Ga naar inhoud
GENEGEERD

Eigen bosperceel


MyronPrps

Aanbevolen berichten

Waarschijnlijk omdat jij reageerde op de post van Loreen; daar wordt ik altijd door afgeleid. :o

 

Haha uhu dat zal het zijn.

 

Kan wel even het idee uitschrijven.

 

Ben van plan om mijn BOB dus een volledige test te geven waar ik dus voor 72-uur weg blijf zonder hulp van buitenaf en dit allemaal te gaan filmen.

ik moet alleen nog eventjes wachten op mijn nieuwe slaapzak maar verder wil ik jullie allemaal gaan laten zien wat ik meemaak en waar ik tegen aanloop.

 

Verdere details komen nog;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Oke nou de planning is als volgt:

 

Zaterdag zal ik met een filmpje even snel laten zien wat ik allemaal mee neem aan spul. Hier zitten spullen bij die ik gewoon wil uittesten en mijn INCH/BOB gedoe. er zit dus wat meer bij dan gemiddeld maar verder hoop ik dat het wel interessant is.

 

Daarna vertrek ik zondag ochtend richting de Quiet Frontier Woods en ga er "overleven" voor drie dagen waarin ik alles (naja het meeste) ga filmen en jullie laat zien wat ik daaro allemaal doe en hopelijk wat tips en trick en over het algemeen gewoon een leuke video.

 

Ik hoop dat mijn camera batt zo lang mee gaat:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Oke nou de planning is als volgt:

 

Zaterdag zal ik met een filmpje even snel laten zien wat ik allemaal mee neem aan spul. Hier zitten spullen bij die ik gewoon wil uittesten en mijn INCH/BOB gedoe. er zit dus wat meer bij dan gemiddeld maar verder hoop ik dat het wel interessant is.

 

Daarna vertrek ik zondag ochtend richting de Quiet Frontier Woods en ga er "overleven" voor drie dagen waarin ik alles (naja het meeste) ga filmen en jullie laat zien wat ik daaro allemaal doe en hopelijk wat tips en trick en over het algemeen gewoon een leuke video.

 

Ik hoop dat mijn camera batt zo lang mee gaat:)

 

Vet plan!

Succes man.

 

(voor je camera batterij mag je valspelen met een omvormer/lader in je auto :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tweede accuutje voor de camera kan ook helpen.

Dan sta je meestal niet voor Piet Snot bij een bezienswaardig gebeuren/moment. (heb het zien gebeuren bij de zonsondergang bij Uluru)

 

Ja klopt ben ik ook van plan aan te schaffen:)

 

Verder vandaag kan ik helaas nog niet heen, heb hier nog even wat dingen waar ik bij wil zijn, jammer maar soms is het niet anders dus helaas maar 1 nacht in het bos maar die volledige 3 dagen gaat er zeker weten komen:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt ben ik ook van plan aan te schaffen:)

 

Verder vandaag kan ik helaas nog niet heen, heb hier nog even wat dingen waar ik bij wil zijn, jammer maar soms is het niet anders dus helaas maar 1 nacht in het bos maar die volledige 3 dagen gaat er zeker weten komen:)

 

Ga je vandaag? Zo ja: enjoy! Zo nee: wanneer ga je dan? (nee ik wil je niet weg hebben, is gewoon belangstelling ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woensdag kan ik dus eindelijk heen en kom ik zo rond 4uur aan.

 

Ik wil graag in mn shelter een raised bed maken met als inspiratie:

 

Heeft iemand hier ervaring verder mee? oftewel kennis gezocht.

 

Ik heb bij de hornbach alu bubbeltjesplastic gekocht voor natuurlijk een nood hoedje maar ook voor het reflecteren van warmte. Verder was er vandaag bij de ikea een aanbieding voor een extra laag op je bed voor €4 dus die gebruik ik ook als extra laag voor het comfort. Ook kan ik van mn opa en oma oude tuinstoel kussens krijgen dus ik zal in ieder geval zacht en warm genoeg liggen.

