Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat zit er in jouw BOB ?


Amber

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@prepass, het is zinloos. Ik snap dat je het probeert maar het levert niets op. Je bent niet de eerste die het probeert, en vermoedelijk ook niet de laatste. Ik denk dat bij @homerun, meer dan wat ook, vooral een aantal levensjaren en bijbehorende ervaring ontbreekt. Maar ja, dat valt niet te preppen. Homerun, dat bedoel ik niet lullig maar je lijkt me erg jong.

Krijgen we weer het zelfde verhaal. Ik probeer alleen maar te zeggen. Dat ik niks in mijn BOB weg ga doen.

maar blijkbaar is dat bij sommige in het verkeerde keelgat geschoten.

 

Mvg homerun

 

Mvg homerun

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijgen we weer het zelfde verhaal. Ik probeer alleen maar te zeggen. Dat ik niks in mijn BOB weg ga doen.

maar blijkbaar is dat bij sommige in het verkeerde keelgat geschoten.

 

 

Mvg homerun

 

Je vraagt om tips maar wanneer deze worden gefundeerd zijn het oogkleppen op en geen zin in discussie.

 

Geen probleem met je jonge leeftijd maar de meesten hebben ook geen inzicht ivm je achtergrond.

 

Het rationeel en vooral veilig en nuttig denken dat meer eigen is aan een oudere leeftijd en wordt hier buiten de kosten van je internetverbinding gratis gegeven, om dan tegen schenen te gaan schoppen, mja moet je ook schrikken dat op een gegeven moment niemand meer raad en tips gaat geven.

 

Als je alles in meervoud gaat meesleuren in je rugzak en er staat plots iemand gewapend voor je die letterlijk in je onderbroek zet... daar al aan gedacht?

 

betreft voeding zal ik als middel-oude bemoeial nog een tip geven (indien je geen notenallergie hebt) :

 

-500 cashewnoten van de lidl is op zich goed voor meer dan 3000 cal, boullion, suiker, een paar snickers en wat maggie noodles uit de action van 39 cent per stuk en je hebt voor minder dan 20 euro en minder dan 1.5 kg aan eten bij voor enkele dagen.. met 2000 cal per dag kom je ruim toe want meer proteïnen betekend ook meer water nodig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vraagt om tips maar wanneer deze worden gefundeerd zijn het oogkleppen op en geen zin in discussie.

 

Geen probleem met je jonge leeftijd maar de meesten hebben ook geen inzicht ivm je achtergrond.

 

Het rationeel en vooral veilig en nuttig denken dat meer eigen is aan een oudere leeftijd en wordt hier buiten de kosten van je internetverbinding gratis gegeven, om dan tegen schenen te gaan schoppen, mja moet je ook schrikken dat op een gegeven moment niemand meer raad en tips gaat geven.

 

Als je alles in meervoud gaat meesleuren in je rugzak en er staat plots iemand gewapend voor je die letterlijk in je onderbroek zet... daar al aan gedacht?

 

betreft voeding zal ik als middel-oude bemoeial nog een tip geven (indien je geen notenallergie hebt) :

 

-500 cashewnoten van de lidl is op zich goed voor meer dan 3000 cal, boullion, suiker, een paar snickers en wat maggie noodles uit de action van 39 cent per stuk en je hebt voor minder dan 20 euro en minder dan 1.5 kg aan eten bij voor enkele dagen.. met 2000 cal per dag kom je ruim toe want meer proteïnen betekend ook meer water nodig...

Ik ben wel open voor tips. Maar nog een keertje dan ik ga niks uit mijn BOB halen van wat er al in zit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben wel open voor tips. Maar nog een keertje dan ik ga niks uit mijn BOB halen van wat er al in zit

 

Je vraagt om de mening van mensen die, qua leeftijd, je vader of misschien zelfs wel je opa zouden kunnen zijn. Als zij dan hun mening geven ("haal wat van die overbodige items uit je BOB"), en jij besluit daar niets mee te doen ("ik ga niks uit mijn BOB halen") dan heeft het dus weinig zin om je tips te geven. Dat is dan ook wat ik stelde in post #25, wat dus door jou bevestigt wordt.

