Mecanical Dog Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 Ik ontdekte dat er dus twee typen aluminum zijn in deo. Aluminium chloorhydraat en Ammonium Aluminium. Ammonium Aluminium is een natuurlijke zout die bacterien dood die stank veroorzaken. Het verstopt je porien absoluut niet (zweet moet juist je lichaam uit, en niet verstopt in je huid blijven) en zorgt er voor dat je vanzelf fris blijft ruiken. Dan heb nog dus Aluminium chloorhydraat, de boosdoener, de wannabe Ammonium Aluminium. Vele malen goedkoper om te krijgen (maken), chemisch en giftig. Verstopt de porien en zorgt er voor dat zweet er niet uit kan. Deze zit in zo ongeveer elke deo die te koop is (check ingredienten, vaak als eerste of tweede in de ingredientenlijst). Ammonium Aluminum (de goede dus) is in Nederland vrij moeilijk te krijgen, en zit zeker niet in goedkope rollers of sticks die je in de supermarkt kan krijgen. bron: http://www.beautygloss.nl/2008/03/31/natuurlijke-crystal-deodorant/ (een blog waar mijn vrouwke op zit) http://www.detuinen.nl/de-tuinen-deo-kristal.html/ Over deze kristal wilde ik even een woordje kwijt. Mijn lieftallige vrouwke had deze 5 maand geleden gekocht en gebruikt hem dagelijks. Hij is nog altijd zo goed als nieuw ik denk zelf nog geen halve cm er af. De geur is heel neutraal dus zeker ook geschikt voor mannen. hoe werkt die, je moet hem nat maken en dan gewoon onder de oksel aan brengen. 24uur bescherming tegen slechte geurtjes. Je zweet wel maar er zijn geen slechte geurtjes. Na het aanbrengen droog je de kristal af en zetje hem weg. Ik heb bewust zolang gewacht met dit te posten omdat ik wilde weten hoelang hij mee ging. Antwoord hier op gemakkelijk min 1 tot 2 jaar met 1 kristal (als het niet langer is) HET IS HEEL BELANGRIJK DAT JE HEM DROOGT NA GEBRUIK ANDERS LOST DIE OP EN HEBJE ER NIETS MEER AAN !!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
popeye Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 Goeie tip @Mecanical Dog, Heb al vele deo's geprobeerd maar vooral met warm drukkend weer ruik ik mezelf en zegt mijn vrouw dat ik een beer uit zijn winterslaap kan halen:rolleyes: Morgen maar even naar detuinen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rupsjenooitgenoeg Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 Is aluin niet hetzelfde dan? Dat gebruik ik en is te koop bij o.a kruitvat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 Lijkt inderdaad op Aluin, precies het zelfde gebruik en resultaat. Er is ook synthetische aluin, deze is lijkt op melkglas. De echte aluin is helder en bijna doorzichtig:[ATTACH=CONFIG]4865[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rupsjenooitgenoeg Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 Dan zal het kruitvat wel de synthetische verkopen, lijkt inderdaad op melkglas:( (ik wist niet dat aluin niet altijd aluin was) Ik zal me er eens beter in verdiepen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bandoeng Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 Goede info. Thanks Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 Een goeie bok moet een beetje stinken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 Dan zal het kruitvat wel de synthetische verkopen, lijkt inderdaad op melkglas:( (ik wist niet dat aluin niet altijd aluin was) Ik zal me er eens beter in verdiepen. Dat is grappig, want het heeft allebei dezelfde samenstelling. @vheeswijk weet er vast meer over te vertellen. Gewoon aluin is kalium-aluminium-sulfaat, zo uit mijn hoofd. Persoonlijk ben ik geen fan van aluminium op mijn lichaam: http://mevrouw-minder.nl/2012/09/potassium-alumaluin-een-ongezond-aluminium/ Misschien weet @Richa of @Miss Jade een alternatief? