DeltaFox Geplaatst: 26 mei 2014 Delen Geplaatst: 26 mei 2014 You-tube Snake weave. Kan nu ff geen linkje plaatsen. Idd de enige grotere ronde vlecht. Zeker mooi voor honden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeltaFox Geplaatst: 27 mei 2014 Delen Geplaatst: 27 mei 2014 Op verzoek van mijn nichtje een Keltische knop Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeltaFox Geplaatst: 27 mei 2014 Delen Geplaatst: 27 mei 2014 You-tube Snake weave. Kan nu ff geen linkje plaatsen. Idd de enige grotere ronde vlecht. Zeker mooi voor honden @Shush Ik ken dit kanaal niet maar deze laat het wel duidelijk zien. Â Bij die hondenhalsband heb ik de knoop om 2 kern koorden gemaakt. Je hoeft in princiepen niets anders met de knoop te doen. Dit heb ik gedaan voor de stevigheid en dat de knoop wat dikker word. Â Secces Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Inquiry87 Geplaatst: 10 juni 2014 Delen Geplaatst: 10 juni 2014 Hey, Â Weet iemand waar ik een duidelijke handleiding voor deze armband kan vinden (zie link)? Of kan iemand mij vertellen welke knooptechniek hier gebruikt is? Wil hem dolgraag maken. Had wel een omschrijving gevonden op youtube, maar die was onduidelijk en niet compleet. Kon ook niet achterhalen of het resultaat hetzelfde was als op de foto. Â Bedankt voor de reacties alvast! Â http://tbcparacord.com/products/paracord-bracelet-gear-head-edition-with-hex-nuts Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 10 juni 2014 Delen Geplaatst: 10 juni 2014 Google eens op 'tying it all together'. Succes ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Inquiry87 Geplaatst: 10 juni 2014 Delen Geplaatst: 10 juni 2014 Hey, Â Ik had al gekeken, maar ook daar helaas niet. Het lijkt alsof de knooptechniek een combinatie is van een dragons tongue en cobra weave. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 10 juni 2014 Delen Geplaatst: 10 juni 2014 En wat heb je aan een armband met moeren M8? Wat ga je met de moeren doen als je de paracord gebruikt als touw? Â Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 10 juni 2014 Delen Geplaatst: 10 juni 2014 @Tanfana is zeer behendig met paracord . Â Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Floshtf Geplaatst: 10 juni 2014 Delen Geplaatst: 10 juni 2014 Hoi Inq78, heb je hier al gekeken? http://preppers.nl/forum/threads/6713-Paracord-armband @Kungfufox  [MOD] Samengevoegd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeltaFox Geplaatst: 10 juni 2014 Delen Geplaatst: 10 juni 2014 Ik heb hem een keer ergens gezien, maar geen idee waar. @Geert paracord armbanden hoeven niet altijd functioneel te zijn. Je zou de moeren als loodjes voor het vissen kunnen gebruiken... ik verzin maar iets Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 10 juni 2014 Delen Geplaatst: 10 juni 2014 Ik heb hem een keer ergens gezien, maar geen idee waar. @Geert paracord armbanden hoeven niet altijd functioneel te zijn. Je zou de moeren als loodjes voor het vissen kunnen gebruiken... ik verzin maar iets  Dan voor een hele grote dobber .  Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeltaFox Geplaatst: 10 juni 2014 Delen Geplaatst: 10 juni 2014 Hey, Weet iemand waar ik een duidelijke handleiding voor deze armband kan vinden (zie link)? Of kan iemand mij vertellen welke knooptechniek hier gebruikt is? Wil hem dolgraag maken. Had wel een omschrijving gevonden op youtube, maar die was onduidelijk en niet compleet. Kon ook niet achterhalen of het resultaat hetzelfde was als op de foto.  Bedankt voor de reacties alvast!  http://tbcparacord.com/products/paracord-bracelet-gear-head-edition-with-hex-nuts   Lijkt mij een blaze bar (TiaT) (cobra knoop maar dan in het midden doorhalen) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Inquiry87 Geplaatst: 10 juni 2014 Delen Geplaatst: 10 juni 2014 En wat heb je aan een armband met moeren M8? Wat ga je met de moeren doen als je de paracord gebruikt als touw?  