Ga naar inhoud
GENEGEERD

Koud!


Aanbevolen berichten

Misschien niet helemaal het juiste forum maar ik probeer het toch maar...

 

In de winter ben ik ook lekker buiten bezig maar ik heb vaak last van koude tenen en vingers.

Maakt niet uit hoeveel sokken of handschoenen ik over elkaar heen trek het blijven ijspegels.

 

Wie heeft hier een oplossing voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Laagjes dragen. Dus eerst een liner (dat is een dunne laag) dan een wollen sok of handschoen.

Eventueel zijn zelfs overwanten voor over deze twee lagen.

Let je er ook op of handschoenen wind/waterdicht zijn? Of ze niet zweten en je handen daardoor afkoelen?

 

Stoppen met roken heeft vaak goede gevolgen voor koude vingers en tenen.

Soms is het hebben van koude vingers en tenen een gevolg van de ziekte van Raynaud.

 

Voor de echt koude handen zijn er zelfs nog handschoenen met verwarming :)

http://www.heslinga-honders.nl/info-zanier.html

http://www.thermokledingplaats.nl/-p-71181.html?adtype=pla&kwd=&gclid=CKzgpubZvrsCFYmN3godX14AMw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Stuudje,

 

Bijzondere kleding op thermokledingplaats.nl Ik vraag me alleen af hoe zinvol het is gezien zeer veel artikelen op batterijen werken? "Prepper" technisch gezien niet zinvol, is mijn idee.......

 

 

Laagjes dragen. Dus eerst een liner (dat is een dunne laag) dan een wollen sok of handschoen.

Eventueel zijn zelfs overwanten voor over deze twee lagen.

Let je er ook op of handschoenen wind/waterdicht zijn? Of ze niet zweten en je handen daardoor afkoelen?

 

Stoppen met roken heeft vaak goede gevolgen voor koude vingers en tenen.

Soms is het hebben van koude vingers en tenen een gevolg van de ziekte van Raynaud.

 

Voor de echt koude handen zijn er zelfs nog handschoenen met verwarming :)

http://www.heslinga-honders.nl/info-zanier.html

http://www.thermokledingplaats.nl/-p-71181.html?adtype=pla&kwd=&gclid=CKzgpubZvrsCFYmN3godX14AMw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Stuudje,

 

Bijzondere kleding op thermokledingplaats.nl Ik vraag me alleen af hoe zinvol het is gezien zeer veel artikelen op batterijen werken? "Prepper" technisch gezien niet zinvol, is mijn idee.......

Klopt helemaal. Preppertechnisch zijn laagjes beter, die noemde ik ook eerst.

Ik ben zelf geen fan van batterijen, en als ik ze heb laad ik ze op met zonne-oplader.

 

Topicstarter vroeg om oplossingen, ik denk mee, en lever oplossingen. Meer dan één.

Ook iets met batterijen, want ik zeg niet dat ik of anderen geen gebruik kunnen of mogen maken van batterijen...tot aan de SHTF kan het best.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien niet helemaal het juiste forum maar ik probeer het toch maar...

 

In de winter ben ik ook lekker buiten bezig maar ik heb vaak last van koude tenen en vingers.

Maakt niet uit hoeveel sokken of handschoenen ik over elkaar heen trek het blijven ijspegels.

 

Wie heeft hier een oplossing voor?

wat voor soort kleding draag je?

Als je bijvoorbeeld in een spijkerbroek rondloopt heb je het sneller koud als dat je een syntetische broek hebt. (geen katoen)

Wollen thermokleding werkt ook heel goed omdat het je lichaamstemperatuur reguleerd en zweet wordt beter afgevoerd waardoor de kans dat je een koudje vat veel kleiner is. dit geld overigens ook voor sokken, niet te strakke wollen sokken zijn warmer dan de meest gebruikte andere sokken.

Ook het dragen van een muts is aan te raden aangezien je ook veel lichaamswarmte via het hoofd verliest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel goed dat je meedenkt! Niks mis mee! :D Was ook geen kritiek op je post hoor...:D

 

Klopt helemaal. Preppertechnisch zijn laagjes beter, die noemde ik ook eerst.

Ik ben zelf geen fan van batterijen, en als ik ze heb laad ik ze op met zonne-oplader.

