Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tritium torch ervaringen?


Johnny BravoNL

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 151
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Bunkerprepper
@Bunkerprepper

 

Fijn dat je mijn mond wilt snoeren. Ik ga de eer aan mezelf houden en geen weerwoord gegeven.

 

Het is tegen de forumregels om berichten die per PM zijn gestuurd op het publieke deel (hier dus) te posten. Als ik dat wel zou doen, zou voor iedereen ondubbelzinnig duidelijk zijn dat jij hoe zal ik het zeggen.... 'jokt' (heb gezocht naar de lichtste eufemistische term).

 

Mond snoeren? Nee ... is niet mijn bedoeling.

Wat wel mijn bedoeling is: dat jij de forumleden goed informeert over wat ze kopen en welke productinformatie daarop van toepassing is.

Daar hoort bij: testrapport met stralingsdata. Clear and simple.

 

De eer aan jezelf houden doe je het beste door meetresultaten en stralingsdata (!) op dit forum te delen en tot die tijd je mond te houden.

 

Totdat er testresultaten te zien zijn, advies aan alle medeforumleden:

stay away... possible dangerous product* / incompetent supplier* (*=choose one or both).

 

Bunkerprepper

 

PS: Herhaling: De inhoud van je posts aanpassen NADAT een ander erop heeft gereageerd is in ieder geval (!) niet respectvol, of je moet in de film 'Back to the future' meespelen en wanhopig zijn om een time warp te forceren. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bunkerprepper Het is nooit mijn bedoeling geweest om opzettelijk posts aan te passen terwijl iemand deze al gequote heeft. Ik heb mijn bericht aangepast omdat ik ze wilde aanscherpen en er een typfoutje in stond, ondertussen had jij mij al gequote. Niet mijn bedoeling, ik had niet door dat je al gereageerd had. Maar ook dat zal je vast wel weer met een korreltje zout nemen... Mijn excuses daarvoor.

 

Toevoeging:

Nogmaals. Ik heb in het verleden nooit vanuit klanten het verzoek gekregen of ze stralingsrapporten mochten inzien. Mijn klanten zijn doorgaans buitensporters en vissers, en zij maken zich doorgaans niet zo druk. Jij bent de eerste die, terecht, naar een dergelijk rapport vraagt. Mijn fout is dat dit rapport langer op zich laat wachten dan ik verwachtte, ik ben ziek geweest, extern bureau was een tijd dicht, enz enz, maar meer kan ik helaas nu niet doen. Ik heb elke dag contact over de status ervan. Ik heb wel een reactie en uitleg over het filmpje gekregen waar ook vragen over waren. Tot nog toe zul je het dus moeten doen met die uitleg, de berekeningen, goedkeuring van het VROM, het feit dat deze producten al tientallen jaren op de markt zijn (consumenten, luchtvaart en defensie). Meer kan ik niet voor je betekenen op het moment. Wanneer je zelf niet overtuigt bent van het product zou ik, in jouw geval, het dan ook zeker niet kopen. Het feit dat ik niet snel een dergelijk rapport kan leveren maakt mij niet een slechte leverancier. Ik zal ten alle tijden mijn best doen om de klant van de juiste informatie te voorzien, en zal proberen altijd het juiste advies te geven over mijn producten. Dat is op dit moment o.a. jou niet van volledige informatie kan voorzien spijt mij ten zeerste, maar meer kan ik niet doen. Je punt is duidelijk en ik weet inmiddels wat het probleem is. Ik blijf mijn best doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
@Bunkerprepper Het is nooit mijn bedoeling geweest om opzettelijk posts aan te passen terwijl iemand deze al gequote heeft. Ik heb mijn bericht aangepast omdat ik ze wilde aanscherpen en er een typfoutje in stond, ondertussen had jij mij al gequote. Niet mijn bedoeling, ik had niet door dat je al gereageerd had. Maar ook dat zal je vast wel weer met een korreltje zout nemen... Mijn excuses daarvoor.

