Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welke radio moeten we opnemen in de Prepshop?


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

ik neem dan liever de versie zonder babyfoon pakket (deze), en vind dat wel een mooi ding, zoiets zoek ik dus :) kan ook op AA's en mooie vind ik dat de winkel ze kan modificeren zodat ze 3W zenden, daarmee heb je toch een aardig bereik na een SHTF :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 113
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik neem dan liever de versie zonder babyfoon pakket (deze), en vind dat wel een mooi ding, zoiets zoek ik dus :) kan ook op AA's en mooie vind ik dat de winkel ze kan modificeren zodat ze 3W zenden, daarmee heb je toch een aardig bereik na een SHTF :)

 

Ja dat zijn leuke dingen..

Je kunt nu voor ongeveer 100 euro best mooi spul kopen, dat is lang anders geweest..

Bereik krijg je nauwelijks door vermogen, je antenne en met name de hoogte daarvan bepaald je bereik..

 

Prep ze,

K a ns

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor minder dan 100 euro heb je betere portofoons.

 

Een paintballer die ik ken heeft zich in dat spul verdiept en heeft nu de volgende portofoon al enkele jaren in gebruik.

 

Quansheng TG-UV2

 

FEATURE :

 

Double frequency display of the LCD

U-U, V-V, U-V work mode

Power switch:5w/2.5w/1w

Voice scramber (Optional)

CTCSS/DCS Auto search

Built-in Vox function

FM radio

Jacklight function

Alpha-numeric display

Talkin multi-bands

PC programmable

1750Hz call tone

frequency/chaneel scanning

Channel scanning list edition (by which you may choose a channel to scan)

 

Meer info/specs: http://www.radioshop888.com/radioshop_product.php?id=104050

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha Wasgebeurt? De vraag was (en is) "welke radio moeten we opnemen in de prepshop", toch niet porto? :p

 

Wiki:

Radio is oorspronkelijk een vorm van draadloze telecommunicatie waarbij een radiozender boodschappen verspreidt in de vorm van radiogolven. Het signaal werd ontvangen met een radiotoestel. Tegenwoordig wordt ieder kanaal waarlangs onaflatend wordt uitgezonden radio genoemd, ongeacht de techniek.

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Radio

 

Dus radio kan zowel ontvanger als zender, de porto is de ultime radio namelijk zend ontvanger combinatie ofwel de transciever.

Dat we bij radio meestal aan ontvanger denken is jammer, zeker als prepper zou ook het zenden even belangrijk kunnen zijn?

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn er combo's van porto's met ingebouwde wereldontvanger?

 

De combinatie lijkt me niet praktisch, de portofoons zijn goed voor onderlinge communicatie en een wereldontvanger is om nieuws te ontvangen uit verder gelegen gebieden. Dus een ontvangststation op je locatie, eventueel met extra antenne om andere werelddelen te ontvangen. Dus als er in onze regio geen berichtgeving meer is. Dan is een Middengolf ontvanger niet geschikt, gaat tot ongeveer 500 km overdag, ligt ook aan de zender.

 

Voor iets meer geld heb je een professionele wereldontvanger waarmee je dus in een SHTF scenario buiten jouw regio berichten kunt luisteren.

In plaats van de radio uit de prepshop (niet op voorraad) voor 70 euro kies ik liever een wereldontvanger.

(Maar afwachten wat het aanbod wordt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een moderne wereldontvanger is een goede gebruiksaanwijzing belangrijk, lees maar effe mee op BOL.COM van een koper van deze radio

http://www.bol.com/nl/p/akai-apw20-wereldontvanger-zwart/9000000007432505/

 

 

De Akai APW20 voelt zo solide als een kluis, en heeft veel mogelijkheden. Om die te ontdekken heb je echter wél een hogere opleiding nodig, en veel geduld, fantasie, en doorzettingsvermogen, want de Nederlands- en Engelstalige handleidingen blinken uit door taalfouten, onduidelijkheid en ze zijn onvolledig. Waarschijnlijk zijn ze door een machine vertaald in plaats van door een mens. Een Verre-Oostenkwaal. Ook wordt nergens de betekenis en het waarom uitgelegd van de verschillende begrippen. En de thermometer is altijd 2 à 3 graden te optimistisch.

