Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

En n.a.v. het voorbeeld van de Becker en een sheath erbij laten maken: dàt vind ik dus zo fantastisch aan ESEE; die messen komen ìnclusief fantastische sheaths.

 

Dat klopt, dat neemt echter niet weg dat Beckers erg goede messen zijn. Ik heb diverse esee/rat messen gehad, maar vind Becker minstens zo goed. Ik wou een tijdje geleden een Junglas kopen, maar die was overal uitverkocht. Toen heb ik maar een BK9 gekocht. Echt, een heel erg goed mes. Maar de sheath is waardeloos. Hoe dan ook, met een ESEE of Becker zit je eigenlijk altijd wel goed.

 

Ik snap overigens niet dat je twijfelt tussen een bravo 2 en esee5. Daar zit toch een behoorlijk verschil in qua lengte? Ik vind die nieuwe ESEE's met gifgroen gecoat lemmet wel iets hebben overigens. Misschien dat ik er daar nog 1 van bij koop.

 

2. een 'No-Questions-Asked Transferable Life-Time If-You-Brake-It-We-Will-Replace-It Warranty' zoals dat van ESEE geeft in ieder geval wel veel meer vertrouwen dan een Cold Steel dat zegt 'that you shouldn't baton with your knife'.

 

Inderdaad. Dat zei ik al.

 

Trouwens betreffende het SHTF-scenario dat je aanhaalt n.a.v. de garantie: in zo'n scenario vind ik het júíst veel minder aannemelijk dat het je lukt om je 1095 lemmet roestvrij te houden. Helemaal in zo'n regenachtig/vochtig klimaat als Nederland.

 

Wat spook jij allemaal met je messen uit dan? :D Ik heb nog nooit last van roest gehad in ieder geval. Een kleine plekje roest op de snede is sowieso makkelijk te verwijderen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb overigens wel mijn zorgen voor wat betreft roest bij een mes wat ik gisteren gekocht heb.

 

Het is een laminated mora, met een houten handvat. Onder de choil zit een stukje metaal als overgang tussen handvat en lemmet. Van bovenaf gezien heeft dit een trechter vorm. Dit wordt lastiger om droog te houden. Ik ben dus aan het bedenken wat hier mee te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb overigens wel mijn zorgen voor wat betreft roest bij een mes wat ik gisteren gekocht heb.

 

Het is een laminated mora, met een houten handvat. Onder de choil zit een stukje metaal als overgang tussen handvat en lemmet. Van bovenaf gezien heeft dit een trechter vorm. Dit wordt lastiger om droog te houden. Ik ben dus aan het bedenken wat hier mee te doen.

 

beetje vaseline ertussen(spuitbus ofzo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, dat neemt echter niet weg dat Beckers erg goede messen zijn. Ik heb diverse esee/rat messen gehad, maar vind Becker minstens zo goed. Ik wou een tijdje geleden een Junglas kopen, maar die was overal uitverkocht. Toen heb ik maar een BK9 gekocht. Echt, een heel erg goed mes. Maar de sheath is waardeloos. Hoe dan ook, met een ESEE of Becker zit je eigenlijk altijd wel goed.

Mee eens uiteraard. Geldt ook voor Ontario SP's trouwens: fantastische 5160 survival messen met kut sheaths. Wel apart dat die Junglas uitverkocht was. Bij mijn weten staan ze altijd wel of eBay.com of op knivesshipfree.com of op the-knife-connection.com.

 

 

Ik snap overigens niet dat je twijfelt tussen een bravo 2 en esee5. Daar zit toch een behoorlijk verschil in qua lengte?

Ze staan gewoon beide op m'n verlanglijst :) De Bravo 2 meer als outdoor survival mes met iets meer (1.5") lengte en convex edge als vervanger van m'n zojuist verkochte Recon Scout en de ESEE 5 meer als 'urban-SHTF-koevoet' zeg maar :)

 

 

Wat spook jij allemaal met je messen uit dan? :D Ik heb nog nooit last van roest gehad in ieder geval. Een kleine plekje roest op de snede is sowieso makkelijk te verwijderen natuurlijk.

Weet ik niet... JIJ had het over mes-gebruik bij SHTF, nou bij SHTF heb ik liever een stainless mes. Ik kan niet voorspellen wat SHTF is of hoe het eruit ziet. Poep is ieder geval niet zo goed voor 1095 ;) Maar zoals je al aan m'n verlanglijst hebt kunnen zien, houdt het me zeker niet tegen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.deveteraan.nl/N_frame.html?http://www.deveteraan.nl/?gclid=CKq-ttS5mqgCFYSGDgodvTKdCQ

bij onderdeel: bijlen en gereedschap

de tas met combitool/tang/mes

 

ik heb dat setje aangeschaft eigenlijk alleen maar voor de hamer/bijl/breekijzer combitool

zit ook nog een tang en een soort zeilmes bij dus dat is wel leuk voor mijn bugoutkit dacht ik zo voor die centen.

de zweden weten wel hoe je goed gereedschap moet maken.

dus over de kwaliteit hoef ik me geen zorgen te maken.