 

Begrijp me goed, je moet vooral doen waar je zelf zin in hebt, maar als je weigert om goed advies op te volgen, moet je niet raar opkijken als je op een dag geen advies meer krijgt.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vraagt om de mening van mensen die, qua leeftijd, je vader of misschien zelfs wel je opa zouden kunnen zijn. Als zij dan hun mening geven ("haal wat van die overbodige items uit je BOB"), en jij besluit daar niets mee te doen ("ik ga niks uit mijn BOB halen") dan heeft het dus weinig zin om je tips te geven. Dat is dan ook wat ik stelde in post #25, wat dus door jou bevestigt wordt.

 

Begrijp me goed, je moet vooral doen waar je zelf zin in hebt, maar als je weigert om goed advies op te volgen, moet je niet raar opkijken als je op een dag geen advies meer krijgt.

Ja maar dan krijg ik haal je voedsel in blik eruit en vervang het door boelion blokken ik snap dat het lichter is maar voor de rest heeft het min punten.

Maar dat is mijn menig.

 

Mvg homerun

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan schrijf je dat je maat @survivallaar eigenwijs en koppig is en niks van goede raad wil aannemen, maar jij kan er ook wat van.

Samen zijn jullie een sterk team @homerun.:cool: Allebei koppig en eigenwijs.

 

p.s.: wie zijn mening niet bijstelt, heeft zelden wat geleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepass, het is zinloos. Ik snap dat je het probeert maar het levert niets op. Je bent niet de eerste die het probeert, en vermoedelijk ook niet de laatste. Ik denk dat bij @homerun, meer dan wat ook, vooral een aantal levensjaren en bijbehorende ervaring ontbreekt. Maar ja, dat valt niet te preppen. Homerun, dat bedoel ik niet lullig maar je lijkt me erg jong.

 

Ik snap even het punt niet, er wordt toch door @homerun aangegeven dat een aantal zaken die erin zitten redundant zijn en juist om die reden? Zelf heb ik in mijn BOB ook bijvoorbeeld een zaklamp (batterijen), zaklamp (opwindbaar / solar), hoofdlamp en break lights.. Lijkt me niets mis mee. De reden dat ik geen 2 slaapzakken heb of meerdere paar schoenen lijkt mij evident.

 

Regel: 1 is 0, 2 = 1, 3 = 2 ? (Staat bij sommigen zelfs als quote)

 

Een goed punt wel is het gewicht van het voedsel, dat zou eventueel minder kunnen door het te vervangen door gevriesdroogd eten. Wel met @homerun eens dat bouillon blokjes nou niet echt een 1 op 1 vervanging is voor echte pakken soep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben wel open voor tips. Maar nog een keertje dan ik ga niks uit mijn BOB halen van wat er al in zit

 

 

Jouw goed recht maar dan stopt het van mijn kant betreft tips geven.

 

Ik zelf en waarschijnlijk nog anderen gooien wekelijks zo niet maandelijks eens alles uit de BOB om alles te controleren en een effectievere samenstelling te maken.

Als jij 3 tools wil zeulen die waarschijnlijk zullen falen, voedsel die veel plaats innemen en daarbovenop nog eens zwaar zijn en van ander materiaal nog tig in aantal meeneemt... voor die ruimte en gewicht kan je andere zaken toevoegen, dat is wat mensen je willen meegeven. Als je dit niet wil snappen bevestig je mensen hun vooroordeel op het gebrek aan maturiteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap even het punt niet, er wordt toch door @homerun aangegeven dat een aantal zaken die erin zitten redundant zijn en juist om die reden? Zelf heb ik in mijn BOB ook bijvoorbeeld een zaklamp (batterijen), zaklamp (opwindbaar / solar), hoofdlamp en break lights.. Lijkt me niets mis mee. De reden dat ik geen 2 slaapzakken heb of meerdere paar schoenen lijkt mij evident.

