J4ff4 Geplaatst: 31 oktober 2012 Delen Geplaatst: 31 oktober 2012 Goede avond.. Ik was net ff mn voortaad aan het checken en Ik heb al aardig wat blikvoer staan. Het is alleen waardeloos als je ze niet kan open maken. Wil niet het risico lopen dat mn huis-tuin-en keuken opener het begeeft tijdens de SHTF. Met een mes lukt t ook alleen bestaat de kans dat je een keer goed in je fikken snij, en na 3 blikken is je mes zo Scherp als een lepel.. Hebben jullie misschien wat tips of weten jullie betrouwbare bilkopeners te vinden?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 31 oktober 2012 Delen Geplaatst: 31 oktober 2012 De leatherman heeft er 1 maar je kan er ook een paar kopen bij b.v. blokker en bij de meeste dumpzaken heb je van die kleine leger blikopeners voor een paar euro. Zelf heb ik de leatherman en 1 van mijn opa uit de tweede wereldoorlog en een aantal van de blokker. Hier een goede opener en onverwoestbaar 4de foto. http://preppers.nl/forum/threads/1742-Samenstelling-ideale-GHB-(Get-Home-Bag)/page3?highlight=home Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vantazzy Geplaatst: 31 oktober 2012 Delen Geplaatst: 31 oktober 2012 Vind die blikopeners van volledig metaal de fijnste, is al meer dan 25 jaar oud. Vrijwel onverwoestbaar. Je moet hem alleen niet nat laten worden. Had er ooit eentje met plastic kapjes en houdertjes eroverheen, maar eronder was wel gewoon van metaal. Had ik het blik eindelijk open, dacht ik draai nog even door dan valt die deksel eraf, nee, valt de opener in de blik soep. Helemaal vochtig geworden. Uiteraard gewassen daarna maar het mocht niet baten, het ging steeds stroever met het openen van blikken daarna en een tijdje later zag je de roest al zitten. Mischien had ik er een föhn op moeten houden maar dan blijft het euvel wel drijven, als er geen elektriciteit meer is, hoe je hem dan denkt te drogen. Mischien in de zon leggen en elk uur even eraan draaien, dat alles volledig opdroogt? Of mischien kruipolie eroverheen spuiten en hopen dat ie niet nog es het soepblik in valt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zilver Geplaatst: 31 oktober 2012 Delen Geplaatst: 31 oktober 2012 er zijn ook openers die de rand splijten met een gehard wieltje, dit geeft een perfect smooth dekseltje dat je er zo af kan pakken http://www.standonline.nl/index.php/FvB-Blikopener.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 31 oktober 2012 Delen Geplaatst: 31 oktober 2012 Hier nog de link van de legeropeners en niet duur. http://www.countrystore.nl/bushcraft/shop/eten/pannen-voedsel-ed/blikopener-p-38.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enki Geplaatst: 31 oktober 2012 Delen Geplaatst: 31 oktober 2012 Hmm, hier in Zweden zijn alle blikken die ik tot nu toe tegen ben gekomen voorzien van zo'n deksel die je er gewoon af kunt trekken. Ik heb geen enkel blik waar je een opener voor nodig hebt. Zal eens kijken of ik ze sowieso tegenkom in de supermarkt... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rothbard Geplaatst: 31 oktober 2012 Delen Geplaatst: 31 oktober 2012 Als je ooit zonder blikopener komt te zitten, kun je ook een stoeptegel gebruiken. Het deksel van zo'n blik is heel snel af te slijten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 31 oktober 2012 Delen Geplaatst: 31 oktober 2012 500 zwitserse zakmessen, zonder gein die dingen werken prima en vrij snel ook nog anders 1 van tupperware, je houd dan geen scherpe randjes over Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kaat Geplaatst: 31 oktober 2012 Delen Geplaatst: 31 oktober 2012 er zijn ook openers die de rand splijten met een gehard wieltje, dit geeft een perfect smooth dekseltje dat je er zo af kan pakken http://www.standonline.nl/index.php/FvB-Blikopener.html Deze vind ik echt geweldig. Draait heel licht en geen scherpe randen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zilver Geplaatst: 31 oktober 2012 Delen Geplaatst: 31 oktober 2012 jep hij is fijn kaatje, tis hetzelfde als met een scherp vs een bot mes uien snijden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TyrionLannister Geplaatst: 31 oktober 2012 Delen Geplaatst: 31 oktober 2012 Gewoon een simpele blikopener kopen bij de Action. Of een paar ervan. Zijn goed genoeg en kosten weinig. Je hoeft geen fancy spul daarvoor te gebruiken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 31 oktober 2012 Delen Geplaatst: 31 oktober 2012 Hier nog de link van de legeropeners en niet duur. http://www.countrystore.nl/bushcraft/shop/eten/pannen-voedsel-ed/blikopener-p-38.html Maar heb die dingen wel eens geprobeerd ?? Ik wel namelijk. Als je er 2 blikken mee open krijgt is het veel ... - Vrij zacht staal - Ze zijn niet echt scherp - Je kunt geen kracht zetten (hooguit de kracht tussen duim en wijsvinger) - Als het je wèl lukt om kracht te zetten buigen ze gewoon om, of het scharniertje breekt in tweeën . . . Ik probeer zelf altijd zoveel mogelijk te kiezen voor blik waar een trek-oogje op zit, zodat je ze kunt openen zonder blik-opener. Maar dit zijn vaak de wat duurdere merken (bijv. Unox soep) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 31 oktober 2012 Delen Geplaatst: 31 oktober 2012 Ik heb er altijd meerdere in huis. Mijn voorkeur gaat uit naar zo'n metalen, iets als dit: http://www.nisbets.nl/Koksbenodigdheden/Blikopeners/Blikopeners/Blikopener/93/CF952?gclid=CKPGuv-4rLMCFSnJtAodejkAtw Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 31 oktober 2012 Delen Geplaatst: 31 oktober 2012 Ik vraag me overigens wel af hoelang de blikopener nog blijft bestaan, want je ziet steeds meer blikken met van die treklipjes. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 1 november 2012 Delen Geplaatst: 1 november 2012 In de VS zag ik overigens veel blikopeners die niet (zoals de 'onze') het 'deksel' van het blik openen , maar direct (in de verticale zijde) de gehele bovenkant eraf sneden, vlak onder de rand. Scheen vrij goed te werken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joris Driepinter Geplaatst: 1 november 2012 Delen Geplaatst: 1 november 2012 De blikopeners in een Victorinox zijn de beste zak-blikopeners die er zijn, mijns inziens. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TyrionLannister Geplaatst: 1 november 2012 Delen Geplaatst: 1 november 2012 In de VS zag ik overigens veel blikopeners die niet (zoals de 'onze') het 'deksel' van het blik openen , maar direct (in de verticale zijde) de gehele bovenkant eraf sneden, vlak onder de rand. Scheen vrij goed te werken. Die kun je ook bij de Action kopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kaat Geplaatst: 1 november 2012 Delen Geplaatst: 1 november 2012 In de VS zag ik overigens veel blikopeners die niet (zoals de 'onze') het 'deksel' van het blik openen , maar direct (in de verticale zijde) de gehele bovenkant eraf sneden, vlak onder de rand. Scheen vrij goed te werken. Dat is die waar Zilver op doelt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kaat Geplaatst: 1 november 2012 Delen Geplaatst: 1 november 2012 Ik heb er altijd meerdere in huis. Mijn voorkeur gaat uit naar zo'n metalen, iets als dit: http://www.nisbets.nl/Koksbenodigdheden/Blikopeners/Blikopeners/Blikopener/93/CF952?gclid=CKPGuv-4rLMCFSnJtAodejkAtw Hier heb je zoveel kracht voor nodig, dat krijg ik bijna niet voor elkaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 1 november 2012 Delen Geplaatst: 1 november 2012 Maar heb die dingen wel eens geprobeerd ?? Ik wel namelijk. Als je er 2 blikken mee open krijgt is het veel ... - Vrij zacht staal - Ze zijn niet echt scherp - Je kunt geen kracht zetten (hooguit de kracht tussen duim en wijsvinger) - Als het je wèl lukt om kracht te zetten buigen ze gewoon om, of het scharniertje breekt in tweeën . . . Ik probeer zelf altijd zoveel mogelijk te kiezen voor blik waar een trek-oogje op zit, zodat je ze kunt openen zonder blik-opener. Maar dit zijn vaak de wat duurdere merken (bijv. Unox soep) Heb die zelf nooit getest maar wel degene op de foto bij mijn link en die is niet kapot te krijgen. maar bedankt voor de info over die openers. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zilver Geplaatst: 1 november 2012 Delen Geplaatst: 1 november 2012 http://www.youtube.com/watch?v=SYy8JQbsb7w&feature=related Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J4ff4 Geplaatst: 1 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2012 Bedankt voor de reacties er zaten een aantal goede tips bij! Denk dat het een victorinox wordt die is ook multi functioneel. En daarnaast een stevige opener. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 1 november 2012 Delen Geplaatst: 1 november 2012 Ik heb zojuist mijn Victorinox Multitool getest op een blik. En ondanks dat ik linkshandig ben, ging het me prima af om dit rechtshandig te doen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jager Geplaatst: 1 november 2012 Delen Geplaatst: 1 november 2012 In tijden van nood altijd vertrouwen op de ouderwetse stalen blikopeners van vroeger............. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BSTS Geplaatst: 1 november 2012 Delen Geplaatst: 1 november 2012 Vind die blikopeners van volledig metaal de fijnste, is al meer dan 25 jaar oud. Vrijwel onverwoestbaar. Je moet hem alleen niet nat laten worden. Had er ooit eentje met plastic kapjes en houdertjes eroverheen, maar eronder was wel gewoon van metaal. Had ik het blik eindelijk open, dacht ik draai nog even door dan valt die deksel eraf, nee, valt de opener in de blik soep. Helemaal vochtig geworden. Uiteraard gewassen daarna maar het mocht niet baten, het ging steeds stroever met het openen van blikken daarna en een tijdje later zag je de roest al zitten. Mischien had ik er een föhn op moeten houden maar dan blijft het euvel wel drijven, als er geen elektriciteit meer is, hoe je hem dan denkt te drogen. Mischien in de zon leggen en elk uur even eraan draaien, dat alles volledig opdroogt? Of mischien kruipolie eroverheen spuiten en hopen dat ie niet nog es het soepblik in valt. In een dichte bak met rijst gooien, als dat met iphones werkt geloof ik dat dit ook kan. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.