Ga naar inhoud
GENEGEERD

Voor de koolhydraathamsteraars


Tove

Aanbevolen berichten

@Keyser Suze, wow, dat lijkt wel een proefschrift of zo!

 

Niet dat ik een schaapachtige type ben, maar je hebt me overgehaald om meteen over te stappen van boterhammen in de ochtend op volle yoghurt met nootjes, gedroogde vruchtjes of rozijnen en wellicht lijnzaadjes.... serieus!

Doe het eens een maandje, eet 's avonds veel groenten, wissel je gewone lunch eens voor een haring, een maaltijd- soep of salade en kijk eens hoe je je voelt. Ik zit op een terras en lekkere salade met zalm gegeten, het stok brood laat ik staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Veel vis (bijv. pangasiusfilet, koolvis, kabeljauw, zalm, tonijn) mager vlees, gewone en per dag minstens 125 gram 'zoete' groente. Die stillen je trek in zoet en houden je bloedsuikerspiegel op een gelijkmatig peil. Zoete groenten zijn o.a.: tuinboontjes, maïs, peentjes, erwtjes en bietjes. Als de aardappels vervangen worden door de zoete groente en je eet daarnaast gewone groente en een stukje vis of vlees, dan ben je al een eind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mager vlees? Sowieso al geen geweldig idee om alleen kipfiletjes te eten maar zeker als je extra energie nodig hebt niet. Mensen hebben dat verzadigde vet ook best wel nodig.

 

Je bloedsuikerspiegel op pijl houden is nu net niet zo nodig, die houdt zichzelf uiteindelijk wel op pijl. Ooit een eskimo gezien die nagenoeg alleen zeehondenblubber eet, of masai die zich vooral tegoed doen aan melk, vlees en bloed gezien met een te lage suikerspiegel? Okee, ik heb sowieso nooit een eskimo of masai gezien maar je snapt me wel ;) Juist door het ''op pijl houden van je bloedsuikerspiegel'' gaan mensen tegen de vlakte als ze een paar uur niet hebben gegeten. Hoewel dat niet snel zal gebeuren met wat jij opschrijft :)

 

Ook leuk om zelf te maken: bouillon van botten (voor bijna niets te koop bij de slager) of kipkarkas. Of van afgekloven kippenpoten. Gooi de botten (eerst even breken) in de pan, scheutje azijn, hele ui, wortel en dan maar op laten staan. Ik zet de pan als ie heet is, in een piepschuim doos met doeken erin. Elke dag warm ik m twee keer op, blijft heel heet. Na twee dagen heb je een heerlijke vette krachtige bouillon. Beetje keltisch zeezout erbij en dan zeven. De bouillon heet in schone potten stoppen. Ideaal krachtvoer, lekker en heel gezond. Op de interwebs is er meer te vinden als je zoekt naar ''bone broth''. Sowieso heerlijk om te hebben op voorraad bij ziekte of bij misselijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mager vlees? Sowieso al geen geweldig idee om alleen kipfiletjes te eten .

 

Ik gaf eigenlijk antwoord op de vraag: wat eten we dan ná de SHTF, waarbij ik de SHTF zag als een periode. Maar waarschijnlijk werd hier door Jobs bedoeld: na de gebeurtenis, dus in de slechte tijd en inderdaad, dan is het niet nodig en niet wenselijk om mager vlees te eten.

Maar een flinke voorraad zoete groente vind ik ook voor de slechte periode een goed voedingsmiddel, juist vanwege de energie.

 

En in de normale situatie van nu eet ik het liefste mager vis en vlees, waarbij kipfilet lang niet het enige magere vlees is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door koolhydraatarm te eten, wordt je eetlust veel beter geregeld. Na een tijdje ken je het ''rammelen van de honger'' niet eens meer, hoogstens zou je wel wat lusten. Zo kan je makkelijk je ontbijt overslaan, of vervangen door koffie met wat roomboter of kokosolie. Scheelt weer een maaltijd die je niet hoeft te preppen ;) Dit is ook nog eens goed tegen kanker, als ik het goed zeg groeien kankercellen namelijk op glucose (uit suiker, graan ect) en als je dat niet eet, schakelt je lichaam over op de verbranding van vet. Geef je ze geen glucose meer, die cellen, dan sterven ze. Dat is bij bijna alle typen kankercellen het geval.

Geen onzin schrijven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is heel veel (wetenschappelijke) info over een ketogenic / calorie-arm dieet en de effecten bij kankerpatienten. Nu kan ik die informatie als leek niet op waarde schatten, maar als ik zoiets lees:

 

http://www.thebarrow.org/Research/Neuro_Oncology/213930

 

dan ben ik wel geneigd om het in elk geval plausibel te vinden klinken ;)

 

''Geen onzin schijven'' vind ik ook een beetje... tja... een non-antwoord. Natuurlijk is het veel te simpel gezegd, maar dat kankercellen lekker groeien op glucose is wel bewezen geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

''Geen onzin schijven'' vind ik ook een beetje... tja... een non-antwoord. Natuurlijk is het veel te simpel gezegd, maar dat kankercellen lekker groeien op glucose is wel bewezen geloof ik.