 

Topicstarter vroeg om oplossingen, ik denk mee, en lever oplossingen. Meer dan één.

Ook iets met batterijen, want ik zeg niet dat ik of anderen geen gebruik kunnen of mogen maken van batterijen...tot aan de SHTF kan het best.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het ook al een wereld van verschil maakt wat voor handschoenen je aanhebt. Ik doel hierbij voornamelijk op vingers vs wanten. Als je van die legerhandschoenen hebt waarbij je als het ware meer ovenwanten aanhebt dan kunnen je vingers elkaar in die want warm houden in tegenstelling tot de vingers die op zichzelf veel sneller afkoelen. Doe hierbij zoals eerder genoemd een warmtezakje of iets dergelijks bij in en ik denk dat je wel aardige warme vingers krijgt/houdt :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het 'koud' hebben wijst op een te lage verbranding en moeilijke doorbloeding. Zelfs in vriezende situatie's kan je -daar zitten natuurlijk grenzen aan- warm zijn/worden/blijven zonder extra externe isolatie's.

Dit heb ik ooit geleerd van een brasiliaanse indiaan: bruinbrood met olijfolie, met kippesoep waarin extra poeder van paprika en cayenne peper toevoegen, daarnaast knoflook capsule's er bij innemen.

Wat gebeurd er: Het brood met de olijfolie is brandstof welke ontstoken gaat worden door de paprika en peper, de knoflook gaat je aderen openen en reiningen waardoor het water uit de soep gaat stromen en warmte genereren kan.. ja, lange zin.. maar een zinvolle zin;) En die kip? die is tijdens kou een goed antibiotica en tevens bouwblokken voor de spieren. Smakelijk zweten!:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nogal een persoon die veel buiten loopt . Heb daarom voor bijna ale weer omstandigheden kleding .

Ook schoenen laarzen en handschoenen .

Zo heb ik rubberlaarzen met neopreen voering .

Dat scheelt een hoop in temperatuur .

Ze waren wat prijzig maar hun geld dubbel en dik waard .

Ook duik handschoenen zijn interessant .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij komen wonen,maar denk niet dat het praktish is.

zijde handschoen met dikke schapebont wand eroverheen.

idem met zok ,een heele dunne, dikke erover en ruime gevoede boots erover, a la sorel. canada heeft grote schoenen voor koud weer ,kijk ook na een merk die sorel heet. je kun ook googelen alaska wear, zo kwam ik aan mijn kleding voor nederland.

plus flink heet ( pepers) verbeteerd je bloedomloop.net zo als op en neer springen.

ik haat koud en voel met jouw mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb schoenen van columbia omni-heat en ik kan je vertellen.. Bij ong 0graden zijn ze mij gewoon te warm!

Als je die schoenen aan doet voel je je voeten na een paar minuten heerlijk warm worden.

Ook heb je er handschoenen van maar daar heb ik geen ervaring mee omdat ik eigenlijk nooit koude handen heb.

 

Hier ff een linkje http://www.columbiasportswear.nl/Men’s-Bugaboot™-Original-Omni-Heat®/BM3871,en_FR,pd.html

 

Mvg Dakhaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

toen ik nog in de scheepvaart werkte en het aan dek koud genoeg was om het buis water wat omhoog spatten te doen bevriezen met als gevolg een soort ijsnaalden douche .....begon ik met een laag thermokleding daarover een helly hansen warmte pak daarover mijn werk tenue .....

een tip zorg dat je goed gehydrateerd bent ook in winterse condities kun je onderkoelt en uitgedroogd raken.......blijf in beweging en probeer te ontspannen ...door de kou willen je spieren verkrampen en gaat je lichaam trillen om warmte op te wekken wat weer veel energie kost.

 

(een flinke slok johny walker op zijn tijd werkt ook een beetje :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bot mes

 

In je handen klappen/wrijven (wijde bewegingen maken)

en op je voeten hoppen/springen. (voeten goed strekken)

 

Niet de hele tijd maar af en toe

 

Als voorbereiding, je handen (met handschoenen) als je ze niet gebruikt, diep in de warme zakken steken van je jas.

En je voeten inpakken met meer sokken.

 

Pak ook de open plekken zoals bij de enkels, tussen schoen en broek, goed dicht.

Hetzelfde voor de polsen, tussen handschoen en mouw.

 

Hopelijk heb je er iets aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...