Ga naar inhoud
GENEGEERD

De ideale prepper jas


damnsharp

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ff in het kort..

Ik ben echt helemaal weg van fjalraven G1000.

In mijn ogen de beste stof die er bestaat.

 

Nog ff een linkje naar een geweldige jas.

http://www.bever.nl/fjaellraeven-jas-barents-parka-33a3d20008?id_colour=3310

Als je een goed thermoshirt aan hebt (bv van het merk ODLO) daarover een wollen trui van de dump en dan die jas aan hebt dan loop je bijna in een sauna;)

Dan de benen nog en daar zou ik dan ook een thermo broek aantrekken en dan de fjalraven broek Karl hydratic...

Dan kun je bij -10 nog lekker zonder slaapzak slapen denk ik..( nooit uitgeprobeerd)

 

Mvg Dakhaas

 

Ik weiger het om meer dan 100 euro voor een jas uit te geven, sterker nog: meer dan 50 euro wordt al twijfelachtig. Laat staan 460 euro (!!!!!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n guylliesuit (hoop dat het goed gespeld is) om te jagen.

 

Lag ik van de zomer in een greppeltje op kraaien te jagen met een maatje van me die een meter of 5 verder zat. 2 controleurs komen op ons af en ik wacht af. Ze praten wat met mijn maatje, alles was in orde. Gingen weg zonder bij mij te komen!

 

Dat werkt dus wel als camo maar wat minder in de bewoonde wereld inderdaad :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is de G1000 stof, in de vorm van een Fjallraven Montt Jacket (niet de drie-in-een versie) een prima buitenlaag, heeft voldoende zakken etn is redelijk stil, en is voor mijn de harde buitenlaag. v

 

81436-246.pimg?w=440&h=440

 

Als het kouder is, zitten daaronder in verschillende laagjes verschillende stoffen. Ik heb het hiermee, als tot -15 volg gehouden.

De jas staat prima is het buitengebied/bos en misstaat ook niet midden in de stad. En is daarmee ook voor zomerse omstandigheden een prima buitenlaag.

Prima jas, voor alle Nederlandse seizoenen.

Bij extreme regendagen, draag daarover een bruine lange wascoated jas, als de weersomstandigheden dat vergen. Het is wat zwaarder dan een poncho, maar is weer prima, ook om te zitten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zelf een m65 in zwart, ding is door mij geimpregneerd en is nu al een jaar of 10 in gebruik zonder door te lekken.

 

vanuit een bushcraft achtergrond heb ik een hekel aan de meeste kunststoffen (1 vonk en je hebt een gat in je jas) een materiaal wat mijn aandacht heeft is ventile maar moet bekennen dat de prijs me redelijk goed weg jaagt.

 

ventile is een speciaal gewoven type katoen, het is van zichzelf niet echt waterdicht maar als het nat word zwellen de vezels op en sluiten dan alsnog het water buiten, voordelen zijn slijtvastheid en vonkbestendigheid. nadelen prijs en de noodzaak van een onderlaag om te voorkomen dat je alsnog nattigheid voelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe langer ik erover nadenk en diverse jassen bekijk wordt het steeds helderder. :) Kleur niet groen of camo voor mij maar bruin, ik wil ook low profile me kunnen bewegen als het nodig is. Geen kunstof. Hoeft geen merkjas te zijn dus scheelt weer in de kosten ;) en daar ben ik het met @dR3 mee eens. Veel zakken. Zeker capuchon. Geen kunstof (zie opmerking @Leutejong). Parka dat zeker. Fleece oid erin. Jagersjas? En @Dakhaas, die Ghillie Parka is wel leuk voor erbij ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dR3

Volgens mij ben je niet echt bekend met G1000.. Als dit zo was geweest had je geweten dat die stof wel meer waard is dan het budget wat je ervoor over hebt. Als je met G1000 blijft hangen achter een spijker.. Sta je stil of de spijker is krom.. Bij een sticker;) jas moet je toch echt op zoek naar je naaisetje.

Dat neemt niet weg dat €460 natuurlijk een belachelijk bedrag is!

 

@damnsharp

Ja dat vind ik ook..

 

In een stedelijke omgeving kun je net zo goed in fluoriserende kleding gaan lopen hoor je vaak meteen...

Maar stel... Je gaat water halen bij een sloot/rivier. je neemt je doodnormale rugzak mee met je 25 liter jerrycan, katadyn en je ghillieparka.

bij de waterkant aangekomen trek je snel je ghillie aan en je gaat een aantal flessen of een 25 liter jerrycan vullen met je katadyn..

Niet dat het met ghillie verstandig is om dit om 1300 te doen haha..

Het onopvallends blijft natuurlijk altijd de schaduw van de nacht...

Ga je terug.. Wissel je weer van jas.

Zo heb je meer kans dat mensen je voorbij lopen.

Als je zo aan de waterkant zit is het risico om beslopen te worden vele malen groter dan dat je bv aan het lopen bent.

 

Zo kun je dus in een stedelijke omgeving zeker iets aan zo'n ghillie parka hebben. Als je het maar op de juiste manier gebruikt kun je er grote voordelen mee hebben...

 

Mvg Dakhaas

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste sites hebben 'm voor circa 380,- euro.

Op http://www.wildnissport.de/montt-jacke.html is 'ie veel goedkoper. Wat is het verschil?

Van de Fjallraven Montt Jacket zijn er twee versie..

 

De Fjallraven Montt (3-1)

Het Fjallraven Montt 3in1 Hydratic jacket is gemaakt van G-1000 materiaal. Dit slijtvaste jack is voorzien van een Hydratic linning, hierdoor is het Montt Hydratic jacket wind- en waterdicht. Deze winterjas kan ook in het voor- en najaar goed doorgedragen worden, doordat de voering kan worden uitgerits. Het heeft 9 zakken en een afritsbare capuchon en is voorzien van een uitritsbare dunne fleece.

 

Het fleece is voorzien van gevoerde mouwen, zodat het jack makkelijk aan en uit getrokken kan worden, 2 steekzakken en lussen, zodat de fleece bij de mouwen en rug kan worden vastgezet in de buitenjas.

Dit is een wat langere jas (een parka model), in de taille kan het jack doormiddel van een koord smaller worden gemaakt.

Deze is bij de "zwerfsteentje" en "het knaagdier" ongeveer 399.00

 

De gewone Fjallraven Montt

De gewone Fjallraven Montt, is alleen de buitenlaag G1000. Deze heb ik een keer bij de knaagdier voor 120 euro in de uitverkoop gekocht. Die staat gemiddeld voor 180 euro op diverse websites.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dristal, geweldig bij die site ook aktie foto's. En zo'n jas voor €15 ;)

Iemand anders die ik sprak had het over een Barbour jas, wel aan de prijs begreep ik; een wax jas. Bij Google images zien diverse er wel stoer uit. Iemand ervaring met zo'n jas?

 

Ik heb de gebruikte versie van de jas gekocht, 8 euro, belachelijk gewoon :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...