joost5 Geplaatst: 19 januari 2013 Delen Geplaatst: 19 januari 2013 Ha Ha ,volgens mij zijn wij allemaal ernstig nieuwsgierig naar hoe en wat.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 19 januari 2013 Delen Geplaatst: 19 januari 2013 Zijn er geen andere, kleine openingen @Richa ? Zoals een ventilatiepijp op het dak? Dan kan je een lichtbron en een camera'tje laten zakken (neem een goedkope, voor het geval hij valt), beetje ronddraaien en hoppa. Â Ja, @joost5, ik ben ook wel nieuwsgierig Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kungfufox Geplaatst: 19 januari 2013 Delen Geplaatst: 19 januari 2013 Goh ik dacht dat die bunker gewoon was voor een dood normale kerel, eentje die zich af en toe ff veilig wil voelen voor z'n vrouw nadat ie weer is is betrapt en 's nachts veelste laat en stinkend naar alcohol thuiskomt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 Probeer het maar eens. Er wordt heel makkelijk over lockpicken gepraat maar ik denk dat niemand hier op het forum echt weleense live op lokatie een discusslot / hangslot gepickt heeft. Aan een lockpickset heb je in geval van SHTF helemaal niets. Iedereen die minder als 100 oefen uren + talent heeft kan zijn geld beter besteden aan een gedore betonschaar.  Alleen enkele P en E en M-lock hangsloten / cilinders of klonen van voor 2005 zijn nog picken voor een amateur.  Groeten Neoclyps  Ik kan je verzekeren dat een discusslot weinig voorstelt.  Met name de welbekende Abus 4-pins variant. Die pick je niet eens, maar rake (hark) je binnen 10 seconden open. Wil er best wel eens een video van maken.  Een geoefende lockpicker (NL 'slot opensteker') krijgt bijna alles open.  ( bron : ondergetekende )  Meer info : http://www.toool.nl Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 @Advivo, dan neem ik mijn slot mee, ben benieuwd. (ken toool al wel maar ben zelf nog niet zo handig daarmee) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 Ik heb de eerste foto's nog eens goed bekeken . Ik stel vast , de scharnieren zitten aan de buitenkant dus de deur draait naar buiten open . Als het slot eraf gehaald word moet je als nog de deur vrij graven om ze open te krijgen . Veel werk lijkt mij . Grt Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richa Geplaatst: 20 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2013 Zijn er geen andere, kleine openingen @Richa ? Zoals een ventilatiepijp op het dak? Dan kan je een lichtbron en een camera'tje laten zakken (neem een goedkope, voor het geval hij valt), beetje ronddraaien en hoppa.  Ja, @joost5, ik ben ook wel nieuwsgierig  Ik heb in deze bunker geen kleine openingen gevonden @Heksenboot. Ook het deurtje zit strak tegen de bunker aan. Bunkerprepper heeft mij wat foto's gestuurd van het bunkerforum en daar vond ik deze bunker ook terug. Tot mijn verrassing zag ik dat er aan de achterkant van de dijk een gat zat, met een andere bunkeringang, een aantal meters dieper gelegen dan het zichbare deel van deze bunker. Ik ben dus naar beneden gelopen en heb tussen de bomen gezocht, maar geen gat gevonden. Waarschijnlijk is het met aarde dichtgestopt, zodat de onder/zij ingang niet meer te vinden is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 Ik heb in deze bunker geen kleine openingen gevonden @Heksenboot. Ook het deurtje zit strak tegen de bunker aan. Bunkerprepper heeft mij wat foto's gestuurd van het bunkerforum en daar vond ik deze bunker ook terug. Tot mijn verrassing zag ik dat er aan de achterkant van de dijk een gat zat, met een andere bunkeringang, een aantal meters dieper gelegen dan het zichbare deel van deze bunker. Ik ben dus naar beneden gelopen en heb tussen de bomen gezocht, maar geen gat gevonden. Waarschijnlijk is het met aarde dichtgestopt, zodat de onder/zij ingang niet meer te vinden is. Â 24/7 in een camouflage tentje dan maar. Als ze gaan graven en de deur open hebben loop je gewoon naar binnen. (Niet dus ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan001 Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 Of de slotenmaker bellen en zeggen dat je huissleutels nog binnen liggen. Ja stom vergeten meneer in de haast.en ja nu kan ik er niet meer in. Zou je de deur voor mij open kunnen maken? En als de bunker open is een nieuw slot erop doen:D Â De sleutel wel goed bewaren dan he @Richa Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
neoclyps Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 Ik kan je verzekeren dat een discusslot weinig voorstelt. Met name de welbekende Abus 4-pins variant. Die pick je niet eens, maar rake (hark) je binnen 10 seconden open. Wil er best wel eens een video van maken.  Een geoefende lockpicker (NL 'slot opensteker') krijgt bijna alles open.  ( bron : ondergetekende )  Meer info : http://www.toool.nl  Ik ben benieuwd naar de video, ik heb een slot nog nooit geraked maar wil het best leren.  