 

Regel: 1 is 0, 2 = 1, 3 = 2 ? (Staat bij sommigen zelfs als quote)

 

Een goed punt wel is het gewicht van het voedsel, dat zou eventueel minder kunnen door het te vervangen door gevriesdroogd eten. Wel met @homerun eens dat bouillon blokjes nou niet echt een 1 op 1 vervanging is voor echte pakken soep.

Ja, vind ik ook en ij zal eens kijken voor gevriesdroogd eten.

Maar die boelion blokjes is en blijft water met een kleur en smaak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vraagt om de mening van mensen die, qua leeftijd, je vader of misschien zelfs wel je opa zouden kunnen zijn. Als zij dan hun mening geven ("haal wat van die overbodige items uit je BOB"), en jij besluit daar niets mee te doen ("ik ga niks uit mijn BOB halen") dan heeft het dus weinig zin om je tips te geven. Dat is dan ook wat ik stelde in post #25, wat dus door jou bevestigt wordt.

 

Begrijp me goed, je moet vooral doen waar je zelf zin in hebt, maar als je weigert om goed advies op te volgen, moet je niet raar opkijken als je op een dag geen advies meer krijgt.

Maar ik mag toch ook mijn eigen menig hebben:mad:.

En ik vind dat boelion blokjes water met een smaakje is punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En tering.... wat heb ik al een paar keer in de kou/regen/sneeuw goddelijk zitten genieten en mezelf weer voelen opleven van "water met een smaakje"

Als ik eraan terug denk krijg ik spontaan weer trek... de keren dat je bij min 20 je thermos snachts pakt om een paar slokken vloeibare warmte naar binnen te krijgen.... hemels!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik zie ook dat er veel gezeikt wordt over mijn leeftijd. en daarna komt meestal dat de achtergrond niet bekend is.

En ze niet weten hoe ik ben.

Dus ik dacht laten we wat vertellen iver die jonge homerun.

Dus:

Uhm ik ben minderjarig.

Mijn ouders zijn gescheiden.

Ik leef met mijn ma, broer, hond, konijn.

Ik haal voornamelijk goede cijfers op school( alleen rekenen niet)

Ik ben een gematigde prepper.

Mijn hobbies zijn:

Preppen

Survival

Zo,n beetje alles wat met het leger heeft te maken

Atletiek

Hardlopen

Ik krijg een gedeelte van de kinder bijslag dat is mijn zakgeld

Dat was het wel zo,n beetje.

En wie daar problemen mee heeft heeft pech.

Ik wil hier niet veder op in gaan.

 

En andere tips zijn welkom. (Die niet over boelion blokjes).

Link naar reactie
Delen op andere sites

En tering.... wat heb ik al een paar keer in de kou/regen/sneeuw goddelijk zitten genieten en mezelf weer voelen opleven van "water met een smaakje"

Als ik eraan terug denk krijg ik spontaan weer trek... de keren dat je bij min 20 je thermos snachts pakt om een paar slokken vloeibare warmte naar binnen te krijgen.... hemels!

 

Eindelijk een beetje waardering voor de basis. :) een handvol noten er bij, beetje noodels of rijst of couscous en hup een kopje voedsel van bijna 900 cal

Link naar reactie
Delen op andere sites

En tering.... wat heb ik al een paar keer in de kou/regen/sneeuw goddelijk zitten genieten en mezelf weer voelen opleven van "water met een smaakje"

Als ik eraan terug denk krijg ik spontaan weer trek... de keren dat je bij min 20 je thermos snachts pakt om een paar slokken vloeibare warmte naar binnen te krijgen.... hemels!

