Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat is je grootste angst?


Gast Bushmaster

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
Mijn kids kwijt raken mocht er ooit een chaos losbreken.

 

Ja, dat is angstig inderdaad.

Laatst een kitten dood. Dat is slikken.

 

Basis-vormen van angst zijn:

Angst voor het onbekende.

Angst om kwijt te raken wat je hebt.

En dan helemaal je dierbaren inderdaad, zoals de meeste mensen hier stellen (ik ook).

 

Angst voor de dood is natuurlijk het meest voorkomend.

 

Angst is wel noodzakelijk, omdat het je behoed voor gevaar.

Maar het moet niet overheersen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn grootste angst? Moet zowat de moeilijkste vraag zijn die je iemand stellen kan. Sommige mensen zijn doodsbenauwd als ze geconfronteerd worden met financiële problemen andere als ze een muis zien. Ik denk dat het verliezen van dierbare onder extreme omstandigheden mensen voor altijd veranderd, het is al moeilijk wanneer dat gebeurt door bv ouderdom. Zoals @ Heksenboot reeds vermelde het mag je leven niet ( gaan ) beheersen laat staan overheersen. Wat mij soms angstig maakt zijn het door omstandigheden niet meer kunnen genieten van kleine dingen of wat we nu zien als kleine dingen. Meestal verbonden met mensen waar je waarde aan echt. Een zonsondergang met je man, samen ontbijten, uren napraten na een vluggertje.

Extreem lachen om niets met je dochter. De intense waardering omdat je vrienden 100 km rijden om jou te zien. En telkens kom ik tot het zelfde besluit, zeg het, zeg dat je hun graag ziet.

Als dit alles morgen verdwijnt , ik wil er zelfs niet aan denken.

 

Groetjes ( En ja zelfs al ben je virtueel en ben ik het soms niet eens, ik wens ieder een warm hart toe)

 

Chin

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam

ik hoop echt dat ik mijn laatste jaren niet dementerend nietwetend (?) ergens in een of andere instelling hoef te wachten tot "iemand" er een einde aan maakt. Zeker als ik niet de langst levende ben, want dan voelen er zich enkelen wellicht verplicht mij in mijn ellende ook nog eens te moeten komen bezoeken.

Eigenlijk zou ik daar cyankali voor moeten preppen, weet dan tegen die tijd waarschijnlijk niet meer dat ik het heb of hoe ik het moet gebruiken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
ik hoop echt dat ik mijn laatste jaren niet dementerend nietwetend (?) ergens in een of andere instelling hoef te wachten tot "iemand" er een einde aan maakt. Zeker als ik niet de langst levende ben, want dan voelen er zich enkelen wellicht verplicht mij in mijn ellende ook nog eens te moeten komen bezoeken.

Eigenlijk zou ik daar cyankali voor moeten preppen, weet dan tegen die tijd waarschijnlijk niet meer dat ik het heb of hoe ik het moet gebruiken ;)

 

Dat is inderdaad een goeie, om over na te denken. Beter doe je dat nu, zolang het nog kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoop echt dat ik mijn laatste jaren niet dementerend nietwetend (?) ergens in een of andere instelling hoef te wachten tot "iemand" er een einde aan maakt. Zeker als ik niet de langst levende ben, want dan voelen er zich enkelen wellicht verplicht mij in mijn ellende ook nog eens te moeten komen bezoeken.

Eigenlijk zou ik daar cyankali voor moeten preppen, weet dan tegen die tijd waarschijnlijk niet meer dat ik het heb of hoe ik het moet gebruiken ;)

Of ben je zo ver weg dat je non stop vitamine aan het slikken bent, frustrerend.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitgaande van zware omstandigheden het einde van je leven regelen (op papier zetten), is in mijn ogen een must. Voor jezelf, en voor je nabestaanden. Maar niet makkelijk. Veel haken en ogen.

 

 

Mijn grootste angst? Mijn eigen zwakke kanten. ;)

 

 

- Vrees, angst en opwinding:

Wordt jezelf bewust van je gevoelens, gebruik je verstand, en besef dat het juist in deze situatie belangrijk is om je fantasie in de hand te houden.

