JeroenFrank Geplaatst: 10 februari 2015 Delen Geplaatst: 10 februari 2015 Beste Preppers, Jeroen en ik (Frank) zitten in ons examenjaar en moeten een profielwerkstuk schrijven. We hebben beide een Natuur en Techniek profiel en keken graag naar National Geographic. Hierdoor zijn wij op het idee gekomen om ons profielwerkstuk over preppen te houden. We hebben om het niet al te breed te maken één ramp uit gekozen, namelijk de zonnevlam. Nu hebben we al uitgezocht wat de gevolgen zijn van een zonnevlam ( wereld wijde stroomuitval en de daarmee gepaarde chaos) en weten dus ook waartegen we ons zouden moeten preppen. Maar wij zouden graag een kijkje willen nemen bij iemand die al langer bezig is met het voorbereiden op een dergelijk scenario en of we daar dan ook wat foto's en een klein interview mogen houden. (We hebben van Dr. Prepper toestemming gekregen om hier een bericht te plaatsen) We wonen in de buurt van Rotterdam maar kunnen heel makkelijk met de trein (of misschien wel behulpzame ouders) door de rest van het land reizen. Wij hopen op een spoedige reactie! :cool:JeroenFrank:cool: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 10 februari 2015 Delen Geplaatst: 10 februari 2015 Kijk ik ben nu een zuiderbuur van jullie . En olie dom slecht in afkortingen en nog veel meer dus ik heb ook een vraag . Wat zijn 6 VWO 'ers . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 10 februari 2015 Delen Geplaatst: 10 februari 2015 @Geert VWO staat voor voorbereidend wetenschappelijk onderwijs. Dit zijn over het algemeen redelijk slimme mensen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JeroenFrank Geplaatst: 10 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2015 Het is het laatste jaar van het Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs. Het profielwerkstuk is dan een soort scriptie van de middelbare school ter voorbereiding op de scriptie die we aan het einde van onze studie moeten schrijven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuickFix Geplaatst: 10 februari 2015 Delen Geplaatst: 10 februari 2015 Kijk ik ben nu een zuiderbuur van jullie . Tja... Belgen hè? Sorry @Geert, is een grapje (ik ben oprecht dol op mijn zuiderburen), maar kon het even niet laten. @JeroenFrank misschien is het raadzaam om aan te geven waar jullie (ongeveer) wonen. Ik neem aan dat jullie nog geen auto hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JeroenFrank Geplaatst: 10 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2015 @QuickFix bedankt voor de tip, we zetten het er meteen bij! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 10 februari 2015 Delen Geplaatst: 10 februari 2015 @JeroenFrank wat voor soort prepper zoek je? je hebt zoveel soorten op dit forum, mensen die zo zelfvoorzienend mogelijk wonen maar ook mensen die alleen een voorraad hebben en dat ook genoeg vinden. dan heb je natuurlijk ook de iets oudere preppers () en de broekies en alles daar tussen in Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vempain Geplaatst: 10 februari 2015 Delen Geplaatst: 10 februari 2015 Heel erg leuk als mensen geintereseerd zijn in het onderwerp preppen. De meeste van ons (alsof we een of andere diersoort zijn) bereiden ons niet enkel alleen voor op een zonnevlam maar ook voor andere veel voorkomende gebeurtenissen. De zonnevlam staat bijvoorbeeld bij ons wat verder naar beneden op het piroriteitenlijstje. Wel proberen we zoveel mogelijk terug te gaan naar de basis te gaan zonder al te veel apparatuur in huis te hebben zodat we veel minder afhankelijk zijn van het stroomnet of andere nutsbedrijven. Veel dingen zoals de was doen we met de hand en proberen we op andere manieren als een koelkast ons voedsel goed te houden door bijvoorbeeld te wecken, drogen of zouten. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JeroenFrank Geplaatst: 10 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2015 @MyronPrps We hebben een scenario in ons hoofd waarbij je zo zelfvoorzienend mogelijk moet zijn. Zelf weten we natuurlijk niet wat hier allemaal bij komt kijken dus daarom zouden we graag bij iemand anders een kijkje nemen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 10 februari 2015 Delen Geplaatst: 10 februari 2015 @JeroenFrank Waar zaten jullie aan te denken een alles vernietigende KILLSHOT of een stormpje van klasse X waardoor alleen wat centrales uitvallen in een zon-gericht werelddeel. al eens eerder besproken http://preppers.nl/forum/threads/4603-Op-een-dag-komt-de-super-zonnestorm Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enigma13 Geplaatst: 10 februari 2015 Delen Geplaatst: 10 februari 2015 Het zou natuurlijk erg leuk zijn als dat profielwerkstuk straks hier op dit forum in ingescande vorm te lezen is. Of is dat nou een vreemde gedachte van mij? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 10 februari 2015 Delen Geplaatst: 10 februari 2015 Het zou natuurlijk erg leuk zijn als dat profielwerkstuk straks hier op dit forum in ingescande vorm te lezen is. Of is dat nou een vreemde gedachte van mij? Dan moet jij jou aanmelden als kandidaat . Dan kan je zelf beslissen of het op het forum mag komen . