LiselotteDvhN Geplaatst: 24 maart 2014 Delen Geplaatst: 24 maart 2014 Dag allemaal, Ik zal mij allereerst even voorstellen. Mijn naam is Liselotte Schüren (25 jaar) en ik werk voor Dagblad van het Noorden. Eind 2012 heb ik een oproepje op dit forum geplaatst voor een reportage bij RTV Noord (mijn vorige werkgever). Preppers wilden mij destijds graag helpen maar kwamen liever niet op tv/radio, geheel begrijpelijk. Ik heb toen het volgende gepost op de website. Desondanks vind ik het ontzettend interessant om te zien hoe begaan en gedreven iedereen hier is. Mocht het niet lukken voor RTV Noord dan hou ik deze websites/verhalen in ieder geval in mijn achterhoofd voor wanneer ik er nog een keer een artikel over wil schrijven (voor een ander medium). Misschien is de stap dan net iets kleiner om (eventueel anoniem) je verhaal te doen. Het verhaal is altijd in mijn achterhoofd blijven hangen. Ik werk op dit momenteel bij de krant dus ik wil het verhaal nog een kans geven. Daarom mijn oproep: ik ben op zoek naar één of meerdere preppers die mee wil werken aan een reportage. Ik stel me geen illusies dat mensen op dit forum een bunker in hun achtertuin hebben om te overleven (a la Doomsday Preppers), maar wel hun leven zo inrichten dat ze ten tijde van een crisis (nucleaire ramp, instorten euro, uitvallen elektriciteit, strenge winter etc etc) zelfredzaam zijn i.p.v. afhankelijk (zoals veel anderen) van instanties. Het is ontzettend interessant om te zien dat er wel een aantal mensen zijn die niet langer afwachten maar het heft in eigen handen nemen en zich voorbereiden op deze (eventuele) veranderingen. Een interessante levensfilosofie die ik hopelijk in een portret kan illustreren. Enige eis is dat de preppers die mee willen werken in Noord-Nederland wonen, het liefst in Groningen of Drenthe, eventueel zou Friesland ook nog kunnen. Voorafgaand aan deze oproep heb ik toestemming gevraagd (en gekregen) van Dr. Pepper. Ik hoor graag van jullie! Hartelijke groet, Liselotte Schüren 06-33712001 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richa Geplaatst: 24 maart 2014 Delen Geplaatst: 24 maart 2014 Mooi bericht Liselotte, je laat ook een bewondering zien voor mensen die verder denken en zich voorbereiden. Ben je inmiddels zelf al een prepper geworden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 24 maart 2014 Delen Geplaatst: 24 maart 2014 Haha de 2de vandaag die meeting in DenHaag brengt wat los Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LiselotteDvhN Geplaatst: 24 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2014 Haha dat is echt puur toeval, misschien had ik mijn oproep een paar dagen eerder moeten plaatsen . Ik ben zelf geen prepper maar wel uitermate gefascineerd door het onderwerp (maar daar ben ik dan ook journalist voor, nieuwsgierig naar veel dingen). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 24 maart 2014 Delen Geplaatst: 24 maart 2014 Ah, je bent goed ingelezen in het onderwerp. Beter dan de gemiddelde fotograaf/filmmaker/journalist. Dat voelt goed aan. Een geschreven interview voelt ook al een stuk beter aan...maar ja...ik woon te ver weg. Ik hoop dat je een prepper in de buurt vindt. Ow, misschien leuk voor jou om te weten als Groninger journaliste en prep-geinteresseerde, één van de dingen die me aanzette tot 'voorbereiden', was dat mijn schoonouders en toenmalig vriendje, ingesneeuwd waren bij Uithuizermeeden tijdens de sneeuwstorm in 1979. Zie: Het lijkt me, dat de Groningers die met aardbevingen geplaagd worden, het klaarzetten van een tas om mee te nemen bij een vlucht niet zo raar vinden als de gemiddelde Nederlander. Ik ben benieuwd naar je uiteindelijke verhaal, kom je tegen die tijd een linkje plaatsen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 24 maart 2014 Delen Geplaatst: 24 maart 2014 Dag Liselotte, Na BNN afgewezen te hebben had ik het interview wel met jou willen doen. Net als @Stuudje schreef vind ook ik je oproep één uit oprechte interesse. Helaas echter ben ik woonachtig in Gelderland dus vrees eerder zuiden dan noorden. Maar extra goed woordje kun je vast gebruiken gezien het 'warme'(soms te het onder je voeten) onthaal dat hier vaak is bij journalisten. Echter wees oprecht en zonder vooroordeel en ik weet zeker dat je iemand