Maritimesurvival Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 Ik raad iedereen aan om het SAS survival handboek te nemen. Er staan honderden belangrijke tips in die je overlevingskansen vergroten. Of weet iemand nog andere vergelijkbare boeken ,want dit boek is erg duur maar super handig. Van benen amputeren tot een rubberboot inklimmen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 ISBN s.v.p. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 Goede tip, we hebben hier nog nooit van het SAS survival handboek gehoord ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 Ik weet niet of het zo mag ? Maar ik download vaak iets en dan Print ik deze Manuals uit. Voor eigen gebruik !!!!  http://www.preppers.info/uploads/FM21-76_SurvivalManual.pdf  Ook via oa de volgend eLink haal ik wel eens een PDF http://www.thesurvivalistblog.net/sixteen-must-have-books-for-preppers/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 Een zoekfunctie is toch iets handig he (als je het weet te gebruiken) Â http://preppers.nl/forum/threads/44-Nuttige-boeken-en-naslagwerken?highlight=boeken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 Ik raad nieuwe members aan om zich ook hier in te verdiepen http://preppers.nl/forum/search.php?do=process Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maritimesurvival Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 AWOL het is zeker een aanrader maar de vaardigheden die erin staat niet alleen oefenen maar ook doen. Niet alles natuurlijk anders mist iemand misschien een arm of been:p Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maritimesurvival Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 ISBN is niet nodig als je het invult op google vind je het zo. En bij een aantal boekwinkels is het ook verkrijgbaar. Let er wel goed op de taal waarin het geschreven is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 AWOL het is zeker een aanrader maar de vaardigheden die erin staat niet alleen oefenen maar ook doen. Niet alles natuurlijk anders mist iemand misschien een arm of been:p  Gast, ik maak mij sterk dat 80% van de forumleden het SAS handboek kennen en waarschijnlijk heeft >50% het reeds in bezit. Maar dat neemt niet weg dat je gelijk hebt, het is een zeer aan te bevelen boekje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 Steeds weer hetzelfde gedoe met die zoekfunctie.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 SAS survivalboek wat is dat? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 WELK SAS survival handboek bedoel je ? @Maritimesurvival  Die van John Wiseman of die van Gem Collins ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maritimesurvival Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 Maakt niet veel uit. Ikzelf heb de grote versie en dat gaat ook prima in de BOB. Maar de kleine is toch iets compacter. Ik denk wel dat de grote meer inhoud heeft dus daar zou ik toch voor gaan en let goed of het in het Nederlands is geschreven ,want er zijn ook veel Engelse op de markt. Ga naar een grote boekenwinkel ,daar zullen ze hem wel hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Järv Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 Heb deze twee in m'n rugzak ..... staat het niet in de een dan wel in de ander ....of dubbel en dan weet je het zeker  Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 Heb deze twee in m'n rugzak ..... staat het niet in de een dan wel in de ander ....of dubbel en dan weet je het zeker  Je moet een reputatie toekennen aan andere gebruikers voordat je dat opnieuw kunt doen aan Järv.  Die van Gem Collins is groot genoeg en staat ook alles in Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Järv Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 Haha.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 Hmmm ik heb er geen een in de rugzak, de kennis on mm hoofd weegt minder. skills trainen, trainen, trainen dan hoef je Waneer het er op aan komt niet eerst naar hoofdstuk 3 pagina 5 alinea 8 terwijl het regent en hoofdstuk 3 al gebruikt is als aanmaak materiaal voor je vuurtje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sqeaky Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 Ik heb het SAS Survival handboek vam John Wiseman met plastic bescherm cover handif bij natte omstandigheden zoals het bos of gewoon buiten. Zeer complete gids die je op heel wat dingen kan voorbereiden qua kennis wel moeten veel skills etc. Echt geoefend worden! