Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welk SAS survivalboek moet ik nou hebben??


Lovetea

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

In de grote en de kleine staat zo'n beetje hetzelfde. Als je de grote kent is de kleine genoeg. Vandaar mijn idee de grote online te lezen en de kleine te kopen.

Fijn zulke ouders. Wees er maar trots op dat je ze hebt en dat ze jou zo verwennen.

20 mooie leeftijd.

 

Hm, nu heb ik ineens zin in taart.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de grote en de kleine staat zo'n beetje hetzelfde. Als je de grote kent is de kleine genoeg. Vandaar mijn idee de grote online te lezen en de kleine te kopen.

Fijn zulke ouders. Wees er maar trots op dat je ze hebt en dat ze jou zo verwennen.

20 mooie leeftijd.

 

Hm, nu heb ik ineens zin in taart.....

 

Lieve schat was het maar waar dat ik 20 werd,helaas 10 jaar erbij tellen whahaha

Mijn ouders en ik kunnen alleen op dit gebioed door 1 deur.

Heel raar maar altijd ruzie met ze tenzij we het over preppen hebben:confused:

echt een hele rare verstandshouding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oi, typefoutje...de twee zit naast de drie he...hahaha

 

Ow, ouders...ehm, met mijn pa kon ik over alles praten als het maar verbouwen was. Dus dat deed ik.

Hij had mij zo goed als hij kon opgevoed en ik wilde hem niet dwarsliggen door met voor hem lastige dingen aan te komen. Voor sommige ouders is de wereld een beetje te snel vooruit gegaan en ze kunnen niets anders dan vasthouden aan wat zij nog kennen...zoiets. Dan krijg je inderdaad beetje rare verstandhouding, maar ach, beter beetje raar dan narigheid en ruzie.

Respect blijven hebben en enkel over verbouwen praten dan maar.

Of jij over preppen. Gelukkig maar voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grotendeels wel. Wel iets versimpeld om het "klein" te houden.

 

[ATTACH=CONFIG]7358[/ATTACH]

 

Bekende combo heb ze idd ook allebei gekregen voor me verjaardag :D Maar vanaf de verkenners heb ik altijd met survival guide van alexander stillwel gelopen, totdat ik de dwarsligger kreeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf het bijna niet te zeggen... ;)

 

Bijna hè? Bijna...

 

Voor alles geldt:

Oefenen, oefenen en oefenen JB! Het is leuk als je het in je hoofd hebt zitten, maar dat betekend nog niet dat je het kan...!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk niet, wat als je geen stroom meer hebt? De mini versie is licht en klein en gooi je in je BOB - voor het geval dat.

 

Smartphone met geheugenkaartjes en solar of handlader?

 

Neem je meteen alle boeken mee die je denkt nodig te hebben, naast natuurlijk de mogelijkheid tot foto/video opnames, MP3, etcetc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smartphone met geheugenkaartjes en solar of handlader?

 

Neem je meteen alle boeken mee die je denkt nodig te hebben, naast natuurlijk de mogelijkheid tot foto/video opnames, MP3, etcetc

Alle boeken die je denkt nodig te hebben... Enig idee hoe zwaar boeken zijn in je tas???

Ook zou ik niet teveel vertrouwen op mp3's, smartphones etc. etc.

1 en ander is natuurlijk afhankelijk van batterijen en/of stroom. Tijdens een goede shtf zou je hier wel eens snel zonder kunnen zitten.

Het beste is om alle info die je bezit uit boeken, pdf's of dergelijke, nu al om te zetten in praktijksituaties.

Oefenen, oefenen en nogmaals oefenen...

Zul je dan misschien alles weten? Misschien niet!

Maar dan ben je wel een stuk beter voorbereid....

Link naar reactie
Delen op andere sites

survival is een kwestie van trial and error , lukt het niet met plan a dan door voor plan B , lukt dat ook niet door voor plan C ......
@ancestral-viking wat u zegt dat klopt , de aanhouder wint , maar hetgeen je doet moet je dan wel zo uitproberen dat je de optie b,c,d .... krijgt en niet in plan A

vast komt te zitten en niet van plan kunt switchen dus alles wat je doet moet je heel doordacht doen . Dat geldt in het hedendaagse leven maar zeer zeker bij een shtf situatie

(en veel mensen zien tegenwoordig geen gevaar meer ! )

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

ikz eg het meteen heel eerlijk tegen jullie....in mijn BOB zit een usbstick met familiefoto's.

Ik heb ook een aantal belangrijke foto's gewoon uitgeprint en plastic om heen gedaan zodat we altijd ene foto van kinderen,dieren enzo hebben.

