Dakhaas Geplaatst: 17 april 2013 Delen Geplaatst: 17 april 2013 stel.......... binnen een uurtje rijden kan je een vrachtwagen met die rommel vol halen voor weinig zou je dat doen? in duitsland kan je heel veel van die soort van mountain house zakjes halen, voor een 1,50 per zakje ofzo, ong 1,5 jaar houdbaar (meestal langer) echt waar dit zeg ik nu voor de 500e keer ofzo ik heb @frank1964 een keer meegenomen de grens over die vreet er nu nog van volgens mij met andere woorden, rij gewoon nog een keer naar een supermarkt in duitsland alle vormen pasta en rijst gedroogd in een zakje water opzetten, die zooi er doorheen roeren koken tot het de gewenste dikte heeft en klaar Ik ben ervan op de hoogte dat je begaan met ons preppers bent en ons een fantastische tip wil geven (voor de zoooooveelste keer;))en daar ben ik je dan ook dankbaar voor! Maar dit draadje gaat niet over kant en klare maaltijden.... Alhoewel die verrekte Duitsers er zeker goed in zijn!!! Mvg Dakhaas Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 17 april 2013 Delen Geplaatst: 17 april 2013 Ik ben ervan op de hoogte dat je begaan met ons preppers bent en ons een fantastische tip wil geven (voor de zoooooveelste keer;))en daar ben ik je dan ook dankbaar voor! Maar dit draadje gaat niet over kant en klare maaltijden.... Alhoewel die verrekte Duitsers er zeker goed in zijn!!! Mvg Dakhaas droge erwten kan je gewoon bij de supermarkt krijgen, staan onderaan bij het blikvoer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dakhaas Geplaatst: 17 april 2013 Delen Geplaatst: 17 april 2013 droge erwten kan je gewoon bij de supermarkt krijgen, staan onderaan bij het blikvoer Ook gevriesdroogd?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dakhaas Geplaatst: 17 april 2013 Delen Geplaatst: 17 april 2013 Ook gevriesdroogd?? Met vriesdrogen gaan er minder natuurlijke eigenschappen verloren dan welke andere manier dan ook... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 17 april 2013 Delen Geplaatst: 17 april 2013 Ook gevriesdroogd?? wat is volgens jouw het voordeel daar van? als je zelf een droger koopt of dingen in een oven droogt zijn ze ook niet gevriesdroogd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dakhaas Geplaatst: 17 april 2013 Delen Geplaatst: 17 april 2013 wat is volgens jouw het voordeel daar van? als je zelf een droger koopt of dingen in een oven droogt zijn ze ook niet gevriesdroogd Freeze-drying is a process that allows food to be shelf stable while retaining the maximum amount of nutrients. Freeze dried foods retain their original color, form, size, taste and texture. Whether eaten every day or saved for the future, THRIVE Freeze Dried products will taste great, stay fresh, and contribute to overall health. A more traditional preservation process is dehydration, and many items offered by Shelf Reliance are dehydrated rather than freeze dried. Dehydration is an excellent option in many cases, but the process does tend to change the color and texture of your food. Dehydration also doesn't remove as much water as freeze drying, resulting in foods that weigh more and have shorter shelf lives. Freeze dried foods last longer and are healthier than foods that are simply dehydrated. When rehydrated with water or any other liquid you choose, freeze dried products come back to their original state. They are ideal for simple snacking and inclusion in recipes. Because these foods are harvested and dried at peak freshness, you can have nutrition and great taste all year round. So how does freeze drying work? The process has four steps: 1. Freezing: The product is frozen. This provides a necessary condition for low temperature drying. 2. Vacuum: After freezing, the product is placed under vacuum. This enables the frozen liquid in the product to vaporize without passing through the liquid phase, a process known as sublimation. 3. Heat: Heat is applied to the frozen product to accelerate sublimation. 