Arisaka Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 Een explosie vrije bedoelt hij waarschijnlijk. Vind het zelf geen fijn idee vooral niet in de zomer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enki Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 Heb een 10 liter jerrycan achterin en nog 1 in de kelder thuis; gewoon voor het geval dat. Ik zorg ook altijd dat er genoeg in de tank zit om thuis te komen. Parkeer ook altijd zo dat ik vooruit weg kan rijden, behalve thuis (maar plek zat hier om een vrachtwagen te keren, dus dat boeit niet, en is handiger ivm de aansluiting voor de motorverwarming, die hier wel nodig is met -35 ). Â Ook altijd in de juiste versnelling om weg te rijden, bijna altijd dus in z'n 1. Handrem gebruik ik niet, die kan vast vriezen, zeker met de temperaturen hier. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
eva1986 Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 Ik rijd ook mijn tank slechts halfleeg... Nu lees ik hier over mensen met benzine (of diesel?) of voorraad. Maar dat blijft toch maar een paar maanden goed? Daarna kun je er toch niet meer mee rijden? Â (of iets met kunststof / metalen jerrycans?) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 Ik rijd ook mijn tank slechts halfleeg... Nu lees ik hier over mensen met benzine (of diesel?) of voorraad. Maar dat blijft toch maar een paar maanden goed? Daarna kun je er toch niet meer mee rijden? (of iets met kunststof / metalen jerrycans?)  benzine woord dikker naar 8/12 manden,diesel islanger houdbaar.maar ik roulereer met mijn benzine ,net als met eten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 oh ja, trouwens al die ongeluk waar autos ontploffen en de lucht in vlieg, thats holywoods.benzine is redelijk stabiel.ik heb geen nitro in de auto;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enki Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 De normale benzine tank in een auto kan zowat niet ontploffen, da's echt hollywood onzin. In mythbusters zaten ze zelfs er dwars doorheen te schieten met allerlei wapens en er gebeurt niks.. okee, als de tank lekt en de benzine rond stroomt en verdampt dan wordt het uiteraard wel gevaarlijk en moet je maken dat je wegkomt, maar de kans dat in een ongeluk je auto ontploft, is enorm klein! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jager Geplaatst: 8 november 2012 Delen Geplaatst: 8 november 2012 En ik dus niet meer dan een kwart tank. Genoeg om naar mijn eerste.safe plek te gaan. Ik geloof nameljjk zeker.niet dat in Nedwrland.je ver kan.komen met.de.auto. Nu zitten de snelwegen al dagelijks vol met file's. Hoe denk je dat dat is met een Shtf? Ook de.binnenwegen zullen dan overbereden wezen door alle mensen die denken slim te zijn. Nee alhoewel ik hoop dat ik op dat.moment toch een stukje met de auto kan rijden hou ik me meer bezig met alternatieve reismethoden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nvd72 Geplaatst: 8 november 2012 Delen Geplaatst: 8 november 2012 tja ik heb een diesel dus in het rood rijden doe ik niet, helemaal om dat die van mij behoorlijk wat lust, 9 an de 10x staat ie met een halve tank voor de deur en maakt niet echt uit hoe hij naar de weg staat je kunt hier een vrachtwagen keren op de oprit dus gaat wel goed komen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kets_One Geplaatst: 8 november 2012 Delen Geplaatst: 8 november 2012 Mijn brandstoftank vol houden vind ik echt een nutteloze actie. Waarom? a) Omdat je met de auto toch nergens komt als de SHTF. Iedereen doet namelijk hetzelfde. b) Als het je wel lukt om bijtijds weg te komen is de brandstof in je auto meestal niet genoeg om echt uit bewoond gebied te geraken. c) Je kan de benzine/diesel veel beter voor een ander doel gebruiken dan transport, bijvoorbeeld koken of verwarming. Dat betekent ook dat je de brandstof beter niet in je auto kan laten. Bij diverse SHTF situ's heb je niet de gelegenheid om de brandstof uit je tank te halen, bijv. bij rellen, overstromingen of zware storm etc. Geef mij maar een paar jerrcans in de schuur. Â Achteruit geparkeerd staan is gewoonweg vanuit veiliheid een goed idee. Heeft voor mij niks met preppen te maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Prep Geplaatst: 9 november 2012 Delen Geplaatst: 9 november 2012 Maar als je een volle tank hebt WSHTF kan je dat toch nog mooi overhevelen naar je jerrycans, Kets. Â Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik mn tank normaal gesproken bijna leeg rij voordat ik weer bijtank. Â Misschien moet ik er ook wat meer rekening mee houden want het scheelt toch 80 liter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kets_One Geplaatst: 9 november 2012 Delen Geplaatst: 9 november 2012 @Prep Mijn punt is dat je waarschijnlijk niet eens de tijd of gelegenheid hebt om dit te doen. Als je 80 liter omrekent in energie dan is dit inderdaad een schokkende hoeveelheid: 1 liter staat gelijk aan 5 weken harde arbeid door één mens. 80 liter staat dus voor 400 weken harde arbeid, bijna 10 jaar arbeid dus!!!! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnM Geplaatst: 9 november 2012 Delen Geplaatst: 9 november 2012 @Prep Mijn punt is dat je waarschijnlijk niet eens de tijd of gelegenheid hebt om dit te doen  Waarschijnlijk is hier het sleutelwoord. Je kunt niet weten wat voor SHTF zich zal voordoen, misschien heb je wél gelegenheid om de benzine uit je tank over te hevelen, misschien ook niet. Waarschijnlijk staat alles muurvast op de snelweg, maar misschien is er toch een gelegenheid om weg te gaan. Het is allemaal gis- en gokwerk, dus dan kun je maar beter die volle tank hebben, hoef je jezelf niet voor je kop te slaan wanneer je zonder brandstof zit terwijl je best weg had kunnen komen.  Ik hanteer bij tanken het principe : halfvol = leeg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Crafts Geplaatst: 10 november 2012 Delen Geplaatst: 10 november 2012 Halfvol = tanken. Ik heb geen volle jerrycan mee, te gevaarlijk. Is m.i. ook niet nodig als je zorgt dat je tank vol is voordat je aan een lange reis begint. Zonder brandstof komen te staan in een niet SHTF situatie is eigen schuld door slechte planning/voorbereiding. Â Geen Hollywood botsing en toch brand: http://www.liveleak.com/view?i=e22_1347381858&p=1 Met een volle jerrycan achterin had dit heel wat slechter af kunnen lopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