Maar waarom wel een usb stick en geen e-reader????

Nou...ik ben een vrouw en het eerste wat wij vrouwen vaak doen in een noodgeval is de familiefoto's grijpen,vraag me niet waarom maar iedere moeder op het schoolplein pleitte inderdaad bij brand ect eerst kinderen en dieren eruit en dan terug voor foto's.

En hopelijk komen we ooit een computer of een camera of iets dergelijks tegen waarop de foto's terug te zien (ja ik weet het rare gedachtengang:o)

Ik krijg vanmiddag de mini en die gaat de bob in,maar wij gaan zeker oefenen zodat eigenlijk in feite het boek niet echt meer nodig is.

Gelukkig vindt iedereen hier thuis het leuk om te van een zeil een schuilplaats te maken,dat kunnen we gelukkig nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smartphone met geheugenkaartjes en solar of handlader?

 

Neem je meteen alle boeken mee die je denkt nodig te hebben, naast natuurlijk de mogelijkheid tot foto/video opnames, MP3, etcetc

 

Het is prima om dat zo te regelen voor mildere situaties maar elektronica kan stuk...door water, door een val, door EMP of gewoon door slijtage.

Zeker als je het hebt over de SAS survival guide en de momenten dat je die nodig zou hebben heb je het per definitie zo'n beetje over een echte SHTF situatie.

Dat lijkt mij nou juist een van de weinige boeken die je wel in hardcopy wilt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel je voor de shtf begint met een grote klap.

 

Boem !

 

Daarna komen de dingen uit zo'n boek van pas. Wat je eerst gelezen en geoefend hebt.

Maar door de honger en de waanzin van de nieuwe periode in je leven ben je in de war.

 

Door de klap ben je duizelig en warrig in je hoofd. Of misschien moet iemand anders wel de dingen uit het boek doen omdat jij er niet toe in staat bent.

Daarom heb je het als boek bij je.

 

Zo kijk ik er tegenaan in ieder geval.

Welke versie ? Tsja, ik heb zelf de engelse, niet ideaal, maar wel 1 van de meest belangrijke preps in mijn verzameling.

De informatie die erin staat is gewoon goud waard op survivalgebied.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de nieuwe druk van het SAS handboek en heb het grote Sas handboek eens doorgenomen en is niet zoveel anders enkel groter, zwaarder en een stoffen camo hoes erover.

 

SAS handboek is een goede basis. Maar ik heb nog goeie aanvullingen gevonden in de boeken van Mykel Hawke, Bear Grylls, Colin Towell, Cody Lundin, Richard H Graves,...

 

Op bol.com vind je tal van boeken als je hun namen intypt.

 

 

Persoonlijk ben ik erg tevreden van het kleine boekje van Mykel Hawke dat op waterafstotend papier is gedrukt. (ook beschikbaar in Ebook)

--> http://www.bol.com/nl/p/hawke-s-special-forces-survival-handbook/1001004011029105/#product_specifications

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle boeken die je denkt nodig te hebben... Enig idee hoe zwaar boeken zijn in je tas???

Ook zou ik niet teveel vertrouwen op mp3's, smartphones etc. etc.

1 en ander is natuurlijk afhankelijk van batterijen en/of stroom. Tijdens een goede shtf zou je hier wel eens snel zonder kunnen zitten.

Het beste is om alle info die je bezit uit boeken, pdf's of dergelijke, nu al om te zetten in praktijksituaties.

Oefenen, oefenen en nogmaals oefenen...

Zul je dan misschien alles weten? Misschien niet!

Maar dan ben je wel een stuk beter voorbereid....

 

Daarom ook de smartphone, die weegt niet veel meer dan 1 boek en je kan met geheugenkaartjes bijna ongelimiteerd info meenemen. En mocht je bang zijn voor een EMP kan je er altijd nog een mini- Faraday kooi omheen bouwen.

 

Ben het absoluut met je eens dat de info in je hoofd moet zitten, oefenen is beter dan een boek in de kast hebben staan wat je pas gaat lezen na SHTF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom ook de smartphone, die weegt niet veel meer dan 1 boek en je kan met geheugenkaartjes bijna ongelimiteerd info meenemen. En mocht je bang zijn voor een EMP kan je er altijd nog een mini- Faraday kooi omheen bouwen.

 

Ben het absoluut met je eens dat de info in je hoofd moet zitten, oefenen is beter dan een boek in de kast hebben staan wat je pas gaat lezen na SHTF.

 

Ik blijf toch het gevoel houden dat je het scenario waarin je de survival guide nodig zou hebben niet goed doordenkt.

