Ga naar inhoud
GENEGEERD

Het Prepper Certificaat


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Gast Heksenboot
Natuurlijk, de meeste stemmen gelden, toch?

 

Brrr, vreemde methode. Bij mij werken logica, argumenten en gevoel altijd het lekkerste. Maar succes dan, ben benieuwd wat het wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 168
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik baal ervan als anderen het het zo goed kunnen verwoorden wat ik al wou zeggen :p ik zeg nee want zo worden de preppers onderling in hokjes gestopt en dat is dus net wat IK niet wil ...ow jij heb meer kennis van scheikunde? nou ga maar daar staan boven hamster, als SHTF gebeurt weet je heel gauw wat je aan elkaar hebt en ga je niet eerst zwaaien met een papiertje van hey ik heb certificaat 2 en hij 1 dus ik ben eerst aan de beurt raak altijd beetje opgewonden als ik zoiets lees dus mensen lees mijn commetaar ook tussen de regels door

zoals roel al zegt hoe zouden onze voorouders dat gedaan hebben knotsen met nummers???

 

 

Leuk idee, allleen hoe ga je om met de vele verschillende redenen om te preppen?

 

Als ik prep voor een zombie attack zal ik andere vaardigheden willen hebben dan dat ik vrees voor een nuclair disaster. En als ik bang ben dat de dijken het begeven zal ik wellicht ook willen dat ik kan zwemmen, terwijl dat als ik in de Ardennen woon veel minder van toepassing is. Bij een bugout in het bos heb ik ook weer andere skills nodig dan een bugin in mijn bunker.

 

Wat kan ik ermee "winnen"? Het moet in ieder geval meerwaarde hebben toch? Kan ik alleen maar overleven als ik level 3 geheel behaald heb. Ga ik dan niet achteruitleunen omdat me toch niets meer kan gebeuren volgens mijn diploma?

 

Wordt ik -als ik geen perpp diploma's heb- niet toegelaten tot PH?

 

Wie bepaalt of ik goed genoeg ben? Is de allerbeste houtsnijder de maatstaf, of bepaalt een forumprepper die wel een figuurtje kan snijden of ik mijn houtsnijdiploma mag ontvangen.

 

Krijgen we straks geen concurrentiestrijd want jij kunt er niets van omdat je nog geen diploma hebt. Is mijn menig/idee op het forum minder/niets waard als ik niet ben geaccrediteerd?

 

En lijdt die strijd ons dan niet af voor onze basis waarom we überhaupt op dit forum zijn gekomen?

 

Zomaar wat gedachten die door mijn hoofd gaan ;)

 

Hoe zouden onze ongeletterde voorouders geprept hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brrr, vreemde methode. Bij mij werken logica, argumenten en gevoel altijd het lekkerste. Maar succes dan, ben benieuwd wat het wordt.

 

Als er genoeg draagvlak voor een idee is, dan kan deze gerealiseerd worden. En aan de reacties te zien, is er weinig draagvlak voor het idee van de certificaten. Of bedoel je wat anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

kom ik weer om de hoek sorry geert en eventuele anderen voor mij is er geen concurentie mocht ik jou tegen komen in een SHTF en je kunt sneller een vuurtje maken dan ik zie ik dat niet als concurentie maar als gemak das mooi kan ik me bezig houden met andere dingen ik hoef ook zonodig niet hogerop te komen ik weet wat ik kan en als een andere prepper daar niet mee kan leven so be it

Volgens mij komt er dan een concurrentie strijd om steeds hoger op te willen komen . En gaan er graden komen zo als in het leger . Ik ben wel te vinden voor een herkenningsteken onder de preppers wat hun specialiteit is maar een certificaat over wat je kan of moet kunnen neen .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind dit zo pieper de piep(.....censuur....) idoot plan waarom je skills op papier zetten waarom certificaten zoals iemand anders al zei straks ook niet meer welkom op het forum omdat je geen certificaat hebt ....AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEERRRRRRRGGGG.