 

Ik wil hem iets extra verhogen zodat ik eventueel bladeren kan toevoegen? zou dit wat zijn?

 

elke tip is welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

****BUMP****

 

Woensdag kan ik dus eindelijk heen en kom ik zo rond 4uur aan.

 

Ik wil graag in mn shelter een raised bed maken met als inspiratie:

 

Heeft iemand hier ervaring verder mee? oftewel kennis gezocht.

 

Ik heb bij de hornbach alu bubbeltjesplastic gekocht voor natuurlijk een nood hoedje maar ook voor het reflecteren van warmte. Verder was er vandaag bij de ikea een aanbieding voor een extra laag op je bed voor €4 dus die gebruik ik ook als extra laag voor het comfort. Ook kan ik van mn opa en oma oude tuinstoel kussens krijgen dus ik zal in ieder geval zacht en warm genoeg liggen.

 

Ik wil hem iets extra verhogen zodat ik eventueel bladeren kan toevoegen? zou dit wat zijn?

 

elke tip is welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

****BUMP****

 

Woensdag kan ik dus eindelijk heen en kom ik zo rond 4uur aan.

 

Ik wil graag in mn shelter een raised bed maken met als inspiratie:

 

Heeft iemand hier ervaring verder mee? oftewel kennis gezocht.

 

Ik heb bij de hornbach alu bubbeltjesplastic gekocht voor natuurlijk een nood hoedje maar ook voor het reflecteren van warmte. Verder was er vandaag bij de ikea een aanbieding voor een extra laag op je bed voor €4 dus die gebruik ik ook als extra laag voor het comfort. Ook kan ik van mn opa en oma oude tuinstoel kussens krijgen dus ik zal in ieder geval zacht en warm genoeg liggen.

 

Ik wil hem iets extra verhogen zodat ik eventueel bladeren kan toevoegen? zou dit wat zijn?

 

elke tip is welkom.

 

Succes kerel, lekker een paar daagjes op je eigen bosperceel bivakkeren, dat kunnen er maar weinig. :cool:

Zo'n verhoogd bed is bij deze temperaturen natuurlijk niet nodig, maar de oefening is leuk. Ik gebruikte vroeger hier in het bos weleens sparrentakken met daarover heen pijpjes gras/stro als het koud was, die materialen zijn daar volop te vinden. Van stammen zo'n verhoogd bed voor de isolatie maken is natuurlijk best veel werk en kost veel energie, maar jij gaat hem toch vaker gebruiken op die vaste plek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes kerel, lekker een paar daagjes op je eigen bosperceel bivakkeren, dat kunnen er maar weinig. :cool:

Zo'n verhoogd bed is bij deze temperaturen natuurlijk niet nodig, maar de oefening is leuk. Ik gebruikte vroeger hier in het bos weleens sparrentakken met daarover heen pijpjes gras/stro als het koud was, die materialen zijn daar volop te vinden. Van stammen zo'n verhoogd bed voor de isolatie maken is natuurlijk best veel werk en kost veel energie, maar jij gaat hem toch vaker gebruiken op die vaste plek.

 

Haha precies:)

 

Het is niet nodig inderdaad maar wel weer erg leuk om te maken, ik hoop ook wat comfortabeler dan alleen een slaap-matje. Ik hoop dat deze inderdaad een flinke tijd meegaat. Ik zit er eventueel nog aan te denken om het bed wat hoger te maken zodat ik er ook nog dingen in kan bewaren/opvullen met bladeren tijdens de winter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha precies:)

 

Het is niet nodig inderdaad maar wel weer erg leuk om te maken, ik hoop ook wat comfortabeler dan alleen een slaap-matje. Ik hoop dat deze inderdaad een flinke tijd meegaat. Ik zit er eventueel nog aan te denken om het bed wat hoger te maken zodat ik er ook nog dingen in kan bewaren/opvullen met bladeren tijdens de winter.