 

Toevoeging:

Nogmaals. Ik heb in het verleden nooit vanuit klanten het verzoek gekregen of ze stralingsrapporten mochten inzien. Mijn klanten zijn doorgaans buitensporters en vissers, en zij maken zich doorgaans niet zo druk. Jij bent de eerste die, terecht, naar een dergelijk rapport vraagt. Mijn fout is dat dit rapport langer op zich laat wachten dan ik verwachtte, ik ben ziek geweest, extern bureau was een tijd dicht, enz enz, maar meer kan ik helaas nu niet doen. Ik heb elke dag contact over de status ervan. Ik heb wel een reactie en uitleg over het filmpje gekregen waar ook vragen over waren. Tot nog toe zul je het dus moeten doen met die uitleg, de berekeningen, goedkeuring van het VROM, het feit dat deze producten al tientallen jaren op de markt zijn (consumenten, luchtvaart en defensie). Meer kan ik niet voor je betekenen op het moment. Wanneer je zelf niet overtuigt bent van het product zou ik, in jouw geval, het dan ook zeker niet kopen. Het feit dat ik niet snel een dergelijk rapport kan leveren maakt mij niet een slechte leverancier. Ik zal ten alle tijden mijn best doen om de klant van de juiste informatie te voorzien, en zal proberen altijd het juiste advies te geven over mijn producten. Dat is op dit moment o.a. jou niet van volledige informatie kan voorzien spijt mij ten zeerste, maar meer kan ik niet doen. Je punt is duidelijk en ik weet inmiddels wat het probleem is. Ik blijf mijn best doen.

 

Ok.

 

 

Bunkerprepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij stelt toch dat de berekeningen in lijn zijn met de testresultaten uit eerdere jaren? Nou.. geef die meetresultaten dan, dan kunnen we hier zelf over oordelen.

Dat die rapporten niet openbaar gemaakt zouden mogen worden, dat klinkt bijzonder vreemd.

Wij zijn niet de certificerende instantie, en we kunnen hier gerust met eerdere testrapporten leven, of staat in die rapporten informatie die we liever niet zouden moeten lezen?

 

En 'een rapport in de maak'? Dat verhaal horen we nu al weken.

Time to deliver!

 

Strong suggestion: Hou gewoon even je mond totdat je je testresultaten (oud + nieuw) hier kunt publiceren.

 

Tot die tijd advies aan alle medeforumleden:

stay away... possible dangerous product* / incompetent supplier* (*=choose one or both).

 

Bunkerprepper

 

PS: Posts aanpassen NADAT een ander heeft gereageerd is not done. Zie hierboven voor je original posting.

 

Bunkerprepper, misschien heb je wel gelijk en ik waardeer je nauwkeurigheid hierin. Maar ik vind je toon niet erg respectvol, de beste man doet zijn best. En jouw punt heb je zeer duidelijk gemaakt inmiddels.

 

Groeten,

Richa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
Bunkerprepper, misschien heb je wel gelijk en ik waardeer je nauwkeurigheid hierin. Maar ik vind je toon niet erg respectvol, de beste man doet zijn best. En jouw punt heb je zeer duidelijk gemaakt inmiddels.

 

Groeten,

Richa

@Richa, dank voor je post. Het is niet mijn bedoeling om niet respectvol over te komen. Zoals je in de rest van mijn posts over andere onderwerpen kunt zien (in die andere 1000+ naar ik hoop :)) is respect juist een van mijn persoonlijke grondbeginselen en iets dat ik continu propageer onder preppers.

 

Bedenk aub wel één ding. Ik reageer niet naar Kitmarkers als medeprepper. Kitmarkers is een LEVERANCIER op dit forum die hier zijn spullen komt promoten. En een leverancier die bovendien jokt. Ik kan hier niet verder op ingaan omdat ik anders toch verkapt uit PM's zou citeren en dan zou ik (geheel terecht!) een moderator of admin aan mijn broek zou krijgen.

 

Het enige waar ik telkens Kitmarkers dus bij voortduring (en ja.. wellicht tot vervelens toe) openbaar toe oproep is om testrapporten openbaar met de beoogde gebruikers (jullie dus) te delen zodat jullie jezelf goed kunnen informeren.

Kennelijk zijn die testresultaten er (al dan niet gedateerd, al dan niet alleen 'ingezien' door Kitmarkers).