vinden kunt. Groetjes Jeroen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 24 maart 2014 Delen Geplaatst: 24 maart 2014 @LiselotteDvhN ik weet niet of je belangstelling voor mij hebt (gutte gutte gut wat klinkt dat weer zielig) omdat ik toch wel een van de jongere preppers hier ben (laatst voor het eerst mogen stemmen geeft wel een goede hint denk ik) maar dat ligt er natuurlijk wel aan aan wat je precies zoekt. Ik geef wel alvast aan dat ik het liefst gehaal anoniem blijf omdat het preppen toch nog steeds "raar" is onder mijn geweldige generatie (haha) dus dit bied misschien wat kleine problemen maar als ik kan helpen doe ik het graag. ik woon net iets buiten groningen stad dus dit is ideaal lijkt mij haha. PM me maar als je vragen hebt:) mvg, MP Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
popeye Geplaatst: 25 maart 2014 Delen Geplaatst: 25 maart 2014 Haha dat is echt puur toeval, misschien had ik mijn oproep een paar dagen eerder moeten plaatsen . Ik ben zelf geen prepper maar wel uitermate gefascineerd door het onderwerp (maar daar ben ik dan ook journalist voor, nieuwsgierig naar veel dingen). Hallo @LiselotteDvhN, je schrijft dat je (nog) geen prepper bent. Als je het hier onderstaande filmpje ziet, ga je misschien nog met ons meedoen:o filmpje is gemaakt door @Communicator en ook terug te vinden op de wiki pagina Met vriendelijke groet, Popeye. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LiselotteDvhN Geplaatst: 25 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2014 @LiselotteDvhN ik weet niet of je belangstelling voor mij hebt (gutte gutte gut wat klinkt dat weer zielig) omdat ik toch wel een van de jongere preppers hier ben (laatst voor het eerst mogen stemmen geeft wel een goede hint denk ik) maar dat ligt er natuurlijk wel aan aan wat je precies zoekt. Ik geef wel alvast aan dat ik het liefst gehaal anoniem blijf omdat het preppen toch nog steeds "raar" is onder mijn geweldige generatie (haha) dus dit bied misschien wat kleine problemen maar als ik kan helpen doe ik het graag. ik woon net iets buiten groningen stad dus dit is ideaal lijkt mij haha. PM me maar als je vragen hebt:) mvg, MP @MyronPrps, dank voor je reactie, ik heb je een PM gestuurd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flow Geplaatst: 25 maart 2014 Delen Geplaatst: 25 maart 2014 Nette oproep, kan de meewerkende prepper het artikel eerst doorlezen alvorens het geplaatst word? Is het mogelijk bij ontevredenheid van de prepper zijn of haar kant iets te laten schrappen/veranderen of anders te laten verwoorden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LiselotteDvhN Geplaatst: 27 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2014 @Flow: Excuses voor mijn late reactie. Om antwoord te geven op je vraag: ja, de geïnterviewde mag het artikel van te voren inzien zodat eventuele feitelijke onjuistheden rechtgezet kunnen worden. Verder is de inhoud mijn pakkie an. De eventuele ontevredenheid moet feitelijk gegrond zijn, dus meningen/interpretaties ga ik niet veranderen. Daarom is het altijd belangrijk dat geïnterviewden ook vooraf bedenken wat ze willen zeggen en niet achteraf een betreurde uitspraak willen intrekken. In de praktijk zal dit hoogstwaarschijnlijk erg meevallen en we kunnen altijd over dingen overleggen, maar ik hou wel de regie en de eindverantwoordelijkheid. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flow Geplaatst: 27 maart 2014 Delen Geplaatst: 27 maart 2014 @Flow: Excuses voor mijn late reactie. Om antwoord te geven op je vraag: ja, de geïnterviewde mag het artikel van te voren inzien zodat eventuele feitelijke onjuistheden rechtgezet kunnen worden. Verder is de inhoud mijn pakkie an. De eventuele ontevredenheid moet feitelijk gegrond zijn, dus meningen/interpretaties ga ik niet veranderen. Daarom is het altijd belangrijk dat geïnterviewden ook vooraf bedenken wat ze willen zeggen en niet achteraf een betreurde uitspraak willen intrekken. In de praktijk zal dit hoogstwaarschijnlijk erg meevallen en we kunnen altijd over dingen overleggen, maar ik hou wel de regie en de eindverantwoordelijkheid. Geen probleem;) @keysersuze jij nog toevoegingen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flow Geplaatst: 27 maart 2014 Delen Geplaatst: 27 maart 