Ga naar inhoud
GENEGEERD

Geen B-rijbewijs toch maar BOV gekocht


Mecanical Dog

Aanbevolen berichten

Ik heb een toyota corolla uit 1994 als BOV want het is de enige auto die ik heb. Maar dat neemt niet weg dat ik nu al 6 jaar gemiddeld 3 x per jaar een kaartje onder mijn ruitenwisser heb met de vraag of ik hem wil verkopen. Ik heb zo'n gast wel eens gebeld en al die dingen gaan naar Afrika. Dat is dan ook wel te merken als ik naar een sloop ga voor onderdelen, je vindt ze bijna nooit of ze zijn volledig gestript.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Nee uw post geeft een toevoeging kom op zeg ik heb een paar ouders en daar lijkt u totaal niet op.

 

Je had er misschien iets van kunnen leren, volwassen worden heet dat! Blijkbaar is het moeilijk on topic te blijven voor je en mensen met respect te behandelen. je intenties op dit forum zijn direct duidelijk.. ik probeer niet een van je ouders na te spelen, dat is je eigen getrokken conclusie. wellicht zeggen normen & waarden je iets? We zijn hier niet om elkaar af te zeiken zoals je in je vorige post deed.. behandel een ander zoals jezelf behandeld wil worden. nuff said

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Belgisch sprookjes land kan je B rijbewijs kwijt zijn en je C nog houden om TIJDENS de

door de werkgever te bepalen WERKUREN nog vrachtwagen te kunnen rijden.

Met de fiets mag je dan ook niet meer rijden trouwens. Belgie, het sprookjesland van Europa.

 

On topic: Ik begrijp niet dat een bug out vehikel op benzine rijdt... dan kies je toch diesel als je kan?

 

1 rijd niet graag met diesel

2 wood gasifire on eindig veel brandstof

3 diesel stinkt

4 ik ben niet van plan om kopje onder te gaan met mijn BOV dus heb ik niet echt een diesel nodig (dit is ook mogelijk met een benzine mits je de juiste aanpassingen maakt)

5 frituurolie blijft niet bestaan en waar ga je dan op rijden met een diesel ? ik kap een boom om en toeter lekker verder ^^ +bio diesel moet je nog altijd maken heb je niet alles rijd je diesel ook niet.

6 ik ben gewoon een benzine man men ouders rijden ook al heel men leven met benzine heb leren rijden op benzine en ik zal na de shtf nog steeds rijden met een benzine =p

7 (veel mensen zullen mij nu gek verklaren) ik vind een benzine gemakkelijker om aan te sleutelen als een diesel (dit is mijn mening ik weet dat er zwart op wit staat geschreven dat diesel simpelere mechaniek heeft voor mij dus niet =D)

 

@666Viper666 nu hoor je het van een ander ik woon dus in het sprookjesland Belgie ^^ neen dat noemt hier broodroof de rechter mag niet zorgen dat ik geen geld meer verdien. ik ben banden monteur ik ben nog al geregeld op depannage( moest ik ooit een boek schrijven zou het zijn hoe monteer en demonteer ik banden in tijdens een shtf). die gekke naast het autostrade die daar een camion band liggen te vervangen terwijl het verkeer 50cm achter hun door scheurt zonder te remmen, awel ik ben een van die gekken ;D

 

en als laatste 666viper666 ik had het leuk gevonden dat je nu nog je mening gaf over mijn BOV want dat heb je nog steeds niet gedaan :D

 

mvg MD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee uw post geeft een toevoeging kom op zeg ik heb een paar ouders en daar lijkt u totaal niet op.

 

Hebben je ouders je ook niet geleerd je eerst even netjes voor te stellen als je nieuw bent? en netjes praten tegen volwassenen is je waarschijnlijk ook niet geleerd. Dan heb je ook geen schuld, maar probeer dan wat op te steken als mensen iets delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de keuze van een benzine motor voor een BOV door @Mecanical Dog heeft inderdaad veel voordelen.

 

Het sleutelen is inderdaad eenvoudiger en op langere termijn toch duurzamer. Kijk eens naar de echte oldtimers van 40 jaar en ouder zijn altijd benzine motoren.

 

Vergis je niet op de reparatie's op oudere diesels, kijk maar naar de Diesel-brandstofpomp van Ford ( ook andere merken) na 10 jaar of meer zijn ze op, toch zo'n 800 euro kosten en voor een oudere Ducato bus is een paar duizend euro al gauw de prijs voor vervanging van de brandstofpomp; zefls al bij lekkage hoge kosten (vervanging) mag dus niet bij de APK keuring terwijl de motor wel funcioneert.

 

Ook de diesels met Turbo (steeds meer auto's hebben dit) zijn de turbo's ook slijtage gevoelig en zorgen voor hoge kosten.