Nou.. Publiceren die gegevens!

 

Juist als gebruikers nu aangeven dat hun kitmarker gesneuveld is (zie andere draadje over tritiumproducten), vind ik dat de gebruikers HELEMAAL recht hebben op onafhankelijke productinformatie zodat ze duidelijk weten wat er in hun broekzak of rugzak zit (al dan niet gebroken).

 

Die ogenschijnlijk simpele vraag naar tenminste 1 onafhankelijk meetrapport en specs laat Kitmarkers nu al ruim een maand onbeantwoord, terwijl het product wel wordt gepromoot hier op het forum.

 

Een normale labtest duurt max 1 a 2 weken kan zonodig sneller als daar om gevraagd wordt. Niet alleen ik, maar diverse andere onderzoeksinstituten zouden best Kitmarkers ter wille geweest willen zijn om die testen uit te voeren, en de kosten zijn voor iedere normale leverancier die productveiligheid serieus neemt echt wel te overzien. (In mijn geval zelfs alleen materiaalkosten voor kitmarkers a 200 tot 400 euro, testen waren door mij gratis aangeboden in gecertificeerd lab..)

Kitmarkers is echter (kennelijk) niet in staat om die simpele verantwoordelijkheid als leverancier te nemen en hij wacht totdat hem door de fabrikant zelf (!) een onderzoek aangereikt wordt. Er is kennelijk een reden dat de eerdere onderzoeken van de fabrikant niet openbaar mogen zijn, en dát (in combinatie met het weigeren van een eigen onafhankelijke test en het 'jokken') is de reden van mijn iets fellere toon.

 

Vergelijk. Als ik zou weten dat er een risico zou zijn dat leathermans spontaan in je broekzak zouden kunnen openklappen (hypothetisch, wel pijnlijk :)) dan zou ik op eenzelfde manier om een test van het vergrendelingsmechanisme van die Leathermans gaan zeuren als precies dat type hier gepromoot zou worden en ik daar weet van zou hebben.

 

Ben ik nu ineens de voorvechter c.q. zelfbenoemde ballotagecommissie voor prepperproducten? Nee.. geenzins.

Kitmarkers meldt trots dat zij een een samenwerking met preppers.nl is aangegaan (zie citaat Kitmarkers, aangehaald door KS eerder in dit draadje).

Van een officiele samenwerking is geen sprake voor zover ik weet, hoogstens van een bepaalde korting/groepsarrangement ( @Dr.Prepper ?) maar totdat Kitmarkers met onderzoeksuitslagen komt voel ik me verplicht om over zaken als die hypothetisch openklappende leatherman in jouw broekzak en dergelijk in te zeuren...

 

Kitmarkers was en is aan zet om duidelijk te maken dat hij de bal heeft opgepakt en onafhankelijk weet of te weten komt wat hij nu exact aan jou verkoopt vanuit zijn verantwoordelijkheid als leverancier.

Mijn stelling: Ook diegene die producten levert als 'bijbaan' moet productveiligheid serieus nemen. Stralings Willy Wortel op vakantie, geen probleem. Weekje ziek, prima. We zijn nu echter al weken onderweg en hebben nog ZERO testresultaten, alleen aannames en theoretisch onderwijs. Dat is mijn punt.

Kitmarkers (en kitmarkers alleen) kan die impasse doorbreken door concrete testrapporten te overleggen.

 

We spreken overigens nog steeds gewoon over een radioactieve bron he? Dit gaat in dat opzicht dus wel iets verder dan dat fictieve leathermanvoorbeeld (al weet ik niet wat meer schade oplevert aan de edele delen, maar juist daarom is die info nu belangrijk.. Hoe bv te handelen bij breuk in je zak, wat komt er dan precies vrij, hoe ontzorg je radioactiviteit enz.) :rolleyes:

 

Bunkerprepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is mij door een aantal personen geadviseerd om hier niet meer verder op in te gaan. Dat zou een welles-nietes situatie gaan worden, en daar schieten we helemaal niks mee op. Mijn zegje is gedaan, jouwe ook.