 

haha rustig aan @hamster, het is maar een idee zoals ik al aangaf. En ideeën zijn ervoor om over te praten toch? Vind je het idee helemaal niks, dan is dat je goedrecht. Alleen krijg ik het idee dat je op ontploffen staat, of zit ik er ver naast?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind dit zo pieper de piep(.....censuur....) idoot plan waarom je skills op papier zetten waarom certificaten zoals iemand anders al zei straks ook niet meer welkom op het forum omdat je geen certificaat hebt ....AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEERRRRRRRGGGG.

 

We snappen je punt, maar om zo een punt te maken @hamster zegt ook iets over je als persoon. Ik zou los van wel of geen certificaat, zo'n persoon ook liever niet dan wel naast me hebben. @Cyberbeer heeft een plan, of je er mee eens bent of niet, gewoon nee is ook een antwoord.

Respect is zo belangrijk naar elkaar en kom je ook verder mee. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

We snappen je punt, maar om zo een punt te maken @hamster zegt ook iets over je als persoon. Ik zou los van wel of geen certificaat, zo'n persoon ook liever niet dan wel naast me hebben. @Cyberbeer heeft een plan, of je er mee eens bent of niet, gewoon nee is ook een antwoord.

Respect is zo belangrijk naar elkaar en kom je ook verder mee. :D

 

Niet ontploffen met dit mooie weer.:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal gewoon wat van die Medailles van de Hema, kosten twee euro, dan heb je er vijf, goud plastic, mooi lintje in de Hollandse driekleur, Winner op de voorkant. Maar....

 

Het idee is leuk, de uitvoering praktisch moeilijk en zoals sommigen aangeven ook onwenselijk. Ik heb een acht voor ehbo, maar misschien maar een vijf voor mijn diploma onderhoud voertuig. Fikkie stoken een negen (jaja, lid van de natte bospad vlam beweging) en een vier voor zelf verdediging. Ik kan wel hele stoere dingen typen vanachter mijn PC....telt dat ook?

 

Overigens wil ik wel van die badges van bier dopjes op mijn tenue als ik toch mocht slagen voor het één of ander....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hamster @Cyberbeer ik ga me niet mengen in jullie discussie :p maar ik denk dat voor beiden wat te zeggen is , het is goed om elkaar dingen te leren die handig kunnen zijn

.dingen als Improvisatie en creatief denken bijvoorbeeld kun je op elk probleem loslaten . Om er een crertificaat aan dit soort dingen te hangen is wel erg ver gezocht . Er zijn natuurlijk al survival scholen

(maar die insteek is anders als bij een shtf situatie want bij deze laatste komt er niemand je redden dan mag je het zelf doen ) dus een draagvlak zal er zeker zijn maatschappelijk gezien

wil je er geld mee verdienen ga je gang ik doe daar niet aan mee . Ik wil graag iedereen helpen maar niet op zo'n manier en ik ben het met hamster eens dat je mensen in hokjes gaat plaatsen

iets wat niet erg slim is denk ik en niet hoort

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

het "prepperwereldje"is ook juist een manier om even weg te komen van de wereld van papiertjes en regels, het is een wereld waar ervaring en leiderschap telt en dit valt zeer moeilijk te vertalen naar een diploma/certificaat verder zie ik het echte nut er niet van in ja misschien het diploma als tondel gebruiken Post-SHTF.

 

ik moet wel zeggen dat het idee om mede preppers te herkennen mij wel erg aantrekt, misschien op dat idee verder gaan.

 

Gr. Myronprps

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal gewoon wat van die Medailles van de Hema, kosten twee euro, dan heb je er vijf, goud plastic, mooi lintje in de Hollandse driekleur, Winner op de voorkant. Maar....

 

Het idee is leuk, de uitvoering praktisch moeilijk en zoals sommigen aangeven ook onwenselijk. Ik heb een acht voor ehbo, maar misschien maar een vijf voor mijn diploma onderhoud voertuig. Fikkie stoken een negen (jaja, lid van de natte bospad vlam beweging) en een vier voor zelf verdediging. Ik kan wel hele stoere dingen typen vanachter mijn PC....telt dat ook?

 

 

 

Overigens wil ik wel van die badges van bier dopjes op mijn tenue als ik toch mocht slagen voor het één of ander....