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 @Heksenboot aluin wordt al heel lang gebruikt voor na het scheren hoor om te desinfecteren en het '' bloeden te stelpen '' daar is niks mis mee als alternatief voor deo gewoon natriumbicarbonaat als je iets anders wilt ( http://www.urbanlotus.nl/deodorant.html ) gr will 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 @Heksenboot aluin wordt al heel lang gebruikt voor na het scheren hoor om te desinfecteren en het '' bloeden te stelpen '' daar is niks mis mee als alternatief voor deo gewoon natriumbicarbonaat als je iets anders wilt ( http://www.urbanlotus.nl/deodorant.html ) gr will Mijn opa gebruikte aluin om konijnevelletjes mee te looien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 @Heksenboot aluin wordt al heel lang gebruikt voor na het scheren hoor om te desinfecteren en het '' bloeden te stelpen '' daar is niks mis mee als alternatief voor deo gewoon natriumbicarbonaat als je iets anders wilt ( http://www.urbanlotus.nl/deodorant.html ) gr will Met zo'n argument kan ik niks, Will. Denk aan asbest en röntgenstralen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 Mijn opa gebruikte aluin om konijnevelletjes mee te looien. Mijn ouders strooiden het in sokken tegen zweetvoeten. Het hielp, maar was irritant, net alsof er zand in je sokken zat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 @Heksenboot even wat rechtzetten de aluin die in deo zit is dus dit kaliumaluminiumsulfaat het is niet echt giftig maar je hebt wel gelijk als je stelt dat het in je huid gaat zitten (aluin bij het scheren maak je nat en werkt dan toch anders deze deo .ik wil het niet vergelijken met asbest of rontgenstraling dat is denk ik toch iets anders maar wat het precies doet in je lichaam weet ik ook niet .dan maar voor de zekerheid een alternatief . gr will 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 Bij mijn weten zijn mineralen niet schadelijk voor de huid, en komt het al helemaal niet door de huid heen, in tegenstelling tot koken in aluminium pannen want dan neem je het wel in via het product wat je er in hebt. Wat zeer is af te raden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miss Jade Geplaatst: 21 augustus 2013 Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 Dat is grappig, want het heeft allebei dezelfde samenstelling. @vheeswijk weet er vast meer over te vertellen. Gewoon aluin is kalium-aluminium-sulfaat, zo uit mijn hoofd. Persoonlijk ben ik geen fan van aluminium op mijn lichaam: http://mevrouw-minder.nl/2012/09/potassium-alumaluin-een-ongezond-aluminium/ Misschien weet @Richa of @Miss Jade een alternatief? Kokosolie (=kokosvet)! Eventueel in een eigen mix met etherische oliën of een kokosolie met een neutrale geur - bijvoorbeeld die ook worden gebruikt om me te koken. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 22 augustus 2013 Delen Geplaatst: 22 augustus 2013 Volledige uitleg over aluin als 'deodorant' : http://www.anarchiel.com/stortplaats/toon/okselfris_ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Navauden Geplaatst: 22 augustus 2013 Delen Geplaatst: 22 augustus 2013 Baking soda + warm water is ook best goed Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richa Geplaatst: 31 augustus 2013 Delen Geplaatst: 31 augustus 2013 Dat is grappig, want het heeft allebei dezelfde samenstelling. @vheeswijk weet er vast meer over te vertellen. Gewoon aluin is kalium-aluminium-sulfaat, zo uit mijn hoofd. Persoonlijk ben ik geen fan van aluminium op mijn lichaam: http://mevrouw-minder.nl/2012/09/potassium-alumaluin-een-ongezond-aluminium/ Misschien weet @Richa of @Miss Jade een alternatief? Ik ben er ook al een tijdje over aan het denken en mee aan het goochelen. Op dit moment gebruik ik de stikdure deodorant van Weleda, tot nu toe vind ik die het beste en het is in ieder geval zonder die alu zooi. Ik heb ooit weleens iets op basis van kristal gebruikt, maar dat vond mijn huid niet lekker. Ik probeer gewoon zowiezo zo weinig mogelijk deo zooi te smeren (dus sorry als ik stink als een konijnenhok ) En sommigen van jullie weten dat ik nogal gek ben van de Vlier, dus op mijn gezicht gebruik ik mijn zelfgemaakte vlierbloemencreme en soms de goudsbloemencreme. De jacht op de ultieme (eventueel zelfgemaakte) deo gaat nog voort.......... