Dreutel Geplaatst: 1 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2013 Zo kan het natuurlijk ook! Ik heb dit die Gegrillde Beer ook wel eens zien doen :-) , Slecht voorbeeld doet blijkbaar ook volgen. http://www.mannenpret.nl/p20096_vrouw_filmt_visvangst.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 1 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2013 Maar zo kan het ook :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 1 oktober 2013 Delen Geplaatst: 1 oktober 2013 @Raycoupe die regen worm gaat zeker dood , zodra je hem aan het haakje doet;) maar wat is het probleem het is aas net als een stukje krab ,of schaaldier (gekookte mossel of kokkel) of vis of ''zeepieren '' als leegloper of zager .@ xinix overigens op strand zitten wel degelijk zagers(zandzagers) alsook leeglopers beide wel aan de laagwaterkant .(ik woon wel in Zeeland ) gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 1 oktober 2013 Delen Geplaatst: 1 oktober 2013 @Raycoupe die regen worm gaat zeker dood , zodra je hem aan het haakje doet;) maar wat is het probleem het is aas net als een stukje krab ,of schaaldier (gekookte mossel of kokkel) of vis of ''zeepieren '' als leegloper of zager .@ xinix overigens op strand zitten wel degelijk zagers(zandzagers) alsook leeglopers beide wel aan de laagwaterkant .(ik woon wel in Zeeland ) gr will Als je weet hoe je de regenworm moet aanprikken, leeft hij nog vele uren voort, in zoet water. Omdat je hem in de plomp hangt, verzuipt hij uiteindelijk een keer. Je steekt de haak dus nooit door de kop, op tweederde van de lichaamslengte ben je veilig. Niet te grote haak gebruiken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 2 oktober 2013 Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 @Raycoupe ik heb nooit in zoetwater gevist enkel in zee en ik snap waarom men dat zo doet m maar dat vind ik niks en ik denk dat zoutwater vis dan toch anders is ik heb mijn halve leven op platvis ( als schar , schol en bot ) ,kabeljauw en geep (deze laatste wel met blinkers of stukjes vis en alles wat aan het haakje ging was dood en ik vind dat een stuk dier vriendelijker ook Ik ben geen een prof visser (was meer een hobby visser die of bot ving of achter het net vistte;) ) maar ik mis het hoofdstuk haakjes ,en die zijn wel degelijk net zo belangrijk als het aas zelf . zoals je aangeeft het haakje mag niet te groot zijn , liever te klein dan te groot Ik weet niet hoe het zit met haakjes bij jullie maar aan zee (wat ik ervan ken ) heb je een schar haak , palinghaak en kabeljauw haak en de grotere net als voor zeebaars maar dat zijn echt grote haken vaak met nog een kort stuk stalen lijn eraan vast ook de vislijn tegenwoordig zie ik hier 35 /100 maar in mijn tijd visten je met 45/100 en echt op de kabeljauw/zeebaars met 50/100 maar de meesten hadden net als ik 45/100 , wellicht dat de vislijn van tegenwoordig sterk verbeterd is dat weet ik niet gr will 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Arisaka Geplaatst: 2 oktober 2013 Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 Denk dat een fuik de beste methode is. Al het andere kost veel energie en die kun je beter ergens anders voor gebruiken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 2 oktober 2013 Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 @Raycoupe ik heb nooit in zoetwater gevist enkel in zee en ik snap waarom men dat zo doet m maar dat vind ik niks en ik denk dat zoutwater vis dan toch anders is ik heb mijn halve leven op platvis ( als schar , schol en bot ) ,kabeljauw en geep (deze laatste wel met blinkers of stukjes vis en alles wat aan het haakje ging was dood en ik vind dat een stuk dier vriendelijker ook Ik ben geen een prof visser (was meer een hobby visser die of bot ving of achter het net vistte;) ) maar ik mis het hoofdstuk haakjes ,en die zijn wel degelijk net zo belangrijk als het aas zelf . zoals je aangeeft het haakje mag niet te groot zijn , liever te klein dan te groot Ik weet niet hoe het zit met haakjes bij jullie maar aan zee (wat ik ervan ken ) heb je een schar haak , palinghaak en kabeljauw haak en de grotere net als voor zeebaars maar dat zijn echt grote haken vaak met nog een kort stuk stalen lijn eraan vast ook de vislijn tegenwoordig zie ik hier 35 /100 maar in mijn tijd visten je met 45/100 en echt op de kabeljauw/zeebaars met 50/100 maar de meesten hadden net als ik 45/100 , wellicht dat de vislijn van tegenwoordig sterk verbeterd is dat weet ik niet gr will Ik ben weer volledig onbekend met zeevisserij. Door het veel ruigere water wordt daar met veel zwaardere middelen gevist. Vislijn is enorm verbeterd tegenwoordig, met de komst van supersterke nanofil en gevlochten lijnen. 6kg aan 10/100 is geen probleem meer. Bv Nanofil: http://www.hengelsportpaleis.nl/product_info.php?cPath=3_246&products_id=788 of gevlochten lijnen: http://www.hengelsportpaleis.nl/product_info.php?cPath=3_13&products_id=299 (zomaar twee voorbeeldjes) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 2 oktober 2013 Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 @Raycoupe ik voel me eigen nu een beetje een Neanderthaler uit het stenen tijdperk ;) het wordt tijd dat ik hier eens langs de hengelsport winkel ga en daar een kijkje ga nemen gr will 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 2 oktober 2013 Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 @Raycoupe ik voel me eigen nu een beetje een Neanderthaler uit het stenen tijdperk ;) het wordt tijd dat ik hier eens langs de hengelsport winkel ga en daar een kijkje ga nemen gr will Nou, het is hier ook al weer een paar jaar geleden dat ik aan de waterkant zat. Nog maar twee hengels over, een matchhengel (middellange werphengel voor dunne lijntjes) en ene vaste stok van 6 meter. De zwaardere werphengel (voor karper, snoek en snoekbaars) heb ik goed kunnen verkopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3parator Geplaatst: 2 oktober 2013 Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 Denk dat een fuik de beste methode is. Al het andere kost veel energie en die kun je beter ergens anders voor gebruiken. Verder kun je ook aan een kruisnet en een werpnet denken! Met een kruisnet vang je ineens veel kleine visjes, hiervoor heb je weinig oefening nodig. Voor een werpnet heb je veel oefening nodig, lijkt mij mooi om te kunnen: hiermee kun je namelijk ook gericht op grote vis vissen! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 2 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 @Raycoupe ik voel me eigen nu een beetje een Neanderthaler uit het stenen tijdperk ;) het wordt tijd dat ik hier eens langs de hengelsport winkel ga en daar een kijkje ga nemen gr will Dat gevoel kreeg ik ook toen ik na decennia weer eens in een hengelsportwinkel kwam. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 2 oktober 2013 Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 @Pr3parator aan de kust (strand) heb je meer aan een sleepnetje ,fuik of warrelnet , maar deze dingen zijn enkel legaal met een vergunning @Raycoupe waar moet ik aan denken bij een zwaardere werphengel en molen voor karper er gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 3 oktober 2013 Delen Geplaatst: 3 oktober 2013 @Pr3parator aan de kust (strand) heb je meer aan een sleepnetje ,fuik of warrelnet , maar deze dingen zijn enkel legaal met een vergunning @Raycoupe waar moet ik aan denken bij een zwaardere werphengel en molen voor karper er gr will Zwaar vergeleken bij zeevisserij is het uiteraard niet! 24/100 lijn, 3,30m lang. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 3 oktober 2013 Delen Geplaatst: 3 oktober 2013 @Raycoupe een zeehengel voor op strand is veelal langer dan 3,30 m voor op een boot (boothengel) is korter maar wel erg zwaar (sterk) uitgevoerd de molens weet ik eigenlijk niet hoe zwaar zwaar is wel dat er veel draad op moet omdat je vanaf strand je lood toch een behoorlijk eind weggooit het lood zelf weegt plm 200 gram en heeft meestal ''dreg pootjes '' lood voor op een boot is nog zwaarder gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jalemari Geplaatst: 3 oktober 2013 Delen Geplaatst: 3 oktober 2013 Ik zou wel een mini hengeltje willen. Makkelijk, klein weg te stoppen in bijv BOB. Wat raden jullie dan aan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
verkenner Geplaatst: 3 oktober 2013 Delen Geplaatst: 3 oktober 2013 Heb de mijne gewoon in de supermarkt gekocht,wel in Frankrijk. grn verkenner. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
larik Geplaatst: 3 oktober 2013 Delen Geplaatst: 3 oktober 2013 Ik zou wel een mini hengeltje willen. Makkelijk, klein weg te stoppen in bijv BOB. Wat raden jullie dan aan? Kijk eens bij de kijkshop. Nu met kassakorting ook nog is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 3 oktober 2013 Delen Geplaatst: 3 oktober 2013 Ik zou wel een mini hengeltje willen. Makkelijk, klein weg te stoppen in bijv BOB. Wat raden jullie dan aan? Hengel is leuk voor de sport, niet voor 't broodvissen. Zetlijnen, fuikje, allemaal vele malen effectiever. Scheelt ook dat je dan geen paar uur aan de waterkant hoeft te gaan zitten turen naar je dobber. Als ik toch voor de lol zo'n ding zou willen meenemen op vakantie, ben je beter af met een lichte driedelige spinhengel, dan zo'n alles in één oplossing van van de TV. @Wafels, die verschillen tussen zeevissen en zoetwatervissen komen eigenlijk meer door het andere water, dan de vis zelf. Een snel stromende rivier, daar sta je ook met veel zwaarder tuig, dan in een rustig kanaaltje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 13 november 2013 Delen Geplaatst: 13 november 2013 ga naar de plaatselijke sportvis winkel zij willen vaak je wel wat tips en trucs geven Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 12 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Er zijn ook nog sneller methodes om te vissen. [ATTACH=CONFIG]5144[/ATTACH] Je kan ook vissen met raketten maar dat is niet helemaal risicoloos blijkbaar. 6 Kinderen door agenten die vissen met raketten, het linkje kan er blijkbaar niet door. Bron : HLN Je krijgt dan wel vliegende vissen: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marc67NL Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Amerika is toch maar een mooi land. Lekker experimenteren, niemand die je stoort, of opbost. Toch, zonde van de schade. Jammer dat ze er niet voor gestraft zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 stiekem hoopte ik dat de dikste vis boven op die knakker ze hoofd lande en ben dan wel heel erg aan het dromen als ze nekkie knak zei 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 12 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Bij vissen met dynamiet zinken de meeste vissen omdat hun zwemblaas beschadigd is. Je zult dus moeten gaan duiken als je deze methode gebruikt. Weer wat geleerd, want ik dacht gehoord of gelezen te hebben dat ze juist gingen drijven. http://www.youtube.com/watch?v=FHrlXY9Gd6c Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 12 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Verder kun je ook aan een kruisnet en een werpnet denken! Met een kruisnet vang je ineens veel kleine visjes, hiervoor heb je weinig oefening nodig. Voor een werpnet heb je veel oefening nodig, lijkt mij mooi om te kunnen: hiermee kun je namelijk ook gericht op grote vis vissen! Zo gaat dat: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 12 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2014 En deze is met gedetailleerde uitleg: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.