Het lijkt me overigens niet verstandig om te gaan oordelen over een samenwerking tussen Kitmarkers en Preppers. Niet alles staat hier op het forum. Het gaat verder dan dat.

 

Wat mij betreft is dit topic klaar. Ik kan er nu niks meer aan toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
Er is mij door een aantal personen geadviseerd om hier niet meer verder op in te gaan. Dat zou een welles-nietes situatie gaan worden, en daar schieten we helemaal niks mee op. Mijn zegje is gedaan, jouwe ook.

Het lijkt me overigens niet verstandig om te gaan oordelen over een samenwerking tussen Kitmarkers en Preppers. Niet alles staat hier op het forum. Het gaat verder dan dat.

 

Wat mij betreft is dit topic klaar. Ik kan er nu niks meer aan toevoegen.

 

Draadje op slot omdat ik je aanspreek op je verantwoordelijkheid t.a.v. productveiligheid en meetgegevens?

Dat is iets te makkelijk, Kitmarkers.

 

Wij wachten op jouw meetrapport en zolang dat er niet is moet het draadje open blijven, anders kun jij dat meetrapport niet uploaden.

Of bedoel je nu te zeggen dat dat meetrapport er helemaal niet meer komt? :)

 

En samenwerking tussen kitmarkers en preppers en "Niet alles staat hier op het forum. Het gaat verder dan dat."?

 

In dat geval waarschuw ik @Dr.Prepper en @Mr. Gold ernstig voor de onprofessionele houding die jij hier als leverancier ten toon spreidt.

 

Bunkerprepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je punt is gemaakt, en het rapport is in de maak. Ik durf geen indicatie te geven wanneer dat klaar is. Ik zit er bovenop. En nee, ik als kleine ondernemen kan een dergelijk bureau zelf niet bekostigen, vandaar dat het door de fabrikant wordt gedaan.

 

Basta. En mocht je verder willen discussiëren, je hebt mijn e-mail of PM. Dit begint op een one-man-show te lijken nu en dat lijkt me niet de bedoeling.

 

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag komen de eerste reviews online en zit er een leuke actie bij die Kitmarkers erbij heeft gedaan. Iedereen heeft zijn zegje kunnen doen en een ieder kan hier zijn conclusies uittrekken.

 

Alle discussie heeft in ieder geval opgeleverd dat we op nummer 1 staan in Google op Kitmarkers en straling :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
Je punt is gemaakt, en het rapport is in de maak. Ik durf geen indicatie te geven wanneer dat klaar is. Ik zit er bovenop. En nee, ik als kleine ondernemen kan een dergelijk bureau zelf niet bekostigen, vandaar dat het door de fabrikant wordt gedaan.

 

Basta. En mocht je verder willen discussiëren, je hebt mijn e-mail of PM. Dit begint op een one-man-show te lijken nu en dat lijkt me niet de bedoeling.

 

:)

 

Deze discussie over productveiligheid en jouw verantwoordelijkheid als leverancier mag wat mij betreft in openheid gevoerd worden en ik zal je dus niet mailen of PM'en.

 

Begrijp me goed.. ik ken je niet, ik ken je bedrijf niet. Ik heb niets tegen jou persoonlijk of jouw bedrijf. Ik werk ook niet bij een concurrent en ik heb ook geen belangen om je product 'af te kraken'.

 

Ik heb daarentegen wél a) een allergie tegen mensen die jokken en b) een allergie tegen mensen die een bedrijf runnen zonder dat ze rekenschap willen afleggen van hun verantwoordelijkheid als leverancier t.a.v. het goed en onafhankelijk informeren van de klanten c.q. beoogde gebruikers over de exacte specs van wat je levert.

Jij triggert deze beide allergiën bij me. Over de ene allergie (het jokken) kan ik niet spreken zonder PM's te publiceren en dat zou me een perma ban opleveren; de andere allergie (productveiligheid en specs) is hier openbaar zichtbaar op het forum in dit draadje. :o

 

Ik zal @Keyser Suze om een middel tegen allergie één vragen, al vrees ik dat hij zal zeggen dat dat onbehandelbaar is met medicijnen.