Natuurlijk KUN je de Iphone in een Faraday kooi leggen...als je van te voren weet dat er een EMP komt, mocht zoiets gebeuren dan is het waarschijnlijker dat ie in je zak zit of op je nachtkastje ligt.

Daarnaast staat de Iphone volgens mij niet bekend om zijn robuustheid. Ik kan alleen maar benadrukken dat technologie erg kwetsbaar is en dat papieren versies van belangrijke info te prefereren vallen.

Verder zijn we het natuurlijk allemaal met elkaar eens dat je beter alle kennis in je hoofd kunt hebben, maar dat zijn er maar weinig gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf toch het gevoel houden dat je het scenario waarin je de survival guide nodig zou hebben niet goed doordenkt.

Natuurlijk KUN je de Iphone in een Faraday kooi leggen...als je van te voren weet dat er een EMP komt, mocht zoiets gebeuren dan is het waarschijnlijker dat ie in je zak zit of op je nachtkastje ligt.

Daarnaast staat de Iphone volgens mij niet bekend om zijn robuustheid. Ik kan alleen maar benadrukken dat technologie erg kwetsbaar is en dat papieren versies van belangrijke info te prefereren vallen.

Verder zijn we het natuurlijk allemaal met elkaar eens dat je beter alle kennis in je hoofd kunt hebben, maar dat zijn er maar weinig gegeven.

@Vladimir

Wat hierboven staat! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf toch het gevoel houden dat je het scenario waarin je de survival guide nodig zou hebben niet goed doordenkt.

Natuurlijk KUN je de Iphone in een Faraday kooi leggen...als je van te voren weet dat er een EMP komt, mocht zoiets gebeuren dan is het waarschijnlijker dat ie in je zak zit of op je nachtkastje ligt.

Daarnaast staat de Iphone volgens mij niet bekend om zijn robuustheid. Ik kan alleen maar benadrukken dat technologie erg kwetsbaar is en dat papieren versies van belangrijke info te prefereren vallen.

Verder zijn we het natuurlijk allemaal met elkaar eens dat je beter alle kennis in je hoofd kunt hebben, maar dat zijn er maar weinig gegeven.

 

@AWOL en @Gamble:

 

Dacht dat we het hier over een BOB toepassing hadden, zoals ik het me voorstel neem je een extra smartphone met geheugenkaartjes + extra batterij, gooit die vol met de data die je wilt bewaren en doet deze in een drybag in je BOB. (Eventueel in een Faraday kooi in een drybag mocht je rekening willen houden met een EMP. Voor de stevigheid kan je 'm eerst nog in een sigarendoosje oid doen).

 

Daarnaast werkt je GPS nog gewoon als de stroom uitvalt aangezien dat een directe link is met het GPS netwerk. Gecombineerd met wat opgeslagen landkaarten en je hebt (de eerste paar jaar) een supertool vergeleken met waar de rest mee rondloopt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AWOL en @Gamble:

 

Dacht dat we het hier over een BOB toepassing hadden, zoals ik het me voorstel neem je een extra smartphone met geheugenkaartjes + extra batterij, gooit die vol met de data die je wilt bewaren en doet deze in een drybag in je BOB. (Eventueel in een Faraday kooi in een drybag mocht je rekening willen houden met een EMP. Voor de stevigheid kan je 'm eerst nog in een sigarendoosje oid doen).

 

Daarnaast werkt je GPS nog gewoon als de stroom uitvalt aangezien dat een directe link is met het GPS netwerk. Gecombineerd met wat opgeslagen landkaarten en je hebt (de eerste paar jaar) een supertool vergeleken met waar de rest mee rondloopt ;)

 

Is het niet handig om te kiezen voor én-én? Prachtig om je smartphone vol te stoppen met data en samen met een gps in een EMP-veilige kooi te bewaren. Zolang het werkt vind ik het prachtig spul. Maar ja, smartphones gaan wel eens kapot, de eigenaren van de satellieten waar jouw gps gebruik van maakt zouden die dingen uit kunnen zetten, je wordt misschien stiekempjes bestolen of het zou zomaar zes weken kunnen regenen waardoor jij je apparatuur niet op kunt laden. Is het dan toch verstandig om een papieren back-up te hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Na lange tijd weer een reactie..sorry had spoedoperatie ondergaan...maar ik heb nu de trotse bezitter van 2 SAS boekjes,van die dwarsliggers, en 1 grote die hier in dekast staat die ik helemaal al heb doorgelezen en ook hopelijk snel weer mee ga oefenen.

 

Sterkte met het herstellen van je operatie en succes met het oefenen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...