Ga naar inhoud
GENEGEERD

Verdediging boerderij


boerbartus

Aanbevolen berichten

Zit ik net te kijken om een paar gemene loeders van honden te kopen zie ik dit bericht in de krant, wat nu?

 

 

LONDEN -

De Britse regering wil dat bazen van honden die mensen doodbijten, kunnen worden gestraft met lange celstraffen. De minister van Milieu, Owen Paterson, wil dat straffen die kunnen worden gegeven aan roekeloze automobilisten die 'dood en letsel zaaien' ook gaan gelden voor baasjes van honden die doden of gewonden veroorzaken.

TELEGRAAF

 

 

 

Paterson zei volgens Britse media dinsdag dat de maximumcelstraf voor eigenaars van de viervoeters die verwondingen veroorzaken daarom naar 5 jaar moet en bij dodelijk hondengeweld naar 14 jaar

 

Goed plan van die Engelsen. Zo'n wet mogen ze van mij ook hier in voeren. Het is immers de baas die de hond opvoedt, en als je dat niet kan moet je geen gevaarlijke hond nemen, en als -ie toch bijterig is, doe je hem een muilkorf om. Als je dat bewust niet doet, loop je risico op straf!

 

Je hond is jouw verantwoording!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@DRD28,

 

Heb jij een knuffelhond?

 

Heb je wel eens serieus hondenwerk gezien in het echt. Dus niet de trainingen

Ik heb met de politie Utrecht en diverse waakhonden gewerkt en op een aantal gebieden getraint. Dan krijg je respect voor o.a. een hond!

 

Bij mij iig:

Eerste lijn: Alarm slaan hond. (verhoogde paraatheid bij mij en hond)

Tweede lijn: afschrikken door aanslaan hond en presenteren hond (geeft mij tijd om vierde lijn maatregelen te treffen)

Derde lijn: Hond los (Hier wordt het menens) Hond reageert op commando, maar ook mijn gemoedstoestand. Dat laatste is voor mij erg belangrijk. Hierdoor kan de hond intuïtief handelen.

Vierde lijn: Alle middelen die voorhanden zijn (en dat is veel)

 

En weet je. Een hond denk niet na over de gevolgen, maar zal de roedel tot uitersten beschermen, desnoods als het dood tot gevolg heeft.

Ken jij een naaste of kameraad die dat voor jou over heeft?

Onderschat een getrainde hond niet.

 

Driehart

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

nee ik heb geen knuffelhond

ja ik heb die lui gezien, ben er niet van onder de indruk

 

verder geldt jouw situatie niet voor 95% van de hondenbezitters zie mijn voorgaande post (mits goed getraind zei ik daar in).

 

al zal een hond zeker een aanwinst zijn in een situatie, zal ik mijn verdediging er niet op baseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee ik heb geen knuffelhond

ja ik heb die lui gezien, ben er niet van onder de indruk

 

verder geldt jouw situatie niet voor 95% van de hondenbezitters zie mijn voorgaande post (mits goed getraind zei ik daar in).

 

al zal een hond zeker een aanwinst zijn in een situatie, zal ik mijn verdediging er niet op baseren.

 

Je zei, mits extreem goed getraind NIET inzetbaar. Dan zeg je iets anders of je kent het woord mits niet waardoor je ook iets anders zegt namelijk het omgekeerde van wat je bedoelt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest een komma bij.... Maar ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel.

 

Honden alleen zijn, in mijn obtiek,leuke afschrikking tegen inbrekers maar niet tegen plunderaars of aanvallers. Tenzij ze onderdeel zijn van een groter plan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 4 weken later...

Een gracht en struiken met stekels zijn betrekkelijk goedkope oplossingen. Maar als je grote voorraden langdurig moet verdedigen tegen veel gewapende en vastberaden belagers, vereist dat zulke vergaande voorbereidingen, dat je je moet afvragen of je dat er allemaal voor over hebt, ook gezien de beperkte kans dat het ooit zover komt.

 

Een oplossing kan ook zijn om slechts een heel beperkte voorraad met noodgoederen te hebben, en om dan bij een ramp het gebied snel te verlaten. Dat kan in principe met een permanent gereedstaande BOB, die licht genoeg is om je snel te verplaatsen over een grote afstand. Ik weet dat een evacuatie niet in alle noodsituaties mogelijk is, maar de vraag is hoever je wilt gaan in je voorbereidingen, en waar je je prioriteiten legt.

 

Een oplossing kan ook zijn om een deel van je voorraden te verdelen over de huizen van een aantal vrienden en familieleden (eventueel tegen betaling) waar je in geval van nood naar toe kunt gaan en andersom. Of je kunt ver buiten stedelijke gebieden gaan wonen, waar veel minder kans is op plunderaars dan in een stedelijke omgeving. Maar kijk dan wel eerst welke rampen in dat gebied kunnen gebeuren.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Camouflage. Graaf wat ondergrondse keldertjes voor je voorraden. Maak je boerderij een open gebied.

Makkelijk te betreden. Armoedig. En leeg. Al snel is bekend dat er niets te halen valt. Geen aantrekkelijk doelwit.

 

Een goed verdedigt terrein heeft wat te verbergen. En is met wat inzet en planning te kraken.

Je zult je verdediging nooit op het niveau kunnen brengen dat nodig is om een vastberaden meute te weren.

Tenzij je zelf al met een aanzienlijke groep mensen bent.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...