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enigma13 Geplaatst: 29 januari 2015 Delen Geplaatst: 29 januari 2015 Hmmm ik heb er geen een in de rugzak, de kennis on mm hoofd weegt minder. skills trainen, trainen, trainen dan hoef je Waneer het er op aan komt niet eerst naar hoofdstuk 3 pagina 5 alinea 8 terwijl het regent en hoofdstuk 3 al gebruikt is als aanmaak materiaal voor je vuurtje. Â Mee eens. Er gaat niets boven praktijkervaring. Het boek is bedoeld als ondersteuning bij de opbouw van bepaalde kennis en vaardigheden. Als je tijdens een noodsituatie nog moet beginnen met lezen ben je te laat. Ik adviseer iedereen om meerdere survival- en prepperhandboeken te lezen want geen enkel boek is nameljk compleet en soms is de insteek heel anders. Informatie over het overleven in de bergen is in Nederland van beperkte waarde. Voor velen zal urban survival nuttiger zijn dan gewone survival omdat ze in een sterk verstedelijkt gebied wonen. Preppen is voor iedereen belangrijk maar staat eigenlijk los van het survivalverhaal. Dat is eigenlijk juist bedoeld om te voorkomen dat je in een echte overlevingssituatie terecht komt. Â Dat geschreven hebbende realiseer ik mij dat ik zelf een groentje ben. De theoretische kennis is gedeeltelijk aanwezig, met dank aan de handboeken en de handige filmpjes op youtube, maar het echte werk moet nog beginnen. Verder dan kamperen, fikkie stoken en veel in het bos wandelen ben ik nog niet gekomen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loreen Geplaatst: 29 januari 2015 Delen Geplaatst: 29 januari 2015 Als je tijdens een noodsituatie nog moet beginnen met lezen ben je te laat. Â Ligt eraan... Als je SHTF begint met 2 maanden bug in is het best fijn als je nog wat te lezen hebt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Järv Geplaatst: 29 januari 2015 Delen Geplaatst: 29 januari 2015 Klinkt leuk dat "het zit in m'n hoofd en dat weegt niets" en dat is ook wel makkelijk....... maar als je in de verkeerde tijd met methanol en formaldehyde hebt gewerkt gaat dat niet helemaal op. Ik hou er wel van als ik op m'n gemakkie iets op kan zoeken als ik het niet helemaal meer weet of niet helemaal zeker van ben. en met die 2 boekjes als extra erin weegt mijn rugtas maar 10kg (ook tot mijn verbazing) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
neoclyps Geplaatst: 29 januari 2015 Delen Geplaatst: 29 januari 2015 Handboek Survival van Colin Towell is ook heel compleet, heel grafisch allemaal. echt een aanrader . Staat ook vaak in de bibliotheek. Bijna net zo compleet als het gezaghebbende SAS handboek. Â http://www.bol.com/nl/p/handboek-survival/1001004006847288/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 29 januari 2015 Delen Geplaatst: 29 januari 2015 Elk survivalboek is beter dan geen boek! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iamlordx Geplaatst: 30 januari 2015 Delen Geplaatst: 30 januari 2015 Ik ben van plan om de grote versie te kopen, heb nu ook standaard het oranje kruis boekje in mijn INCH bag zitten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nomad_404 Geplaatst: 1 februari 2015 Delen Geplaatst: 1 februari 2015 Ah, survival boeken. Als kind was ik daar al gek op. Nu heb ik de SAS pocket en dat vierkante (stads)survivalboek. Â Natuurlijk heb ik ook een berg op mijn iPad en eReader staan, maar er gaat niks boven een boek. Als je spanningsproblemen krijgt heb je namelijk weinig meer aan al die elektronica. Â Overigens, misschien kunnen jullie mie hier mee helpen. Vroeger (+/-20 jaar geleden) leende ik bij de bibliotheek een survival boek. Het boek was in het Nederlands en had een rode harde kaft. Met getekende illustraties. Vager kan niet, dat besef ik. Maar hekent een van jullie dit boek? Puur uit nostalgische redenen zou ik het graag op de plank hebben staan. Ik heb er een hoop uit geleerd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.