Ga naar inhoud
GENEGEERD

Prepper kleding


Jalemari

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Zijn kisten niet meer wat voor metal liefhebbers? Of hebben ze ook echt nut? Ze lijken me namelijk nogal tegenwerken in een situatie dat je bijvoorbeeld moet rennen.

 

Dr. Acula

 

Tegenwerken in een situatie dat je moet rennen??

 

Ik heb wat af moeten rennen op die dingen, en velen met mij.

 

Toen dacht ik ook nog wel eens, waarom niet net als in zon bananenleger gewoon lekker op je gympen?

 

Weet nu wel waarom.

 

Je hebt ondersteuning aan je enkels als je zwaar bepakt bent.

Je krijgt geen afknappende takken in je enkel

Je bent beschermd tegen glas, en ander rondslingerende scherpe troep.

Je kan er een deur mee in trappen

 

 

Dit gaat op je sportschoentjes niet zo lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze lijken me namelijk nogal tegenwerken in een situatie dat je bijvoorbeeld moet rennen.

Dr. Acula

 

Correct, op kisten ben je minder snel dan op lichtere schoenen.

 

Net voor de grap even getest met wandelschoenen. Ik heb hele zware meindlz en veel lichtere goretex.

 

Wat een verschil ! Ook minder snel moe met de lichtere.

 

Qua geluid maken ben je ook beter af met minder lompe schoenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O maar dat draag ik ook niet hoor. Ik heb het niet zo voor idolen. Ik draag nooit T-shirts of sweaters met reclame voor wie of wat dan ook, tenzij ik er voor betaald zou krijgen. Al overweeg ik wel een t-shirt te laten drukken met een uitgestoken middelvinger met de tekst 'Fuck the system'. :-) @Kungfufox

 

t zal jouw weinig zeggen maar langs de a15 ter hoogte van de afslag andels/zetten heeft een of andere grappenmaker(vandalist) dit op de geluidswal gespoten

zal vast ook een best karweitje zijn geweest

 

1311320597598_f.jpg.9c40e51ff05289dee83305873714eb9d.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk om de marathon te rennen koop je sportschoenen.

 

Dankjewel, ik heb inderdaad gelijk.

 

(al had ik het over wandelschoenen, niet gympies)

 

De vraag waar ik antwoord op gaf, is de situatie waarin je moet rennen.

Dan zijn kisten een ramp, zwaar, lomp, veel lawaai

Dan zijn wandelschoenen al beter, vooral de lichtere

En gympies het beste. (dat zijn je sportschoenen)

 

Jij hebt het over deuren in trappen e.d. Dat was niet echt de vraag, maar je kijkt naar een wat groter plaatje.

Dan vind ik kisten nog steeds niks, dan neem ik liever de wandelschoenen, daarom staan mijn kisten al tijden ergens op zolder. Net als de werkschoenen, trouwens.

 

Tevens denk ik dat de bananelegers een hele goeie reden voor gympies hebben, als ze die al dragen.

Maar dat was al helemaal niet de vraag.

 

Ook vanuit het standpunt van niet teveel opvallen zijn kisten geen beste keuze en wandelschoenen en gympen de betere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf draag ik dagelijks een 'burgerlijke' versie van kisten. Een aangepast model, waarbij de enkels extra steun krijgen (ik sla anders vaker mijn voet om). Onder een jeans zien die schoenen er uit als een gewone, beetje ouwbollige stevige schoen. Zelf draag ik die schoenen vooral in de herfst en de winter. Je stapt er beter mee, het zit comfortabel, houdt je voeten droog in plassen en sneeuw én ik merk dat ik minder vaak rugpijn heb door de rechtere houding die ik aanneem. Voor het modieuze aspect hoef je het niet te doen. Hier is ie. En in de zomer als het erg heet is durf ik wel sandalen te dragen, ik weet het, dat is nog veel minder hip. Zonder kousen overigens. :D

[ATTACH=CONFIG]5037[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dr.acula

 

Ik ben een metal liefhebber, maar daarom draag ik ze niet. Ik vind het erg prettig hoge schoenen aan te hebben. Het bied je enkels meer bescherming en steun. Daarbij heb je een neus in de schoen zitten. Dus heb je goede bescherming op je tenen, kunt vooruit trappen zonder dat je tenen pijn doen en in een gevecht kunnen mensen niet op je tenen stampen, dit was in een aanvaring erg handig.