Maan jezelf tot kalmte, haal adem, pak een probleem aan, bedenk een oplossing, stel de oplossing als doel en focus op het behalen van dat doel.

 

Vrees is de beduchtheid voor de gevaren die je bekent zijn. Voorbereid zijn met kennis en vaardigheden om deze gevaren het hoofd te bieden verminderen de vrees.

Angst is het gevoel dat betrekking heeft op iets onbepaalds. Het onbekende, je eigen zwakke kanten, mogelijk ongerief of ontbering.

Angst is een kwestie van de verbeelding. Verbeelding krijgt de kans als er ruimte en tijd voor is. Kom in actie. Er is altijd iets te doen om je verbeelding mee bezig te houden.

 

Uit het topic: "7 Stress factoren bij het overleven, en hoe ermee om te gaan".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn grootste angst is dat dit kabinet gaat privatiseren waar het niet hoeft, dat de ziektekosten onbetaalbaar worden( Amerika syndroom, herinner je die documentaire van Micheal Moore? : http://www.michaelmoore.com/books-films/sicko)

kijk eens naar de door de kabinetten geprivatiseerde sectoren:

Vervoer: kosten zijn verdrievoudigt...

Ziektekosten: premie is vervijfvoudigt, en je krijgt minder aan zorg...

Energie: verdrievoudigt aan kosten....

Veiligheid: Defensie is bijna wegbezuinigd, politie moet (nog) meerd doen met minder...

Dat we dermate veel aan Brussel gaan overlaten dat we als Natie niets meer te zeggen hebben over onze eigen inwoners.

En ja,

ik vertrouw dit kabinet niet.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn grootste angst is dat dit kabinet gaat privatiseren waar het niet hoeft, dat de ziektekosten onbetaalbaar worden( Amerika syndroom, herinner je die documentaire van Micheal Moore? : http://www.michaelmoore.com/books-films/sicko)

kijk eens naar de door de kabinetten geprivatiseerde sectoren:

Vervoer: kosten zijn verdrievoudigt...

Ziektekosten: premie is vervijfvoudigt, en je krijgt minder aan zorg...

Energie: verdrievoudigt aan kosten....

Veiligheid: Defensie is bijna wegbezuinigd, politie moet (nog) meerd doen met minder...

Dat we dermate veel aan Brussel gaan overlaten dat we als Natie niets meer te zeggen hebben over onze eigen inwoners.

En ja,

ik vertrouw dit kabinet niet.......

 

Ik vertrouw geen een kabinet, maar wat doe je er aan...stemmen?

Heeft geen meerwaarde, hoe controleer JIJ wat de rest stemt.

Nee, ik vertrouw mezelf, en mijn vertrouwelingen...met mijn leven als het er op aankomt.

Een Rutte of Samson vertrouwen......not.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tv-programma mogen presenteren en dan in je broek schijten. Het komt waarschijnlijk niet op tv (zo netjes zijn ze wel), maar het staat wel op youtube!

 

 

:p

 

In een survival situatie...wel lekker warm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vertrouw geen een kabinet, maar wat doe je er aan...stemmen?

Heeft geen meerwaarde, hoe controleer JIJ wat de rest stemt.

Nee, ik vertrouw mezelf, en mijn vertrouwelingen...met mijn leven als het er op aankomt.

Een Rutte of Samson vertrouwen......not.

 

Vertrouwen, een lastig punt vriend. Want in een total apocalyps, wie vertrouwd nog wie. Wie deelt met wie, wie laat je bij je kampvuur aanzitten.

Wie vertrouw je....om te vertrouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Angst voor de mensen die in de chaos beesten zullen worden.angst voor de ellende die zal ontstaan,ook voor de echte prepper.

Angst voor alles en iedereen die weet dat er wat te halen valt,angst over m'n eigen capaciteiten de ellende te weerstaan en te doen wat nodig is.

Kortom,angst voor de angst die dan komen zal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...