offgrid Geplaatst: 19 april 2012 Delen Geplaatst: 19 april 2012 K kwam dit lijstje tegen op t blog van Survival Cache.. http://survivalcache.com/top-100-items-to-dissappear-first/ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 19 april 2012 Delen Geplaatst: 19 april 2012 Uitgeprint en kan nu gaan vinken. Dank voor het delen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charlie Geplaatst: 19 april 2012 Delen Geplaatst: 19 april 2012 Mooie site Grid. Gebookmarked! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast urbanprepper Geplaatst: 19 april 2012 Delen Geplaatst: 19 april 2012 Flauwe grappen modus aan ) Ik mis Bigmacs in het lijstje. (Flauwe grappen modus uit. Mooi en handig lijstje. Printen en afvinken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rothbard Geplaatst: 19 april 2012 Delen Geplaatst: 19 april 2012 En vertaald naar het Nederlands (idee om in de beginpost te zetten?): 1. Generatoren 2. Water filters / reinigers 3. Draagbare toiletten 4. Gedroogd brandhout 5. Lamp olie, lonten, lampen, lantaarns 6. Brandstof voor kooktoestellen - onmogelijk te veel van in te slaan 7. Vuurwapens, ammunitie, pepperspray, messen, (honkbal)knuppels, katapulten 8. Blikopeners, eierkloppers, gardes 9. Honing / siropen / suiker (wit en bruin) 10. Rijst, bonen, tarwe 11. Plantaardige olie (om mee te koken) Zonder olie verbrand eten of moet gekookt worden 12. Houtskool, aanstekervloeistof 13. Bakken waar water in kan. 14. Mini gaskachels (zonder zal propaan geen kamer kunnen verwarmen.) 15. Graanmolens (niet-elektrisch) 16. Propaan cilinders (Dringend: Definitieve tekorten zullen optreden) 17. Survival gidsen (boeken) 18. Lantaarn mantels 19. Baby producten: Luiers / kunstvoeding / zalfjes / aspirine, enz. 20. Wasborden, dweil emmers met uitwringer (voor de was) 21. Propaan kooktoestellen 22. Vitaminen 23. Propaan cilinder handvat-houders 24. Vrouwelijke hygiëne / haarverzorging / huid-producten. 25. Thermisch ondergoed / polypropyleen 26. Beugelzagen, bijlen en hakmessen, splijtwiggen (en hoonolie) 27. Normale en zware aluminiumfolie 28. Benzineblikken/jerrycans (plastic & metaal) 29. Vuilniszakken 30. Toiletpapier, kleenex, papieren handdoeken 31. Melk - in poedervorm & gecondeneerd 32. Zaden (niet-hybride) 33. Kleding pinnen / lijn / hangers 34. Coleman pompreparatiesetje 35. Tonijn (in olie) 36. Brandblussers (of grote doos zuiveringszout in elke kamer) 37. EHBO-kits 38. Batterijen 39. Knoflook, specerijen en azijn, bak benodigdheden 40. Grote honden (en hondenvoer) 41. Bloem, gist en zout 42. Lucifers 43. Briefpapier / schrijfblokken / potloden, rekenmachines op zonne-energie 44. Koelkisten 45. Werkschoenen, riemen, spijkerbroeken en duurzame shirts 46. Zaklampen, breeklichten, fakkels, lantaarns 47. Tijdschriften, agenda's & plakboeken 48. Kunststof vuilnisbakken 49. Hygiëne: shampoo, tandenborstel / tandpasta, mondwater, flosdraad 50. Gietijzeren kookgerei 51. Vissportbenodigdheden / gereedschappen 52. Muggen afweerspul, sprays / crèmes 53. Duct Tape 54. Tarps / tentharingen / touw / spijkers / touw 55. Kaarsen 56. Wasmiddel (vloeibaar) 57. Rugzakken, plunjezakken 58. Tuingereedschap & toebehoren 59. Scharen, stof en naai benodigdheden 60. Ingeblikt fruit, groente, soep, stoofschotels, enz. 61. Bleekmiddel 62. Inblik benodigdheden (potten / deksels / was) 63. Messen & slijpgereedschap: vijlen, slijpstenen, aanzetstalen 64. Fietsen, buitenbanden / binnenbanden / fietspompen / fietskettingen, etc 65. Slaapzakken & dekens / kussens / slaapmatten 66. Koolmonoxide alarm (op batterijen) 67. Gezelschapsspelen, kaarten, dobbelstenen 68. Ongedierte bestrijdingsmiddelen 69. Muizenvallen, mierendoosjes en kakkerlak magneten 70. Papieren borden / bekers / eetgerei (inslaan, mensen) 71. Babydoekjes, babyolie, en waterloze, antibacteriële zeep 72. Regenkleding, rubberen laarzen, etc. 73. Scheer benodigdheden 74. Hand pompen en overhevelingsslangen (voor water en voor brandstoffen) 75. Sojasaus, azijn, bouillion / jus / soepbasis 76. Scouting handboek 77. Cacaopoeder / diksap (om water smakelijker te maken) 78. "Survival-in-a-Can" 79. Wollen kleding, sjaals / oorwarmers / wanten 80. Leesbrillen 81. Ruit isolatie kits 82. Zoute crackers, pretzels, andere snacks 83. Popcorn, pindakaas, noten 84. Sokken, ondergoed, T-shirts, enz. 85. Timmerhout (alle soorten) 86. Wagens & karren (voor vervoer) 87. Kinderbedjes & opblaasbare matrassen 88. Werkhandschoenen / winter-handschoenen / tuiniers-handschoenen, enz. 89. Lantaarn hangers 90. Tentreparatiestof 91. Thee 92. Koffie 93. Sigaretten 94. Wijn / likeuren (als steekpenningen, geneesmiddelen, enz.) 95. Paraffine wax 96. Lijm, spijkers, bouten, moeren, schroeven, etc. 97. Kauwgom / snoepjes 98. Water verstuivers (voor koeling / baden) 99. Hoeden & katoenen halsdoeken 100. Geiten / kippen 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Floshtf Geplaatst: 24 november 2012 Delen Geplaatst: 24 november 2012 Mooie lijst om naast mijn wensen te houden. Niks vergeten...Floshtf ? Bedankt @Rothbard Lijst die het waard is om weer eens naar boven te hebben in het forum Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 25 november 2012 Delen Geplaatst: 25 november 2012 Mooi. Cool. Handig. Bedankt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Holbewoner Geplaatst: 25 november 2012 Delen Geplaatst: 25 november 2012 Mooie lijst om naast mijn wensen te houden. Niks vergeten...Floshtf ? Bedankt @Rothbard Lijst die het waard is om weer eens naar boven te hebben in het forum Bedankt, genoteerd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tracer Geplaatst: 25 november 2012 Delen Geplaatst: 25 november 2012 Vind het raar dat sigaretten, koffie, alkohol en thee helemaal achteraan staan. Je zou denken dat bv sigaretten eerst verdwijnen, toch alleszins voor leesbrillen en ruit isolatie kits Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 25 november 2012 Delen Geplaatst: 25 november 2012 Dank voor deze lijst. Volgens mij zeiden ze op die Engelse site dat het niet in volgorde van belangrijkheid was. Ik heb hem net even in categorieën ingedeeld. Waar soms wat bij hoort is betwistbaar overigens, maar ik vond het iets makkelijker zoeken Energie, warmte, licht en water Generatoren Water filters / reinigers Gedroogd brandhout Lamp olie, lonten, lampen, lantaarns Brandstof voor kooktoestellen - onmogelijk te veel van in te slaan Houtskool, aanstekervloeistof Mini gaskachels (zonder zal propaan geen kamer kunnen verwarmen) Propaan cilinders (Dringend: Definitieve tekorten zullen optreden) Lantaarn mantels Propaan kooktoestellen Propaan cilinder handvat-houders Zaklampen, breeklichten, fakkels, lantaarns Kaarsen Lantaarn hangers Paraffine wax kleding Thermisch ondergoed / polypropyleen Werkschoenen, riemen, spijkerbroeken en duurzame shirts Regenkleding, rubberen laarzen, etc Wollen kleding, sjaals / oorwarmers / wanten Sokken, ondergoed, T-shirts, enz Hoeden & katoenen halsdoeken Hygiene Draagbare toiletten Vrouwelijke hygiëne / haarverzorging / huid-producten Toiletpapier, kleenex, papieren handdoeken Hygiëne: shampoo, tandenborstel / tandpasta, mondwater, flosdraad Wasmiddel (vloeibaar) Bleekmiddel Scheer benodigdheden verdediging/veiligheid Vuurwapens, ammunitie, pepperspray, messen, (honkbal)knuppels, katapulten Brandblussers (of grote doos zuiveringszout in elke kamer) EHBO-kits Grote honden (en hondenvoer) Koolmonoxide alarm (op batterijen) gereedschap Blikopeners, eierkloppers, gardes Bakken