Flos Geplaatst: 20 maart 2014 Delen Geplaatst: 20 maart 2014 Ik mocht hem eigenlijk al een week of zes geleden ophalen maar door andere activiteiten was het er nog niet van gekomen . Een paar weken terug aan de praat geslagen met een oude vriend waar ik vroeger het een en het ander voor gedaan heb gratis . Nu zij hij Geert je hebt nog wat tegoed van mij . Met wat kan ik jou een plezier doen . Zo als bijna altijd trek ik mijn schouders op en zeg ik ben snel tevreden . Wel zegt hij dan ik weet wat staan die misschien past in jou levensstijl . Ik koop het en jij mag het hebben . Op voorwaarde als hij ooit klaar is ik er ook eens mag mee rond toeren . Ik nog steeds benieuwd wat het was . Dus gisteren avond telefoon gekregen of ik tijd had vandaag om het op te halen . Nog steeds niet wetend wat het was . Om 13.00 u stond mijn oude vriend aan de voordeur . Met twee auto's zijn we naar de andere kant van de gemeente gereden . En daar stond hij dan . Een romp van een oude speedboot . Op een dubbel as trailer . De romp is uit polyester . Er is nog een hoop werk aan . Maar het is altijd al een droom geweest een boot te bouwen . En nu kreeg ik zomaar de beginsels . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 20 maart 2014 Delen Geplaatst: 20 maart 2014 Leuk! Daar valt zoiets wel mee te maken, zeker voor iemand zo handig als jij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 20 maart 2014 Delen Geplaatst: 20 maart 2014 Ow fantastisch! En wat fijn dat je vriend jouw hulp nog niet vergeten was...die boot is mooi hoor, maar een vriendschap, is onbetaalbaar en vele malen mooier. Wel een leuk klusproject, die boot. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 20 maart 2014 Delen Geplaatst: 20 maart 2014 Leuke manier om aan een grote klus te komen. 't Zal flink wat werk worden en meestal is al dat boot spul nogal prijzig. Naam: De Vliegende Vlaamse Vlegel? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 20 maart 2014 Delen Geplaatst: 20 maart 2014 Potverdikkie ik kreeg 2 kano's en ik was blij, maar dit is toch andere koek! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast morningglory Geplaatst: 20 maart 2014 Delen Geplaatst: 20 maart 2014 Leuk project... misschien een hele nieuwe markt prep boten ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 20 maart 2014 Delen Geplaatst: 20 maart 2014 Mooi schip Geert! Geen heksen in stoppen hoor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 20 maart 2014 Delen Geplaatst: 20 maart 2014 hmmm word dit dan ook een HeksenSpeedBoot? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 20 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2014 Heb net een gekeken wat er zoal in lag . Naast veel bladeren 5 triplex platen nog net goed voor in de kachel . Een halve stuurinrichting de gas hendel een hele hoop kabels elektrische en andere een stoeltje een benzine tank en een stuur . Nu vraag ik mij af hoe zo een voertuig (boot ) mag heten bij een prepper . BOB ( bug out boot ) is reeds bezet . BOV ( bug out vaartuig ) ook . Als een schip zie ik het niet BOS . Klinkt dat ook niet wat raar . . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 20 maart 2014 Delen Geplaatst: 20 maart 2014 BOP, Bug Out Polyester Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 20 maart 2014 Delen Geplaatst: 20 maart 2014 hmmm word dit dan ook een HeksenSpeedBoot? Nee joh. Die inwijdingen voor vliegbrevetten zijn moeilijk te krijgen tegenwoordig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 20 maart 2014 Delen Geplaatst: 20 maart 2014 Heb net een gekeken wat er zoal in lag . Naast veel bladeren 5 triplex platen nog net goed voor in de kachel . Een halve stuurinrichting de gas hendel een hele hoop kabels elektrische en andere een stoeltje een benzine tank en een stuur . Nu vraag ik mij af hoe zo een voertuig (boot ) mag heten bij een prepper . BOB ( bug out boot ) is reeds bezet . BOV ( bug out vaartuig ) ook . Als een schip zie ik het niet BOS . Klinkt dat ook niet wat raar . . Geert Bug Out BOot = BOBO (het waterkonijn) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 20 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2014 Bug Out BOot = BOBO (het waterkonijn) BOBO dat wordt het . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 20 maart 2014 Delen Geplaatst: 20 maart 2014 @Geert: Wat dacht je van een BOF, omdat je hem gekregen hebt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 20 maart 2014 Delen Geplaatst: 20 maart 2014 ideetje.....? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 20 maart 2014 Delen Geplaatst: 20 maart 2014 @Geert voor jou is dit zeker een leuk project heel veel plezier gewenst met het opknappen. Hou ons op de hoogte Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 20 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2014 @Geert voor jou is dit zeker een leuk project heel veel plezier gewenst met het opknappen. Hou ons op de hoogte Jullie op de hoogte houden ga ik zeker doen . Maar nu moet ik eerst plannen wat ik er ga van maken . @Dreutel klinkt at niet als een kinder ziekte . De bof . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 20 maart 2014 Delen Geplaatst: 20 maart 2014 Leuke BOW ( bug out watercraft) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 20 maart 2014 Delen Geplaatst: 20 maart 2014 Jullie op de hoogte houden ga ik zeker doen . Maar nu moet ik eerst plannen wat ik er ga van maken . @Dreutel klinkt at niet als een kinder ziekte . De bof . Geert Je hebt gelijk @Geert, daar had ik dan weer niet aan gedacht. Ik heb dat altijd een rare naam voor een ziekte gevonden, als of je boft als je ziek wordt :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
popeye Geplaatst: 20 maart 2014 Delen Geplaatst: 20 maart 2014 Gefeliciteerd @Geert, Als we je een tijdje missen op dit forum, dan weten we waar je mee bezig bent. Zal nog een hele klus worden. Met vriendelijke groet, Popeye. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 20 maart 2014 Delen Geplaatst: 20 maart 2014 Leuk ding! Ik ben voor BOD, Bug Out Drijfding. Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mandy Lifeboats Geplaatst: 20 maart 2014 Delen Geplaatst: 20 maart 2014 Geert als hoofd BoBo, kan d'r mee leven. Nu nog preppers in de lucht Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 20 maart 2014 Delen Geplaatst: 20 maart 2014 Levensgevaarlijk! ... als ie eenmaal klaar is, met Geert achter het stuur! Denk hier de Dukes Of Hazzard claxon bij Gaaf man! gefeliciteerd met je cadeau! Ben benieuwd wat je er van gaat maken! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 20 maart 2014 Delen Geplaatst: 20 maart 2014 @Geert, dat wordt de eerste speedboot met een houtkachel dan. Gefeliciteerd. Komt er een buitenboord motor op of is het inboard? Ik kan het net niet zien op de foto's. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 20 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2014 @Geert, dat wordt de eerste speedboot met een houtkachel dan. Gefeliciteerd. Komt er een buitenboord motor op of is het inboard? Ik kan het net niet zien op de foto's. Het was ooit een speedboot met buitenboordmotor . Maar mijn eerste plan ( nog niet op papier ) is er een traag varende boot van te maken met een stuurkabine er op . Ga eens kijken voor een binnenboord motor een diesel . Maar of dit haalbaar is weet ik nog niet . Verband uitballansering . En maak je geen zorgen tegen SC Nunspeet is jou kachel klaar die neem ik dan mee . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.