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richa Geplaatst: 31 augustus 2013 Delen Geplaatst: 31 augustus 2013 Kokosolie (=kokosvet)! Eventueel in een eigen mix met etherische oliën of een kokosolie met een neutrale geur - bijvoorbeeld die ook worden gebruikt om me te koken. Dit is in principe ook een goede tip, ik had een mix van kokosolie, baking soda en een druppeltje sinaasappelolie gemaakt, maar dat werkt een klein beetje, ik mis de alcohol voor een beter resultaat. Nu ik dit zo intyp bedenk ik dat het misschien wel wat is om er een tinctuur door te doen ipv een etherische olie...... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 31 augustus 2013 Delen Geplaatst: 31 augustus 2013 Ik ben er ook al een tijdje over aan het denken en mee aan het goochelen. Op dit moment gebruik ik de stikdure deodorant van Weleda, tot nu toe vind ik die het beste en het is in ieder geval zonder die alu zooi. Ik heb ooit weleens iets op basis van kristal gebruikt, maar dat vond mijn huid niet lekker. Ik probeer gewoon zowiezo zo weinig mogelijk deo zooi te smeren (dus sorry als ik stink als een konijnenhok ) En sommigen van jullie weten dat ik nogal gek ben van de Vlier, dus op mijn gezicht gebruik ik mijn zelfgemaakte vlierbloemencreme en soms de goudsbloemencreme. De jacht op de ultieme (eventueel zelfgemaakte) deo gaat nog voort.......... Hee, daar is Richa weer! Heb je al kokos-olie geprobeerd, uit post #15 van @Miss Jade? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richa Geplaatst: 31 augustus 2013 Delen Geplaatst: 31 augustus 2013 Hee, daar is Richa weer! Heb je al kokos-olie geprobeerd, uit post #15 van @Miss Jade? Net te vroeg, haha, zie de post boven jouw post..... :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 31 augustus 2013 Delen Geplaatst: 31 augustus 2013 Net te vroeg, haha, zie de post boven jouw post..... :-) Lekker synchroon weer... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 1 september 2013 Delen Geplaatst: 1 september 2013 Ik ben er ook al een tijdje over aan het denken en mee aan het goochelen. Op dit moment gebruik ik de stikdure deodorant van Weleda, tot nu toe vind ik die het beste en het is in ieder geval zonder die alu zooi. Ik heb ooit weleens iets op basis van kristal gebruikt, maar dat vond mijn huid niet lekker. Ik probeer gewoon zowiezo zo weinig mogelijk deo zooi te smeren (dus sorry als ik stink als een konijnenhok ) En sommigen van jullie weten dat ik nogal gek ben van de Vlier, dus op mijn gezicht gebruik ik mijn zelfgemaakte vlierbloemencreme en soms de goudsbloemencreme. De jacht op de ultieme (eventueel zelfgemaakte) deo gaat nog voort.......... Wees blij dat je niet stinkt naar een chemische cocktail! Je kunt ook een fles azijn mee onder de douche slepen en daar je oksels mee wassen.. Werkt ook tegen huidirritaties, je krijgt er mooi zacht haar van en voetschimmel blijft ook weg. 'k Heb hier altijd een paar flessen in de douche staan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richa Geplaatst: 1 september 2013 Delen Geplaatst: 1 september 2013 Wees blij dat je niet stinkt naar een chemische cocktail! Je kunt ook een fles azijn mee onder de douche slepen en daar je oksels mee wassen.. Werkt ook tegen huidirritaties, je krijgt er mooi zacht haar van en voetschimmel blijft ook weg. 'k Heb hier altijd een paar flessen in de douche staan. Oh ja! Goed idee Raycoupe, ik zal die supersterke meuk van jou eens proberen! :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
popeye Geplaatst: 1 september 2013 Delen Geplaatst: 1 september 2013 Ik gebruik nu een week aluin van het Kruitvat en ben daar zeer tevreden over ( en mijn vrouw ook ) Voor nog geen 3 € een staafje waar ik heel lang mee zal doen. Het voordeel is ook, dat je niet in een walm van een chemisch lucht staat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.