Communicator Geplaatst: 5 oktober 2012 Delen Geplaatst: 5 oktober 2012 las hem vast op een of andere trailer en je hebt je verplaatsbare b.o.l. [filmpje]... Wel een gaaf ding. Ik denk dat ze zoiets eerder gebruiken voor uitvoerders en architecten op bouwlocaties om te vergaderen ofzo. Ik zou wel heel graag een camper willen als ik dan zoiets zie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 5 oktober 2012 Delen Geplaatst: 5 oktober 2012 Ik overweeg de aanschaf van een opvouwbare bolderkar. Zijn goedkoper (va 70,-) dan fietskarren en er is vast wel een mogelijkheid om deze zelf vast te maken aan een fiets... Ik heb ook nog een ouderwetse houten slee, die gaat niet de deur uit nu de kinderen daar niet meer op willen zitten, kan ooit handig zijn in de winter. In die strenge winter met een sneeuwstorm in de jaren 70 heb ik hiermee achter een pony boodschappen gehaald in het dorp voor al mijn buren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rlsailer Geplaatst: 5 oktober 2012 Delen Geplaatst: 5 oktober 2012 we hebben 1 opel astra station 1 citroen c15 en heb 1 boot de auto,s hebben we zo vol heb 1 aantal jerrycan,s 1 metalen leger en 4 plastic de benzine vervang ik elk jaar om dat het beter is voor de motor,s en onze persoonlijke bewaking is de Mechelaar nu 4 jaar oud en vol getraind in stel werk en bewaking hier is mijn deel facebook https://www.facebook.com/rlsailer.rlsailer.1?fref=ts Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Richard Friesland Geplaatst: 7 oktober 2012 Delen Geplaatst: 7 oktober 2012 Ik heb mijn luxe auto 2 jaar geleden verkocht en heb een bestelauto er voor in de plaats genomen, kan er alles in kwijt en er ook nog in slapen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
preppie&kokkie Geplaatst: 7 oktober 2012 Delen Geplaatst: 7 oktober 2012 Net nog maar even een 4x4 camper bijgekocht.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
borg2 Geplaatst: 7 oktober 2012 Delen Geplaatst: 7 oktober 2012 een fiets in geval van EMP of verdwenen grondstoffen...In geval van rellen zo een gevangeniswagen van de politie. Zit wel wat staal op. ^^ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 7 oktober 2012 Delen Geplaatst: 7 oktober 2012 zoals belooft, mijn nieuwste BOV, met huif (niet op de foto) hij het wat werk nodig maar hij word wel legergroen en een gunrack bij t bankje pionierstijl en heb de bomen voor enkel span dubbelspan en een gewone trekstang voor vangmuilen (landbouw trekkers enzo) hij meet 2,11m in lengte en 1,25m in breedte Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nvd72 Geplaatst: 7 oktober 2012 Delen Geplaatst: 7 oktober 2012 zoals belooft, mijn nieuwste BOV, met huif (niet op de foto) hij het wat werk nodig maar hij word wel legergroen en een gunrack bij t bankje pionierstijl en heb de bomen voor enkel span dubbelspan en een gewone trekstang voor vangmuilen (landbouw trekkers enzo) hij meet 2,11m in lengte en 1,25m in breedte gunrack voor de luchtbuksen zeker je weet maar nooit waneer ze postkoets willen overvallen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 7 oktober 2012 Delen Geplaatst: 7 oktober 2012 ja voor een knikloopje in .177 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbeer Geplaatst: 7 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2012 Voor diegene die bij een SHTF de fiets pakt, neem wel een routekaart mee. Nederland heeft 35.000 kilometer aan fietspaden http://www.telegraaf.nl/reiskrant/fietsenenwandelen/12861085/__35.000_kilometer_fietspad__.