Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wie prept met een huis onder N.A.P.?


Aapje

Aanbevolen berichten

Ik denk dat de tool een ruwe schatting is. Mijn wijk is pas in de jaren 70 gebouwd. In het oude centrum staat aangegeven hoe hoog het water stond in '53. En dat was +-2m. Mijn wijk ligt een stuk lager. De tool zegt -1m, maar ik ga uit van -4m. Just to be safe :)

 

Lijkt me nogal overdreven, maar je kan niet voorzichtig genoeg zijn.. Kom zelf ook uit Zuid-Holland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik woon in een flatje zit 3 hoog en op de begane grond is het -7m nap. direct boven mij is het dak dus mijn idee is om een "liferaft" op het dak te bewaren voor `t geval dat.

maar hoe maak ik t onopvallend.

 

Maar verwacht eerder een financiële instorting en chaos, gezien elk land nu van de burger aan het stelen is en niet terug geeft!

Naar de geschiedenis gekeken ook aannemelijker naar mijn idee, maar dat ben ik..

 

 

PS:

Nederland zal volledig onderwater komen te liggen bij een overstroming alleen bij de grens zal er nog wat boven water zitten.

dit is een redelijk oude voorspelling die gemaakt is bij het maken van de dijken, en ik geloof die wel..

freak waves van +30m, do the math

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik woon aan de merwede en de dijk ligt een aantal metertjes boven nap, das dan weer handig, we zijn er over bezig om een bootje aan te schaffen, maar door ander werk gaan we mischien op dn duur verhuizen, en dan let ik er wel op dat ik boven nap woon en een prepbestendig huisje koop. wel handig dat kaartje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen gaat ervan uit dat dit zou gebeuren als je thuis bent, er is een hele grote kans dat dit gebeurt als je op je werk zit.

Ik zit zelf op enkele minuten van de kust. en ben gelijk de sigaar zowel op het werk als thuis. Geen voorbereiding getroffen behalve slaapzakken,

voedsel voor 1 week en wat gear op zolder.

 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar verwacht eerder een financiële instorting en chaos, gezien elk land nu van de burger aan het stelen is en niet terug geeft!

 

Ja en daardoor zullen de dijken niet langer onderhouden worden...

 

Nederland zal volledig onderwater komen te liggen bij een overstroming alleen bij de grens zal er nog wat boven water zitten.

dit is een redelijk oude voorspelling die gemaakt is bij het maken van de dijken

 

Heb je hier een bronvermelding van? We maken al heeeel lang dijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hippo

 

De dijken die zijn Nederland te waardevol en zullen tot op het laatste end behouden worden, ongeacht geld of niet defensie heeft ten alle tijden de plicht om de dijken en rust in het land te bewaren.

Op het moment dat t mis gaat, zullende dijken zeker wel een week staan(is een gokje). in de tussentijd zullen er evacuaties zijn o.i.d. door andere landen of groepen.

 

Heb het ook verkeerd geschreven, had moeten zeggen "de kans bestaat".

Bron vermelding niet nodig het nieuws vertelt genoeg, bedenk dat er Freak waves bestaan van 30+ meters en daarnaast de tsunami golfen van de afgelopen tsunami's kwamen zelfs tot ver boven de 30 meter hoog.

Nederland ligt niet erg hoog zoals we weten, en heb hier nog oude waterkaarten liggen met voorspellingen on overloop zones.(is wel verjaart maar niet minder actueel)

 

 

 

Ps: tipje, rechts onder je bericht zit een edit knopje ;) is makkelijker voor de mods en ook beter voor het topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ging mij meer om de bronvermelding van "redelijk oude voorspelling die gemaakt is bij het maken van de dijken"

Vind het zo'n vreemde uitspraak. Voor de allereerste dijk er lag bestond NL helemaal niet zoals wij dat kennen maar was het grotendeels zee en wadden.

 

De dijken die zijn Nederland te waardevol en zullen tot op het laatste end behouden worden, ongeacht geld of niet defensie heeft ten alle tijden de plicht om de dijken en rust in het land te bewaren.

 

Tja dan ligt het eraan wát voor SHTF.

Maareh defensie? Waterschappen gaan over dijken.

En wat nou te waardevol, die dijken die zijn nu al niet al te best onderhouden. :( Google maar op achterstallig onderhoud dijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah. Niet iedereen zit 10u op zijn werk. Dan nog, 50 uren op 168 is nog geen 30% en dat heet doorgaans niet een grote kans maar een redelijk kleine.

 

Zelf verwacht ik dat het met zware storm etc gepaard zal gaan, de vraag is dan natuurlijk, blijf je gewoon rustig op je werk? In noodsituaties gaan de dingen van de dag niet altijd gewoon maar door alsof het zomaar een doodgewone dag is.

Ik weet het niet maar neem zomaar aan dat er in de gebouwen naast het WTC niet gewoon doorgewerkt is op 11 sept..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
was benieuwd wie er preppen met hun huisje onder het N.A.P.

Wat zijn je speciale voorbereidingen voor je huis en gezin? Wat doe je als er een overstroming komt? Ga je weg naar een ander gebied?

 

Groetjes van dit aapje

 

 

Ik zit hier op nog geen kilometer van de zee, achter een duintje. Dus bij n herhaling van '53 zit ik hier met de drijvende peren.

 

Waterbeheer houdt hier de boel met verschillende projecten tot nu toe goed droog, maar you never know.

 

Ik heb hier op zolder:

* ruim voldoende drinkwater opgeslagen

* rubberboot met elektrische 12v en 220v en 2 handpompen

* reddingsvesten voor de kids

* (water)wegen kaart in BOB

 

Een Ark moet ik nog bouwen. :)

 

Noach

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...