Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Anvil

StruikBLIKKEN... zijn die er nog?

Recommended Posts

Heb uiteraard ff de zoekfunktie gebruikt, maar kwam slechts 1 referentie van Keyser tegen...

Ik ben heel benieuwd of iemand de laatste jaren nog de ouderwetse LM Struikblikken in de winkel gezien heeft?

Mensen die mijn introductiepost kennen weten dat wij thuis vroeger elke 2 jaar uit overheidswege nieuwe noodrantsoenen kregen... Deze waren altijd van Struik... Een doos had 5 dag-paketten met 2 blikken voer, een zooi koffie en thee en wat snoep en chocolade... Ideaal!

Met scouting kregen we deze blikken vaak standaard mee op zeil-hike's...

Echter, zo rond de tijd dat ik op mezelf ging wonen (2004) zag ik ze nog maar heel sporadisch in de winkels en was Struik bezig de kant-en-klaar-maaltijd-markt te bestormen met hun magnetron-vriendelijke kunststof verpakkingen...

En nu ik mij langzaam op het aanleggen van voedselvoorraden aan het toeleggen ben, besef ik me dat ik in de reguliere handel al jaaaaaaaaren geen Struik in blik meer gezien heb...

Iemand enig idee of Struik deze nog maakt en of ze nog ergens gewoon over de toonbank verkocht worden?...

Goed pad, zonnig spoor...

Anvil

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik weet niet precies welke blikken je bedoeld, maar het merk Struik (in blik) staat gewoon in de supermarkt. Bv de erwtensoep van Struik, oa bij Jumbo.

Deze post delen

Ik kwam bij AH drie soorten Struik maaltijden tegen, namelijk: goulash, jachtschotel en chili con carne. Het zijn andere blikken dan vroeger.

Destijds waren het ovale, platte blikken (die zie ik nergens meer). Ze werden bij defensie als noodrantsoen verstrekt (zonder katonnen omhulsel). Tegenwoordig zijn het gewone (hoge) blikken.

De smaak is prima. Bij de grootgrutter betaal je € 2,79 per blik.

Deze post delen

Ik heb hierover contact gehad met Struik. Die platte, rondhoekige blikken maken zij tegenwoordig niet meer.

Voor Defensie wordt één maal per jaar een partij van die blikken gemaakt, maar ik heb gehoord dat dat niet meer door Struik zou zijn (ik weet niet of dat waar is).

Benedictus

Deze post delen

@Anvil,

Bij de Lidl hebben ze soms nog wel eens goede blikken met complete maaltijden. Het is wel uitproberen want het is een beetje hit&miss met een aantal soorten.

Deze post delen

Helaas zijn de boerenkool met worst, hutspot en dergelijke voedzame prakken niet meer in het blikassortiment!

die heb ik wat op mn esbit brandertje, en/of commando oventje warm gemaakt.. gatver wat waren die vies, samen met die kakies

Deze post delen

Ik heb die van Lidl geproefd, zowat allemaal en het is grotendeels meuk. De porties zijn te klein, maar ze bewaren wel een end. Ik ben er van afgestapt en heb mijn noodrantsoenen opgegeten. Nu heb ik hier (lekker lekker) meer chocolade liggen, noten (van Lidl) in handige hersluitbare verpakkingen (hoge energiewaarde) en meer deegwaren en quinoa. Ik ben de peulen nog vergeten : erwten, bonen, linzen, ...

Deze post delen

Ik kwam bij AH drie soorten Struik maaltijden tegen, namelijk: goulash, jachtschotel en chili con carne. Het zijn andere blikken dan vroeger.

Destijds waren het ovale, platte blikken (die zie ik nergens meer). Ze werden bij defensie als noodrantsoen verstrekt (zonder katonnen omhulsel). Tegenwoordig zijn het gewone (hoge) blikken.

De smaak is prima. Bij de grootgrutter betaal je € 2,79 per blik.

Ik bedoel deze 'nieuwe' blikken: http://www.struik.nl/producten/diversen/complete-maaltijden

Deze post delen

die heb ik wat op mn esbit brandertje, en/of commando oventje warm gemaakt.. gatver wat waren die vies, samen met die kakies

Kakies waren goed te eten hoor...:D En de blikken waren ook niet verkeerd. De witte bonen met tomatensaus waren best OK, evenals de spercieboontjes met een stuk binnenband. Als wij het te eten kregen dan hadden we gewoon HONGER en aten we zelfs nog wel opgewarmde bezemsteel....:D

Deze post delen

Kakies waren goed te eten hoor...:D En de blikken waren ook niet verkeerd. De witte bonen met tomatensaus waren best OK, evenals de spercieboontjes met een stuk binnenband. Als wij het te eten kregen dan hadden we gewoon HONGER en aten we zelfs nog wel opgewarmde bezemsteel....:D

tja en dan 2 weken niet naar de wc kunnen haha

Deze post delen

Nooit last van gehad......onze "foef" had vaak nog wel het eea extra bij.....:D

Deze post delen

Nooit last van gehad......onze "foef" had vaak nog wel het eea extra bij.....:D

ja vooral tijdens opleiding haha, kreeg je 5 minuten om te eten, tent af te breken te schijten en aan te treden. tja ik legde mijn prio s bij tent afbreken en eten.. tja daar heb ik wel van geleerd. al vretende je tent afbreken, en dan hoppa rennen naar de dixie/latrine met koffie schuddend uit je mok

Deze post delen

Dat was toch van die chocolade uit het noodrantsoenpakket? Dat was in de tijd dat er ook nog sigaretten in zo'n 'tien-in-één-pakket' zaten.

Ik heb een keer een paar van die knetterharde repen pure chocolade opgegeten.

Dat doe je maar één keer ... een tijdje geen toiletpapier nodig gehad.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...