Ga naar inhoud
GENEGEERD

Eigen bosperceel


MyronPrps

Aanbevolen berichten

Zou het niet super zijn als we samen zouden investeren in een terrein waarin MP zijn gang kan gaan maar ook wij sc's kunnen houden . Samen informatie uitwisselen Voor de een een investering voor de ander een plek om zich terug te trekken en te relaxen ,gewassen/(fruit)bomen plant of wat dan ook . Kosten voor huur van een sc terrein vervalt grotendeels door eigendom We zouden er een gebouwtje op kunnen zetten voor önderhoud". Kan MP lekker oefenen. Wie ontwikkeld er een financieel plan ?

.sc oefenplek voor wshtf !

Of loop ik nu achter de feiten aan ???

grtz Styx

 

btw wat is ptc en ph? Is er een woordenlijst in omloop/ een soort van Daale voor de prepper ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Zou het niet super zijn als we samen zouden investeren in een terrein waarin MP zijn gang kan gaan maar ook wij sc's kunnen houden . Samen informatie uitwisselen Voor de een een investering voor de ander een plek om zich terug te trekken en te relaxen ,gewassen/(fruit)bomen plant of wat dan ook . Kosten voor huur van een sc terrein vervalt grotendeels door eigendom We zouden er een gebouwtje op kunnen zetten voor önderhoud". Kan MP lekker oefenen. Wie ontwikkeld er een financieel plan ?

.sc oefenplek voor wshtf !

Of loop ik nu achter de feiten aan ???

grtz Styx

 

btw wat is ptc en ph? Is er een woordenlijst in omloop/ een soort van Daale voor de prepper ??

 

Je idee staat mij wel aan, echter zie ik mijzelf niet elke maand ff naar het noorden rijden om wat werkzaamheden uit te voeren.

Ik heb dit ook wel eens bekeken en over gedacht, zelfs uitgetekend.

Ik zelf vond max 1,5 uur rijden genoeg om er voor een weekend naar toe te gaan, als ik dat vanaf mijn woonplaats bereken en dat vervolgens naar de drie andere windrichtingen ook doe, dan kom ik uit in de regio west Brabant, tussen Breda en de Belgische grens uit, als geschikt locatie voor een gezamelijk stuk (bos) grond.

Goed bereikbaar voor Vlamingen, Brabanders, zuid Gelderland, deel zuid Holland ( Rotterdam) en Zeeland.

Binnen deze regio bevinden zich veel forum leden en sc bezoekers, dus kan een optie zijn.

Dit zelfde kan ook in het oosten of noorden gedaan worden, want 1 locatie is wat afstanden betreft niet zo aanlokkelijk denk ik.

 

Maar ik sta er voor open ( een soort van vaste sc locatie, geeft meer mogelijkheden ook)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hulp uit onverwachte hoek. Dank is groot en ik zal opzoek gaan, vooral naar de grote.

 

De kleine/normale kan ik wel vinden alleen de moschata nog niet.

 

Hij staat op de rode lijst als zeer zeldzaam cq bijna uitgestorven in NL maar is soms nog wel te krijgen bij hobbykwekers.

Ik krijg komende week zelf zes stekken maar misschien heb ik daar medio volgend jaar pas weer nieuwe stekken van, heb ze nog niet gezien.

 

Lijkt me wel een mooi project om zeldzame soorten als dit te kweken en de stekken in het wild uit te planten, beetje biodiversiteit terugbrengen in het landschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij staat op de rode lijst als zeer zeldzaam cq bijna uitgestorven in NL maar is soms nog wel te krijgen bij hobbykwekers.

Ik krijg komende week zelf zes stekken maar misschien heb ik daar medio volgend jaar pas weer nieuwe stekken van, heb ze nog niet gezien.

 

Lijkt me wel een mooi project om zeldzame soorten als dit te kweken en de stekken in het wild uit te planten, beetje biodiversiteit terugbrengen in het landschap.

Ik had het gelezen, daarom wil ik deze stekjes of zaden ook graag ergens kopen. Heb ze nog niet kunnen vinden dus als je een adres hebt zou dat erg fijn zijn. Zou een mooi doel zijn om deze terug te brengen in het wild.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het gelezen, daarom wil ik deze stekjes of zaden ook graag ergens kopen. Heb ze nog niet kunnen vinden dus als je een adres hebt zou dat erg fijn zijn. Zou een mooi doel zijn om deze terug te brengen in het wild.

 

https://www.vreeken.nl/830688-grote-bosaardbei-royal-red

 

Kost alleen wel 1,90 + 0,25 inpakkosten per plant + verzendkosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Toef een bunkertje bouwen zal niet gebeuren dit weekend daarvoor moeten we eerst allerlei dingen uittekenen samen met @Heksenboot

 

Verder mogen jullie naar mij kijken hoe ik uren lang rondloop opzoek naar de beste plek voor een plantje en het daarna opgeef en zomaar ergens plant. Dit heb ik afgelopen week ook met mijn @Piroska uitjes gehad (ja sorry het stond er echt op moest wel erg lachen daarom).