 

 

Uiteindelijk doe je alles toch voor jezelf of je gezin.:) dus mooie verhalen, nee denk niet dat het vuurtje harder gaat branden haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zullen vast en zeker wel dingen tussen zitten die jij beter kunt als ik en zo hoort het ook zo blijft er een evenwicht en een evenwicht zal door certificaatjes verstoord worden

@hamster dat wij nooit concurrenten gaan worden staat als een paal boven water . Ik weet heel goed wat jij met uw vaardigheid en kennis betekent voor dit forum . Dat zal ik u nooit nadoen .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

jan ik heb @Cyberbeer nooit op de persson aangevallen zal dat zeer zeker ook niet doen, dat ik het niet eens ben met zijn standpunt mag best gezegt worden en ja ik ben geen persoon die fluwelen handschoenen aan heeft ik respecteer ieder zijn mening , maar jan omdat mijn mening anders wil niet zeggen dat ik geen respect hebt voor iemand die iets post op het forum.

We snappen je punt, maar om zo een punt te maken @hamster zegt ook iets over je als persoon. Ik zou los van wel of geen certificaat, zo'n persoon ook liever niet dan wel naast me hebben. @Cyberbeer heeft een plan, of je er mee eens bent of niet, gewoon nee is ook een antwoord.

Respect is zo belangrijk naar elkaar en kom je ook verder mee. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee ik sta niet op ontploffen hoor ik heb er een giga hekel aan om in een hokje geplaatst te worden , en ja soms trek ik wat te hard van leer @Heksenboot zei laatst nog 123456789 etc etc etc :p maar ik ben alweer helemaal zennn er wordt opeens ook gesproken over een herkenings teken voor preppers Tip uit de geschiedenis.... waarom draagt kader van defensie in oorlogstijd geen herkening? antw: het is beter om in de massa op te gaan dan herkend te worden ...snap je mij nu ?

haha rustig aan @hamster, het is maar een idee zoals ik al aangaf. En ideeën zijn ervoor om over te praten toch? Vind je het idee helemaal niks, dan is dat je goedrecht. Alleen krijg ik het idee dat je op ontploffen staat, of zit ik er ver naast?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Off topic: Een woord als "onzin" draagt een persoonlijke mening in zich. Als we dan toch een mening geven hou het dan dicht bij jezelf door te zeggen "ik zie er niets in" ipv een idee compleet te diskwalificeren. Woordkeuze is erg belangrijk om een discussie open te houden.

 

On topic: living is learning, learning is living and then we pass it on. Dat vind ik ook het interessantste aspect van het voorstel van @Cyberbeer. In certificaten en rangordes zie ik ook niets. Wel een interessant aspect kan zijn dat als iemand op het forum een tip geeft er enig inzicht mogelijk is in het ervarings- en kennis niveau van die persoon. Iedereen kan wel zo veel roepen maar wat is de info waard? Aan de andere kant, als er beweringen worden gedaan die niet deugen zal over het algemeen er wel een discussie ontstaan die fouten corrigeert. Ik leer vaak ook erg veel van de verschillende argumenten die mensen aandragen omdat het vaak zienswijzen laat zien waar je zelf nooit opgekomen was. Dus: in combinatie met de SC en bijeenkomsten, de wiki en de discussies op het forum zijn we misschien al waar we willen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is iedereen het er wel mee eens dat het handig kan zijn alle vaardigheden die een prepper kan bezitten op te noemen ?

 

Dat wil ik graag even weten nu.

 

Dan moeten we eerst definiëren wanneer kennis precies een vaardigheid genoemd kan worden :)

Ik heb bijvoorbeeld weinig praktijk ervaring maar begrijp echt wel een beetje hoe ik vuur moet maken met een firesteel of een basic lean to moet bouwen en ook ken ik een paar manieren om water te zuiveren.

Dat is volgens mij ook het hele punt van het oorspronkelijke onderwerp --> hoe kwalificeer je kennis en vaardigheden.

 

Edit: oh wacht, ik kan je vraag ook anders interpreteren...ja het kan handig zijn alleen lijkt het een lijst zonder einde want alles kan wel handig zijn. Van basic shelter bouwen, begrip hebben van micro klimaat tot medische vaardigheden tot metaal bewerking tot auto techniek tot militaire tactiek tot het uithoudingsvermiogen van een top sporter enz enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...