 

zo te zien zit er grijsblauwe hamerslagverf op het ding, dus veel roest zal er niet opzitten.

ben benieuwd hoe het eruitziet als ik het eenmaal binnen heb.

 

ook dat setje met die bijl/zaag/schep heb ik aangeschaft voor erbij te hebben.

kwaliteit zal niet werelds zijn maargoed het zal ook niet volslagen crap zijn beetje gekocht uit nieuwsgierigheid eigenlijk.

 

een machette of bowieknife het is allemaal leuk spul maar soms moet je iets andere dingen hebben om het werk te vergemakkelijken is mijn visie.

 

zowiezo een wereldzaak die veteraan, ze hebben altijd leuk dingen , dingen die je soms totaal niet verwacht,

kijk bijvoorbeeld eens bij nieuw binnen , die prachtige damastmessen of die prachtige jougoslavische hooikist bij het kookgedeelte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

iemand ervaring met Ka-Bars?

lijk me wel wat maar 100 euri uitgeven om wat even te proberen vind ik ook niks

 

Ka-Bar USMC is hèt Amerikaanse gevechtsmes uit de Tweede Wereldoorlog, persoonlijk prefereer ik voor survival een dikker lemmet en ik denk dan persoonlijk eerder aan een Ka-Bar Heavy Bowie.

 

Ongeacht welke, ze hoeven geen van twee 100 EUR te kosten:

 

http://www.ebay.com/itm/Ka-Bar-14-1-2-Large-Heavy-Black-Bowie-Survival-Knife-/120920941309

 

http://www.ebay.com/itm/Ka-Bar-Fighting-Utility-Foliage-Green-Fixed-Plain-5011-/370599823222

Link naar reactie
Delen op andere sites

+ wapens in laten vliegen is de douane happig op

ja ik weet dat je ze hier mag hebben maar als ze inbeslaggenomen worden kost het je nog veel meer

ik koop liever zulke dingen in een winkel waar ik heen kan gaan en aftikken

 

Ik koop ook niet graag via internet en helemaal niet uit het buitenland. Gewoon aftikken in een winkel ligt mij ook veel meer!

 

Ik verzamel sinds 2006 messen en heb ze bijna allemaal via eBay US gekocht. Nog nooit wat in beslag genomen (die angst is ook echt ongegrond). Pas toen er een gigantisch pakket met een Maxpedition Malaga aankwam is de douane eens gaan kijken of ik niet eens wat BTW moest gaan betalen. Sindsdien krijg ik soms een naheffing, daarvoor nooit. (Als je het voor mekaar weet te krijgen dat de verzender het pakketje zonder rekening als 'gift' verzend omzeil je die naheffing.) Maar altijd nog tien keer beter dan hier in een winkel het DUBBELE af te tikken!

 

Ik word echt kotsmisselijk van de Nederlandse webshops danwel importeurs; de prijzen hier in Nederland worden gedicteerd door een handvol ouderwetse importeurs die nog niet in de gaten hebben dat dankzij hun beleid een steeds groter deel van de handel finaal langs hun heengaat. Denk hierbij voor tweedehands/discontinued messen aan messenforums zoals bladeforums.com en bij nieuwe aan eBay en bijvoorbeeld the-knife-connection.com.

 

http://www.knivesandtools.nl een van de beste (qua snelheid en service) en goedkoopste messen webshops van Nederland biedt mijn all-time favorite folder, de Spyderco Military, aan voor 191.95 EUR. Dat zelfde mes koop je op eBay voor 80 EUR!?

 

Ander voorbeeld: mijn favoriete rugtas, de Maxpedition Falcon-II biedt Maxpedition in Europa aan voor 195 EUR!? (Zoals op http://maxpeditiongear.nl/) Diezelfde tas koop je op eBay voor 88 EUR!

FUCK. ME!