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 7 oktober 2012 Delen Geplaatst: 7 oktober 2012 Voor diegene die bij een SHTF de fiets pakt, neem wel een routekaart mee. Nederland heeft 35.000 kilometer aan fietspaden http://www.telegraaf.nl/reiskrant/fietsenenwandelen/12861085/__35.000_kilometer_fietspad__.html Er zijn ook handige knooppunten kaarten, mits al die bordjes met de nrs er dan nog staan :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Limburg-Zuid Geplaatst: 9 oktober 2012 Delen Geplaatst: 9 oktober 2012 En als echt paniek uit breekt rij ik naar het werk pak daar een flinke 4 asser ginaf trek er een gesloten stalen 40m3 op . En vertrek daar mee.die gesloten bak fungeert dan ook meteen als slaapverblijf. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbeer Geplaatst: 15 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2012 De fiets is al jaren een gewoonte in Nederland. Het totale fietsenpark in Nederland bestaat uit meer dan 18 miljoen fietsen. Door de economische crisis en de onzekere toekomst/ontwikkelingen van de auto's, kopen steeds meer mensen een fiets. Ook in andere landen kiezen ze steeds vaker voor de fiets. http://www.raivereniging.nl/markt-informatie/branche_analyses/fietsen.aspx http://www.bovagrai.info/tweewieler/2011/1.17.html Italianen kopen voor het eerst meer fietsen dan wagens Het land mag dan wel de bakermat zijn van legendarische merken als Fiat, Ferrari en Lamborghini, vorig jaar werden er 1.750.000 fietsen verkocht en 1.748.000 auto's http://www.demorgen.be/dm/nl/5397/Milieu/article/detail/1517296/2012/10/15/Italianen-kopen-voor-het-eerst-meer-fietsen-dan-wagens.dhtml Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
voorbereid112 Geplaatst: 19 oktober 2012 Delen Geplaatst: 19 oktober 2012 ik hoop op korte termijn een quad te kunnne kopen en daar mijn bug out vihicle van te maken . heeft er al iemand zoiets en zo ja wat voor aanpassingen heb jij eraan gedaan? ik denk aan extra rekken en opbergkisten voor en achter Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nvd72 Geplaatst: 19 oktober 2012 Delen Geplaatst: 19 oktober 2012 quads zijn erg handig, maar ga niet voor die chinese troep, de yamaha utility serie, honda rincon/fourtrax, kawa klf of kvf zijn goede machine's heb persoonlijk goede ervaring met yam grizzly 350 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 20 oktober 2012 Delen Geplaatst: 20 oktober 2012 beginnen met een lier, je komt geheid een keer vast te zitten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
offgrid Geplaatst: 20 oktober 2012 Delen Geplaatst: 20 oktober 2012 En als echt paniek uit breekt rij ik naar het werk pak daar een flinke 4 asser ginaf trek er een gesloten stalen 40m3 op . En vertrek daar mee.die gesloten bak fungeert dan ook meteen als slaapverblijf. Super.,Hoop wel dat ie daar afgetankt staat dan(t liefst met wat extra jerrycannetjes achterin.) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper09 Geplaatst: 20 oktober 2012 Delen Geplaatst: 20 oktober 2012 iemand al aan een paard gedacht? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 20 oktober 2012 Delen Geplaatst: 20 oktober 2012 Super.,Hoop wel dat ie daar afgetankt staat dan(t liefst met wat extra jerrycannetjes achterin.) en dan kom je net je gemeente uit. Ik ben zonder te tanken naar midden frankrijk gereden. ff de jerrycans getest. toch aardig met een stamp volle ford transit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