Geert  @Geert Het is in dit geval puur voor de sier en heeft in mijn geval geen functionele waarde, maar op zee zou het in het ontziltingssysteem zoals hier vemeld onwijs handig kunnen zijn. Ik kijk te veel Discovery Channel.  http://weblogs.nrc.nl/kleine_wetenschap/2010/03/13/dr-zeepaard-ontzilt-zeewater/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Inquiry87 Geplaatst: 10 juni 2014 Delen Geplaatst: 10 juni 2014 @DeltaFox ik moet zeggen dat dit erg veel lijkt op hetgeen dat ik bedoel! Ik dacht al iets van een cobra knoop te herkennen! Blij met je hulp. Nu ik weet dat het om deze knoop gaat kan ik zelf de moeren er tussen plaatsen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeltaFox Geplaatst: 10 juni 2014 Delen Geplaatst: 10 juni 2014 Top! Succes Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeltaFox Geplaatst: 11 juni 2014 Delen Geplaatst: 11 juni 2014 @Inquiry87 Dit is een andere met moertjes. Misschien ook iets voor jou? Â Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 11 juni 2014 Delen Geplaatst: 11 juni 2014 En wat heb je aan een armband met moeren M8? Wat ga je met de moeren doen als je de paracord gebruikt als touw?  Geert  enkele mogelijkheden:  - om een tarpje strak te zetten als er geen deftige takjes zijn (techniek om het uitscheuren van de metalen ringen in de tarp te verminderen,  - een strop ( enkel een knoopje aan het uiteinde van het touw waardoor je meer touw kan gebruiken en het niet verzwakt door het te knopen.)  - een bola mee maken,  - om er een slinger van te maken om het touw bv in een hoger gelegen takkenvork te gooien,  - vissen is ook al besproken (dobbers zijn niet altijd nodig),  - als munitie voor slingshot en sling.  minpuntjes zijn volgens mij dat deze volgens mij beetje zwaar wordt en dat ze moeilijk kunnen doen op plaatsen waar ze de metaalscanners gebruiken bv luchthavens en uitgaansbuurten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 30 juni 2014 Delen Geplaatst: 30 juni 2014 Weer een projectje af. Een riem voor onze jongste. Â Â Hij lijkt zo krap, maar is eigenlijk ruim omdat hij nog in de groei is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nickx Geplaatst: 30 juni 2014 Delen Geplaatst: 30 juni 2014 Mooi gemaakt... is niet voor mij weggelegd met al die touwtjes...als ik dat probeer dan zit ik zelf vast Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeltaFox Geplaatst: 30 juni 2014 Delen Geplaatst: 30 juni 2014 Very Nice Tanfana! @Nickx bij de kruidvat is nu een beginnersset in de aanbieding Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 13 juli 2014 Delen Geplaatst: 13 juli 2014 @Stuudje  Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 13 juli 2014 Delen Geplaatst: 13 juli 2014 Weer een projectje af. Een riem voor onze jongste. Â Â Hij lijkt zo krap, maar is eigenlijk ruim omdat hij nog in de groei is. Â Deze riem is uit een draad. Hij is makkelijk los te trekken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbeer Geplaatst: 13 augustus 2014 Delen Geplaatst: 13 augustus 2014 'Politie armbandjes' lopen storm http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/22957874/___Politie_armbandjes__lopen_storm__.html?vp=34 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeltaFox Geplaatst: 13 augustus 2014 Delen Geplaatst: 13 augustus 2014 Als paracord-prutser zeg ik 'leuk!' Mooie reclame Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Trooper Geplaatst: 20 november 2014 Delen Geplaatst: 20 november 2014 ziet er allemaal leuk uit en lijkt me inderdaad erg handig. ga eens ff kijken wat ik er mee kan of welke andere opties er zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.