Ook dure onderdelen zijn de verstuivers, komen ook aan de beurt.

 

De oudere diesel motoren van Mercedes zijn wel weer onverwoestbaar wel op tijd olie verversen.

 

 

@Mecanical Dog

Waarom gaan veel belgische bestuurders "kleven" als ik 80 rij op een buitenweg, bij een landgenoot (B) doen ze dat niet is mij opgevallen.

En wat is betekenis van een rauw ei tegen de voorruit aangooien vanuit een rijdende auto die je tegemoet komt en nog nooit eerder heb gezien in een

onbekende omgeving dus waar ik nog nooit eerder ben geweest.

Als prepper had ik gelukkig veel water en zeep bij me om de ruit te wassen, het is wel plak rotzooi dus als je niet snel schoonmaakt zie je niets meer.:p

Zit je in de Ardennen? kom ik nog wel eens:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 rijd niet graag met diesel

Diesel rijdt prettiger want meestal meer NM's dus luier rijden

 

2 wood gasifire on eindig veel brandstof

Suc6 met de ombouw.

 

3 diesel stinkt

Haha, je moet er ook niet aan gaan ruiken.

Als je er i.p.v. diesel wat anders in stopt maak je de oliesheiks niet blij en ruikt het prettiger.

En stel je diesel eerst eens goed af. Wolkloos rijden is prima mogelijk.

 

4 ik ben niet van plan om kopje onder te gaan met mijn BOV dus heb ik niet echt een diesel nodig (dit is ook mogelijk met een benzine mits je de juiste aanpassingen maakt)

Huh?

 

5 frituurolie blijft niet bestaan en waar ga je dan op rijden met een diesel ? ik kap een boom om en toeter lekker verder ^^ +bio diesel moet je nog altijd maken heb je niet alles rijd je diesel ook niet.

Biodiesel is niet nodig.

Op puur spul rijdt het prima.

Ook gefilterd en gebruikt puur spul rijdt prima.

Hoeveel bomen heb je nodig voor 10 KM? Dus hoeveel parkjes moeten om?

 

6 ik ben gewoon een benzine man men ouders rijden ook al heel men leven met benzine heb leren rijden op benzine en ik zal na de shtf nog steeds rijden met een benzine =p

Ik zie hier geen argument.

 

7 (veel mensen zullen mij nu gek verklaren) ik vind een benzine gemakkelijker om aan te sleutelen als een diesel (dit is mijn mening ik weet dat er zwart op wit staat geschreven dat diesel simpelere mechaniek heeft voor mij dus niet =D)

Ik zie hier geen argument.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mecanical Dog

Waarom gaan veel belgische bestuurders "kleven" als ik 80 rij op een buitenweg, bij een landgenoot (B) doen ze dat niet is mij opgevallen.

En wat is betekenis van een rauw ei tegen de voorruit aangooien vanuit een rijdende auto die je tegemoet komt en nog nooit eerder heb gezien in een

onbekende omgeving dus waar ik nog nooit eerder ben geweest.

Als prepper had ik gelukkig veel water en zeep bij me om de ruit te wassen, het is wel plak rotzooi dus als je niet snel schoonmaakt zie je niets meer.:p

Zit je in de Ardennen? kom ik nog wel eens:cool:

 

over dat kleven eum omdat dat idioten waren ??

over dat ei eum omdat dat idioten waren ??

over mijn locatie kijk onder men avatar dan weet je het meteen maar kan je al zeggen niet in de ardennen spijtig genoeg al ben ik wel opzoek naar een leuk buiten verblijfje ik heb teveel geld naar me goesting op de bank staan dus eventueel binnenkort zal is achter iets zoeken :D

 

@jobs

 

1 ik denk dat diesel of benzine echt puur ieder zijn mening is, ik val in slaap in een diesel =p

2 daar heb je gelijk in maar waar een wil is is een weg, ben hem al in elkaar aan het lassen is een van men projectjes ^^ (eerst testen op men oude generator natuurlijk ^^)

3 fritten stinken even goed =p

4 een diesel kan toch onder water (rivieren kruisen dus) en een benzine niet omdat je met open vonken zit in de verdeelkap daarom met de juiste aanpassingen wel maar ben dus niet van plan grote rivieren te kruisen =p

5 dan blijf je met het probleem zitten dat het ooit op geraakt en zonder die olie ben je met een diesel niets. bomen/planten blijven groeien en als je sommige preppers op ubuis (youtube) mag geloven heb je helemaal geen volledige boom nodig voor 10km ik zal het je laten weten als me projectje afgeraakt

6 ik blijf een benzine man =p

 

mvg MD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mechanical dog schreef;

"4 een diesel kan toch onder water (rivieren kruisen dus) en een benzine niet omdat je met open vonken zit in de verdeelkap daarom met de juiste aanpassingen wel maar ben dus niet van plan grote rivieren te kruisen =p"

 

Niet relevant of het een benzine of diesel is,maar de afwerking telt.

