Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat te doen bij Nood?


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Beste mensen de titel zegt het al ik vraag me af wat het beste is om te doen tijdens een noodsituatie hierbij kan je denken aan een burgeroorlog en andere redenen

Waar gaan jullie als eerst heen als jullie in deze situati bevinden.

 

MvG

 

Hi, alleereerst rustig blijven.. ;o) bekijken wat er gebeurt. radio/tv/internet/dan je plan uitvoeren... ja je plan dat je hebt ineen noodsituatie.. blijf ik .. of is het beter dat ik ga.. Vandaar uit ga je handelen.. igv burgeroorlog spijkerde ik direct mijn woning dicht .. ..Beveiligen. en dan afwachten..

 

dan voor de tip van nu.. 2cent dingetje .. heeeeeel veel hier op het forum informatie opslaan en er iets mee doen.. jezelf goed voorbereiden.

 

Mocht nu een burgeroorlog uitbreken weet ik zeker dat er hier een heleboel zijn die daarop zijn voorbereid.

S6

 

xxbirgittexx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Beste mensen de titel zegt het al ik vraag me af wat het beste is om te doen tijdens een noodsituatie hierbij kan je denken aan een burgeroorlog en andere redenen

Waar gaan jullie als eerst heen als jullie in deze situati bevinden.

 

MvG

 

 

Hee, ben je der nog? :)

 

Wat ga je zelf doen? BOL of BIL?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij burgeroorlog zal ik mijn volk en grond verdedigen en/of de vijand saboteren.

STEL! Stel dat dat Brussels gedoe z'n kuren krijgt en de rand manu miltary wil inpalmen ... JAMAIS! (héhé)

Bij natuurrampen, tja, dan is te zien of het mogelijk is om hier te blijven en waar het wel veilig is. De mens is vindingrijk en kan zich overal aanpassen, ook in Jakoetsk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap de commotie rondom zijn vraag niet helemaal? Misschien ziet hij door de bomen het bos niet meer en wilt hij eerst advies / standpunten van anderen hebben voordat hij zelf een conclusie kan trekken. Dat heb ik in ieder geval wél een aantal keer gehad.

 

Ik zie een noodsituatie als een moment waarbij je op jezelf bent aangewezen zonder hulp van buitenaf, vanwege een ongeval, collapse, etc.

In dat geval zou ik eerst rustig gaan na denken wie ik bij me heb, welke spullen ik paraat heb staan mits ik niet thuis ben en wat ik kan doen voor mezelf om er zo goed mogelijk uit te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik snap de commotie rondom zijn vraag niet helemaal? Misschien ziet hij door de bomen het bos niet meer en wilt hij eerst advies / standpunten van anderen hebben voordat hij zelf een conclusie kan trekken. Dat heb ik in ieder geval wél een aantal keer gehad.

 

Ik zie een noodsituatie als een moment waarbij je op jezelf bent aangewezen zonder hulp van buitenaf, vanwege een ongeval, collapse, etc.

In dat geval zou ik eerst rustig gaan na denken wie ik bij me heb, welke spullen ik paraat heb staan mits ik niet thuis ben en wat ik kan doen voor mezelf om er zo goed mogelijk uit te komen.

 

Dan moet je voor de gein even zijn anders posts lezen... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je voor de gein even zijn anders posts lezen... :)

 

Tsja, ik kan maar twee posts terugvinden. De ene is deze, en de ander. Tsja. Niet erg hoog niveau op preppersgebied maar verder niet echt dat je zegt nou, wat een troll. Dus ik kan hem gebaseerd op wat ik van deze twee dingen heb gelezen alleen maar het voordeel van de twijfel geven. En dan nog, zelfs als hij een enorme troll was, maar hij nu wél een normale vraag stelt/probeert te stellen, is het dan niet aan ons om volwassener te reageren en er normaal op te reageren, al is het alleen maar voor de meelezers die er ook wat aan hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...