Simurgh Geplaatst: 28 april 2013 Delen Geplaatst: 28 april 2013 En hier het draadje wat ik al eerder gepost had met volledige instructies. Ik heb in het het draadje van @hamster wat meer info gezet over hoe ik het heb gedaan met als resultaat een 55lbs boog. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 29 april 2013 Delen Geplaatst: 29 april 2013 waarom pijlen kopen je kunt ze ook maken van bamboe stokken elke tuinwinkel heeft ze wel en of ze nou krom zijn of niet maakt niks uit even bij een vlam houden(niet erin) rechtbuigen ,af laten koelen en bewerken (glad schuren ,inkepingen boven en onder maken ed) voor nog geen 10,- De kracht is niet indrukwekkend en de trek lengte gaat Max 29 inch. Boven de 1.90 meter lengte als schutter is dat zeker te kort, misschien zelfs voor iemand van 1.80 meter zelfs al krap. En je moet nog pijlen kopen....en release...etc. alhoewel 55 pond genoeg is om lekker te schieten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 29 april 2013 Delen Geplaatst: 29 april 2013 heb zelf en oude vishengel gebruikt Tentenwinkel? Volgens mij zijn die stokken van een boogtent van fiberglas Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 29 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2013 waarom pijlen kopen je kunt ze ook maken van bamboe stokken elke tuinwinkel heeft ze wel en of ze nou krom zijn of niet maakt niks uit even bij een vlam houden(niet erin) rechtbuigen ,af laten koelen en bewerken (glad schuren ,inkepingen boven en onder maken ed) voor nog geen €10,- Daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb ook zo'n bosje bamboe pijlen liggen, en het verschil met professionele pijlen, is erg groot. Ik ben verwend.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 29 april 2013 Delen Geplaatst: 29 april 2013 Heb net mijn info doc. klaar over hoe en wat je moet doen wbt bamboe schaften nu alleen nog even een disclamer erin zetten (wil graag het hele doc. kunnen plaatsen) misschien heb je er wat aan. Daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb ook zo'n bosje bamboe pijlen liggen, en het verschil met professionele pijlen, is erg groot. Ik ben verwend.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Adrie Geplaatst: 13 juni 2013 Delen Geplaatst: 13 juni 2013 weet iemand ook waar je fiberglass staven kunt kopen in nederland?? heb rondgekeken maar het is moeilijk ... worden hier GVK staven genoemd. Ik heb het niet kunnen vinden en heb uiteindelijk een stuk bamboe gebruikt ipv fiberglass. Werkt tot nu toe nog heel goed in mijn zelfgeknutselde kinderboogjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerbenvink Geplaatst: 6 augustus 2013 Delen Geplaatst: 6 augustus 2013 Ik zou graag een simpele boog willen maken met een aantal pijlen alleen ik heb geen idee hoe ik die maak. Hebben jullie tips voor Materialen Technieken Of andere tips? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast crossfire Geplaatst: 6 augustus 2013 Delen Geplaatst: 6 augustus 2013 Probeer de zoek functie eens Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 6 augustus 2013 Delen Geplaatst: 6 augustus 2013 @Gerbenvink als je bij youtube zoekt op PVC bow vind je een aantal leuke filmpjes over het maken van een PVC longbow deze zijn redelijk eenvoudig te maken en kosten relatief weinig (de kostprijs van pvc ) wil je een echte houten handboog maken dan is dit een mooie link (maar is aanzienlijk duurder en moeilijker zeker voor de leek ) http://home.planet.nl/~veen0804/ ( http://www.zelfbogenmaken.nl/ is dezelfde ) gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 6 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2013 bijvoorbeeld hier lezen: http://preppers.nl/forum/threads/4057-Goedkope-hand-boog en het boekje houtkoorts kopen (Google) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerbenvink Geplaatst: 6 augustus 2013 Delen Geplaatst: 6 augustus 2013 Ja ik denk dat ik er een maak van pvc Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 6 augustus 2013 Delen Geplaatst: 6 augustus 2013 idd gebruik zoek de functie eens bv handboog pvcboog houtenboog Ik zou graag een simpele boog willen maken met een aantal pijlen alleen ik heb geen idee hoe ik die maak. Hebben jullie tips voor Materialen Technieken Of andere tips? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 6 augustus 2013 Delen Geplaatst: 6 augustus 2013 @Kungfufox samenvoegen met post zoaldps genoemd door @Keyser Suze?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kungfufox Geplaatst: 6 augustus 2013 Delen Geplaatst: 6 augustus 2013 @Kungfufox samenvoegen met post zoaldps genoemd door @Keyser Suze?? Done . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 6 augustus 2013 Delen Geplaatst: 6 augustus 2013 http://home.planet.nl/~veen0804/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
xxmarijnw Geplaatst: 10 november 2013 Delen Geplaatst: 10 november 2013 Ziet er goed uit, Ga zeker proberen er een te maken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 21 november 2013 Delen Geplaatst: 21 november 2013 ook een leuke beetje het zelfde maar zonder fiberglas ben hem zelf nu ook aan het maken erg leuk tijd verdrijf op regenachtige dagen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Floshtf Geplaatst: 15 januari 2014 Delen Geplaatst: 15 januari 2014 Hier misschien nog een hulpmiddel met tape, voor de pijlen. Geen idee hoe het schiet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hhpp Geplaatst: 15 januari 2014 Delen Geplaatst: 15 januari 2014 Tape kan wel, je ziet ook wel eens karton toegepast. Veren zijn echter superieur vind ik. Vooral als je langere afstanden wilt schieten, dan is tape niet meer adequaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 15 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2014 Hier misschien nog een hulpmiddel met tape, voor de pijlen. Geen idee hoe het schiet. Ik heb er een aantal zo gemaakt. Überhaupt schiet een fabriekspijl geweldig en wat ik knutsel een stuk minder goed. Op tien of vijftien meter maakt het niet zoveel uit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 15 januari 2014 Delen Geplaatst: 15 januari 2014 Hier misschien nog een hulpmiddel met tape, voor de pijlen. Geen idee hoe het schiet. Dat schiet een stuk beter dan zonder. Met 3 "veren" nog beter. (Iets meer knutsel) Verder: wat KS zegt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 15 januari 2014 Delen Geplaatst: 15 januari 2014 Ik ga binnenkort eens experimenteren om een demonteerbare PVC boog te maken met een soort vulling dat ik hier nog niet tegengekomen ben... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lekker Geplaatst: 15 januari 2014 Delen Geplaatst: 15 januari 2014 Hier misschien nog een hulpmiddel met tape, voor de pijlen. Geen idee hoe het schiet. Je wilt drie dimensionaal stabiliteit, dit is maar twee dimensionaal En je zal het echt recht, recht moeten plakken! Daarbij ben je volgens mij net zoveel tijd kwijt aan het recht plakken van de tape, kun je ook drie veren er op plakken of winden als je geen lijm hebt... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Penn83 Geplaatst: 15 januari 2014 Delen Geplaatst: 15 januari 2014 Absoluut een leuk idee, al denk ik toch dat ik een originele boog zou halen. just in case.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 15 januari 2014 Delen Geplaatst: 15 januari 2014 Hier misschien nog een hulpmiddel met tape, voor de pijlen. Geen idee hoe het schiet. [ATTACH=CONFIG]7612[/ATTACH] Bij een gesloten veer (veer uit 1 stuk) moet de vorm aflopend zijn aan het einde, de bedoeling van veren is om een pijl stabiel te laten vliegen zonder dat het de snelheid afremt. hoe groter de veren hoe groter de stabiliteit maar hoe meer deze afgeremd zal worden. de kunst is een goede verhouding te vinden naargelang de lengte, gewicht en de gewichtsverdeling van de pijl. [ATTACH=CONFIG]7616[/ATTACH] Je wilt drie dimensionaal stabiliteit, dit is maar twee dimensionaal En je zal het echt recht, recht moeten plakken! Daarbij ben je volgens mij net zoveel tijd kwijt aan het recht plakken van de tape, kun je ook drie veren er op plakken of winden als je geen lijm hebt... Idd, bij gesloten veren moeten deze in 1 lijn op de pijl of parallel gecurved met de andere veren geplaatst worden (wat nog moeilijker is) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.