Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
las hem vast op een of andere trailer en je hebt je verplaatsbare b.o.l.

[filmpje]...

 

Wel een gaaf ding. Ik denk dat ze zoiets eerder gebruiken voor uitvoerders en architecten op bouwlocaties om te vergaderen ofzo.

 

Ik zou wel heel graag een camper willen als ik dan zoiets zie :D

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geplaatst:

Ik overweeg de aanschaf van een opvouwbare bolderkar. Zijn goedkoper (va 70,-) dan fietskarren en er is vast wel een mogelijkheid om deze zelf vast te maken aan een fiets...

 

Ik heb ook nog een ouderwetse houten slee, die gaat niet de deur uit nu de kinderen daar niet meer op willen zitten, kan ooit handig zijn in de winter. In die strenge winter met een sneeuwstorm in de jaren 70 heb ik hiermee achter een pony boodschappen gehaald in het dorp voor al mijn buren.

Gast Richard Friesland
Geplaatst:

Ik heb mijn luxe auto 2 jaar geleden verkocht en heb een bestelauto er voor in de plaats genomen, kan er alles in kwijt en er ook nog in slapen

Geplaatst:

zoals belooft, mijn nieuwste BOV, met huif (niet op de foto)

hij het wat werk nodig maar hij word wel legergroen ;)

en een gunrack bij t bankje pionierstijl ;)

 

IMG_3796[1].jpg.9065c7aa3e6965493b3bba70ef0745ab.jpg

 

en heb de bomen voor enkel span dubbelspan en een gewone trekstang voor vangmuilen (landbouw trekkers enzo)

hij meet 2,11m in lengte en 1,25m in breedte

Geplaatst:
zoals belooft, mijn nieuwste BOV, met huif (niet op de foto)

hij het wat werk nodig maar hij word wel legergroen ;)

en een gunrack bij t bankje pionierstijl ;)

 

IMG_3796[1].jpg.9065c7aa3e6965493b3bba70ef0745ab.jpg

 

en heb de bomen voor enkel span dubbelspan en een gewone trekstang voor vangmuilen (landbouw trekkers enzo)

hij meet 2,11m in lengte en 1,25m in breedte

 

gunrack voor de luchtbuksen zeker :p je weet maar nooit waneer ze postkoets willen overvallen.

Geplaatst:

De fiets is al jaren een gewoonte in Nederland. Het totale fietsenpark in Nederland bestaat uit meer dan 18 miljoen fietsen. Door de economische crisis en de onzekere toekomst/ontwikkelingen van de auto's, kopen steeds meer mensen een fiets. Ook in andere landen kiezen ze steeds vaker voor de fiets. http://www.raivereniging.nl/markt-informatie/branche_analyses/fietsen.aspx

http://www.bovagrai.info/tweewieler/2011/1.17.html

 

Italianen kopen voor het eerst meer fietsen dan wagens

Het land mag dan wel de bakermat zijn van legendarische merken als Fiat, Ferrari en Lamborghini, vorig jaar werden er 1.750.000 fietsen verkocht en 1.748.000 auto's

http://www.demorgen.be/dm/nl/5397/Milieu/article/detail/1517296/2012/10/15/Italianen-kopen-voor-het-eerst-meer-fietsen-dan-wagens.dhtml

Geplaatst:

ik hoop op korte termijn een quad te kunnne kopen en daar mijn bug out vihicle van te maken . heeft er al iemand zoiets en zo ja wat voor aanpassingen heb jij eraan gedaan? ik denk aan extra rekken en opbergkisten voor en achter

Geplaatst:

quads zijn erg handig, maar ga niet voor die chinese troep, de yamaha utility serie, honda rincon/fourtrax, kawa klf of kvf zijn goede machine's heb persoonlijk goede ervaring met yam grizzly 350

Geplaatst:
En als echt paniek uit breekt rij ik naar het werk pak daar een flinke 4 asser ginaf trek er een gesloten stalen 40m3 op . En vertrek daar mee.die gesloten bak fungeert dan ook meteen als slaapverblijf.