Maar als u onderweg de moed nog niet hebt opgegeven, houdt u een mooie radio over met een prima geluid.

Sterkte!

 

Dus als je niet van uitzoeken houd een simpele nemen, met gewone draaiknop eventueel wel met display om de frequentie af te lezen, is wel makkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Eton FR-550 Solarlink ziet er robuust en bruikbaar uit:

 

Eton_FR550_black_200.JPG

 

Review [ENG]: klik

 

Prijs schommelt zo rond de 80 euro voor dit apparaat.

 

Omschrijving:

Dit is de meest complete uit deze serie! Niet alleen een AM/FM/LW/Kortegolf radio maar ook een zaklantaarn, sirene en een mobiele telefoonlader!

Deze radio haalt zijn energie uit 5 verschillende bronnen!

 

  1. Van de zon via het ingebouwde zonnepaneel
  2. Via het net met een netspanningsadapter (optioneel)
  3. Van uw spierkracht door het opwinden via de hendel
  4. Via 3 AA batterijen (niet inbegrepen)
  5. Via een USB poort van een computer

templateartikelspecificaties.jpg

 

  • AM Medium wave (520 -1700kHz)
  • FM Band (88-108Mhz)
  • Shortwave 1 (5800-10000kHz)
  • Shortwave 2 (10000-18100kHz)
  • Afmetingen: 196x216x64 mm
  • Gewicht: 860 gram

 

templateartikellinks.jpg

.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een korte update, alle eton producten zijn geen optie meer. Eton is van beleid veranderd en hun officiële importeur kan niet de aantallen aannemen welke eton nu eist...lang verhaal kort als je er nog 1 wil, moet je hem kopen bij een winkel met voorraad, deze gaat op de korte termijn niet meer aangevuld worden namelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een korte update, alle eton producten zijn geen optie meer. Eton is van beleid veranderd en hun officiële importeur kan niet de aantallen aannemen welke eton nu eist...lang verhaal kort als je er nog 1 wil, moet je hem kopen bij een winkel met voorraad, deze gaat op de korte termijn niet meer aangevuld worden namelijk

 

Niet leuk, maar wel interessant?

 

In mijn gedachte heb ik altijd de stelling aangehouden dat in deze economische hoogdagen het aanbod koning is.

Je kunt bijna als consument eisen wat je product kan, hoe het eruit ziet ( tot aan de kleur toe) en bij wijze van spreken ook nog de prijs bepalen........

 

Ik heb altijd gedacht dat alswe een ommekeer krijgen, van deze absurde overvloed naar een beter evenwicht we dit zouden moeten gaan merken aan minder keus, alleen de beste producten zullen overleven, en met wat pech zullen alleen mainstream zaken, dat wat iedereen nodig heeft, overblijven omdat de rest economisch niet meer haalbaar is...

 

Dit is nu nog niet echt aan de gang, bekijk de mobiele telefoon markt waar elke zes maanden nog steeds de latest greatest uitkomt en goed verkoopt...

Maar ik zie wel langzaam wat signalen dat het aanbod iets minder wordt...

Is dit weer zo'n signaal?

 

( sorrie voor de zijsprong)

 

Prep ze,

K a ns

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het zijspoor wel erg interessant! Wat ik alleen niet begrijp is dat de goedkope Chinese varianten op nood radio's overal te vinden zijn, maar de eton(in mijn ogen een stuk beter kwaliteit) dus verdwijnt...dan komt kwaliteit dus niet bovendrijven, maar wordt verdreven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het zijspoor wel erg interessant! Wat ik alleen niet begrijp is dat de goedkope Chinese varianten op nood radio's overal te vinden zijn, maar de eton(in mijn ogen een stuk beter kwaliteit) dus verdwijnt...dan komt kwaliteit dus niet bovendrijven, maar wordt verdreven

 

In eerste instantie zijn de echte qualiteits producten te duur of gewoon niet bekend ?