Geef je ze geen glucose meer, die cellen, dan sterven ze. Dat is bij bijna alle typen kankercellen het geval.

Dit laatste is dus complete onzin. De kankerende cellen 'sterven' niet, het delen ervan gaat gewoon trager bij een ketogeen dieet. Wel, zowat ALLES in je lichaam begint dan 'trager' te verlopen.

Als je medisch wetenschappelijke zaken schrijft, weet dan aub in godsnaam goed waarover je het hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wodan

Het boek het verzwegen verhaal over kanker doorprof dr Brian Peskin schijft daar ook over.

Suiker en kanker, dus onzin?

Een cel die een maal tot een kanker is uit gegroeid word nooit meer een gewone normale cel, die moet er als het kan uit.

Voor de rest schrijft deze man dat je het beste kunt zorgen voor voldoende zuurstof in je bloed en dat kun je door koolhydraten arm eten een heel eind komen.

Voor de rest is het een heel dik boek van 500 paginas en een duur boek 50euro maar heel interessant om te lezen!

Als het onderwerp je interesseert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe het eens een maandje, eet 's avonds veel groenten, wissel je gewone lunch eens voor een haring, een maaltijd- soep of salade en kijk eens hoe je je voelt. Ik zit op een terras en lekkere salade met zalm gegeten, het stok brood laat ik staan.

 

@Keyser Suze

Goed stuk, goed geschreven!

Ik heb het opgeslagen en dat stuur ik door met je goed vinden.

Zelf eten wij al vanaf vorig jaar zomer zo en het bevalt ons erg goed, salades en brood laten we staan.

Het boek de voedsel Zandloper van Kris Verburgh heeft ons hier goed bij geholpen met nuttige tips over eten ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Keyser Suze

Goed stuk, goed geschreven!

Ik heb het opgeslagen en dat stuur ik door met je goed vinden.

Zelf eten wij al vanaf vorig jaar zomer zo en het bevalt ons erg goed, salades en brood laten we staan.

Het boek de voedsel Zandloper van Kris Verburgh heeft ons hier goed bij geholpen met nuttige tips over eten ed

 

De info is ook keurig te checken in allerlei medische artikelen, waarvan de meesten te vinden zijn op Pubmed. Ik heb de 'wetenschap' ook niet zelf bedacht, wel getracht het enigszins begrijpelijk te maken. Leuk te horen dat je zo enthousiast bent! Stuur het aan iedereen door die je maar wenst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wodan

Het boek het verzwegen verhaal over kanker doorprof dr Brian Peskin schijft daar ook over.

Suiker en kanker, dus onzin?

Een cel die een maal tot een kanker is uit gegroeid word nooit meer een gewone normale cel, die moet er als het kan uit.

Voor de rest schrijft deze man dat je het beste kunt zorgen voor voldoende zuurstof in je bloed en dat kun je door koolhydraten arm eten een heel eind komen.

Voor de rest is het een heel dik boek van 500 paginas en een duur boek 50euro maar heel interessant om te lezen!

Als het onderwerp je interesseert.

 

Suiker en kanker relatie zeker geen onzin, zeggen dat als je geen glucose eet dat daardoor kankerende cellen sterven is wel onzin.

Wat mijn opmerking is is dat als je medisch wetenschappelijke zaken stelt, je ze exact en juist moet stellen!

Zomaar wat ongeveer uit de losse pols schudden is op dat vlak geen goede zaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@calimero en @wodan

 

We zien veel meer tumoren in de Westerse Wereld dan elders; dat lijkt inderdaaad gerelateerd aan de voeding. In grote lijnen kun je stellen dat we hier meer koolhydraten nuttigen en te weinig vezels. Ook bewerkte producten en vlees/gevogelte van dieren die met hormonen en antibiotica worden gefokt, groenten die bespoten worden, de lucht die allerlei onzuiverheden bevat. Wat PRECIES de waarheid is, kunnen we nu nog niet helemaal met zekerheid zeggen denk ik IMHO, zullen we het daarbij laten? Jullie mening wordt bijzonder gerespecteerd overigens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suiker en kanker relatie zeker geen onzin, zeggen dat als je geen glucose eet dat daardoor kankerende cellen sterven is wel onzin.

Wat mijn opmerking is is dat als je medisch wetenschappelijke zaken stelt, je ze exact en juist moet stellen!

Zomaar wat ongeveer uit de losse pols schudden is op dat vlak geen goede zaak.

 

@wodan

Als je geen suikers meer eet dan gaan de kankercellen niet dood maar ze worden niet meer gevoed, suiker is hun voedsel.

Ik heb van horen vertellen van mensen die kanker hadden/hebben die gehele dag trek hadden in suikers.

Eenmaal een kankercel dan word het nooit meer een gewone cel!

Is een moeilijke materie, ik ben al blij dat mensen willen/gaan nadenken en zulke boeken kunnen je daarbij helpen.

Zoiets uit de losse pols schudden, dat denk ik niet misschien verkeerd verwoord of begrepen, dat is altijd moeilijk met site's als deze en natuurlijk ook andere je typt gauw iets verkeerd of je bedoelt het anders.