Allergie twee (jouw verantwoordelijkheid als leverancier en specs c.q. rapport) kan alleen door jouzelf worden opgelost.

 

Tritium sources hoeven niet schadelijk te zijn in kleine hoeveelheden, maar je zult niet de eerste zijn waarvan blijkt dat de inhoud van een bepaald high-tech product niet overeenkomt met wat er op de verpakking staat.

Als jij dat niet zelf onderzoekt (c.q. laat onderzoeken), vertrouw je ten onrechte op opgave door de fabrikant, die uiteraard baat heeft bij bepaalde onderzoeksuitslagen. Dat jij als tussenhandelaar alleen op een rapport van een fabrikant vertrouwt vind ik persoonlijk bij dergelijke producten extreem zorgelijk.

(Analogie: 'Fabrikant stelt echt dat dit puur rundvlees is, kijk hier zijn de rapporten van de fabrikant'. Blijkt er toch paardenvlees verwerkt te zijn. Get my point? Niet dat Vlees zo high-tech is...maar het principe van 'testrapport-van-de-fabrikant-bewijst-toch-dat-het-goed-zit' is een no-go bij productveiligheid en verantwoordelijkheid van importeurs/tussenhandelaren.)

 

Maar goed, intussen laten we het draadje gewoon open (maar ik ben geen moderator of admin en dit is dus slechts een 'suggestie' :cool:)

 

Suggestie: De eerstvolgende post die we hieronder zien is de post waarin jij je testresultaten met het forum deelt. (NB: geen berekening, maar een testrapport van een gecertificeerd lab!)

Kunnen mensen die op kitmarkers googlen tenminste zien dat je n.a.v. deze oproep daadwerkelijk je verantwoordelijkheid neemt c.q. eindelijk genomen hebt.

 

Neem de tijd die je denkt nodig te hebben, maar kom je afspraken naar de mensen op het forum hier gewoon fatsoenlijk na.

 

PS: Wij zouden e.e.a. in ons lab o.a. getest hebben door de kitmarkers tenminste ook geconditioneerd te breken (onder water), op te lossen in water en vervolgens de straling te meten met behulp van een zogeheten "Liquid Scintillation Counter". Hiermee is straling meetbaar tussen 0.037 Bq/mL (1 pCi/mL) to 555 Bq/mL (15 000 pCi/mL) bij een 10 ml. sample, uiteraard onder condities met voorkoming van 'false positive' door eliminatie van de achtergrondstraling. Eventuele hogere doseringen zouden meetbaar zijn door mengdoseringen of kleinere hoeveelheden sample-water of een combinatie van beiden. Dit was ook waarom we vroegen om van ieder product een aantal smaken aan te leveren onder het motto 'één meting is geen meting'.

 

Tip: Als start t.a.v. goed omgaan met productveiligheid en informatie zou je (maar dat moet je uiteraard zelf weten) op je http://www.kitmarkers.nl/informatie-kitmarkers/ feitelijke informatie over Tritium kunnen opnemen. Er staat nu alleen "Een kitmarker is een transparant buisje waarin een betalight zit verwerkt. De betalight is een staafje van borosilicaatglas waarin tritiumgas zit." en "Kitmarkers en andere tritium-producten verkocht door Kitmarkers.nl zijn 100% veilig voor mens en dier. De straling van deze producten komt niet eens door een velletje papier laat staan door de menselijke huid."

Naar alle objectieve maatstaven bezien is dat wel héél minimale productinformatie over Tritium, wat zeg ik... géén informatie over Tritium.

 

En nogmaals ter bevestiging voor alle forumleden: het filmpje met die Geigertellers is pure onzin. :D

Tritium is niet detecteerbaar met de in het filmpje gebruikte Geigertellers, laat staan dat lage doseringen wat voor straling dan ook met die meters uit het filmpje te meten zou zijn. Het filmpje is een lachertje en bangmakerij eerste klas.

Aan jou ( @Kitmarkers ) de eer om het wel wetenschappelijk verantwoord te doen en uit te leggen hoe je ALARA in de praktijk kunt toepassen t.a.v. jouw producten.