Hoe lang heeft het geduurd voordat we doorkregen dat de eerste Chineese spullen echte rommel was?

In deze wegwerpmaatschappij telt vaak de quantiteit en niet de qualiteit.

Dat komt nog wel terug denk ik, langzaam mischien....

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de EDC bag is deze ook wel erg mooi, kan ook in je binnenzak. Ook met oortelefoon te gebruiken.

 

Eton / Grundig Mini 400

 

Kost nu in NL nu 50 euro, in de VS $35

 

Op de film zie je een soort krokodil klem, als extra antenne, Wie weet daar de specificaties van?

 

http://www.youtube.com/watch?v=rxerEQBJtpU

 

Grappig om deze hier te zien, zat in mn kerstpakket, best een ok dingetje tot zover, alleen het batterijcompartiment sluit niet helemaal naar behoren ik heb hem in waterdicht smartfoon zakje van de Action weten te proppen, radiootje woont nu permanent in mn tactical edc manpurse van Hettykat.

 

De Eton mini 400 heeft wel mijn mini Akai APR25 ( kijkshop)vervangen trouwens, grosso modo dezelfde omvang, Akai is iets kleiner en dikker, Eton iets platter en groter, werken beide op twee AAAtjes dus komt feitelijk op hetzelfde neer maar plat geniet bij mij de voorkeur als ik het in een niet al te grote tas kwijt moet/wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een korte update, alle eton producten zijn geen optie meer. Eton is van beleid veranderd en hun officiële importeur kan niet de aantallen aannemen welke eton nu eist...lang verhaal kort als je er nog 1 wil, moet je hem kopen bij een winkel met voorraad, deze gaat op de korte termijn niet meer aangevuld worden namelijk

 

Heb je het merk Kaito als eens onderzocht? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het schijnt best ok te zijn, staan ook op Infowars, voor een veel te hoge prijs overigens.

 

http://www.kaitousa.com/radios.htm

 

 

[video=youtube_share;8MG1QrLOgBg]

 

Hier een unboxing met wat beter beeld en zonder vooringenomen geleuter.

 

[video=youtube_share;3FdeMKXvd6k]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat van de week nog te denken dat ik een radiotje nodig had...zie ik dat de de prepshop hem niet meer kan leveren *snik*

Mijn persoonlijke keus gaat na eentje uit die opwindbaar is maar ook op de batterijen kan werken.

Dan maar iets korter levensduur maar beter dan in een SHTF situatie zitten en batterijen op en nergens te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben tot de conclusie gekomen dat een Outdoor radio in combinatie met een kortegolf band niet zo handig is, de kortegolf is alleen voor een SHTF-scenario interessant voor een prepper om andere werelddelen te ontvangen.

Voor normaal gebruik is de korte golf ontvangst gewoon saai, tenzij je dit als hobby hebt.

 

Om te beschikken over ontvangst over lange afstand kun je kiezen voor een goede wereldontvanger op je vaste locatie zoals deze;

http://www.k-po.com/K-PO-WR-2100-WORLD-RECEIVER.2.html

 

Met een goed review

 

 

Dan blijft voor in de BOB of BOV of EDC een prepper radio over met eigen energievoorziening en lamp en dan kom ik deze tegen voor een goede prijs

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/cpindex.pl?ctn=AE1125/12&hlt=Link_Overview&scy=FR&slg=AEN

 

TE koop voor 36 pegels

http://www.coolsound.nl/philips-ae1125-draagbare-radio-groen/P49863

 

En wat je niet zo vaak ziet een mooi overzicht

http://download.p4c.philips.com/files/a/ae1125_12/ae1125_12_pss_.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ik wacht in spanning op mijn K-PO portable wereldontvanger... zodra die binnen is zal ik er eens een review van schrijven....

KPO_WR2100-500x500.jpg

 

Deze is voor mij bedoeld als draagbare wereldontvanger, omdat ik mijn thuisradio lastig mee kan nemen...

 

panasonic-rf2800-col.jpg

 

en de rest van mijn radio's :cool:

 

201203121004264f5dbc1a39554.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...