eva1986 Geplaatst: 10 november 2012 Delen Geplaatst: 10 november 2012 Toch zijn er wel redenen te bedenken waarin snel de auto pakken helemaal zo gek niet is!  Overstromingen? Half nederland woont onder NAP, ik denk dat de auto pakken wél slim kan zijn, zeker als je BOB al klaar staat, en je 10 minuten eerder weg bent dan 90% van de nederlanders! Kijk sowieso eens op de kaart, of rijdt eens wat rond op een zondag in de buurt. Ik ken hier in de buitengebieden alle zandwegen uit mijn hoofd, voor het geval ik inderdaad niet meer over de gewone weg kan rijden... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ronnepon Geplaatst: 10 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2012 Tank bij half vol..bij nucliaire ramp ben je vertrokken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 10 november 2012 Delen Geplaatst: 10 november 2012 Mijn brandstoftank vol houden vind ik echt een nutteloze actie. Waarom? a) Omdat je met de auto toch nergens komt als de SHTF. Iedereen doet namelijk hetzelfde. b) Als het je wel lukt om bijtijds weg te komen is de brandstof in je auto meestal niet genoeg om echt uit bewoond gebied te geraken. c) Je kan de benzine/diesel veel beter voor een ander doel gebruiken dan transport, bijvoorbeeld koken of verwarming. Dat betekent ook dat je de brandstof beter niet in je auto kan laten. Bij diverse SHTF situ's heb je niet de gelegenheid om de brandstof uit je tank te halen, bijv. bij rellen, overstromingen of zware storm etc. Geef mij maar een paar jerrcans in de schuur. Â Achteruit geparkeerd staan is gewoonweg vanuit veiliheid een goed idee. Heeft voor mij niks met preppen te maken. Â Ben ik volledig mee oneens, je moet naast je tank van je basis voertuig gewoon (zo goed als) vol houden, dat heeft enkel voordelen en daarnaast nog een leuk voorraadje dat je bij tijd en wijle opgebruikt en vernieuwt... Dan ben je goed bezig, al de rest zijn drogredeneringen die kant noch wal reken... tenzij je echt geld te kort hebt, maar daar gingen we niet van uit dacht ik. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 10 november 2012 Delen Geplaatst: 10 november 2012 ook hier beide tanks meer dan half vol  waarom zou je het niet doen? tanken moet je toch, toch? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
matahari Geplaatst: 10 november 2012 Delen Geplaatst: 10 november 2012 ook hier beide tanks meer dan half vol waarom zou je het niet doen? tanken moet je toch, toch?  Agree ! Het enige nadeel zou kunnen zijn (uit mijn persoonlijke Vrekken handboek), is dat je extra gewicht (kilo's) aan benzine meesleept. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 10 november 2012 Delen Geplaatst: 10 november 2012 de reet van mn vrouw weegt meer (sorry liefje ), dus die diesel kan er ook wel bij en de standaard zooi die ik meesleep Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 10 november 2012 Delen Geplaatst: 10 november 2012 Agree ! Het enige nadeel zou kunnen zijn (uit mijn persoonlijke Vrekken handboek), is dat je extra gewicht (kilo's) aan benzine meesleept. Â Maar daarentegen kan ik je melden de de qualiteit van je brandstof beter blijft als je de lucht in je tank (en de vochtigheid die daarin zit) zo laag mogelijk houdt en constant qua temperatuur (condensvorming...) en dit lukt het best met een zo goed als volle tank. Ook het laatste restje in de tank, laat je best onderaan liggen... ipv mogelijks op te zuigen. Je bandenspanning goed hoog houden en onnodig remmen vermijden, brengt veel meer op... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 10 november 2012 Delen Geplaatst: 10 november 2012 het voorkomt trouwens ook condens Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 10 november 2012 Delen Geplaatst: 10 november 2012 het voorkomt trouwens ook condens Inderdaad, vooral de condens niet vergeten :D (Een dieseltje kan deels op water rijden, maar niet als het bij de diesel zit) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Prep Geplaatst: 10 november 2012 Delen Geplaatst: 10 november 2012 @Prep Mijn punt is dat je waarschijnlijk niet eens de tijd of gelegenheid hebt om dit te doen. Als je 80 liter omrekent in energie dan is dit inderdaad een schokkende hoeveelheid: 1 liter staat gelijk aan 5 weken harde arbeid door één mens. 80 liter staat dus voor 400 weken harde arbeid, bijna 10 jaar arbeid dus!!!!  Daar had ik nog geeneens rekening mee gehouden....zo zie je maar dat het toch beter is om een volle tank te hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Arisaka Geplaatst: 10 november 2012 Delen Geplaatst: 10 november 2012 Maar er kunnen wel benzine dampen in je auto terecht komen en daar wil je geen vonkje bij krijgen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pastafarian Geplaatst: 10 november 2012 Delen Geplaatst: 10 november 2012 Benzine en diesel zijn langer houdbaar in een stalen jerrycan dan in een van plastic. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.