Dat hoort volgens mij bij de verantwoordelijkheid van iedere leverancier en dus ook bij jou, ongeachte de 'grootte' van je onderneming. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag komen de eerste reviews online en zit er een leuke actie bij die Kitmarkers erbij heeft gedaan.

 

Update: We hebben besloten dat - zolang we niet kunnen linken naar een deugdelijk onafhankelijk onderzoek dat de veiligheid van de producten garandeert - we tot nader orde vanuit Preppers.nl geen promotie (d.w.z. kortingscodes) hiervoor doen. Het afwachten is dus op een dergelijk rapport. Of we daarvoor al member reviews laten plaatsen zijn we op dit moment nog niet over uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een betalight torch, deze heb ik ongeveer 1,5 jaar geleden gekocht.

 

604j0qt1a.jpg

 

Je kunt er niet mee door het gras lopen en ook zien waar je loopt. Hij ligt op vakantie echter altijd naast mijn bed. Genoeg licht om de spullen daaromheen te kunnen zien, mijn aansteker, waxine lichtje, mes, telefoon. Dus nooit meer op de tast op zoek naar spullen.

 

Echter in de verlichte straat waar ik woon is het nooit echt donker en is het nut dus ook zeer beperkt.

Als er maar een beetje licht aanwezig is lijkt het een zwak ding, als het echter 1x aarde aarde aarde donker is zul je de torch meteen waarderen!

 

Het is natuurlijk bij een dergelijk product wel erg belangrijk dat je een productie datum weet.

Een torch die al 10 jaar in het schap ligt heeft nog 5 jaar over. Ik heb mijn kitmarkers via een website besteld (weet niet meer welke) en mijn torch bij de importeur gescoord (welke nog leuke gadgets mee leverde ook!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij dat niet zelf onderzoekt (c.q. laat onderzoeken), vertrouw je ten onrechte op opgave door de fabrikant, die uiteraard baat heeft bij bepaalde onderzoeksuitslagen. Dat jij als tussenhandelaar alleen op een rapport van een fabrikant vertrouwt vind ik persoonlijk bij dergelijke producten extreem zorgelijk.

 

Bunkerprepper, ik waardeer de energie die je steekt in het boven water krijgen van deze informatie.

Heb je iets dergelijks ook al eens gedaan voor vaccinaties? (zou mij een hoop zoekwerk besparen)

 

Ik maak me ook altijd wel druk om spullen die ik gebruik, maar nog meer om wat mijn lijf in gaat. (laat staan in dat van mijn kinderen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
Bunkerprepper, ik waardeer de energie die je steekt in het boven water krijgen van deze informatie.

Heb je iets dergelijks ook al eens gedaan voor vaccinaties? (zou mij een hoop zoekwerk besparen)

 

Ik maak me ook altijd wel druk om spullen die ik gebruik, maar nog meer om wat mijn lijf in gaat. (laat staan in dat van mijn kinderen)

 

Nee, nooit specifiek voor vaccinaties. Rondom dat soort producten zit echter een heel 'regulier' kordon aan maatregelen/veiligheidsvangnetten e.d. t.a.v. toelating en gebruik, en voor die producten zou ik me dus niet 1.2.3. zorgen maken.

Ik bedoel dan dus: over de vraag of er in vaccinaties zit wat erop staat zou ik me niet 1.2.3. zorgen maken. Over de vraag in hoeverre bepaalde vaccinaties wel of geen zin hebben zijn er net zoveel mening als vaccins.

Tip: maak voor je vraag gewoon een apart draadje aan, krijg je ook input van de andere leden. Houden we dit draadje voor de kitmarkers/tritium :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze discussie over productveiligheid en jouw verantwoordelijkheid als leverancier......

 

Ik wil niet vervelend doen maar er is een verschil tussen producten en leverancier, als de producten die @Kitmarkers verkoopt goedgekeurd zijn in NL/Europa dan heb jij het daarmee te doen @Bunkerprepper. Natuurlijk mag je vragen stellen aan de verkoper, en de meeste verkopers zullen proberen die vragen te beantwoorden, maar je hoeft niet te verwachten dat de verkoper zelf allerlei tests laat doen of onderzoeksrapporten met je deelt. Het zou fijn zijn als een verkoper dat soort informatie heeft en wil delen, maar hij is daartoe niet verplicht.

