Ga naar inhoud
GENEGEERD

Eigen bosperceel


MyronPrps

Aanbevolen berichten

Ja mooi gedacht en als er een storm komt, en die gaat wat "aan je boom roppen", wat gebeurt er dan met je ondergronds huisje stort het in en je wordt nooit meer wakker????, of je dak met boom ligt meters verder???

Misschien een soort conifeer struik met een dichte wortel stelsel op een bult grond dat stroomt het een grote hoeveelheid water er af, de struik zorgt dat er niet teveel water door heen komt en je schoorsteen pijp, ((afgeschermd)) met een stalen cilinder, is wat gecamoufleerd, en doe er alles aan dat de boel niet instort.

 

Groet,

J.J

 

Het enigste wat uberhaupt op mij zou kunnen vallen zijn een paar stammetjes en een zeil maar ik acht de kans niet heel groot dat over laten we zeggen 15jaar als die boom wat groter is hij dan tijdens een storm omvalt op mij aangezien ik dan precies onder de boom slaap. Wel mooi dat het geheel zo gecamoufleerd is dat je denkt dat het helemaal ondergronds is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Het enigste wat uberhaupt op mij zou kunnen vallen zijn een paar stammetjes en een zeil maar ik acht de kans niet heel groot dat over laten we zeggen 15jaar als die boom wat groter is hij dan tijdens een storm omvalt op mij aangezien ik dan precies onder de boom slaap. Wel mooi dat het geheel zo gecamoufleerd is dat je denkt dat het helemaal ondergronds is.

 

Bedankt voor je snelle reactie,

 

Met ons T3-campertje hebben we 8 Ton gereden in een betere tijd hebben, veel om gewaaide bomen gezien, juist veel in bossen.

 

Groet,

J.J

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enigste wat uberhaupt op mij zou kunnen vallen zijn een paar stammetjes en een zeil maar ik acht de kans niet heel groot dat over laten we zeggen 15jaar als die boom wat groter is hij dan tijdens een storm omvalt op mij aangezien ik dan precies onder de boom slaap. Wel mooi dat het geheel zo gecamoufleerd is dat je denkt dat het helemaal ondergronds is.

 

Bedankt voor je snelle reactie,

 

Met ons T3-campertje hebben we 8 Ton gereden in een betere tijd hebben, veel om gewaaide bomen gezien, juist de meesten in bossen.

 

Groet,

J.J

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even kijken hoe je zo'n ding moet gebruiken, anders is misschien je accu leeg? :p

 

edit:

 

wetenswaardigheden over omvormers

 

http://omvormer-12v-230v.orienteer.nl/12v-230v-omvormer-voor-in-de-auto

 

Waarom eerst de stroom op 230v te brengen om het vervolgen weer door je adapter naar een lagere spanning te brengen dat lijkt me niet logies kost extra stroom,

Maak een lichtpanel op een hoge paal boven de bomen om het vervolgen op te slaan in een beste "gel accu" installatie, en je hebt veel mogelijkheden er bij, zelfs met een waterpompje kun kun je je drinkwater op pompen misschien zo zuiver dat je niet voor hoef te doen op het te kunnen drinken, led verlichting, elektrische ontsteking om een vuurtje te kunnen maken, legio extra mogelijkheden.

Telefonische detectie indringers die je overal op de hoogt kan brengen waar je bent.

 

Groet,

J.J

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Waarom eerst de stroom op 230v te brengen om het vervolgen weer door je adapter naar een lagere spanning te brengen dat lijkt me niet logies kost extra stroom,

Maak een lichtpanel op een hoge paal boven de bomen om het vervolgen op te slaan in een beste "gel accu" installatie, en je hebt veel mogelijkheden er bij, zelfs met een waterpompje kun kun je je drinkwater op pompen misschien zo zuiver dat je niet voor hoef te doen op het te kunnen drinken, led verlichting, elektrische ontsteking om een vuurtje te kunnen maken, legio extra mogelijkheden.

Telefonische detectie indringers die je overal op de hoogt kan brengen waar je bent.