 

Zorg vooral uit de wind te liggen, met eventueel de mogelijkheid voor een kampvuur, hoewel een geschikte slaapzak en mat natuurlijk wonderen doen.

Ik zou een stukje verderop, dus niet vlak bij je zichtbare kamp, zo'n blauw vat met waterdichte deksel ingraven voor spullen die daar moeten blijven. Lekker onvindbaar en met een vochtvreter erin veilig voor je spullen, want zo'n kamp nodigt natuurlijk ongewenste bezoekers uit als je er niet bent.

 

Oh ja, we verwachten natuurlijk wel een leuk verslagje met foto's! :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb als ik ergens wat langer een tijdje prehistorisch deed wel dunne wilgentakken tot bundels samen gebonden en de bundels weer aan elkaar geknoopt tot een matras. Zo'n matras slaapt heerlijk en gaat erg lang mee. Je kunt een paar boomstammetjes in de lengte leggen en de matras daar op vast maken, dan lig je helemaal super. Maar als je ergens niet lang bent is het eigenlijk teveel werk en je kunt het ding niet makkelijk mee nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg vooral uit de wind te liggen, met eventueel de mogelijkheid voor een kampvuur, hoewel een geschikte slaapzak en mat natuurlijk wonderen doen.

Ik zou een stukje verderop, dus niet vlak bij je zichtbare kamp, zo'n blauw vat met waterdichte deksel ingraven voor spullen die daar moeten blijven. Lekker onvindbaar en met een vochtvreter erin veilig voor je spullen, want zo'n kamp nodigt natuurlijk ongewenste bezoekers uit als je er niet bent.

 

Oh ja, we verwachten natuurlijk wel een leuk verslagje met foto's! :p

 

Uit de wind gaat zeker lukken in mn shelter, kampvuur ligt achter mij dus ook dat gaat goed komen:) Ik ben idd al enige tijd op zoek naar zo'n soort vat en heb nog niks goeds kunnen vinden in de buurt. Heb hier nog wel een oude houten kist die ik eventueel zou kunnen beitsen. Ik ga zoveel mogelijk filmen zelfs:)

 

Ik heb als ik ergens wat langer een tijdje prehistorisch deed wel dunne wilgentakken tot bundels samen gebonden en de bundels weer aan elkaar geknoopt tot een matras. Zo'n matras slaapt heerlijk en gaat erg lang mee. Je kunt een paar boomstammetjes in de lengte leggen en de matras daar op vast maken, dan lig je helemaal super. Maar als je ergens niet lang bent is het eigenlijk teveel werk en je kunt het ding niet makkelijk mee nemen.

 

Dat lijkt mij ook wel erg tof om te doen, dankje voor de tip. Dit bosperceel blijft tot mijn dood in mijn bezit dus ik wil wel wat tijd en moeite investeren:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk hè zo'n eigen plekje? Wij hebben een Ha met ongeveer 3000 bomen aangeplant en nu maar wachten.... :D

 

 

Dat is pas super!

 

Wat voor bomen heb je allemaal staan? wranglerstar op youtube heeft ook een aantal filmpjes hierover en vond dat altijd geweldig om te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ITS ALIVE!

 

Hopelijk groeit de boom goed door en slaap ik over een flink aantal jaren onder een levende boom.

.

 

Ja mooi gedacht en als er een storm komt, en die gaat wat "aan je boom roppen", wat gebeurt er dan met je ondergronds huisje stort het in en je wordt nooit meer wakker????, of je dak met boom ligt meters verder???

Misschien een soort conifeer struik met een dichte wortel stelsel op een bult grond dat stroomt het een grote hoeveelheid water er af, de struik zorgt dat er niet teveel water door heen komt en je schoorsteen pijp, ((afgeschermd)) met een stalen cilinder, is wat gecamoufleerd, en doe er alles aan dat de boel niet instort.

 

Groet,

J.J

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...