Zelf op onderzoek uitgaan als je iets interesseert, nooit zomaar iets klakkeloos aannemen dat doe ik.

 

Vriendelijke groet Calimero :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

@calimero en @wodan

 

We zien veel meer tumoren in de Westerse Wereld dan elders; dat lijkt inderdaaad gerelateerd aan de voeding. In grote lijnen kun je stellen dat we hier meer koolhydraten nuttigen en te weinig vezels. Ook bewerkte producten en vlees/gevogelte van dieren die met hormonen en antibiotica worden gefokt, groenten die bespoten worden, de lucht die allerlei onzuiverheden bevat. Wat PRECIES de waarheid is, kunnen we nu nog niet helemaal met zekerheid zeggen denk ik IMHO, zullen we het daarbij laten? Jullie mening wordt bijzonder gerespecteerd overigens.

 

@Keyser Suze

Helemaal mee eens en ik zag dit te laat, maar ik vind het wel een belangrijke materie!

Het kan ons allemaal overkomen en degene die we lief hebben.

O ja, wat is IMHO?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wodan

Als je geen suikers meer eet dan gaan de kankercellen niet dood maar ze worden niet meer gevoed, suiker is hun voedsel.

Ik heb van horen vertellen van mensen die kanker hadden/hebben die gehele dag trek hadden in suikers.

Eenmaal een kankercel dan word het nooit meer een gewone cel!

Is een moeilijke materie, ik ben al blij dat mensen willen/gaan nadenken en zulke boeken kunnen je daarbij helpen.

Zoiets uit de losse pols schudden, dat denk ik niet misschien verkeerd verwoord of begrepen, dat is altijd moeilijk met site's als deze en natuurlijk ook andere je typt gauw iets verkeerd of je bedoelt het anders.

Zelf op onderzoek uitgaan als je iets interesseert, nooit zomaar iets klakkeloos aannemen dat doe ik.

 

Vriendelijke groet Calimero :o

 

mmmm....kun je ook wetenschappelijke artikelen vermelden die opgenomen zijn in Pubmed? Link: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/

 

Internet -en ook boeken- staat/n vol met theorieën en anecdotes van mensen die 'genezen' zijn....ik geloof iets pas als er series van 500 mensen zijn onderzocht door meerdere onderzoekers / artsen. Aangezien ik dat nog niet onder ogen ben gekomen vwb kanker en suiker, zet ik er maar mijn vraagtekens bij. Het valt ook een beetje buiten het forum, maar ja, dat kun je ook zeggen van die lap tekst van mij:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmmm....kun je ook wetenschappelijke artikelen vermelden die opgenomen zijn in Pubmed? Link: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/

 

Internet -en ook boeken- staat/n vol met theorieën en anecdotes van mensen die 'genezen' zijn....ik geloof iets pas als er series van 500 mensen zijn onderzocht door meerdere onderzoekers / artsen. Aangezien ik dat nog niet onder ogen ben gekomen vwb kanker en suiker, zet ik er maar mijn vraagtekens bij. Het valt ook een beetje buiten het forum, maar ja, dat kun je ook zeggen van die lap tekst van mij:o

 

@Keyser Suze

Ik ben geen computerfreak en die site ken ik al helemaal niet, daar ken ik je dus niet bij helpen.

En ik ben van mening dat de wetenschap nog geen fractie kent van het ontstaan van bepaalde ziektes.

Maar dat boek heeft het niet over mensen die zomaar genezen zijn verklaart na dat ze geen suiker meer eten, maar over onderzoek wat is gedaan door een bepaalde man Otto Warburg (arts) en waar als ik het goed begrepen heb de wetenschap niet aan wilt, dus niet verder onderzoekt.(wat een lange zin)

Affijn het gaat nu ook boven mijn petje want anders kom ik in een diskussie die te ver gaat.

Die lap tekst zij je vergeven hoor :)

 

Fijne dag nog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Keyser Suze

Ik ben geen computerfreak en die site ken ik al helemaal niet, daar ken ik je dus niet bij helpen.

En ik ben van mening dat de wetenschap nog geen fractie kent van het ontstaan van bepaalde ziektes.

Maar dat boek heeft het niet over mensen die zomaar genezen zijn verklaart na dat ze geen suiker meer eten, maar over onderzoek wat is gedaan door een bepaalde man Otto Warburg (arts) en waar als ik het goed begrepen heb de wetenschap niet aan wilt, dus niet verder onderzoekt.(wat een lange zin)

Affijn het gaat nu ook boven mijn petje want anders kom ik in een diskussie die te ver gaat.

Die lap tekst zij je vergeven hoor :)

 

Fijne dag nog!

 

Laten we dan de beweringen van één man met een korrel zout nemen aub.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Keyser Suze

Reuze bedankt voor deze geweldige bijdrage, zeker de moeite waard, om de verandering in het eetpatroon te proberen, zal in het begin niet makkelijk zijn omdat het lichaam al zolang aan 'n bepaald eetpatroon gewend is.

 

Kan je helaas geen kudo geven:(,... Dat mag dan weer niet:confused:

Die hou je nog wel tegoed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...