X-11 Geplaatst: 14 november 2012 Delen Geplaatst: 14 november 2012 hahaha heerlijk die kinderen! het feit dat ik gruwel bij de gedachte aan een vissenoog is puur en alleen omdat het mij is aangeleerd... misschien ook maar eens proberen... ga van het voorjaar weer vissen dus dan moeten we dat maar eens proberen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 14 november 2012 Delen Geplaatst: 14 november 2012 @JohnVonSchutz Jij bent vanaf nu mijn held! +1 Geweldige review! Ik heb met een mix van afgrijzen, fascinatie en een enorme glimlach je review gelezen en de foto's daarbij (mensen, reviews met foto's zijn zooo veel leuker! ). Wist niet dat "onze" tuinslakken eetbaar waren. Overigens siert het je dat de eerste serie slakken een waardige crematie hebben gekregen! Ik ben benieuwd naar je volgende review! Grt., JB 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
X-11 Geplaatst: 14 november 2012 Delen Geplaatst: 14 november 2012 Hmm, blijkbaar wel dus. Ik zou ze wel 3 dagen niks te eten geven zodat ze schoon zijn van binnen. Eet smakelijk, laat je even weten hoe ze waren volgens mij zijn dat niet die vieze oranje dingen die hier in de poort glibberen hoor... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 14 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2012 volgens mij zijn dat niet die vieze oranje dingen die hier in de poort glibberen hoor... Aah jij hebt het over de Grote wegslak, nee volgens mij waren dit Grote aardslakken oftewel Tijgerslakken. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast 2erep Geplaatst: 14 november 2012 Delen Geplaatst: 14 november 2012 Lijkt me wel lekker, ga ik zeker proberen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
X-11 Geplaatst: 15 november 2012 Delen Geplaatst: 15 november 2012 Aah jij hebt het over de Grote wegslak, nee volgens mij waren dit Grote aardslakken oftewel Tijgerslakken. zoals mijn dochter zou zeggen: IEUWWWW!!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bandoeng Geplaatst: 15 november 2012 Delen Geplaatst: 15 november 2012 "Adoeh" Lekkerrr slakken met sambal, kunjit beetje koriander lekker pittig ala Lonny op zn Indonesich Niet vergeten de krrroepoek he? Hier staan ook wat recepten: http://www.kokkieblanda.nl/component/search/?searchword=slakken&ordering=&searchphrase=all Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Ik heb dingen gegeten waar een geit van over zijn n.k moet gaan. Er zijn maar weinig dingen die ik niet eet. DIT IS ER EEN VAN. Sorry hiervoor. Echter mijn vrouw en dochters vinden ze heerlijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gemini Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Toch goed om weer een extra optie te hebben in geval van nood ..wel kunnen koken dus.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Ik lees net dat de Segrijnslakken kun je helemaal eten, van de Helix pomatia wordt de pancreas verwijderd. Cursus slak schoonmaken/villen? http://slakken.startkabel.nl/forum/?id=14 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Ik vraag mij af over welke slakken je het hebt...er is nogal een verschil... wijngaardslakken, die grote, zijn goed te eten en ik heb wel meerdere recepten voor je... gewone slakken laat ik zelf liever links liggen, maarja als het niet anders kan wil ik ze ook best eten hoor! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Ik heb dingen gegeten waar een geit van over zijn n.k moet gaan. Er zijn maar weinig dingen die ik niet eet. DIT IS ER EEN VAN. Sorry hiervoor. Echter mijn vrouw en dochters vinden ze heerlijk Riesie, wat is n.k? sorry ik ben slecht in afkortingen...bedoel je over zijn nek? neuk? Nederlandse Kots? uh... help! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan001 Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Riesie, wat is n.k? sorry ik ben slecht in afkortingen...bedoel je over zijn nek? neuk? Nederlandse Kots? uh... help! Ik denk nok, maar weet het niet heel zeker hoor Hij lust ook niets haha die Riesie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Ik denk nok, maar weet het niet heel zeker hoor Hij lust ook niets haha die Riesie ahhh OK nok, dat verklaart alles Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
de eekhoorn Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 stoere actie hoor. ik sla nog is maar een paar blikken extra in. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan001 Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 ahhh OK nok, dat verklaart alles Simpel toch? . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Simpel toch? . HEE, hoe simpel kan het zijn? haha Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