Zo kan je bv met een goede Nekaf (benzine) jeep van 50 jaar oud 2 meter onder water rijden als je een snorkel hebt,omdat hiervan alle electra en de motor ventilatie hierop aangepast is,waterdicht gemaakt dus.Zou je dit zelfde met een onaangepaste diesel doen,kun je hem waarschijnlijk weg gooien wegens "waterslag"en god weet wat voor andere ellende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

over dat kleven eum omdat dat idioten waren ??

over dat ei eum omdat dat idioten waren ??

over mijn locatie kijk onder men avatar dan weet je het meteen maar kan je al zeggen niet in de ardennen spijtig genoeg al ben ik wel opzoek naar een leuk buiten verblijfje ik heb teveel geld naar me goesting op de bank staan dus eventueel binnenkort zal is achter iets zoeken :D

 

@jobs

 

1 ik denk dat diesel of benzine echt puur ieder zijn mening is, ik val in slaap in een diesel =p

2 daar heb je gelijk in maar waar een wil is is een weg, ben hem al in elkaar aan het lassen is een van men projectjes ^^ (eerst testen op men oude generator natuurlijk ^^)

3 fritten stinken even goed =p

4 een diesel kan toch onder water (rivieren kruisen dus) en een benzine niet omdat je met open vonken zit in de verdeelkap daarom met de juiste aanpassingen wel maar ben dus niet van plan grote rivieren te kruisen =p

5 dan blijf je met het probleem zitten dat het ooit op geraakt en zonder die olie ben je met een diesel niets. bomen/planten blijven groeien en als je sommige preppers op ubuis (youtube) mag geloven heb je helemaal geen volledige boom nodig voor 10km ik zal het je laten weten als me projectje afgeraakt

6 ik blijf een benzine man =p

 

mvg MD

 

hehe vrolijke vriend.. met een acht pitter diesel val je niet in slaap hoor..

 

.5 in een diesel gaat veel meer dan alleen diesel/biodiesel en frituur olie.. kerosine en petrolieum staan ook nog op het lijstje..

als je echt geld over hebt gooi er dan een multi fuel van magirus deutz in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mecanical Dog: Als ik het goed heb onthouden, ben je nogal een sleutelaar. Prima keus die BOV, omdat je daar alles zelf aan kunt repareren, zonder al te moeilijke apparatuur.

 

Een hightech moderne terreinwagen doet het ongetwijfeld beter, totdat er wat mis mee is. :p

 

Normaal gesproken is een ouderwetse diesel veel eenvoudiger waterbestendig te maken, dan een benzine bak. Voornaamste reden is dat bij een benzine motor met bougies wordt gewerkt, dus hoogspanning!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hehe vrolijke vriend.. met een acht pitter diesel val je niet in slaap hoor..

 

.5 in een diesel gaat veel meer dan alleen diesel/biodiesel en frituur olie.. kerosine en petrolieum staan ook nog op het lijstje..

als je echt geld over hebt gooi er dan een multi fuel van magirus deutz in.

 

ja want kerosine en petrolium gaan voor het rapen liggen in een shtf =D ik blijf wel bij men benzine

 

de rest dank u voor de tips puntje bij paaltje net zoals @zwellever zegt de afwerking is al wat telt ^^ deze cruiser laat ik in alle geval nooit meer gaan die laat ik nog na aan mijn kinderen/kleinkinderen moest dat er ooit van mogen komen. verder ga ik hem in top conditie brengen voor wanneer ik hem nodig heb.

 

mvg MD

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja want kerosine en petrolium gaan voor het rapen liggen in een shtf =D ik blijf wel bij men benzine
Zoals al in eerdere posts is je argumentatie stevig onderbouwd ;)

Ik vermoed dat MD gewoon graag zijn eigen zin doet en dat dit vaak niet is wat anderen doen. Ieder zijn pleziertje. Het is dan ook vaak meer een statement dan een vraag om hulp of info heb ik de indruk.

 

In ieder geval, veel sleutelplezier en rijgenot gewenst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals al in eerdere posts is je argumentatie stevig onderbouwd ;)

Ik vermoed dat MD gewoon graag zijn eigen zin doet en dat dit vaak niet is wat anderen doen. Ieder zijn pleziertje. Het is dan ook vaak meer een statement dan een vraag om hulp of info heb ik de indruk.

 

In ieder geval, veel sleutelplezier en rijgenot gewenst.

 

haha jij kent mij al goed =p mijn vrouwke zegt exact het zelfde ook altijd ''jij doet wat je wil, wanneer je het wil en hoe je het wil." zo zegt ze het dan ^^ ik ben graag uniek zeg ik dan =p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...