@Kitmarkers kan (op dit moment) jou niet voorzien van de informatie die je wil hebben, bij de producent klop je niet aan (want biased) dus ik stel voor dat je zelf op zoek gaat naar onafhankelijk onderzoek of zelf een onafhankelijk onderzoek laat uitvoeren (of zelf doen, mits controleerbaar).

 

Ik weet overigens niet wat er via PM besproken is, dus moet af gaan op de posts van @Kitmarkers en mijn indruk daaruit is dat hij veel moeite doet om aan verzoeken te voldoen terwijl dat niet eens z'n plicht is. Daarnaast lijkt het hem geld te kosten, en is nog maar de vraag of hij wat producten kan verkopen dankzij al die moeite.

 

Update: We hebben besloten dat - zolang we niet kunnen linken naar een deugdelijk onafhankelijk onderzoek dat de veiligheid van de producten garandeert - we tot nader orde vanuit Preppers.nl geen promotie (d.w.z. kortingscodes) hiervoor doen. Het afwachten is dus op een dergelijk rapport. Of we daarvoor al member reviews laten plaatsen zijn we op dit moment nog niet over uit.

 

Jammer! Het ontbreken van dergelijke rapporten toont m.i. niet aan dat het product schadelijk kan zijn (mits je het niet opeet), ik begrijp echter het standpunt van preppers.nl wel (wat als het toch schadelijk blijkt te zijn, en leverancier en producent niet meer bestaan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
Ik wil niet vervelend doen maar er is een verschil tussen producten en leverancier, als de producten die @Kitmarkers verkoopt goedgekeurd zijn in NL/Europa dan heb jij het daarmee te doen @Bunkerprepper. Natuurlijk mag je vragen stellen aan de verkoper, en de meeste verkopers zullen proberen die vragen te beantwoorden, maar je hoeft niet te verwachten dat de verkoper zelf allerlei tests laat doen of onderzoeksrapporten met je deelt. Het zou fijn zijn als een verkoper dat soort informatie heeft en wil delen, maar hij is daartoe niet verplicht.

@Kitmarkers kan (op dit moment) jou niet voorzien van de informatie die je wil hebben, bij de producent klop je niet aan (want biased) dus ik stel voor dat je zelf op zoek gaat naar onafhankelijk onderzoek of zelf een onafhankelijk onderzoek laat uitvoeren (of zelf doen, mits controleerbaar).

 

Je doet helemaal niet vervelend, maar in wat jij nu zegt zit hem precies de kneep. Het is volstrekt niet duidelijk of het hier producten betreft die goedgekeurd zijn voor NL/Europa.

Het aantonen dat een product geschikt is voor de NL/Europese markt is NIET de taak van de consument, maar van de producent c.q. leverancier.

Of dat hier het geval is weten we dus simpelweg niet.

Wat er exact in zit weten we ook niet. (Toch wel, 'tritium', kun je niet lezen Bunkerprepper? :-) Ok... en hoe weet je dat? Omdat iemand het zegt? Is dit daadwerkelijk tritium of een andere radionuclide die reageert met die fosfor?)

 

Kern van de zaak is: als je besluit om in Nederland goederen te leveren, dan moet je aan Nederlandse wetgeving voldoen. Binnen Nederlandse wetgeving hoor je over je producten en ingrediënten transparant en proactief te communiceren.

 

In het geval van producten die zogeheten radionucliden bevatten (technische term van de groep waartoe Tritium behoort), is onder andere het Besluit Stralingsbescherming van toepassing op handel en levering van dergelijke producten in Nederland.

In bijlage 1 van dat besluit staan in tabel 1 de ontheffingswaardes per radionuclide vermeld. LINK

 

Zou de leverancier zijn huiswerk hebben gedaan, dan zou hij melden: mijn producten vallen onder de drempelnormen uit het Besluit Stralingbescherming.

Dat de leverancier dit niet zegt is hoogstwaarschijnlijk omdat hij niet zelf heeft vastgesteld wat de betreffende 'waarde' van zijn H3 ingrediënt is.