 

Kisten zijn waterdicht en je hoeft je ook geen zorgen te maken over spijkers, glas, naalden en andere scherpe voorwerpen. En in vuur stappen is ook geen punt.

 

Met sportschoenen kan je wellicht sneller rennen, echter is de kans groot dat zodra je een putje tegen komt je de pineut bent. Ik liep dinsdag in het bos s'avonds. Het was al helemaal donker en stapte zonder het te zien in een put 30cm diep. Had gelukkig niets, dat vond ik wel een super test eigenlijk.

 

Voor mij persoonlijk zijn sportschoenen geen optie meer. Ik heb vroeger hielspoor gehad en zodra ik gympen aantrek voel ik het direct. En dat is al 7 jaar geleden. Ik had voor de gein een tijdje geleden geprobeert een dag op sportschoenen te lopen, half hoge nikes. Nou dat het ik geweten, pijn in mn voeten, knieen, heupen en rug. Dan merk je pas hoe grote klappen je met gypen eigenlijk op je voeten krijgt. Tip: krijg geen hielsppor :o. ;)

 

Groetjes,

 

Appelflapje

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dr.acula

Verhaal

Groetjes,

 

Appelflapje

Als je het zo bekijkt heb je zeker gelijk, maar toch vind ik het belangrijk om altijd zo mobiel mogelijk te zijn. Mocht je in een situatie komen dat je snel moet verplaatsen lijken kisten mij niet de beste optie, maar over de andere punten heb je zeker een punt (zo is die niet bedoeld)

 

Gr Dr. Acula (Geen echte dokter)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai @dr.acula

 

Ik ben het met je eens dat je wat sneller bent met sportschoenen aan als je moet rennen. Toch denk ik dat het belangrijk is jezelf de vraag te stellen: (iets)meer snelheid of veiligheid.

 

Als ik naar mijzelf kijk is 150m rennen toch echt wel de limiet voor nu, dus kan ik beter kisten aan hebben waarmee ik mij wellicht beter langzamer kan verplaatsten en hopelijk beter kan verdedigen.

 

Wat natuurlijk het beste is om de keuze te hebben in je bob :D

 

Groetjes,

 

Appelflapje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai @dr.acula

 

Ik ben het met je eens dat je wat sneller bent met sportschoenen aan als je moet rennen. Toch denk ik dat het belangrijk is jezelf de vraag te stellen: (iets)meer snelheid of veiligheid.

 

Als ik naar mijzelf kijk is 150m rennen toch echt wel de limiet voor nu, dus kan ik beter kisten aan hebben waarmee ik mij wellicht beter langzamer kan verplaatsten en hopelijk beter kan verdedigen.

 

Wat natuurlijk het beste is om de keuze te hebben in je bob :D

 

Groetjes,

 

Appelflapje

Wat heeft de Bob zijn hier precies mee te maken?

 

Ik ben redelijk nieuw met preppen dus...

 

Groeten Dr. Acula

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heeft de Bob zijn hier precies mee te maken?

 

Ik ben redelijk nieuw met preppen dus...

 

Groeten Dr. Acula

 

Wat ik bedoelde is dat het uiteraard het beste is als je beide soort schoenen bij je hebt. Zo kan je kiezen welke schoenen je aan trekt kijkend naar de huidige situatie. Zoals @Kungfufox al zei, een BOB is een Bug Out Bag ;)

 

Groetjes,

 

Appelflapje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf ga uit van goede kleding in koude omstandigheden. Dat vind ik het belangrijkst om op voorbereid te zijn.

 

Als schoenen heb ik Nederlandse militaire kisten en amerikaanse militaire kisten. Daarnaast heb ik gevoerde (!!) leren laarzen van Le Chameau, model GTX. Ik jaag en kan uit ervaring zeggen dat bij 10 graden vorst en een gure noord-oosten wind je deze de hele dag makkelijk kan dragen zonder koude voeten te krijgen. Daarnaast heb ik het makkelijk: gezien mijn hobby heb ik veel kleding voor koude omstandigheden.