2014 @Flow: Excuses voor mijn late reactie. Om antwoord te geven op je vraag: ja, de geïnterviewde mag het artikel van te voren inzien zodat eventuele feitelijke onjuistheden rechtgezet kunnen worden. Verder is de inhoud mijn pakkie an. De eventuele ontevredenheid moet feitelijk gegrond zijn, dus meningen/interpretaties ga ik niet veranderen. Daarom is het altijd belangrijk dat geïnterviewden ook vooraf bedenken wat ze willen zeggen en niet achteraf een betreurde uitspraak willen intrekken. In de praktijk zal dit hoogstwaarschijnlijk erg meevallen en we kunnen altijd over dingen overleggen, maar ik hou wel de regie en de eindverantwoordelijkheid. Geen probleem;) @Keyser Suze jij nog toevoegingen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lovetea Geplaatst: 27 maart 2014 Delen Geplaatst: 27 maart 2014 Voor een krant zou ik zo best mee willen werken maar ik woon Gelderland. Maar met foto of gezicht op de tv nee dank u. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 27 maart 2014 Delen Geplaatst: 27 maart 2014 Geen probleem;) @Keyser Suze jij nog toevoegingen? Woon in Noord Holland dus niet im Frage toch? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flow Geplaatst: 27 maart 2014 Delen Geplaatst: 27 maart 2014 Woon in Noord Holland dus niet im Frage toch? Dacht juist dat @LiselotteDvhN opzoek was naar preppers uit het noorden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LiselotteDvhN Geplaatst: 27 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2014 Dacht juist dat @LiselotteDvhN opzoek was naar preppers uit het noorden @Flow, ik werk voor Dagblad van het Noorden, de krant voor provincies Groningen en Drenthe dus Noord-Holland is inderdaad helaas niet im Frage. Woon je zelf wel in Groningen of Drenthe? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 27 maart 2014 Delen Geplaatst: 27 maart 2014 @Flow: Excuses voor mijn late reactie. Om antwoord te geven op je vraag: ja, de geïnterviewde mag het artikel van te voren inzien zodat eventuele feitelijke onjuistheden rechtgezet kunnen worden. Verder is de inhoud mijn pakkie an. De eventuele ontevredenheid moet feitelijk gegrond zijn, dus meningen/interpretaties ga ik niet veranderen. Daarom is het altijd belangrijk dat geïnterviewden ook vooraf bedenken wat ze willen zeggen en niet achteraf een betreurde uitspraak willen intrekken. In de praktijk zal dit hoogstwaarschijnlijk erg meevallen en we kunnen altijd over dingen overleggen, maar ik hou wel de regie en de eindverantwoordelijkheid. Fijn om te lezen, dat een journaliste op deze manier een aanvraag doet. Aangezien ik momenteel samen met een andere prepper ook bezig ben met een interview voor een blad in t zuiden, wil ik je wel 1 tip geven. Geef van te voren je vragen door, en je onderwerpen waar je het precies over wil hebben. Zo kan de prepper die je interviewt zich ook voorbereiden, en zullen er minder snel fricties ontstaan over de inhoud. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flow Geplaatst: 27 maart 2014 Delen Geplaatst: 27 maart 2014 @Flow, ik werk voor Dagblad van het Noorden, de krant voor provincies Groningen en Drenthe dus Noord-Holland is inderdaad helaas niet im Frage. Woon je zelf wel in Groningen of Drenthe? Ow okay, nee ik kom zelf uit het zuiden:) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LiselotteDvhN Geplaatst: 31 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2014 Dag allen, Een korte update, ik kan @MyronPrps interviewen voor het verhaal, erg fijn! Er zijn ongetwijfeld meer preppers in Groningen en Drenthe, zijn er nog meer mensen die mee willen werken? Ik zoek nog één of twee mensen om te interviewen. Het zou het verhaal enorm helpen als ik meerdere mensen kan interviewen. Ik hoor graag van jullie, alle suggesties zijn welkom! Liselotte Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 31 maart 2014 Delen Geplaatst: 31 maart 2014 1 ding weet ik zeker: @MyronPrps heeft een Mooie Muts. Misschien mag je de helm van @Charlie wel lenen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 31 maart 2014 Delen Geplaatst: 31 maart 2014 1 ding weet ik zeker: @MyronPrps heeft een Mooie Muts. Misschien mag je de helm van @Charlie wel lenen. En nu ook een hele brede glimlach:) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.