Ga naar inhoud
GENEGEERD

DickBerts heeft gelijk met zijn pleepapier


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 180
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het belang van WC papier bemerk je pas als het op is. Op de camping heb ik het eens een zaterdag en zondag zonder gedaan.

Alternatieven zijn er eigenlijk niet, kranten zijn niet comfortabel en laten zwarte vegen achter. Ik heb soms echt de schijt aan het niews, maar hoef geen schijt aan mijn nieuws.

 

Zelf ben ik ook erg fan van de dozen kleenex tissues van de op=op voordeelshop. Tuurlijk duurder dan toilet papier en minder compact. Maar toch heb ik een flinke stapel staan. Handig voor allerlei klusjes, en een loopneus.

 

Ik heb trouwens een subliem idee voor de prepshop:

Dick-Papier

Een hommage aan DickBerts én het belang van WC papier.

Ik stel me zo voor dat dit meerlaags papier is zodat je langer met één velletje kan doen. Dus ideaal in een prep situatie.

Ook staat om de zoveel velletjes een ´what would dick do' een preptip van Dick waarmee je je leven post SHTF een stukje makkelijker maakt.

Een schone moepert én een goeie tip. Wat wil je nog meer ^_~

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van nature een voorlangsroller maar door mijn specifieke houder werkt dat niet goed en scheuren de velletjes steeds af omdat de rol aanloopt, zodoende ben ik uit praktische overwegingen momenteel een achterlangsroller. Verder een vouwer, 2 velletjes voor de eerste pass en daarna 1 velletje per keer.

 

P.S., ik heb nog nooit een wc verstopping meegemaakt door wc papier van ongeacht welke kwaliteit dan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er van af hoeveel visite je krijgt. Ik neem aan dat jij beide kanten van een velletje gebruikt om zo zuinig te kunnen zijn.

Getver een topic over pleepapier wordt meer gelezen dan een uitgewerkt stuk !

 

"Gebruik in deze dure tijden, uw toiletpapier aan beide zijden"

 

Maar uhm, nee, ik doe alleen niet aan proppen of vouwen, onzinnige verspilling.. of kunnen jullie allemaal zo slecht mikken dat je hele hand onder zit ofzo? :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit wel een geschikte plek voor de uitspraak van mijn zoontje (8) vanavond:

"Waarom doet iedereen zo moeilijk over poep? Eigenlijk is het gewoon een smoothie van je eigen eten!"

 

Gelukkig kan je wc-papier ook heel goed gebruiken als je drinken door de kamer hebt geproest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien even wachten tot je daadwerkelijk klaar bent met die bruine giraffe kleien, voor je begint 'm te polijsten? :p

 

Hmm, ik zie een post SHTF hobby: kreatief met kak.

 

Maar back on topic. Ook een geprepte voorraad papier gaat op.

Ik ben nu de boeken van A. American aan het lezen. Nu in het 4e boek (Forsaking Home) is het toilet papier bijna op en gaan ze met washandjes werken.

De doekjes worden na gebruik in een bleek oplossing gewassen, daarna in schoon water gespoeld en aan een tak gedroogd.

 

Toen ik dat las moest ik denken dat ook die voorraad chloor op gaat. Wat zou dan nog een alternatief zijn, uitkoken? Maar met beperkte middelen kan je ook niet na elke keer een vuurtje stoken en water koken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een bescheiden gebruik hier.... (zit bijna op een rol per dag in m'n uppie, maar het is ook handig om rommel van de kat op te deppen als die weer eens heeft zitten k%tsen).

 

Jeetje!! Ik hou nooit bij hoe lang we precies met een rol doen, maar dat zal toch zeker een week zijn, eigenlijk zeker weten wel langer. Ik dacht dan ook al een aardige voorraad te hebben met m'n 40 rollen. En nee, ik gebruik niet beide kanten, ik hergebruik geen papiertjes, volgens mij doe ik echt helemaal niets raars :confused:. Wel ben ik zo'n zunigerd die de kids wijst op papierverspilling, dus ze weten dat ze niet te veel papier moeten pakken.

Ik ben echt een beetje in shock joh!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op z'n indonesies? Fles water, spoelen en daarna goed je handen wassen. Totaal pleepapier gebruik: nul ; al voldoet 't niet echt aan mijn idee van fris.. het lijkt me beter dan met bladeren of kranten of andere ongein aan de gang gaan. Zolang je nog zeep hebt (ook iets om lekker te preppen) is er op zich weinig aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb trouwens een subliem idee voor de prepshop:

Dick-Papier

 

Met op ieder velletje een afdruk van een van zijn afscheidsmails. Zeer bemoedigend, want dan weet je dat de rol nog lang niet op is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ik ook niet LOL..... maar zo te lezen valt er voor mij nog wel ergens winst te behalen :D

 

Ieh zo zonder context ziet die zin van mij er heel raar uit. Ik doe namelijk vaak zat rare dingen =P Maar niet met wc-papier!

Maarre, ja, ik denk dat dat verbruik best wel wat teruggebracht kan worden bij je ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op z'n indonesies? Fles water, spoelen en daarna goed je handen wassen. Totaal pleepapier gebruik: nul ; al voldoet 't niet echt aan mijn idee van fris.. het lijkt me beter dan met bladeren of kranten of andere ongein aan de gang gaan. Zolang je nog zeep hebt (ook iets om lekker te preppen) is er op zich weinig aan de hand.

 

Het is ook het beste als er aan het eind van het toilet bezoek weinig aan de hand is/zit.

 

Ik heb ooit een collega gehad die altijd gewapend met een (cola) fles water naar de wc ging. We grapten wel dat hij wel een hele roze anus moest hebben.

Toch denk ik wel dat het dan uiteindelijk daar op neer zal komen. Mist er genoeg (schoon) water voorhanden is natuurlijk.

Nu begin ik me af te vragen hoe primitieve stammen in Afrika dit doen. Ik ga een rondje google doen. ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...