 

EDIT: heks, ik ben wel erg benieuwd nu! haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Toef een bunkertje bouwen zal niet gebeuren dit weekend daarvoor moeten we eerst allerlei dingen uittekenen samen met @Heksenboot

 

Verder mogen jullie naar mij kijken hoe ik uren lang rondloop opzoek naar de beste plek voor een plantje en het daarna opgeef en zomaar ergens plant. Dit heb ik afgelopen week ook met mijn @Piroska uitjes gehad (ja sorry het stond er echt op moest wel erg lachen daarom).

 

EDIT: heks, ik ben wel erg benieuwd nu! haha

 

Ik ook. Even kijken of ze van fb af te krijgen is. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem wel wat augurken plantjes voor je mee als je er wat wil :)

 

Okee geen bunker bouwen :p Vroeg me al af of @Heksenboot weet hoe lang een weekend is...zoveel ideeën, plannen en projecten LOL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem wel wat augurken plantjes voor je mee als je er wat wil :)

 

Okee geen bunker bouwen :p Vroeg me al af of @Heksenboot weet hoe lang een weekend is...zoveel ideeën, plannen en projecten LOL

 

Ik weet niet hoe goed die het doen in een bos, anders plant ik ze thuis:)

 

Het zal meer rondkijken worden misschien nog wat dingetjes testen en daarna gezellig rondom een kampvuurtje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik neem wel wat augurken plantjes voor je mee als je er wat wil :)

 

Okee geen bunker bouwen :p Vroeg me al af of @Heksenboot weet hoe lang een weekend is...zoveel ideeën, plannen en projecten LOL

 

Hehe, je weet de helft nog niet. :p

 

Dat knutselen in het bos van @MyronPrps doen we wel zondags. Zaterdag zijn we lekker Rocket Stoves aan het bouwen en pizza's aan het vreten.

Misschien wel handig om er een stel extra te bakken voor het ontbijt. Zo'n liefhebber ben ik wel. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps, nou ben ik straks nog verplicht het te doen ook nog hahahah!

 

Ik heb van de week een hangmat aangeschaft met underblanket erbij, nu ben ik er vandaag op facebook achter gekomen dat mijn nichtje ook wel met mee wilt maar zij heeft het budget niet om net als mij 300 euro tegen een onderkomen aan te gooien. Maar ze heeft nog wel een boel slaapzakken, gaat een hangmat halen van de prepshop met tarp erbij, en we gaan proberen een underblanket te maken van een slaapzak. Mijn underblanket eronder, wat ducktape erbij en dezelfde vorm af tapen en met paracord lussen etc. eraan maken. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Oeps, nou ben ik straks nog verplicht het te doen ook nog hahahah!

 

Ik heb van de week een hangmat aangeschaft met underblanket erbij, nu ben ik er vandaag op facebook achter gekomen dat mijn nichtje ook wel met mee wilt maar zij heeft het budget niet om net als mij 300 euro tegen een onderkomen aan te gooien. Maar ze heeft nog wel een boel slaapzakken, gaat een hangmat halen van de prepshop met tarp erbij, en we gaan proberen een underblanket te maken van een slaapzak. Mijn underblanket eronder, wat ducktape erbij en dezelfde vorm af tapen en met paracord lussen etc. eraan maken. :D

 

Je ziet het @Toef : knutselweekend. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij weet niet meer wat hem overkomt:)

 

oohhh... daar is meer voor nodig hoor ;)

 

Het ging mij alleen meer om van wat ik meenemen aan materiaal, omdat ik dacht dat de plannen veranderd waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Hij weet niet meer wat hem overkomt:)

 

Je gezelschap word in ieder geval altijd gewaardeerd maat.

 

Jij weet ook niet wat je overkomt, want @caitlin en haar nicht komen ook, elkaar vast tapen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
oohhh... daar is meer voor nodig hoor ;)

 

Het ging mij alleen meer om van wat ik meenemen aan materiaal, omdat ik dacht dat de plannen veranderd waren.

 

Neem maar een schaar mee. 2 dames met ducktape aan de slag . . .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ach...ach..ach... :cool:

 

En morgen gaat @caitlin voor het eerst in een hangmat, maar dan wel gelijk net als @Aanhang tussen de wilde zwijnen.

Ik hoorde ook nog iets over een apart dansje, maar dat zien we straks wel op film denk ik. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik hou geen bos meer over zo!

 

ik hoop dat al mijn plantjes en beestjes met respect worden behandeld?:)

 

Ha, die zullen we eens flink aanmoedigen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...