nvd72 Geplaatst: 21 november 2012 Delen Geplaatst: 21 november 2012 Nou een avondje zoet geweest met dit draadje door te spitten. Voorlopig houd ik het maar bij een mora, lijkt me een lekker dames mes. niet alleen voor de dames, ik vond de mijne altijd super om mee te werken en er zijn hier meer kereltjes die daar zo over denken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
frank1964 Geplaatst: 21 november 2012 Delen Geplaatst: 21 november 2012 niet alleen voor de dames, ik vond de mijne altijd super om mee te werken en er zijn hier meer kereltjes die daar zo over denken. Sluit me daar zeker bij aan! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Adrie Geplaatst: 21 november 2012 Delen Geplaatst: 21 november 2012 niet alleen voor de dames, ik vond de mijne altijd super om mee te werken en er zijn hier meer kereltjes die daar zo over denken. Niet om de heren uit te sluiten, maar ik zag mezelf nog niet met een of ander super rambomes door de bossen huppelen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 21 november 2012 Delen Geplaatst: 21 november 2012 Nou een avondje zoet geweest met dit draadje door te spitten. Voorlopig houd ik het maar bij een mora, lijkt me een lekker dames mes. Maak je nou alle Mora dragers voor dames uit? Hehe, goeie keus! En geloof me, zo'n dames mes wil je ook niet tussen je ribben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 21 november 2012 Delen Geplaatst: 21 november 2012 Lekker bezig volk. Dus nu ook maar een Mora aanschaffen deze maand anders hoor je er blijkbaar niet meer bij Greener Ps: iemand die wat kan vertellen over een goede mora voor survival doeleinden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Adrie Geplaatst: 25 november 2012 Delen Geplaatst: 25 november 2012 Ff een vraagje, weet iemand waar ik zo,n mes (ik bedoel de / een Mora ) gewoon in de winkel kan kopen en niet via internet. Liefst ergens in de buurt van de lijn amsterdam-utrecht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ancestral-viking Geplaatst: 2 december 2012 Delen Geplaatst: 2 december 2012 mensen ik denk bij rambo messen aan slechte preps....holle handsvaten ben ik geen voorstander van omdat ze om een uitzondering daar gelaten gewoon afbreken bij de overgang mes naar handsvat.....een goed mes is full tang en ik heb er zelf meerdere gemaakt ik heb pas na lange tijd weer eens een echt goed survival mes gekocht wat bijne bomba proof is het gaat hier om het M.O.D 4 mes uit het britse leger gemaakt door j adams gebouwd als een tank wel zwaar maar degenlijk . hier te koop : http://www.countrystore.nl groetjes en keep on prepping!!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pathfinder Geplaatst: 2 december 2012 Delen Geplaatst: 2 december 2012 mensen ik denk bij rambo messen aan slechte preps....holle handsvaten ben ik geen voorstander van omdat ze om een uitzondering daar gelaten gewoon afbreken bij de overgang mes naar handsvat.....een goed mes is full tang en ik heb er zelf meerdere gemaakt ik heb pas na lange tijd weer eens een echt goed survival mes gekocht wat bijne bomba proof is het gaat hier om het M.O.D 4 mes uit het britse leger gemaakt door j adams gebouwd als een tank wel zwaar maar degenlijk . hier te koop : http://www.countrystore.nl groetjes en keep on prepping!!! Heb die MOD4 ff gegoogled en ziet er wel boeiend uit. Kun je die stevige jongens eens stevig aan de tand voelen en je ervaringen hier posten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YONI Geplaatst: 2 december 2012 Delen Geplaatst: 2 december 2012 http://www.smkw.com/large/knife/Q490.jpg prima ding, Ontario M9 en de goedkopere, (originele) Oostblok/Sovjet versie http://i134.photobucket.com/albums/q86/Blue_Falcon_One/Bayonets/rom74bay03.jpg Werkt ook prima, en je houd geld over over je andere preps wel lastiger te vinden de laatste tijd. Yoni Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
harleyd Geplaatst: 2 december 2012 Delen Geplaatst: 2 december 2012 op het ogenblik een mooie aanbieding voor een geweldig mes van sog de nv ranger voor 49.95 heb hem vorige week ook gekocht en dit is een geweldig mes . http://www.bever.nl/sog-mes-nw-ranger-2811c20019?id_colour=5806 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ancestral-viking Geplaatst: 2 december 2012 Delen Geplaatst: 2 december 2012 @ pathfinder ....ja tuurlijk ik zal mijn ervaringen eens gaan delen met jullie zal meteen al stukje posten over det uitpakken , het komt keurig in een karton doosje geleverd in bubble wrap de schede is niet echt super (maar ik ga tzt een leer en kydex combi sheath laten maken (by martin sheats)het is zwart en stevig leer. het handsvat is van hout en is expres te groot gehouden voor de tang