retgals Geplaatst: 20 oktober 2012 Delen Geplaatst: 20 oktober 2012 Mocht de nood ertoe dwingen mijn plek te verlaten heb ik de beschikking over een ex army Land rover. Die zijn er al opgebouwd om ergens te komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 21 oktober 2012 Delen Geplaatst: 21 oktober 2012 iemand al aan een paard gedacht? http://preppers.nl/forum/threads/177-Welk-vervoermiddel-bij-een-Bug-out?p=33674&viewfull=1#post33674 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 21 oktober 2012 Delen Geplaatst: 21 oktober 2012 Ik heb ook nog een ouderwetse houten slee, die gaat niet de deur uit nu de kinderen daar niet meer op willen zitten, kan ooit handig zijn in de winter. In die strenge winter met een sneeuwstorm in de jaren 70 heb ik hiermee achter een pony boodschappen gehaald in het dorp voor al mijn buren. Nee, die houd ik er ook zeker in! De afgelopen jaren al verschillende keren boodschappen gedaan met de slee. Verreweg de makkelijkste manier na een flink pak sneeuw, zeker die winter waarin het strooizout op was. De hele wijk was hier één grote zeepbaan. En grappig om te zien hoeveel mensen er dan nog een slee tevoorschijn toveren uit hun schuur. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 21 oktober 2012 Delen Geplaatst: 21 oktober 2012 Ik overweeg de aanschaf van een opvouwbare bolderkar. Zijn goedkoper (va 70,-) dan fietskarren en er is vast wel een mogelijkheid om deze zelf vast te maken aan een fiets... Je keuze voor de fiets ben ik t helemaal mee eens. In veel soorten van crisis gaat die ons redden als vervoermiddel volgens mij. Dus extra sets lekvrije banden, bandenplaksets en nieuwe ventielen staan zeker op mijn preplijst. Opvouwbare kar klinkt goed, maar ik denk dat je dan toch beter voor een echte fietskar kunt gaan. Ik kom her en der slechte ervaringen tegen over de belastbaarheid. En juist in noodsituaties wil je zo'n ding flink vol kunnen laden zonder problemen. Belangrijker nog: vraag me af of je uberhaupt kunt fietsen met een vierwielige kar achter je fiets. Fietsers hebben al hele discussies over de vraag of een kar met 1 of 2 wielen beter rijdt. Zie bv http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=501&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=fietskar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roeier Geplaatst: 21 oktober 2012 Delen Geplaatst: 21 oktober 2012 Mijn top 3: 1. Stevig paar wandelschoenen. Misschien een fiets erbij om alles te dragen (ondanks mijn filosofie, zie signature). In 1 dag kun je onopvallend 30 km afleggen. Zo ben je in een paar dagen van waar-je-niet-wilt-zijn naar een fijner oord. 2. Een brommertje. Qua snelheid in de buurt van een auto, qua laadvermogen in de buurt van de fiets. Lekker zuinig, onopvallend, en in geval van pleuris-uitbrekeritis staat er op iedere straathoek een roadblock/checkpoint waar je dan met je auto in de file mag aanschuiven. 3. Een boot. En dan een open, geplatboomde boot die zowel gezeild als geroeid kan worden. In een groep van 6 ~ 8 man de meest comfortabele manier om met veel bagage veel kilometers te maken Met een dekzeil erover is het nog best comfortabel als het regent. Zeilen kost geen brandstof. Roeien en jagen vereist alleen spierkracht. Weinig kans op plunderende bendes, en met de mast naar beneden is het al heel snel, best low-profile te houden. En als het moet, kan alles eraf en kan het ding het land op getrokken worden. Dit is vooral erg handig bij sluizen (waarvan we er in Europa nogal wat van hebben, je kunt hier in Nederland niet 100 km varen zonder zo'n ding tegen te komen), dan kun je 'm eroverheen trekken. Een trucje wat we bij de Zeeverkenners nogal eens deden als de sluiswachter (toch een ambtenaar) doodleuk riep dat zijn werkdag voorbij was en we de volgende dag om 9 uur echt de eerste waren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alex Geplaatst: 21 oktober 2012 Delen Geplaatst: 21 oktober 2012 Ik kan het zelf niet zo goed, maar inline skates zijn met een beetje oefenen ook prima om fietsafstanden mee te overbruggen. Ook geen risico op lekke banden. Wel vervelend als je van de weg af moet (uitdoen/schoenen aantrekken kost even tijd) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.