 

Dat een dergelijke aanvulling in een BOB zoals bouillon blokjes, koffie, thee, cup-a-soup oid goed is en een opkikker voor het moraal ben ik helemaal met je eens. Het is echter geen vervanging voor een maaltijd zoals @homerun ook terecht opmerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat een dergelijke aanvulling in een BOB zoals bouillon blokjes, koffie, thee, cup-a-soup oid goed is en een opkikker voor het moraal ben ik helemaal met je eens. Het is echter geen vervanging voor een maaltijd zoals @homerun ook terecht opmerkt.

 

Ik schrijf nergens dat het een vervanger is toch..... ik schrijf hoe heerlijk een bouillon blokje kan zijn... oftewel je kan zomaar een heerlijke ervaring hebben van een bouillon blokje...mits je deze mee heb natuurlijk.

 

ik lees inmiddels termen als gezeik ed en dat er niet meer over bouillonblokje gesproken wenst te worden.... dus ik geloof het wel suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik zelf een leuke vind kun je een beetje koken ?

als je zelf een soep maakt en met zo weinig water dat je het met mes en vork kunt gaan eten hoef je later alleen maar wat water toe te voegen.

op die manier spaar je het gewicht van vocht uit en heb je een goede basis zeker met wat brood

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schrijf nergens dat het een vervanger is toch..... ik schrijf hoe heerlijk een bouillon blokje kan zijn... oftewel je kan zomaar een heerlijke ervaring hebben van een bouillon blokje...mits je deze mee heb natuurlijk.

 

ik lees inmiddels termen als gezeik ed en dat er niet meer over bouillonblokje gesproken wenst te worden.... dus ik geloof het wel suc6

Ja maar voor minn moraal heb ik tgee bij me.

Die was ik vergeten op teschrijven sorry mijn fout

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat we binnen deze thread maar 1,5 pagina on-topic kunnen blijven en daarna vervallen in kinderachtig welles-niettus gedrag.

 

Volgens mij staan er op dit forum al zat goede bepakkingslijstjes voor BOBs. En als je het daar dan niet mee eens bent, lekker belangrijk! Trek je eigen plan, doe je eigen ding zoals jij denkt dat het goed is. Het zal mij jeuken.

 

Los daarvan staat mijn persoonlijke mening dat ik vind dat het forum wordt overspoeld met kinderen die het allemaal wel weten. Jammer vind ik dat en getuigd van de verwaarloosde sociale omgangsnormen.

 

Gellukkig zitten er zo nu en dan nog nuttige posts tussen waar ik wat aan heb. Anders had ik dit forum al een tijd geleden verlaten.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vraagt om tips maar wanneer deze worden gefundeerd zijn het oogkleppen op en geen zin in discussie.

 

Geen probleem met je jonge leeftijd maar de meesten hebben ook geen inzicht ivm je achtergrond.

 

Het rationeel en vooral veilig en nuttig denken dat meer eigen is aan een oudere leeftijd en wordt hier buiten de kosten van je internetverbinding gratis gegeven, om dan tegen schenen te gaan schoppen, mja moet je ook schrikken dat op een gegeven moment niemand meer raad en tips gaat geven.

 

Als je alles in meervoud gaat meesleuren in je rugzak en er staat plots iemand gewapend voor je die letterlijk in je onderbroek zet... daar al aan gedacht?

 

betreft voeding zal ik als middel-oude bemoeial nog een tip geven (indien je geen notenallergie hebt) :

 

-500 cashewnoten van de lidl is op zich goed voor meer dan 3000 cal, boullion, suiker, een paar snickers en wat maggie noodles uit de action van 39 cent per stuk en je hebt voor minder dan 20 euro en minder dan 1.5 kg aan eten bij voor enkele dagen.. met 2000 cal per dag kom je ruim toe want meer proteïnen betekend ook meer water nodig...

Bedankt voor de tip van de noodles en suijer die ga ik er ecgt instopen.

Alvast bedankt

 

Mvg homerun

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...