 

Uit ervaring kan ik zeggen dat thermo ondergoed geweldig is: dit zou iedere prepper moeten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

t zal jouw weinig zeggen maar langs de a15 ter hoogte van de afslag andels/zetten heeft een of andere grappenmaker(vandalist) dit op de geluidswal gespoten

zal vast ook een best karweitje zijn geweest

 

1311320597598_f.jpg.9c40e51ff05289dee83305873714eb9d.jpg

Inderdaad.

Na hun leus vraag ik me dan af: maar hoe dan?

(nog los van het eventuele verschil tussen staat en bank)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al wat verschillende kleding gehad maar momenteel gebruik ik dit voor de zomer/herft/lent:

 

Schoenen: Meindl.

 

Goretex schoenen met een zool met heel veel grip.

 

T2eC16d8E9s4l8hebBSIhUMvY60_58_zpsdcf7a7f0.jpg

 

Sokken ook heel belangrijk: Falke TK 2 long Cool Heren Trekking Sok Blauw.

 

tk220marine_zps4ddc14a3.jpg

 

Broek: Fjallraven Barents Pro zwart.

 

Gemaakt van G-1000 met Hydratic-membraan en versterkingen van dubbele stof op de achterzijde en de knieën echt een geweldige broek.

 

85792_030_11000x700_zpsdf47beac.jpg

 

Jas: TAD Stealth Hoodie LT zwart.

 

Dit is een volledige getaped 3-layer softshell, zonder lining gemaakt van het zeldzame Zwitserse Schoeller c_change materiaal.

 

Dit materiaal past zich aan aan de omgeving: bij koude temperaturen sluit de structuur zich, bij warme temperaturen of bij hevige inspanning gaat die open, om het ademend vermogen op te drijven.

De Zwitsers hebben zich geïnspireerd op een dennenappel die zich open en sluit naargelang de temperaturen.

 

Daarbovenop komt een 3XDRY behandeling, zowel buiten als binnen, die waterafstotend werkt maar ook vuil en vlekken afstoot.

 

En ook nog eens een zogenaamde coldblack behandeling, die het mogelijk maakt de stof UV stralen te laten weerkaatsen om de jas frisser te houden in de zon.

 

Een neveneffect hiervan is dat de jas met de jaren niet verkleurd.

 

Deze jas is onderweg naar mij omdat ik niet helemaal tevreden was met de ademing en waterdichtheid van mijn North Face jas.

 

F13-StealthHoodieLT-03-Lightbox_zps7e4dd129.jpg

 

Als laatst is goed ondergoed ook heel belangrijk vooral als je veel moet lopen: Odlo - Boxer short evo H.

 

a_zpseff01345.jpg

 

M.v.g JP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geleerd dat ik dat beter niet bekent kan maken vanwege sommige reacties.

 

Maar goedkoop is hij niet maar het is ook een jas voor het leven en als je vaak 24 uur per dag buiten bent dan wil je wel wat meer uitgeven dan standaard.

 

M.v.g JP

 

Ik ben ook wel heel benieuwd :-)

 

Je kan dat toch prima zeggen, iedereen hoort elkaar te respecteren wat dat betreft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geleerd dat ik dat beter niet bekent kan maken vanwege sommige reacties.

 

Maar goedkoop is hij niet maar het is ook een jas voor het leven en als je vaak 24 uur per dag buiten bent dan wil je wel wat meer uitgeven dan standaard.

 

M.v.g JP

 

Aha ok hmmm tja. Misschien had je dan ook het merk beter niet kunnen noemen. We leven in het internet tijdperk weet je;) Dat leert mij dat je jas zo'n $475 kost. Veel geld maar het lijkt me dan ook een top jas!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik vandaar.

 

Als iemand het wil weten kan hij het gewoon zelf googlen.

 

Reken daarbij ook nog op verzendkosten en 30 procent invoerkosten en die gaan over het product en de verzendkosten voor de mensen die eventueel ook intresse hebben.

 

Het is ook wel een exclusief merk met een grote vaste fan schare, en een perfecte klanten service mocht dat nodig zijn.

 

Heb al verschilllende items van hun gehad en nog nooit terleur gesteld geweest, maar ik vind ook zeker niet al hun gear het geld waard.

 

M.v.g JP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...