odessa1944 Geplaatst: 26 januari 2013 Delen Geplaatst: 26 januari 2013 heb ooit eens gelezen over ray mears dat zijn favoriete survivalvoedsel slakken zijn en zijn minst favoriete survivalvoedsel zijn naaktslakken. naaktslakken zijn eetbaar maar echt heel smerig dus. heb zelf deze zomer vanuit zuid-duitsland 6 hele grote levende weinbergschnecken meegenomen in een pannetje. in mijn tuin uitgezet in de hoop dat ik de komende jaren mijn eigen escargots kan eten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 24 maart 2013 Delen Geplaatst: 24 maart 2013 Na aanleiding van een ander draadje, http://preppers.nl/forum/threads/1992-Eten-uit-de-natuur leek het mij weer eens leuk om wat tuinslakken op het menu te zetten. De afgelopen maanden zag ik overal slakken in mijn tuin dus leek het me allemaal niet zo moeilijk. Na een uur tussen de planten en struiken zoeken had ik 1 gevonden. Alsof ze het hadden afgesproken waren ze allemaal vertrokken. Helaas voor hun keek ik onder een boom naar boven. Blijkbaar gaan ze met een naderde winter met ze alle naar hogere plekken om te overwinteren. Niet veel later had ik 15 slakken in een potje. Deze heb ik met de deksel op een kier 4 of 5 dagen laten staan zodat ze hun ontlasting kwijt raken. Vandaag was het dus de grote dag. Helaas door tijdnoot werden het geen 3 manieren van bereiden maar 2. 1) in alu folie en in de openhaard 2) gewoon koken Na een paar dagen in het potje nog even wassen voordat we er iets mee gaan doen. De slakken die in de open haard moeten heb ik folie gedaan met wat ui, olijfolie en italiaanse kruiden. Het pakje heb ik ongeveer 20 minuten in de openhaard gelegd. Jammer genoeg was 20 minuten veel te lang en waren ze allemaal verbrand. (zou Dr. Pepper de onderstaande thumbnail weg kunnen halen, weet niet hoe het moet, thx) Even een "bump" voor dit briljante topic. Ik heb hem net weer lachend zitten lezen! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 24 maart 2013 Delen Geplaatst: 24 maart 2013 Maar wat is nu de juiste openhaardtijd voor zo'n portie slakken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
spoonzor Geplaatst: 24 maart 2013 Delen Geplaatst: 24 maart 2013 Oven voorverwarmen op 200 °C of gasovenstand 4. Sjalotje en knoflook pellen en fijnsnippperen. In kom boter, sjalotje en knoflook door elkaar scheppen. Peterselie erboven fijn knippen en erdoor mengen. Op smaak brengen met zout en peper. Slakken laten uitlekken. Slakken in schelpen stoppen en opening royaal bestrijken met kruidenboter. Slakken met opening naar boven op slakkenschaaltje leggen en midden in oven 4 à 5 minuten warm laten worden. Direct serveren met knapperig stokbrood. Openhaard zal al snel boven de 200 °C zijn dus een minuut of 3 max? Ze een paar dagen in een potje laten staan zou ik overigens niet doen voor consumptie, probeer het voor de grap maar eens Ik heb wel eens een tuintje gehad en ging dan op slakkenjacht, als je veel slakken bij elkaar in een potje stopt dan gebeurd er in no-time iets raars. Smerig stinkende smurrie wordt het, alsof ze e.o.a. gif afscheiden als ze bang zijn o.i.d. (geen idee). Ze waren iig allemaal in een half uur tijd dood. Je kan ze wél een paar dagen sla voeren zodat hun darminhoud veilig is gesteld, anders weet je niet wat voor een giftige zooi ze allemaal gegeten hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 24 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2013 Ja, 3 minuten max in de openhaard en ik zou ze ook zoveel mogelijk aan de kant leggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 8 juni 2013 Delen Geplaatst: 8 juni 2013 In het stadsparkje....dikke wijngaard slakken.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 1 april 2014 Delen Geplaatst: 1 april 2014 ik zou ze pas eten als het echt een SHTF is hoor, toch iets mentaals denk ik. misschien wel een idee om slakken in blik te verkopen met lange THT ideaal prepper food. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 1 april 2014 Delen Geplaatst: 1 april 2014 In levensgevaar na eten rauwe slak Een Australiër die een rauwe slak heeft gegeten, is in levensgevaar. De man van 21 at de slak op als onderdeel van een weddenschap. Hij is opgenomen in het ziekenhuis met hersenvliesontsteking. De slak droeg een parasiet bij zich die voorkomt in de uitwerpselen van ratten, die door slakken gegeten worden. De parasiet veroorzaakte de ontsteking bij de Australiër. De ziekte kan niet van mens op mens worden overgedragen. Experts waarschuwen voor het eten van rauwe slakken. Ook zeggen ze dat als je een slak heb aangeraakt, het verstandig is om je handen te wassen. orgineel stuk maar goed je kunt ook deze gaan kweken de Agaatslak ook wel genoemd Afrikaanse reuzenslak of op z'n Latijns, de Achatina fulica weet je zeker dat je genoeg vlees hebt ipv 26 ukkies link hamster Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.