 

Groet,

J.J

 

Ow, voor het geval er geen 12v lader bestaat voor de videorecorder eigenlijk. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow, voor het geval er geen 12v lader bestaat voor de videorecorder eigenlijk. :)

 

Dat is niet zo moeilijk te maken, aan de hand van de accu gegevens kan er een lader ontworpen worden, ga naar een goede elektronica onderdelen zaak, en daar kunnen ze het in de meeste gevallen.

Iets maken op elektronica gebied is niet zo moeilijk, even goed na denken bij wat je doet, en je er wat in verdiepen in de komponenten

 

Groet,

J.J

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Dat is niet zo moeilijk te maken, aan de hand van de accu gegevens kan er een lader ontworpen worden, ga naar een goede elektronica onderdelen zaak, en daar kunnen ze het in de meeste gevallen.

Iets maken op elektronica gebied is niet zo moeilijk, even goed na denken bij wat je doet, en je er wat in verdiepen in de komponenten

 

Groet,

J.J

 

Heb je helemaal gelijk in.

 

:)

 

Mooiste verhaal blijft van @frank1964 op SC Flevo.

Hij start zijn auto en dat ding maakt een geluid alsof er knikkers in zijn cylinder zaten.

Iedereen gauw ernaar toe om hem te waarschuwen.

 

Hij lachen.

Zat gewoon koffiebonen te malen met een elektrische maler en een omvormer.

 

:D

 

(Waren topkwaliteit bonen, gezet met een percolator: lekkerste koffie ooit. Vandaar dat ik nu een handmaler en en percolator bij me heb op SC.)

 

Omvormer blijft voorlopig nog een handige gadget, want je kan er ook zwaardere dingen op draaien dan alleen maar een simpele oplader voor een videorecorder-accu.

 

:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Myron Prps, we hebben eiken, diverse berkensoorten, diverse wilgensoorten, hazelaar, els, Am eik, beuken rood en groen, esdoorn, es, linde, wilde peer, wilde zoete kers, vlier, populier diverse soorten, sparren, dennen, taxus, paardenkastanje, tamme kastanje, okkernoot, lijsterbes, verschillende suikeresdoorns, mispels, kweeperen, De appels hebben we nog niet, gezien de aanwezigheid naast de boerderij van twee aartsvaders van hoogstammen. Diverse struiken als rode en gele kornoelje, wilde roos, rozenbottel, brem, Gelderse roos, hulst, laurierkers, gouden regen, en ik vergeet er vast nog een aantal, maar zal straks even een wandelingetje maken om te controleren....:)

 

Zo, na de wandeling meidoorn en sleedoorn te melden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Myron Prps, we hebben eiken, diverse berkensoorten, diverse wilgensoorten, hazelaar, els, Am eik, beuken rood en groen, esdoorn, es, linde, wilde peer, wilde zoete kers, vlier, populier diverse soorten, sparren, dennen, taxus, paardenkastanje, tamme kastanje, okkernoot, lijsterbes, verschillende suikeresdoorns, mispels, kweeperen, De appels hebben we nog niet, gezien de aanwezigheid naast de boerderij van twee aartsvaders van hoogstammen. Diverse struiken als rode en gele kornoelje, wilde roos, rozenbottel, brem, Gelderse roos, hulst, laurierkers, gouden regen, en ik vergeet er vast nog een aantal, maar zal straks even een wandelingetje maken om te controleren....:)

 

Wow.

Je hebt nog heel wat te planten @MyronPrps (zonder spatie :p )

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Myron Prps, we hebben eiken, diverse berkensoorten, diverse wilgensoorten, hazelaar, els, Am eik, beuken rood en groen, esdoorn, es, linde, wilde peer, wilde zoete kers, vlier, populier diverse soorten, sparren, dennen, taxus, paardenkastanje, tamme kastanje, okkernoot, lijsterbes, verschillende suikeresdoorns, mispels, kweeperen, De appels hebben we nog niet, gezien de aanwezigheid naast de boerderij van twee aartsvaders van hoogstammen. Diverse struiken als rode en gele kornoelje, wilde roos, rozenbottel, brem, Gelderse roos, hulst, laurierkers, gouden regen, en ik vergeet er vast nog een aantal, maar zal straks even een wandelingetje maken om te controleren....:)

 

Zo, na de wandeling meidoorn en sleedoorn te melden...

 

Wow, ongelooflijk zeg wat een super stukkie! prachtig!