Groeten Neoclyps Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan001 Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 Ik heb nog een sleutel aan mijn sleutelbos voor je......lenen? Â [ATTACH=CONFIG]2740[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Bunkerprepper Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 Ik heb in deze bunker geen kleine openingen gevonden @Heksenboot. Ook het deurtje zit strak tegen de bunker aan. Bunkerprepper heeft mij wat foto's gestuurd van het bunkerforum en daar vond ik deze bunker ook terug. Tot mijn verrassing zag ik dat er aan de achterkant van de dijk een gat zat, met een andere bunkeringang, een aantal meters dieper gelegen dan het zichbare deel van deze bunker. Ik ben dus naar beneden gelopen en heb tussen de bomen gezocht, maar geen gat gevonden. Waarschijnlijk is het met aarde dichtgestopt, zodat de onder/zij ingang niet meer te vinden is. Â Richa, de types staan er bij vermeld. Het betreft hier types waarvan de plattegronden gewoon beschikbaar zijn he? SMILE Â Â Bunkerprepper Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richa Geplaatst: 21 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2013 Richa, de types staan er bij vermeld. Het betreft hier types waarvan de plattegronden gewoon beschikbaar zijn he? SMILE  Bunkerprepper  Ah! (smile terug) Dan moet ik me registreren om verder te kunnen klikken.....dus..... :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 21 januari 2013 Delen Geplaatst: 21 januari 2013 Weet je of het een NL of DE bunker is? Meestal zijn de DE bunkers erg goed gedocumenteerd... Â (ps ik heb een endoscoop... ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Bunkerprepper Geplaatst: 21 januari 2013 Delen Geplaatst: 21 januari 2013 ps ik heb een endoscoop... ) Â Ver uit de buurt blijven allemaal. Daar kun je hele enge dingen mee doen... Â Bunkerprepper Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 21 januari 2013 Delen Geplaatst: 21 januari 2013 Ver uit de buurt blijven allemaal. Daar kun je hele enge dingen mee doen... Bunkerprepper  hahaha jazekers hij is nog flexibel ook.... met een lichhie in de kop Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bugout Geplaatst: 26 januari 2013 Delen Geplaatst: 26 januari 2013 Afloop? einde? Lig je nog steeds in een hide voor de deur? Ben je ingesneeuwd en moeten we je nu redden? vragen, vragen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Archie Bunker Geplaatst: 29 januari 2013 Delen Geplaatst: 29 januari 2013 Ver uit de buurt blijven allemaal. Daar kun je hele enge dingen mee doen... Bunkerprepper  Welk type Bunker hebben we het over? en anders even omg locatie Pb Ik kan aan de foto,s niet opmaken wat het is Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richa Geplaatst: 16 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2013 Het raadsel lijkt zijn oplossing te naderen......... tromgeroffel........... Gisteren heb ik als vrijwilliger, samen met groep 8 (de klas van mijn lieve stiefzoon) meegeholpen met het knotten van wilgen in een natuurgebied vlakbij de bunkers. En "toevalligerwijze" kwam ik in gesprek met een vrijwillige natuurbeheerder. Het was een vriendelijke man van rond de 65, al enige jaren met pensioen, die nogal veel wist over de geschiedenis van de omgeving. En al pratende kwam het gesprek uit op de bunkers, die prachtdingen, Duitse kazematten, waar ook vleermuizen in zaten en waar hij weleens een groepsexcursies voor leidde. En natuurlijk greep ik mijn kans om hem te zeggen dat mij was opgevallen dat er op één van de bunkers een slotje zat.  Zijn antwoord: "ja natuurlijk, die gaat alleen open bij excursies, anders gaat iedereen er zomaar in".  Zóóó bijzonder dat het antwoord mij volkomen onverwachts in de schoot werd geworpen. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 16 februari 2013 Delen Geplaatst: 16 februari 2013 Gaaf @Richa! Wat leuk dat je er zo achter bent gekomen. Leuk dat je ons op de hoogte houdt via pm van het verloop van de ontknoping. Laat me raden jij gaat binnenkort op vleermuisexcursie met die meneer? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 16 februari 2013 Delen Geplaatst: 16 februari 2013 Het raadsel lijkt zijn oplossing te naderen......... tromgeroffel........... Gisteren heb ik als vrijwilliger, samen met groep 8 (de klas van mijn lieve stiefzoon) meegeholpen met het knotten van wilgen in een natuurgebied vlakbij de bunkers. En "toevalligerwijze" kwam ik in gesprek met een vrijwillige natuurbeheerder. Het was een vriendelijke man van rond de 65, al enige jaren met pensioen, die nogal veel wist over de geschiedenis van de omgeving. En al pratende kwam het gesprek uit op de bunkers, die prachtdingen, Duitse kazematten, waar ook vleermuizen in zaten en waar hij weleens een groepsexcursies voor leidde. En natuurlijk greep ik mijn kans om hem te zeggen dat mij was opgevallen dat er op één van de bunkers een slotje zat.  Zijn antwoord: "ja natuurlijk, die gaat alleen open bij excursies, anders gaat iedereen er zomaar in".  Zóóó bijzonder dat het antwoord mij volkomen onverwachts in de schoot werd geworpen.  Ha, Batman dus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 16 februari 2013 Delen Geplaatst: 16 februari 2013 Sommige bunkers zijn op slot omdat er beschermde vleermuizen in wonen. Die vliegen dan in en uit door bijvoorbeeld een ventilatie gat, waar mensen niet door heen passen. Zo hebben die beestjes een ongestoorde dagrust.  En de winnaar is: @Dreutel! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
missbir Geplaatst: 16 februari 2013 Delen Geplaatst: 16 februari 2013 @Richa .. wat ben ik blij dat je het raadsel opgelost hebt.. heb dr nachten niet van geslapen.. hahahah  thanks voor je leuke topic.  keep on prepping.  xxbirgittexx Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 16 februari 2013 Delen Geplaatst: 16 februari 2013 LOL, eindelijk opgelost, Bedankt voor het bevredigen van mijn nieuwsgierigheid Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 En de winnaar is: @Dreutel! Â Jodelahitie haha! :D Â Virtuele champagne voor iedereen! 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.