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iamlordx Geplaatst: 10 februari 2015 Delen Geplaatst: 10 februari 2015 @MyronPrps We hebben een scenario in ons hoofd waarbij je zo zelfvoorzienend mogelijk moet zijn. Zelf weten we natuurlijk niet wat hier allemaal bij komt kijken dus daarom zouden we graag bij iemand anders een kijkje nemen. Ik kom zelf ook uit Rotterdam, en ook scholier, mag ik vragen op welke school jullie zitten? Een EMP door een zonnevlam is een behoorlijk vervelende situatie... Ik ben zelf op dit gebied helaas nog niet goed voorbereid... (natuurlijk wel mee bezig) Grtz Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JeroenFrank Geplaatst: 10 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2015 Voorlopig zitten we nog op het IJsselcollege (in Capelle, ligt vlak bij Rotterdam) maar aan het eind van dit jaar hopen we natuurlijk van deze school af te zijn en ergens te studeren! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 10 februari 2015 Delen Geplaatst: 10 februari 2015 Voorlopig zitten we nog op het IJsselcollege (in Capelle, ligt vlak bij Rotterdam) maar aan het eind van dit jaar hopen we natuurlijk van deze school af te zijn en ergens te studeren! Ik ben wekelijks in Capelle en kan wel afspreken in bv de Boekenkast om jullie van input te voorzien voor je profielwerkstuk. Zie PM. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JeroenFrank Geplaatst: 24 maart 2015 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2015 Ondertussen zijn we al meer dan een maand verder en hebben we het profielwerkstuk al weer teruggekregen. Omdat we ontzettend dankbaar zijn voor alle reacties, hulp en natuurlijk als hoogtepunt dat we langs mochten gaan bij ''flow''. We hebben ook een paar keer de vraag gehad of we het PWS ook wilde delen. Bij deze kunnen jullie het allemaal inzien. (de opmaak en sommige plaatjes zijn een beetje verpest door het overzetten naar google docs). https://docs.google.com/document/d/1tlYcg1JHxPuqN8f8CPKFcLFz2wm0t0ijdrhYNpfp-TU/edit?usp=sharing Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 24 maart 2015 Delen Geplaatst: 24 maart 2015 Ondertussen zijn we al meer dan een maand verder en hebben we het profielwerkstuk al weer teruggekregen. Omdat we ontzettend dankbaar zijn voor alle reacties, hulp en natuurlijk als hoogtepunt dat we langs mochten gaan bij ''flow''. We hebben ook een paar keer de vraag gehad of we het PWS ook wilde delen. Bij deze kunnen jullie het allemaal inzien. (de opmaak en sommige plaatjes zijn een beetje verpest door het overzetten naar google docs). https://docs.google.com/document/d/1tlYcg1JHxPuqN8f8CPKFcLFz2wm0t0ijdrhYNpfp-TU/edit?usp=sharing Leuk dat je het werkstuk deelt en het ziet er aardig doorwrocht uit. Ik heb niet alles gelezen maar het prep gedeelte ziet er goed uit. Helaas is het onmogelijk om op alle details in te gaan maar dat hou je toch. Goed gedaan! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Two Socks Geplaatst: 24 maart 2015 Delen Geplaatst: 24 maart 2015 Klasse! mooi opgezet,moet het ook over 2 jaar doen:D. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 24 maart 2015 Delen Geplaatst: 24 maart 2015 Nice, mannen. Heb het grotendeels gelezen. Leuk dat jullie het met ons delen. 1 vraagje @JeroenFrank: waarom staat preppers.nl niet bij de bronnen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 25 maart 2015 Delen Geplaatst: 25 maart 2015 @JeroenFrank Na gelezen te hebben hoe jullie zelf de BOB en BOL zouden samenstellen en welke locatie en met welke middelen jullie dit zouden doen, geef ik jullie 1 dag en de BOL is weg en minder dan 5 dagen voordat er serieuze problemen zijn ontstaan. Leuk verslag wel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 25 maart 2015 Delen Geplaatst: 25 maart 2015 Heel goed verslag. Respect. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 25 maart 2015 Delen Geplaatst: 25 maart 2015 Leuk verslag en bedankt voor het plaatsen. Ik heb het zonnestormen altijd interresant gevonden. En natuurlijk @Flow bedankt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Range Geplaatst: 25 maart 2015 Delen Geplaatst: 25 maart 2015 Een werkstuk om trots op te zijn heren! (En een compliment om na een maand het hier nog te vermelden met link naar dat werkstuk!) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ćevapči Geplaatst: 25 maart 2015 Delen Geplaatst: 25 maart 2015 @Geert VWO staat voor voorbereidend wetenschappelijk onderwijs. Dit zijn over het algemeen redelijk slimme mensen. LMFAO!! Hier ga ik verder niet eens op in! Ćevapči Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 25 maart 2015 Delen Geplaatst: 25 maart 2015 LMFAO!! Hier ga ik verder niet eens op in! Ćevapči Nou bedankt dan voor deze zinnige en opbouwende opmerking Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.