@Heksenboot ja inderdaad! gaat wel lukken;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Myron Prps, we hebben eiken, diverse berkensoorten, diverse wilgensoorten, hazelaar, els, Am eik, beuken rood en groen, esdoorn, es, linde, wilde peer, wilde zoete kers, vlier, populier diverse soorten, sparren, dennen, taxus, paardenkastanje, tamme kastanje, okkernoot, lijsterbes, verschillende suikeresdoorns, mispels, kweeperen, De appels hebben we nog niet, gezien de aanwezigheid naast de boerderij van twee aartsvaders van hoogstammen. Diverse struiken als rode en gele kornoelje, wilde roos, rozenbottel, brem, Gelderse roos, hulst, laurierkers, gouden regen, en ik vergeet er vast nog een aantal, maar zal straks even een wandelingetje maken om te controleren....:)

 

Zo, na de wandeling meidoorn en sleedoorn te melden...

 

Ik zie veel eetbaars. maar ook een paar giftige. Hoe is de keuze daarop gevallen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gif kan heel handig zijn als wapen...maar je moet waarschijnlijk vrouw zijn om dat te bedenken. ;)

 

Klopt, maar of gouden regen nu zo geschikt is weet ik niet. Wonderboon planten is wel een goed idee en dolle kervel, maar ja, die moet je niet mixen met je gewone kervel dan. :eek:

Ik zoek nog wel een boekje met specifiek over dat onderwerp informatie, maar volgens mij bestaat dat niet. Gelukkig staat verspreid in m'n andere boeken genoeg. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Klopt, maar of gouden regen nu zo geschikt is weet ik niet. Wonderboon planten is wel een goed idee en dolle kervel, maar ja, die moet je niet mixen met je gewone kervel dan. :eek:

Ik zoek nog wel een boekje met specifiek over dat onderwerp informatie, maar volgens mij bestaat dat niet. Gelukkig staat verspreid in m'n andere boeken genoeg. :p

 

Gouden Regen.

Erg mooi voor houtdraai-werk.

 

https://www.google.nl/search?q=laburnum+lathe&rlz=1C5CHFA_enNL503NL503&es_sm=119&biw=1104&bih=588&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=_-6KVb7RGoHjUdqYp9gG&ved=0CAYQ_AUoAQ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een update vanaf het kampvuurtje: zo ziet het er nu uit (naja niet nu want het is donker) en dit is het uitzicht:

 

 

Ben alleen de geheugen kaart van mn camera vergeten dus de videobeelden moeten een andere keer komen.

 

Dat ziet er goed uit Myron! Jammer van je geheugenkaart, maar goed ik heb er alle vertrouwen in dat je nog wel een keer naar je perceel toe zal gaan ;)

Een heel fijn verblijf toegewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er goed uit Myron! Jammer van je geheugenkaart, maar goed ik heb er alle vertrouwen in dat je nog wel een keer naar je perceel toe zal gaan ;)

Een heel fijn verblijf toegewenst!

 

dankjewel!:D Ja stom niet?! had helemaal het plan om dave canterbury zijn journal of the yurt na te doen haha. Ja volgende week weer een nieuwe kans:)

 

Ik heb hier gelukkig net wat bereik dus nu even rustig het forum aan het lezen, de vogels worden nu al wat rustiger.

@Heksenboot die gekke lachboom gaat maar door joh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
dankjewel!:D Ja stom niet?! had helemaal het plan om dave canterbury zijn journal of the yurt na te doen haha. Ja volgende week weer een nieuwe kans:)

 

Ik heb hier gelukkig net wat bereik dus nu even rustig het forum aan het lezen, de vogels worden nu al wat rustiger.

@Heksenboot die gekke lachboom gaat maar door joh.

 

Een keer smeren dat ding. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik zit eraan te denken een iets grotere opening te maken rondom mijn kamp en dan een tarp op deze manier op te hangen een aantal meter boven mn vuur natuurlijk :https://www.youtube.com/watch?v=08zIZq6jRW4

 

Om zo altijd een droge werkruimte te hebben maar ook tegen de teken aangezien dat nogal een probleem is met die waardeloze winters van ons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit eraan te denken een iets grotere opening te maken rondom mijn kamp en dan een tarp op deze manier op te hangen een aantal meter boven mn vuur natuurlijk :https://www.youtube.com/watch?v=08zIZq6jRW4

 

Om zo altijd een droge werkruimte te hebben maar ook tegen de teken aangezien dat nogal een probleem is met die waardeloze winters van ons.