4. Condensation: Low-temperature condenser plates remove the vaporized liquid from the vacuum chamber by converting it back to a solid. This completes the separation process. Shop our premium line of Freeze Dried products see why THRIVE has become a trusted source for Food Storage. Mvg Dakhaas Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richa Geplaatst: 18 april 2013 Delen Geplaatst: 18 april 2013 Stel ik zou een gek weten die het Amerika haalt.. Zou je het dan kopen? Zou best kunnen ja :-) ligt een beetje aan de prijs, ken jij zo'n gek dan? :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wild Rover Geplaatst: 18 april 2013 Delen Geplaatst: 18 april 2013 @Dakhaas Hier een link die losse produkten verkoopt. Geen ervaring mee maar ziet er verder netjes en duidelijk uit. http://www.globetrotter.nl/bestellijstgroente.html Gr, rover Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dakhaas Geplaatst: 18 april 2013 Delen Geplaatst: 18 april 2013 @Dakhaas Hier een link die losse produkten verkoopt. Geen ervaring mee maar ziet er verder netjes en duidelijk uit. http://www.globetrotter.nl/bestellijstgroente.html Gr, rover Dezelfde link kreeg ik ook van mt belgie... Maar evengoed bedankt!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Basement Steve Geplaatst: 23 juni 2013 Delen Geplaatst: 23 juni 2013 bij ons in de AS adventure hebben ze TREK 'N EAT maaltijden, op de website van trek 'n eat staat dat de shelflife 2 jaar is. Is dit net zoals mountain house producten nog jaren goed nadien? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
queen6 Geplaatst: 29 juni 2013 Delen Geplaatst: 29 juni 2013 Hi Darius, Mountain House is ook bij noodzaken.nl verkrijgbaar en kan evt. in Hengelo opgehaald worden. B.v. blik Chili Con Carne met rijst: bij zwerfkei 79 euro, bij conserva.de 47,60 euro, bij noodzaken.nl 48,60 euro. Dus maar een eurootje duurder. En geen verzendkosten bij bestellingen boven 150 euro. Groetjes, Ina. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Navauden Geplaatst: 29 juni 2013 Delen Geplaatst: 29 juni 2013 Die van Bever zijn redelijk cheap Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 29 juni 2013 Delen Geplaatst: 29 juni 2013 Hi Darius, Mountain House is ook bij noodzaken.nl verkrijgbaar en kan evt. in Hengelo opgehaald worden. B.v. blik Chili Con Carne met rijst: bij zwerfkei 79 euro, bij conserva.de 47,60 euro, bij noodzaken.nl 48,60 euro. Dus maar een eurootje duurder. En geen verzendkosten bij bestellingen boven 150 euro. Groetjes, Ina. reclame maken prima, als je ze levert voor zeggen 20 euro per blik Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zinzzy Geplaatst: 27 juli 2013 Delen Geplaatst: 27 juli 2013 Hoi hoi, Nu heb ik dit draadje helemaal gelezen en is mij niet echt duidelijk wat uiteindelijk de intentie van het verhaal is... Ja, ik zou het kopen als je een gek vind die er uit america over laat komen, ook bij mij rest wel de vraag, hoeveel ? Maar heb je dan ook echt een gek die dat gaat/bereid is te doen? Groetjes Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
underground Geplaatst: 31 juli 2013 Delen Geplaatst: 31 juli 2013 Hallo allemaal, Het is mij opgevallen dat er heel weinig gevriesdroogd voedsel is te krijgen in Nederland. Hoe kan dat? Is er te weinig keuze? En daardoor weinig vraag? Is het te duur? Of niet lekker? Mvg Dakhaas Ik denk dat er in Nederland weinig gevriesdroogd voedsel te verkrijgen is omdat er hier minder vraag naar is. Er zijn hier in Nederland weinig mensen die denken dat we in een situatie terechtkomen, waarin je een grote en lang houdbare voedselvoorraad nodig hebt. Van de groep mensen die wel het nut inziet van gevriesdroogd voedsel. Zal een klein gedeelte het niet kopen omdat ze het niet lekker vinden. Als er te weinig mensen zijn die het kopen zal er ook niet veel keuze en variatie zijn. Een bedrijf zal namenlijk niet 10 verschillende varianten van een product verkopen als er niemand is die het koopt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Emmy Geplaatst: 1 augustus 2013 Delen Geplaatst: 1 augustus 2013 Ik denk dat er in Nederland weinig gevriesdroogd voedsel te verkrijgen is omdat er hier minder vraag naar is. Er zijn hier in Nederland weinig mensen die denken dat we in een situatie terechtkomen, waarin je een grote en lang houdbare voedselvoorraad nodig hebt. Van de groep mensen die wel het nut inziet van gevriesdroogd voedsel. Zal een klein gedeelte het niet kopen omdat ze het niet lekker vinden. Als er te weinig mensen zijn die het kopen zal er ook niet veel keuze en variatie zijn. Een bedrijf zal namenlijk niet 10 verschillende varianten van een product verkopen als er niemand is die het koopt. Ik heb gedroogde groente en kruiden ingekocht bij http://www.naturalspices.eu. Om ze (nog) langer houdbaar te maken heb ik een deel in mylar bags verpakt met zuurstofabsorbers. De smaak is erg goed. Verder een flinke hoeveelheid (goed te betalen) gedroogde aardappeltjes en eipoeder ingeslagen, de naam van de webwinkels schiet me niet een twee drie te binnen, maar bij belangstelling zoek ik het even op. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 1 augustus 2013 Delen Geplaatst: 1 augustus 2013 Ik probeer het te begrijpen, maar echt, ik snap het niet. Wat is nu precies het voordeel van vriesdroog want als ik sommige prijzen bekijk is het reteduur. Zelf kozen we voor rijst, pasta, bonen, kiemgroenten, groententuin, ook n vriezer, bescheiden voorraad blik. Daar kunnen we 'n eind mee weg. Als je een atoomoorlog verwacht en je wil die uitzitten in je bunker, ja, dan begrijp ik het wel. Bij kleinere 'rampen' ontgaat het nut me helemaal. Van een paar dagen spaghetti met tomatensaus eventueel met blokjes corned beef ga je volgens mij niet gelijk dood. Economische collapse, milieuramp, aardbeving, overstroming, burgeroorlog of zelfs oorlog zijn omstandigheden waarin je wel nog wat te eten krijgt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Emmy Geplaatst: 2 augustus 2013 Delen Geplaatst: 2 augustus 2013 Een van de voordelen van gevriesdroogde ingrediënten is voor mij, dat het weinig ruimte inneemt en dat het wat meer variatie geeft naast de andere voedingsmiddelen die ik ook heb, zoals blikvoer, rijst macaroni. En sommige levensmiddelen zijn op geen andere manier te bewaren voor zover ik weet, zoals ei en melk. De meeste gevriesdroogde groente zijn ingrediënten (mixen) voor de nasi, bami of macaroni of de soep. Maar: iedereen richt zijn voedselvoorraad naar eigen voorkeur in, ik kan me ook voorstellen dat mensen het anders doen. Ieder zijn meug, zoals mijn betovergrootvader altijd zei. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 2 augustus 2013 Delen Geplaatst: 2 augustus 2013 Melk, daar had ik niet aan gedacht. Heb ik inderdaad ook staan. In kleine hoeveelheden. Ik moest er maar eens wat meer kopen. Hoe lang blijft dat houdbaar ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Emmy Geplaatst: 3 augustus 2013 Delen Geplaatst: 3 augustus 2013 Voor zover ik weet, is de THT datum op de verpakking te krap genomen, op dit moment zal de verpakking aangeven 2015, maar daar mag je wat bijtellen. Als je het sealt dan mag je de verlengde houdbaarheid met twee vermenigvuldigen en als je het in mylar bags met een zuurstof absorber verpakt, dan is het nog langer houdbaar. Melkpoeder is relatief goedkoop bij http://www.dehoopklarenbeek.nl/web/index.php?p=productsList&iCategory=16 zie onderaan. Kleinere verpakking zijn relatief goedkoop bij Surinaamse toko's, daar verkopen ze het in blikken o.a. van het merk Peak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 3 augustus 2013 Delen Geplaatst: 3 augustus 2013 Vergeet aub niet een watervoorziening want anders hapt het zo moeilijk weg. Op veel Amerikaans gerelateerde sites hebben ze tonnen gevriesdroogd voedsel alleen missen ze vaak water of een manier om water te verkrijgen. Gewoon een heads up Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Limburg-Zuid Geplaatst: 2 oktober 2013 Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 Zit nu op het punt om nog wat dozen vriesdroog voedsel te bestellen. Maar wie heeft hier ervaring mee en wat smaakt wel redelijk en wat moet ik absoluut niet kopen? Alvast bedankt voor de info Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 2 oktober 2013 Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 Zit nu op het punt om nog wat dozen vriesdroog voedsel te bestellen. Maar wie heeft hier ervaring mee en wat smaakt wel redelijk en wat moet ik absoluut niet kopen? Alvast bedankt voor de info Hoi, gebruik de zoek functie, is best al veel over geschreven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mecanical Dog Geplaatst: 2 oktober 2013 Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 Hoi, gebruik de zoek functie, is best al veel over geschreven. meer kan ik er niet aan toevoegen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 3 oktober 2013 Delen Geplaatst: 3 oktober 2013 Zoekfunctie moet je een beetje mee leren werken, optie 'Zoek alleen in Titels' aanklikken gebruik ik meestal. Gezocht op 'gevriesdroogd', vijf topics komen dan boven. Drie ervan: http://preppers.nl/forum/threads/5414-Gevriesdroogd-voedsel-verkrijgbaar-in-Nederland?highlight=gevriesdroogd http://preppers.nl/forum/threads/5030-Freeze-dried-food-(gevriesdroogd-eten)?highlight=gevriesdroogd http://preppers.nl/forum/threads/384-Gevriesdroogd-voedsel?highlight=gevriesdroogd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.