me had. Ik heb wel even gegrinnikt aangezien hij niet wist dat daar tevens mijn complete EDC en GHB bij zaten:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...