 

Hoe gaat die tarp je beschermen tegen teken?

 

Je kunt ook een schaap nemen, dat zijn echte tekenmagneten. Ingespoten met permethrin worden ze nu zelfs gebruikt om in natuurgebieden tot wel 90% van de teken te vangen.

Permethrin komt idd in natuurlijke vorm voor in sommige planten, maar de synthetische variant is niet zo onschadelijk.

 

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/97735/Binnenkort-geen-last-meer-van-teken-U-mag-het-schaap-bedanken

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe mijn gedachte erbij was dat ze me dan niet vanuit de bomen te pakken kunnen krijgen maar die gaat dus niet op. Heb je nog een schaap te leen?

 

Hoeveel moet je er hebben? (zo'n schaap kan niet alleen he) 't Wordt dan wel een Drents schaap, dus dat mot je effe leren ander luusterd 'ie net. ;)

 

Maar... dat had je dus al opgezocht. :) Zo hoog komen teken idd niet, hooguit in een struik, maar lang gras in beruchter. Het centrum van je kamp goed schoon maken van dergelijke vegetatie helpt om een cirkel te creëren waar je niet hoeft op te letten op die krengen. Als er muizen komen in bv laag stro in je hut kun je daar ook teken krijgen en ander gespuis. Vanwege de muizen dus ook erg oppassen met het knoeien en weggooien van etensval.

 

Voor de rest goed kleden, daarom heb ik graag die commando broeken met touwtje onderaan de pijpen, kunnen ze niet omhoog kruipen. Lange mouwen (vrijetijdsoverhemd bv.) en hoofddeksel helpen ook als je zoals ik nogal eens laag gebukt door struiken en houtproductiepercelen pioniert, vooral in die laatste stikt het van de teken vanwege de konijnen.

 

Oh ja, altijd 's avonds controleren, snel verwijderd krijg je niet zo snel lyme. Zelf heb ik een goed jaar vergeleken met vorig jaar, toen heb ik er minimaal 50 gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel moet je er hebben? (zo'n schaap kan niet alleen he) 't Wordt dan wel een Drents schaap, dus dat mot je effe leren ander luusterd 'ie net. ;)

 

Maar... dat had je dus al opgezocht. :) Zo hoog komen teken idd niet, hooguit in een struik, maar lang gras in beruchter. Het centrum van je kamp goed schoon maken van dergelijke vegetatie helpt om een cirkel te creëren waar je niet hoeft op te letten op die krengen. Als er muizen komen in bv laag stro in je hut kun je daar ook teken krijgen en ander gespuis. Vanwege de muizen dus ook erg oppassen met het knoeien en weggooien van etensval.

 

Voor de rest goed kleden, daarom heb ik graag die commando broeken met touwtje onderaan de pijpen, kunnen ze niet omhoog kruipen. Lange mouwen (vrijetijdsoverhemd bv.) en hoofddeksel helpen ook als je zoals ik nogal eens laag gebukt door struiken en houtproductiepercelen pioniert, vooral in die laatste stikt het van de teken vanwege de konijnen.

 

Oh ja, altijd 's avonds controleren, snel verwijderd krijg je niet zo snel lyme. Zelf heb ik een goed jaar vergeleken met vorig jaar, toen heb ik er minimaal 50 gehad.

 

Muisjes zitten er wel erg veel, ik moet dus eens mn bos gaan opruimen.

 

Vanwaar trekken schapen zoveel teken aan dan? lijkt mij ook schadelijk voor de schapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muisjes zitten er wel erg veel, ik moet dus eens mn bos gaan opruimen.

 

Vanwaar trekken schapen zoveel teken aan dan? lijkt mij ook schadelijk voor de schapen.

 

Geen idee, misschien om ze groot zijn en nogal traag. Zo'n groot, stilstaand beest is natuurlijk makkelijker dan een snel muisje.

Schapen krijgen geen Lyme, maar wel andere vervelende ziektes van de teek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...