Ga naar inhoud
GENEGEERD

100 Dingen die het eerst verdwijnen in een SHTF situatie


offgrid

Aanbevolen berichten

leuke lijst... maar wat er ontbreekt in het lijstje...

pc, alle pdf files die we belang nog niet allemaal uitgeprint hebben of kennen... de forums waar we ophangen om meer kennis op te doen :p

met andere woorden... de kennis verdwijnt! geschiedenis, natuurkunde, kunst, enzovoorts...

benieuwt hoe de wereld na een eventuele heropbouwing zou uitzien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Als je kennis wilt opslaan, dan zou ik een (aantal) encyclopedien kopen.

Dan kun je je kinderen in een post SHTF een redelijk onderricht geven over hoe de wereld er vroeger uitzag.

 

Deze post gaat echter over zaken die in een SHTF als eerste uit de winkels zullen verdwijnen.

Daar horen je PDF files, de aankoopacte van je huis en een kpopie van je paspoort niet bij,

Als je een beetje bent voorbereid heb je deze al gekopieerd in je BOB zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Al jaren circuleert op internet de lijst van goederen,die het eerst zijn verdwenen uit de winkels bij een SHTF

De blogger van de vermelde site heeft een update gemaakt van de oorspronkelijke lijst;

 

De lijst is dus bijgewerkt op basis van van echte gebeurtenissen, zoals de instorting van de Sovjet-Unie, Griekenland financiële kernsmelting en Irak, samen met andere gebeurtenissen en situaties.

De lijst is ingekort tot slechts 70 punten en gecategoriseerd om je een beter overzicht te geven.

 

http://homesteadingandprepping.com/100-items-that-disappear-list-revised-and-updated/

 

Kun je ook mooi zelf ruil handel verzamelen uit de lijst wat je het beste lijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geinig lijstje, maar er ontbreken wel dingen op zoals baby voeding. Of ik heb er overheen gekeken.

 

Dit vond ik wel geinig voor op de eerste plaats.

Misc Goods

 

Bibles – When I was in boot camp no one wanted a Bible when they offered them to us numerous times while in processing. After a week of being in the barracks suddenly everyone was coming up to me asking to borrow mine or read over my shoulder. People like to bash Christians but when the goings get tough, my experiences show that they always turn to God for answer, help and support.

 

De bijbel zou niet op mijn prioriteiten lijstje staan, misschien omdat ik niet gelovig ben. Maar als ik een bijbel zou hebben en het zou koud zijn of ik moet water koken voor drinkwater, dan zou de bijbel wel verdwijnen.

 

Ow voor ik mensen beledig, dat ik zeg: ik zou de bijbel verbranden heeft niets te maken met discriminatie of iets dergelijks. Ik vind gewoon het belang van overleven tijden een SHTF iets belangrijker dan de mogelijkheid om een bijbel te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de bekeringsstukken enz eruit weglaat is de bijbel een geweldig mooi boek.

Veel verhalen met een soort universele wet/ wijsheid waar je het wel mee eens moet zijn.

Over hoe je medemensen moet behandelen enz.

 

Het is een soort leidraad over hoe te leven voordat er een maatschappij was die dmv wetten en handhaving functioneerd.

Alleen voor de verhalen en de enorme compactheid en de prijs kwaliteit verhouding zou een paar honderd bijbels wel bij de standaard voorraad van een prepper moeten horen.

 

Jammer van de uitschieters, maar zoals je aangaf soms heb je wat aanmaak papier of iets nodig om mee af te vegen enz....

 

Prep ze,

Kans

 

 

geinig lijstje, maar er ontbreken wel dingen op zoals baby voeding. Of ik heb er overheen gekeken.

 

Dit vond ik wel geinig voor op de eerste plaats.

Misc Goods

 

Bibles – When I was in boot camp no one wanted a Bible when they offered them to us numerous times while in processing. After a week of being in the barracks suddenly everyone was coming up to me asking to borrow mine or read over my shoulder. People like to bash Christians but when the goings get tough, my experiences show that they always turn to God for answer, help and support.

 

De bijbel zou niet op mijn prioriteiten lijstje staan, misschien omdat ik niet gelovig ben. Maar als ik een bijbel zou hebben en het zou koud zijn of ik moet water koken voor drinkwater, dan zou de bijbel wel verdwijnen.

 

Ow voor ik mensen beledig, dat ik zeg: ik zou de bijbel verbranden heeft niets te maken met discriminatie of iets dergelijks. Ik vind gewoon het belang van overleven tijden een SHTF iets belangrijker dan de mogelijkheid om een bijbel te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de bekeringsstukken enz eruit weglaat is de bijbel een geweldig mooi boek.

Veel verhalen met een soort universele wet/ wijsheid waar je het wel mee eens moet zijn.

Over hoe je medemensen moet behandelen enz.

 

Het is een soort leidraad over hoe te leven voordat er een maatschappij was die dmv wetten en handhaving functioneerd.

Alleen voor de verhalen en de enorme compactheid en de prijs kwaliteit verhouding zou een paar honderd bijbels wel bij de standaard voorraad van een prepper moeten horen.

 

Jammer van de uitschieters, maar zoals je aangaf soms heb je wat aanmaak papier of iets nodig om mee af te vegen enz....

 

Prep ze,

Kans

 

Ik heb dit boek uitermate compleet gelezen, er veel over gediscussieerd en gelukkig er heel veel van weer vergeten, maar nee, in dat opzicht zijn er zoveel betere boeken te vinden. 't Gaat me niet om religie of zo, maar om de inhoudelijke verhalen op zich.

 

De wereld van Sofie van Jostein Gaarder, is dan meer een 'bijbel'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bibles – When I was in boot camp no one wanted a Bible when they offered them to us numerous times while in processing. After a week of being in the barracks suddenly everyone was coming up to me asking to borrow mine or read over my shoulder. People like to bash Christians but when the goings get tough, my experiences show that they always turn to God for answer, help and support.

 

 

Jammer dat daar een shtf situatie voor nodig is... bij mij ook.. vroeger draaide ik sjekkies van bladzijden uit de bijbel tijdens godsdienstles.

 

Nu beschouw ik het Woord als puur goud! zit veel kracht in.

 

Tandpasta en tandenborstels zijn ook zeer handig om ruim op voorraad te hebben! lang leve de Action!

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de lijst staan ook brommers. Misschien moderner zou zijn een elektrische scooter. Het schijnt dat je met een volle accu 80 km ver kunt komen en dat kost dan tussen de 20 en 40 cent. Zou zo'n scooter met een zonnepaneel oplaadbaar gemaakt kunnen worden is het in een shtf helemaal bruikbaar.

 

In Nijmegen koop je ze nu met 30% korting.

http://www.hetgroenehert.nl/digitale-balie/adviesbalie-subsidie/subsidie-elektrische-scooter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...