Ga naar inhoud
GENEGEERD

Stuk grond/bos kopen


Zinzzy

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal het schijnt zo te zijn dat je een stuk bos kan kopen, in mijn optiek is het niet echt duur, maar je moet het geld wel hebben liggen.

Daarnaast is mijn vraag of iemand van jullie weet of je alles met dat stuk grond kan/mag doen... Het lijkt mij niet dat je daar een heel huis met zwembad enz mag gaan bouwen, ook hier hebben ze bestemmingsplannen toch? Maar mag een blokhut wel? Zou het iets zijn om met een stuk of 10man een stuk grond te kopen? Voor €4,900 heb je al 2.683m2 bos zie link onderaan.. Zou wel ideaal zijn, kan je meteen beginnen met je moestuin en je kleine gemeenschap.. Hoe zien jullie dit?

 

http://m.marktplaats.nl/a/huizen-en-kamers/kavels-en-percelen/a1003494484-uw-eigen-bos-een-belastingvrije-natuurlijke-investering.html?c=c3c3a3fd9c3e4c9081be58a8ffe91384&previousPage=lr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Die bosgrond makelaar heeft er een paginaatje over: http://www.bosgrond.nl/info

 

Kamperen en vuurtje stoken mag dus wel, maar daar houdt het ongeveer bij op. Probleem is ook dat je het terrein normaal gesproken niet mag afsluiten voor 't publiek.

 

Ook in dit draadje is er al een en ander over gezegd: http://preppers.nl/forum/threads/4918-Staatsbosbeheer-begint-met-verkoop-natuur?highlight=staatsbosbeheer

 

Naar aanleiding van dat berichtje hebben we ook gezocht naar de mogelijkheden van zo'n stuk bosgrond, maar die bleken te beperkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bos van 1,25 euro heb ik ook al gezien. Dus niet te veel haast hebben.

Verder is er geen overdrachts belasting verschuldigd.

kan brandhout opleveren.....

zet er een schaftkeet/pipowagen op. Of een zeecontainer die een kelder vebergd.

in zeist waren er stieken een paar zeecontainers ingegegraven waar een verboden teelt plaats vond :rolleyes:

ik zie wel wat mogelijkheden (zonder wiet hoor).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
Hallo allemaal het schijnt zo te zijn dat je een stuk bos kan kopen, in mijn optiek is het niet echt duur, maar je moet het geld wel hebben liggen.

Daarnaast is mijn vraag of iemand van jullie weet of je alles met dat stuk grond kan/mag doen... Het lijkt mij niet dat je daar een heel huis met zwembad enz mag gaan bouwen, ook hier hebben ze bestemmingsplannen toch? Maar mag een blokhut wel? Zou het iets zijn om met een stuk of 10man een stuk grond te kopen? Voor €4,900 heb je al 2.683m2 bos zie link onderaan.. Zou wel ideaal zijn, kan je meteen beginnen met je moestuin en je kleine gemeenschap.. Hoe zien jullie dit?

 

http://m.marktplaats.nl/a/huizen-en-kamers/kavels-en-percelen/a1003494484-uw-eigen-bos-een-belastingvrije-natuurlijke-investering.html?c=c3c3a3fd9c3e4c9081be58a8ffe91384&previousPage=lr

 

Als er een bunker onder dat bos ligt doe ik mee :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
Ja maar dat mag dus niet en al zou je dat stiekem willen doen... Een bunker krijg je niet ongezien in de bossen ... Maar als jij alternatieven weet .. Let me know

 

Ik weet genoeg bunkeralternatieven, maar dat soort oplossingen is niet voor iedereen even geschikt...

 

 

Bunkerprepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
Vertel vertel je maakt me nieuwsgierig

 

Niets spannends. De een zoekt een zo maximaal mogelijk ingerichten BOB, anderen zoeken een zo maximaal ingerichte BOL, en sommigen gaan daarbij een flink aantal stappen verder en zoeken het meer in 'hardened structures'.

Op zich is er voor ieder van deze aanpakken iets te zeggen, en... bij elk van die initiatieven hoort een eigen referentiekader en prijsplaatje.

 

 

Bunkerprepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Ja maar dat mag dus niet en al zou je dat stiekem willen doen... Een bunker krijg je niet ongezien in de bossen ... Maar als jij alternatieven weet .. Let me know

 

jawel hoor... betonbak per betonbak... ijzerstaaf per ijzerstaaf... duurt lang maar het kan wel :p

 

ik zou eerder naar BE uitwijken.. vind ikm mooier en naar mijn mening krijg je meer??? (laat een Belg me hierop terug komen???)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast Heksenboot
Je mag er helemaal niets hooguit een boom omhakken on het bij te houden, heb nog 10.000 m² in de familie zitten. Misschien komt het nog eens van pas

 

Maak een houtwal, begroeit met bramen en wilde rozen, als natuurlijke afrastering.

Plant aardperen, e.d.

 

Sja, dat groeit nou eenmaal zo..... :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
jawel hoor... betonbak per betonbak... ijzerstaaf per ijzerstaaf... duurt lang maar het kan wel :p

 

ik zou eerder naar BE uitwijken.. vind ikm mooier en naar mijn mening krijg je meer??? (laat een Belg me hierop terug komen???)

 

Zandzakken mensen, zandzakken.. :)

@Zinzzy

 

 

http://preppers.nl/forum/threads/4223-Zandzakken?highlight=zandzakken

Link naar reactie
Delen op andere sites

in het bos is een boom hut het meest zinnig van je kan hebben. je kun een paar bouwen ,verbinden met ziplijn . is ook erg goed te camoufleren en zoals @Heksenboot zeg ,je begin een bostuin ,andere zie niet dat dat eetbare planten zijn.en brammen geven inderdaad een prima beschreming tegen ongewens bezoek.lekkere champignons en hazelnoot ,hum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Containertje ingraven lijkt me het eenvoudigste. Mag niet maar wie maalt er om. Als 't in België is kan ik zowel zorgen voor container als kraan.

 

Nee, zandakken-architectuur is het eenvoudigst.

Nogal een maat-verschil hee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee er zit een camping naast dus het zal wel niet mijn opa heeft het 30 jaar geleden gekocht om openhaard hout te hebben, ik weet wel dat er helemaal niets mag al moest mijn oma wel jaarlijks toestemming geven zodat mensen er mochten wandelen, daar kreeg je een vergoeding voor. Je mag het bijhouden maar niet zo dat je alle bomen in 1 keer omhakt. Maar de laatste keer dat er iemand een boom heeft omgehakt daar is 15 jaar geleden. Kun je dat verhaal van een paar jaar terug nog herinneren van de man die valkuilen met pinnen in het bos groef. In dat bos is het. En dat mocht ook al niet, kortom Nederlandse bossen zijn niet echt preppergeschikt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...