 

eBay werkt door het feedback systeem en in combinatie met PayPal (dochterbedrijf van eBay) gewoon fantastisch. Als je genaaid wordt heb je zestig dagen om het getransfereerde bedrag terug te halen. Met andere woorden jullie angst is een onnodige en hele dure angst. Mij niet gezien. Sterker nog: ik wordt zo beroerd van de absurde prijzen, dat zelfs al scheelt het me slechts 10 EUR door alle eventuele naheffingen en intercontinentale verzendkosten, ik liever de gestoord dure Nederlandse importeurs boycot dan dat ik voor 10 EUR meer m'n pakket de volgende dag in huis heb in plaats van pas na drie weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik lees anders genoeg verhalen op luchtbuks.net van lui die hun LEGALE buksen bij de douane kwijtraken

sta er niet van te kijken als ze sinds ze een reclamespotje van spreekwapens ook messen in gaan nemen

ik neem de gok niet

die lui weten half niet of hun eigen puddingbuks legaal is laat staan wat er door de scanner komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fair enough 12gauge. Ieder zijn ding. Ik blijf in ieder geval op eBay en bij de the-knife-connection.com voor de helft(!) van de prijs messen kopen. Van de twintig messen die ik de afgelopen jaren via internet in de VS heb gekocht, zijn er nul in beslag genomen, terwijl ik de laatste paar keer wel een BTW-naheffing heb gekregen. Oftewel de Douane heeft mijn Recon Scout combat survival knife en mijn Orange Spyderco Military knipmes met 4 inch blade gezien, de rekening gezien en me een naheffing van 19% BTW gestuurd. Niks aan het handje. Wellicht zijn luchtbuksen toch iets anders dan messen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Gransfors outdoor bijl gekocht, wel belachelijk duur maar tevens erg goede kwaliteit en lekker ligt (500gram). Heb er al even wat mee gekloofd en gehakt, gaat best goed voor zo'n lichte bijl. Thuis heb ik nog wat zwaardere bijlen voor het echte werk maar dit is wel een prettig bijltje voor in de BOB. Als verdedigingswapen komt hij denk ik ook wel indrukwekkend over.

 

043-514.jpg.878aa8960eb479a4697a1185b0f6f076.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Gransfors outdoor bijl gekocht, wel belachelijk duur maar tevens erg goede kwaliteit en lekker ligt (500gram). Heb er al even wat mee gekloofd en gehakt, gaat best goed voor zo'n lichte bijl. Thuis heb ik nog wat zwaardere bijlen voor het echte werk maar dit is wel een prettig bijltje voor in de BOB. Als verdedigingswapen komt hij denk ik ook wel indrukwekkend over.

 

043-514.jpg.878aa8960eb479a4697a1185b0f6f076.jpg

 

Dat is inderdaad een bijzonder fraai bijltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bovenstaand mes in de US gekocht, ik denk bij Knifecenter.

Import was geen probleem.

Kosten:

 

- Mes

- Paypal gebruikt vrij slechte koersen bij de USD/EUR wissel

- Verzenden

- 2% import

- 21% btw

- Inklaringskosten transport bedrijf

 

En toch is het nog veel goedkoper dan in NL.

 

Overigens is het een fantastisch mes, zeer goede kwaliteit voor die prijs.

 

Precies! Absurd. F*ck de achterlijk dure Nederlandse importeurs. Zelfs bij gelijke kosten en de veel langere wacht-/verzendtijd boycot ik ze daarom alleen al uit principe. Zoals ik al zei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind knives and tools nog wel redelijk prijzen hebben voor de goedkopere folders eigenlijk.

 

Ik heb meestal niet het geduld om lang te wachten op een zending. Ik erger me overigens meer aan de inklaringskosten, over afzetterij gesproken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind knives and tools nog wel redelijk prijzen hebben voor de goedkopere folders eigenlijk.

 

Ik heb meestal niet het geduld om lang te wachten op een zending. Ik erger me overigens meer aan de inklaringskosten, over afzetterij gesproken...

 

Knivesandtools.nl (KATO) is zo ongeveer de goedkoopste zakmessen webshop van Nederland. Ze hebben inderdaad redelijke prijzen voor de goedkopere folders. Echter praten we dan enkel over het allergoedkoopste spul, de zakmessen met een eBay-prijs van 25 EUR of minder. De grap is namelijk dat een boel messen in Amerika júíst tot de goedkope messen behoren maar hier en ook bij KATO toch aardig aan de prijs zijn (en dat is een fucking understatement). De Cold Steels met AUS8-shitsteel zijn daar een mooi voorbeeld van.

(Waarschuwing: de volgende voorbeelden kunnen u een hartverzakking bezorgen.)

 

Cold Steel Lawman: eBay 46 EUR; KATO 100 EUR

Cold Steel Recon 1: eBay 42 EUR; KATO 100 EUR

Cold Steel Meduim Voyager: eBay 32 EUR; KATO 70 EUR

Cold Steel Large Voyager: eBay 33 EUR; KATO 79 EUR

Spyderco Tenacious: eBay 22 EUR; KATO in de aanbieding joepie van 55 voor 45 EUR!

Spyderco Delica 4: eBay 44 EUR; KATO 70 EUR

Buck 110 (de oer Buck): eBay 33 EUR; KATO 70 EUR

Gerber Bear Grylls Ultimate Knife: eBay 36 EUR; KATO 79 EUR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...