zodat je het zelf kunt aanpassen en op maat voor je hand kan maken. (ben der tijdje op aan het schuren geweest korrel 800)maar goed de meeste soldaten dragen handschoenen en dan maakt dat scherpe randje niet uit na het schuren heb ik het handsvat met olijfolie ingesmeerd en het krijgt een waanzinnige mooie rode kleur de zwarte coating ga ik verwijderen en het mes een overhaul geven naar een skandi grind . verder is het echt een geweldig mes en de mijne was superscherp uit de doos (had binnen 3 minuten een pleister om mijn Vingertje ) tot zover . link naar de mooiste sheats die ik ooit heb gezien:http://www.martinsheaths.com/ (echt vakwerk) heb even lopen zoeken op you-tube en heb hier een video van een gemodificeerde mod 4 overhauld bevel naar een skandi grind , en handsvat is op maat geschuurd: https://www.youtube.com/watch?v=DdYSFrgiU9s&feature=plcp Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 2 december 2012 Delen Geplaatst: 2 december 2012 Ik ga woensdag een mes kopen. (nog steeds mijn psu zakmes niet gevonden) Waar moet ik op letten. Ik heb een beperkt budget. Ik zat zelf aan een zwitsers zakmes te denken. Of is een mes met een vast lemmet verstandiger? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 2 december 2012 Delen Geplaatst: 2 december 2012 Waarom fiets je niet naar een dump en koop je daar voor een habbekrats een psu mes ter vervanging van de jouwe ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 2 december 2012 Delen Geplaatst: 2 december 2012 Daar heb ik eigenlijk nog niet aan gedacht. Maar goed zou ik niet beter naar een mes met een vast lemmet kunne kijken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 2 december 2012 Delen Geplaatst: 2 december 2012 Dat ligt aan waar en waar voor je het wilt gebruiken , zoals altijd . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Adrie Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Ff een vraagje, weet iemand waar ik zo,n mes (ik bedoel de / een Mora ) gewoon in de winkel kan kopen en niet via internet. Liefst ergens in de buurt van de lijn amsterdam-utrecht. Niemand een die een goede messen winkel weet ergens in tussen amsterdam - utrecht? Ik wil het mes toch graag ff in de hand houden en voelen voor ik het aanschaf. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
retgals Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Niemand een die een goede messen winkel weet ergens in tussen amsterdam - utrecht? Ik wil het mes toch graag ff in de hand houden en voelen voor ik het aanschaf. Kijk maar eens hier en veel plezier,Aanhanger meenemen.HAHA http://www.snuffeldump.nl/knives.htm Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 aaaaah de snuffeldump, die lui zitten LETTERLIJK op de lijn amsterdan utrecht, daar is de naam amsterdamstraat weg ook op gebaseerd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Ik ga woensdag een mes kopen. (nog steeds mijn psu zakmes niet gevonden) Waar moet ik op letten. Ik heb een beperkt budget. Ik zat zelf aan een zwitsers zakmes te denken. Of is een mes met een vast lemmet verstandiger? wat is het budget? beperkt is een rekbaar begrip Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Ik ga woensdag een mes kopen. (nog steeds mijn psu zakmes niet gevonden) Waar moet ik op letten. Ik heb een beperkt budget. Ik zat zelf aan een zwitsers zakmes te denken. Of is een mes met een vast lemmet verstandiger? Koop een Mora. Of een Mora. Anders zou je nog een Mora kunnen overwegen. Veel mes voor weinig geld. Meer geld? Koop een SOG seal pup elite. Of elk ander mes die 'gewoon goed' is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Niemand een die een goede messen winkel weet ergens in tussen amsterdam - utrecht? Ik wil het mes toch graag ff in de hand houden en voelen voor ik het aanschaf. Hee, @Adrie. Deze Mora's kan je gewoon blind kopen. Ligt goed in de hand. Is gewoon een top-mes. Beste prijs-kwaliteitsverhouding. Gewoon doen. Groetjes Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Koop een Mora. Of een Mora. Anders zou je nog een Mora kunnen overwegen. Veel mes voor weinig geld. Meer geld? Koop een SOG seal pup elite. Of elk ander mes die 'gewoon goed' is. Mora ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Daar heb ik eigenlijk nog niet aan gedacht. Maar goed zou ik niet beter naar een mes met een vast lemmet kunne kijken? Houdt de Gouden Prepper-Regel in gedachten: Vraag niet of-of, maar doe en-en. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Houdt de Gouden Prepper-Regel in gedachten: Vraag niet of-of, maar doe en-en. Klinkt verstandig . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Klinkt verstandig . Net echt, he? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.