Daarnaast twijfel ik eraan of uberhaupt de kennis aanwezig is dat het Besluit Stralingsbescherming uberhaupt bestaat (en dan wordt ernaar verwijzen als leverancier natuurlijk dubbel zo moeilijk). :)

 

En over productaansprakelijkheid?

Zie: "Bent u importeur van goederen die van buiten de EU komen? Dan bent u aansprakelijk voor de geleden schade die door het product is ontstaan. Dit heet productaansprakelijkheid." Bron LINK 1 Kamer van Koophandel

Met HIER doorklikmogelijkheden en additionele informatie over productaansprakelijkheid.

 

Ook op antwoordvoorbedrijven.nl staat nuttige informatie over dit thema.

Als producent bent u aansprakelijk voor schade die door een gebrek in uw product veroorzaakt wordt. Zo'n gebrek kan zijn:

 

- het ontbreken van een veiligheidsvoorziening;

- een ondeugdelijke gebruiksaanwijzing;

- het ontbreken van waarschuwingen op het product.

 

.../...

 

Let op: Als u producten van buiten de EU importeert, wordt u juridisch gezien als de producent. Productaansprakelijkheid geldt alleen voor importeurs, niet voor agenten.

 

Bron: http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/regel/productaansprakelijkheid

 

Last but not least. De leverancier had toegezegd om met stralingsmetingen te komen. Mijn opmerking had mede betrekking op het feit dat tenminste die afspraak niet is nagekomen.

 

Ik heb de opmerking van @Dr.Prepper zo begrepen dat promotie van kitmarker materialen via de site wordt opgeschort tot tenminste DIE afspraak is ingelost en er wat duidelijkere info beschikbaar is over de herkomst van de betreffende materialen.

(Producent? Importeur? Gebruikt tritiumgas? Waarvandaan?)

 

GTLS devices kunnen voor diverse groepen gebruikers enorm nuttig zijn (waaronder zeker ook de vaker genoemde vissers, militairen maar natuurlijk ook preppers hebben baat bij een lichtvoorziening die niet op batterijen gaat).

Maar... dat moet dan wel veilig en transparant gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let op: Als u producten van buiten de EU importeert, wordt u juridisch gezien als de producent. Productaansprakelijkheid geldt alleen voor importeurs, niet voor agenten.

 

Interessant, dat wist ik niet. Ik vraag me nu af of Kitmarkers de importeur is, of een 'agent'.

 

Het aantonen dat een product geschikt is voor de NL/Europese markt is NIET de taak van de consument, maar van de producent c.q. leverancier.

Of dat hier het geval is weten we dus simpelweg niet.

 

De taak van de producent of importeur dus, als @Kitmarkers de importeur is dan richt je blijkbaar je vragen aan de juiste persoon / bedrijf. Is @Kitmarkers slechts een 'agent' (koopt het bij de importeur en verkoopt het weer via z'n shop) dan is hij niet de aangewezen persoon (wel een ingang richting importeur).

 

Het is volstrekt niet duidelijk of het hier producten betreft die goedgekeurd zijn voor NL/Europa.

 

Die duidelijkheid moet een 'agent' natuurlijk wel hebben, anders verkoop je (lijkt mij) 'illegaal spul'.

 

De leverancier had toegezegd om met stralingsmetingen te komen. Mijn opmerking had mede betrekking op het feit dat tenminste die afspraak niet is nagekomen.

 

Als ik het goed begrepen heb hoeft de importeur alleen aan te tonen dat het product geschikt is voor de NL/EU markt, dat lijkt mij een goed punt om mee te starten. Kunnen we daarna bakkeleien over de details.

 

Btw, dank voor je uitvoerige reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kortom, het lijken dus prima dingen maar het is nog niet duidelijk hoeveel straling de Kitmarkers uitzenden. Zolang je ze aan je tas hangt waarschijnlijk (!) geen probleem, maar in je broekzak of als ze stukgaan mogelijk wel. We wachten af.....geduldig als we zijn, ik hoop wel dat we het snel weten want ik vind het retecoole gadgets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...