 

Super.,Hoop wel dat ie daar afgetankt staat dan(t liefst met wat extra jerrycannetjes achterin.):D

Geplaatst:
Super.,Hoop wel dat ie daar afgetankt staat dan(t liefst met wat extra jerrycannetjes achterin.):D

 

en dan kom je net je gemeente uit.

 

Ik ben zonder te tanken naar midden frankrijk gereden. ff de jerrycans getest.

toch aardig met een stamp volle ford transit.

Geplaatst:
Ik heb ook nog een ouderwetse houten slee, die gaat niet de deur uit nu de kinderen daar niet meer op willen zitten, kan ooit handig zijn in de winter. In die strenge winter met een sneeuwstorm in de jaren 70 heb ik hiermee achter een pony boodschappen gehaald in het dorp voor al mijn buren.

 

Nee, die houd ik er ook zeker in! De afgelopen jaren al verschillende keren boodschappen gedaan met de slee. Verreweg de makkelijkste manier na een flink pak sneeuw, zeker die winter waarin het strooizout op was. De hele wijk was hier één grote zeepbaan. En grappig om te zien hoeveel mensen er dan nog een slee tevoorschijn toveren uit hun schuur.

Geplaatst:
Ik overweeg de aanschaf van een opvouwbare bolderkar. Zijn goedkoper (va 70,-) dan fietskarren en er is vast wel een mogelijkheid om deze zelf vast te maken aan een fiets...

 

Je keuze voor de fiets ben ik t helemaal mee eens. In veel soorten van crisis gaat die ons redden als vervoermiddel volgens mij. Dus extra sets lekvrije banden, bandenplaksets en nieuwe ventielen staan zeker op mijn preplijst.

 

Opvouwbare kar klinkt goed, maar ik denk dat je dan toch beter voor een echte fietskar kunt gaan.

Ik kom her en der slechte ervaringen tegen over de belastbaarheid. En juist in noodsituaties wil je zo'n ding flink vol kunnen laden zonder problemen.

 

Belangrijker nog: vraag me af of je uberhaupt kunt fietsen met een vierwielige kar achter je fiets.

Fietsers hebben al hele discussies over de vraag of een kar met 1 of 2 wielen beter rijdt. Zie bv http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=501&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=fietskar

Geplaatst:

Mijn top 3:

 

1. Stevig paar wandelschoenen. Misschien een fiets erbij om alles te dragen (ondanks mijn filosofie, zie signature). In 1 dag kun je onopvallend 30 km afleggen. Zo ben je in een paar dagen van waar-je-niet-wilt-zijn naar een fijner oord.

 

2. Een brommertje. Qua snelheid in de buurt van een auto, qua laadvermogen in de buurt van de fiets. Lekker zuinig, onopvallend, en in geval van pleuris-uitbrekeritis staat er op iedere straathoek een roadblock/checkpoint waar je dan met je auto in de file mag aanschuiven.

 

3. Een boot. En dan een open, geplatboomde boot die zowel gezeild als geroeid kan worden. In een groep van 6 ~ 8 man de meest comfortabele manier om met veel bagage veel kilometers te maken Met een dekzeil erover is het nog best comfortabel als het regent. Zeilen kost geen brandstof. Roeien en jagen vereist alleen spierkracht. Weinig kans op plunderende bendes, en met de mast naar beneden is het al heel snel, best low-profile te houden. En als het moet, kan alles eraf en kan het ding het land op getrokken worden. Dit is vooral erg handig bij sluizen (waarvan we er in Europa nogal wat van hebben, je kunt hier in Nederland niet 100 km varen zonder zo'n ding tegen te komen), dan kun je 'm eroverheen trekken. Een trucje wat we bij de Zeeverkenners nogal eens deden als de sluiswachter (toch een ambtenaar) doodleuk riep dat zijn werkdag voorbij was en we de volgende dag om 9 uur echt de eerste waren. ;)

Geplaatst:

Ik kan het zelf niet zo goed, maar inline skates zijn met een beetje oefenen ook prima om fietsafstanden mee te overbruggen. Ook geen risico op lekke banden.

Wel vervelend als je van de weg af moet (uitdoen/schoenen aantrekken kost even tijd)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...