Ga naar inhoud
GENEGEERD

Eigen bosperceel


MyronPrps

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@-geanonimiseerd- blijkbaar moet je voor sommigen alles uitleggen...:rolleyes:

 

Het gaat mij niet om het feit of ik daar nou veel kan oogsten of dat ik het perse doe om dieren te lokken, ik vind het gewoon leuk om te kijken of het daar zou kunnen werken en of ik het nou opeet of de dieren, ik vind het gewoon leuk om te doen.

 

Natuurlijk ook handig om te weten WSHTF;)

@branco ik ben benieuwd of er nog wat over is als ik er dinsdag langs ga. Ik ga dan ook een rek bouwen voor de klimplanten met een stuk hekwerk tussen twee bomen in maar zal wel wat foto's plaatsen. Bedankt voor het compliment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

yvw - gebeurt niet veel dat mensen echt zulke concrete stappen zetten -

kan ik alleen maar respect voor hebben

ben benieuwd naar de fotoos...

any chance voor een schuilbunkertje, voedselpockets of boomhut ofzo op jouw stukje bos :) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

yvw - gebeurt niet veel dat mensen echt zulke concrete stappen zetten -

kan ik alleen maar respect voor hebben

ben benieuwd naar de fotoos...

any chance voor een schuilbunkertje, voedselpockets of boomhut ofzo op jouw stukje bos :) ?

 

 

Moet je even het topic doorlezen, heb shelter bouwen uitgebreid verslagen, binnenkort met @Heksenboot gaat er nog een erg leuk project komen maar dat zal wel richting de zomer worden:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

let wel: als je braam etc plant groeit dat als kool en is je hele bos straks gevuld met braamstruiken

let goed op dus hoe je dat aanplant

ben je bekend met 'forest gardening'?

 

Lijstje wat ik van @Raycoupe kreeg:

 

Bruikbare Bomen en heesters:

 

Walnoot

Tamme Kastanje

Vlier

Berk

Hazelnoot

Krentenboompje

Kers

Beuk

Den

Eik

Linde

Lijsterbes

Rozenbottel

Meidoorn

Sleedoorn

Bosbes

Braam

Framboos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm, als je zeer geïnteresseerd bent, doe je dat wel ;)

(En het mag best in etappes hoor)

 

haha het kan soms net overkomen als een erg dik boek.

@branco als je alle pagina's snel voorbij scrolled moet je alleen stoppen bij foto's:)

 

met bramen gaat het goed komen, maar de kudzu laat ik wel eventjes thuis:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb nu 22 paginas gelezen waarvan 9ß% geen werkelijke informatie bevat, ook zie ik geen fotoos.

Misschien kun je aangeven op welke pagina de relevante info met fotoos staan?

Ben zeker geïnteresseerd!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb nu 22 paginas gelezen waarvan 9ß% geen werkelijke informatie bevat, ook zie ik geen fotoos.

Misschien kun je aangeven op welke pagina de relevante info met fotoos staan?

Ben zeker geïnteresseerd!!

attachment.php?attachmentid=17427&stc=1

 

attachment.php?attachmentid=17425&stc=1attachment.php?attachmentid=17426&stc=1

 

Het enige verschil is dat de muren om de shelter heen gevuld zijn. Ook ligt er nog een kuub extra aan gekloofd hout.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

dit ziet uit als zo'n 1.2 x 1.8meter, klopt dat ongeveer?

goeie fotoos - dank nogmaals

denk dat je idd 'makkelijk' dieper kan ingraven en ook nog wat lager de bodem in, ook al is het maar 20-30cm helpt dat al weer een stuk

kun je er in liggen en slapen? @MyronPrps

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://villavanzelf.wordpress.com/2014/12/20/een-voedselbos-voor-elke-tuin/

 

Ik vond deze cursus "voedselbos voor elke tuin" @MyronPrps.

Natuurlijk is deze te ver voor jou, maar misschien is er dichterbij ook zoiets te vinden, of kan je deze man overhalen eens een dagje privéles aan je te geven(of aan een groep preppers)

Zoals ik lees, heeft deze man een achtergrond als boswachter. Hij kan je dus ook wat je bos betreft wel wijze permaculture raad geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
let wel: als je braam etc plant groeit dat als kool en is je hele bos straks gevuld met braamstruiken

let goed op dus hoe je dat aanplant

ben je bekend met 'forest gardening'?

 

Lekker bramen. :p

 

Hopelijk vreet @-geanonimiseerd- ze niet allemaal op. :D

 

Braam is leuk als afscheiding.

 

Forest gardening. Bedoel je voedselbos van de permacultuur? Dat ken ik wel. Al wat over gelezen. Sommige mensen maken er een studie van.

Wat mij betreft ideaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vond die suggestie van iemand eerder erg goed, braam op een houtwal planten - goeie verdediging

maar het blijft zo dat braam doorwoekert tenzij je het controleert

dat kan de hele forestgarden kapotmaken als je dat daar probeert

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stuudje dan ook maar eens kijken of die misschien een leuk dealtje heeft voor meerdere preppers:) @branco wat ik waarschijnlijk ga doen is een muurtje bouwen van al dode takken en hier tegen op bramen laten groeien om zo eventuele indringers het wat lastiger te maken. voor de overwoekering ben ik niet zo bang, ik ben er vaak genoeg en kan het dus goed bijhouden. @fragalot word er zelf ook gek van idd haha, maar inderdaad een meer permanent sheltertje dan meestal gemaakt word maar ik ben nog lang niet klaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren was ik opzoek naar filmpjes over hoe mensen langzaam hun shelters verbeteren en dus heb ik nu aardig wat plannen in mn hoofd alleen zou ik daarvoor wel mn kettingzaag willen gebruiken maar die mag ik niet alleen mee dus moet binnenkort even een partner zoeken en dan een stukje bijbouwen in mijn woonkamer.

 

Ik ga foto's en misschien ook nog even een video plaatsen:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

[video=youtube_share;LI1M38sw6WA]http://youtu.be/LI1M38sw6WA

 

even een rondleiding voor @Loreen en een hol bezoekje voor @Geert

 

Wat is het toch raar als je je eigen stem hoort,blegh.

 

wel in HD bekijken he voor de ultieme Dizzle ervaring.

 

Ik krig de melding dat de video privé is... En als ik zie dat het gaat over een "holbezoek" dan snap ik dat wel.... :o (jaja, tutudansje is gedaan)

 

Overigens heb ik vandaag speciaal voor jou een plant gekocht voor in de moestuin. Serieus. Mijn dochter wees hem aan, en ik moest heel hard lachen en heb hem meteen gekocht.

Zal zo ff fotootje zoeken

 

-edit:

Deze dus:

 

dahlia_frizzle_sizzle.jpg

 

:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...