waar water in kan Graanmolens (niet-elektrisch) Survival gidsen (boeken) Wasborden, dweil emmers met uitwringer (voor de was) Beugelzagen, bijlen en hakmessen, splijtwiggen (en hoonolie) Normale en zware aluminiumfolie Benzineblikken/jerrycans (plastic & metaal) Vuilniszakken Kleding pinnen / lijn / hangers Coleman pompreparatiesetje Batterijen Lucifers Briefpapier / schrijfblokken / potloden, rekenmachines op zonne-energie Koelkisten Tijdschriften, agenda's & plakboeken Kunststof vuilnisbakken Gietijzeren kookgerei Vissportbenodigdheden / gereedschappen Muggen afweerspul, sprays / crèmes Duct Tape Tarps / tentharingen / touw / spijkers / touw Rugzakken, plunjezakken Tuingereedschap & toebehoren Scharen, stof en naai benodigdheden Inblik benodigdheden (potten / deksels / was) Messen & slijpgereedschap: vijlen, slijpstenen, aanzetstalen Fietsen, buitenbanden / binnenbanden / fietspompen / fietskettingen, etc Slaapzakken & dekens / kussens / slaapmatten Gezelschapsspelen, kaarten, dobbelstenen Ongedierte bestrijdingsmiddelen Muizenvallen, mierendoosjes en kakkerlak magneten Papieren borden / bekers / eetgerei (inslaan, mensen) Hand pompen en overhevelingsslangen (voor water en voor brandstoffen) Scouting handboek "Survival-in-a-Can" Leesbrillen Ruit isolatie kits Lijm, spijkers, bouten, moeren, schroeven, etc Water verstuivers (voor koeling / baden) voedsel Honing / siropen / suiker (wit en bruin) Rijst, bonen, tarwe Plantaardige olie (om mee te koken) Zonder olie verbrand eten of moet gekookt worden Vitaminen Melk - in poedervorm & gecondeneerd Zaden (niet-hybride) Tonijn (in olie) Knoflook, specerijen en azijn, bak benodigdheden Bloem, gist en zout Ingeblikt fruit, groente, soep, stoofschotels, enz Thee Koffie Sigaretten Cacaopoeder / diksap (om water smakelijker te maken) Sojasaus, azijn, bouillion / jus / soepbasis Zoute crackers, pretzels, andere snacks Popcorn, pindakaas, noten Timmerhout (alle soorten) Wagens & karren (voor vervoer) Kinderbedjes & opblaasbare matrassen Werkhandschoenen / winter-handschoenen / tuiniers-handschoenen, enz Tentreparatiestof Wijn / likeuren (als steekpenningen, geneesmiddelen, enz) Kauwgom / snoepjes Geiten / kippen Baby producten: Luiers / kunstvoeding / zalfjes / aspirine, enz Babydoekjes, babyolie, en waterloze, antibacteriële zeep 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 25 november 2012 Delen Geplaatst: 25 november 2012 Hé er staat geen radio bij? geen jas? Geen gsm? Geen paspoorten en papieren en testamenten? Een kam? Wegenkaarten? Kompas? gps? Rare jongens die Amerikanen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richa Geplaatst: 25 november 2012 Delen Geplaatst: 25 november 2012 Goede lijst! Danku! Maar wat is een "lantaarnmantel"? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 25 november 2012 Delen Geplaatst: 25 november 2012 Goede lijst! Danku! Maar wat is een "lantaarnmantel"? Zijn de mantels (sokken) voor petroliumlampen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richa Geplaatst: 25 november 2012 Delen Geplaatst: 25 november 2012 Zijn de mantels (sokken) voor petroliumlampen. Aha, brandkousjes dus! Heb een Zibro Carmin kachel en die dingen zijn stervensduur. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rothbard Geplaatst: 25 november 2012 Delen Geplaatst: 25 november 2012 Geen gsm? Ik denk niet dat dat een van de eerste dingen is waar mensen achter aan gaan als de samenleving in elkaar klapt. Een kam? Zodat men in stijl achter de andere 100 dingen aan kan. Hmmm, dat ik daar niet aan had gedacht. Geen paspoorten en papieren en testamenten? Waar koop je die? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 25 november 2012 Delen Geplaatst: 25 november 2012 Geweldig, bedankt! Maaruh, puntje 48 van de vertaalde versie, kunststof vuilnisbakken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 25 november 2012 Delen Geplaatst: 25 november 2012 Geweldig, bedankt! Maaruh, puntje 48 van de vertaalde versie, kunststof vuilnisbakken? Het gaat over de eerste dingen die verdwijnen. In het engels: garbage cans plastic. Dus het plastic waar o.a. vuilnisbakken van worden gemaakt, zal verdwijnen. http://www.ehow.com/list_6918522_types-trash-cans-made-from_.html Nogal een lijstje he? Gelukkig heb jij daar weinig van nodig Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rothbard Geplaatst: 25 november 2012 Delen Geplaatst: 25 november 2012 Ik denk dat ze een woordje verkeerd hebben gezet, want 'Garbage cans plastic' is geen correct Engels, en plastic waarvan vuilnisbakken gemaakt worden lijkt me sterk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 25 november 2012 Delen Geplaatst: 25 november 2012 [quote=Heksenboot;60673 Nogal een lijstje he? Gelukkig heb jij daar weinig van nodig Nee joh, ik heb alles al, maar ja ..die vuilnisbak vond ik zo raar....waarom verdwijnen juist die? ik denk niet dat iemand daar om zal treuren, laat staan gaan hamsteren :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 25 november 2012 Delen Geplaatst: 25 november 2012 Ik denk dat ze een woordje verkeerd hebben gezet, want 'Garbage cans plastic' is geen correct Engels, en plastic waarvan vuilnisbakken gemaakt worden lijkt me sterk. Dus eerst vertaald naar 'plastic vuilnisbakken', maar toen bedacht ik: waarom alleen plastic, maar geen andere flexibele en bestendige kunstvezels? Geen idee hoezo niet, dus dat er maar van gemaakt. Misschien bedoelen ze vuilnis ZAKKEN, dat lijkt wat voor de hand liggender dat die snel op raken lijkt mij.. daar kan je veel mee doen dus zal er eerder een run op zijn. Misschien inderdaad gewoon een foutje in de engelse tekst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 25 november 2012 Delen Geplaatst: 25 november 2012 Laten we er maar vanuit gaan, dat er nog weinig plastic geproduceerd gaat worden. Kunsthars en glasvezel. Daar kan je zelf wel veel mee doen. Recyclen ook. PVC zacht maken en met mallen vormen. (Poor man's Kydex Knife Sheet) Van plastic tasjes kan je touw maken. Enz. crea bea. edit: trouwens, er wordt wel heel erg veel van plastic gemaakt he? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 25 november 2012 Delen Geplaatst: 25 november 2012 Een van de eerste dingen die verdwijnen in een SHTF ? Ik , zo rap dat ik de top 10 haal . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 25 november 2012 Delen Geplaatst: 25 november 2012 Een van de eerste dingen die verdwijnen in een SHTF ? Ik , zo rap dat ik de top 10 haal . Nog een graadje erger, zijn degenen die al vertrekken voordat de SHTF. He, @Piroska? Is jouw chinese sterrenbeeld ook Rat toevallig? Dan is er ergens een schip aan het zinken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 26 november 2012 Delen Geplaatst: 26 november 2012 Nog een graadje erger, zijn degenen die al vertrekken voordat de SHTF. He, @Piroska? Is jouw chinese sterrenbeeld ook Rat toevallig? Dan is er ergens een schip aan het zinken. hahaha ja die zijn het ergst, nee ik ben een scheit van sterrenbeeld (schaap/geit) nouja de naam zegt het al... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 26 november 2012 Delen Geplaatst: 26 november 2012 Ja dat is waar het is een lijst van de eerste 100 dingen die je gaat missen na een shtf. (maar omgedraaid is dat natuurlijk de lijst die preppers dan moeten hebben, of voor zichzelf of om te ruilen) Maar dat betekent dan natuurlijk dat ze de extra dingen die ik noemde netjes bij zich hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.